EĞİTİM VE SERTİFİKA İÇİN ÖNERİLER

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,020
Beğeniler
5,038
İl
Gebze
#21
Altyazı açarak kemik kuralları öğrenebilirsiniz bu abimizin içerikleri testleri vs güzel severek takip ediyorum. Polisajdaki önemli kuralları anlatıyor.
 

dogukan222

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
8
Beğeniler
1
Yaş
25
İl
eskisehir
#23
Bana da sonradan bu daha mantıklı geldi, eşin dostun arabasıyla çıkma parçalarla deneye deneye öğrenirsem hem öğrenmiş hem de tecrübe kazanmış olurum gibi
Ppf, cam filmi, polisaj eğitimini 1 haftada verdiğini söyleyen laf cambazı var ondan alma da kimden alırsan al. Tecrübeyle sabittir
 

Onur1986

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
22
Yaş
38
İl
Tekirdağ
#26
BİRİNİN YANINA GİRİP ÖĞRENMEK UZUN ZAMAN GEREKTİRİYOR. BİLİYORSUNUZ Kİ ÇOĞU MESLEKTE OLDUĞU GİBİ, İŞ ÖĞRETMEMEK İÇİ DİRETİYORLAR.
Bu bizim millete has sanırım. Sürüyle eğitim videosu var YouTube da, polisaj dünyasının en ünlü isimlerinin bile kanalları var. İngilizce yanında bir test paneli hurdalıktan alınma çok şey katar. Adamlar hyper otomobiller üzerinde eğitim videosu çekiyor. Bizimkiler sanki atomu parçalıyor gibi davranıyor. İzlemek yetmez, tecrübe etmek lazım. Boyayı da yakma videoları var. Verniğin kalınlığı tabiki önemli ama aynı yüzeyde yaklaşık 10 dakika sabit tutarak yakıyorlar. Amatör kullanıcı olarak biz gözümüzde büyütüyoruz
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,225
Beğeniler
10,385
İl
İstanbul
#27
Bu bizim millete has sanırım. Sürüyle eğitim videosu var YouTube da, polisaj dünyasının en ünlü isimlerinin bile kanalları var. İngilizce yanında bir test paneli hurdalıktan alınma çok şey katar. Adamlar hyper otomobiller üzerinde eğitim videosu çekiyor. Bizimkiler sanki atomu parçalıyor gibi davranıyor. İzlemek yetmez, tecrübe etmek lazım. Boyayı da yakma videoları var. Verniğin kalınlığı tabiki önemli ama aynı yüzeyde yaklaşık 10 dakika sabit tutarak yakıyorlar. Amatör kullanıcı olarak biz gözümüzde büyütüyoruz
10 dakika değil 10 saniye sabit durunca yakabileceğiniz araçlar gösterebilirim size. İzleyeceğiniz onlarca video sonrası bir kaput dahi düzgün yapabileni görmedim.
 

Onur1986

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
22
Yaş
38
İl
Tekirdağ
#28
10 dakika değil 10 saniye sabit durunca yakabileceğiniz araçlar gösterebilirim size. İzleyeceğiniz onlarca video sonrası bir kaput dahi düzgün yapabileni görmedim.
Onları bilmem ben o şekilde yaptım ve güzel oldu, beni memnun eden sonucu aldım. Yvan Lactoixten tut bu sektörün babaları ve dünyada bilinir detailinçiler korkulmaması için milleti teşvik ederken, sizin ki insanlara gidin para ödeyin demek gibi birşey sanırım. Cevap olarak ben bunu anladım. Eski klasik vernik olmayan araçlardan kaç tane var. Bugün ülke piyasasında sokakta gözüken araçların ortalama vernik sertliği, kalınlığı az çok biliniyor araştıran için.

Tr yi geçtim, dünyadaki üstadlar her zaman doğru ped ve kompaund seçimi için ufak bir testle başlanması gerektiğini söyler, mümkünse elde bir boya ölçüm cihazı.

Kusura bakmayında abartıyorsunuz. Bırakın da korkmadan, doğru yönlendirmeyle insanlar hobi için korkmadan araçlarına girişsinler. Tabi ki aracını bilmeliler. Bu sektörde hobisi işe dönüşmüş çok sayıda insan var.

2 haftada kimse bir insanı hazırlayamaz, her araç, her model ayrı tecrübe isteyecek.

Tecrübe zamanla, tekrar ettikçe kazanılacak.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,225
Beğeniler
10,385
İl
İstanbul
#29
Onları bilmem ben o şekilde yaptım ve güzel oldu, beni memnun eden sonucu aldım. Yvan Lactoixten tut bu sektörün babaları ve dünyada bilinir detailinçiler korkulmaması için milleti teşvik ederken, sizin ki insanlara gidin para ödeyin demek gibi birşey sanırım. Cevap olarak ben bunu anladım. Eski klasik vernik olmayan araçlardan kaç tane var. Bugün ülke piyasasında sokakta gözüken araçların ortalama vernik sertliği, kalınlığı az çok biliniyor araştıran için.

Tr yi geçtim, dünyadaki üstadlar her zaman doğru ped ve kompaund seçimi için ufak bir testle başlanması gerektiğini söyler, mümkünse elde bir boya ölçüm cihazı.

Kusura bakmayında abartıyorsunuz. Bırakın da korkmadan, doğru yönlendirmeyle insanlar hobi için korkmadan araçlarına girişsinler. Tabi ki aracını bilmeliler. Bu sektörde hobisi işe dönüşmüş çok sayıda insan var.

2 haftada kimse bir insanı hazırlayamaz, her araç, her model ayrı tecrübe isteyecek.

Tecrübe zamanla, tekrar ettikçe kazanılacak.
10 dakikada falan yanıyormus derseniz abartan ben olmam rasyonel konuşalım.
İlla ki yapılır ama geri dönüşsüz hatalar olabilir ki olacaktır. Bazen o an gözükmez.. evet "Düzgün" yapanı görmedim dedim. Yazdıklarımda herhangi bir hata yada abartma olduğunu düşünmüyorum. Eğitim konusunda gerçekten doğru eğitim verebilecek birkaç kişi var zaten.
Orbitalle 15 cm lik alandan sonuç alan tatlı su detailingcilerinin kanalları cok. Burasi Türkiye. Başarılar dilerim
 

Onur1986

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
22
Yaş
38
İl
Tekirdağ
#30
10 dakikada falan yanıyormus derseniz abartan ben olmam rasyonel konuşalım.
İlla ki yapılır ama geri dönüşsüz hatalar olabilir ki olacaktır. Bazen o an gözükmez.. evet "Düzgün" yapanı görmedim dedim. Yazdıklarımda herhangi bir hata yada abartma olduğunu düşünmüyorum. Eğitim konusunda gerçekten doğru eğitim verebilecek birkaç kişi var zaten.
Orbitalle 15 cm lik alandan sonuç alan tatlı su detailingcilerinin kanalları cok. Burasi Türkiye. Başarılar dilerim

Üzerine abanmadan, sadece makine baskısı ve yönlendirme, top speed de değil. 10 küsür dakika bu şartta. Bunun gibi örnek çok, agresif ped, ağır pasta ve üzerine son hıza alıp makineye de abanırsan tabiki çok daha erken yanar. Dahası vernik kalınlığı bu kadar olmayan, çok az olan modellerde çok daha çabuk olur. Kasti olarak yakmak başka, bu işi amatör olarak hobi için, kendi aracıyla ilgilenen, uğraşanların korkacak hiçbir şeyi yok, abartacak birşey de yok.



Yün ped ve makineye abanarak oluşabilecek en kötü senaryo ve aynı noktaya. Verniği aşma süresi oda çıktı olan yer 1.5 dakika. Komple ped boyutuna 3. Dakikada ulaşıyor. Komple boyayı dağıtması 10 dakika. 14. Dakikada astara varıyor. Rotary de bu süreler daha da kısa. Ve anormal bastırarak. Yapan adamın yanında Tr deki herkes tatlı su detailingçisi kalır.

Çalıştığı, kendisine özellikle yollanan en hassas boyaya sahip araçları izlemenizi tavsiye ederim. Yani gayet açık ki böyle özel olarak üzerine bastıra bastıra en ağır ürünlerle bile makine sadece sabit tutulmaya çalışarak bile bir süre geçmesi lazım.

Sizin 10 dakikada yaptığınız işi benim gibi amatör biri 30 dakikada güvenle yapsın sıkıntı bu mu? Örnek yakmanın zorluğuyla ilgili daha da video gösterebilirim. Tr deki tatlısu detailingçileri de değil bu adamlar. Bilgilerini tecrübelerini yazarak değil, video çekerek uygulamalı gösteren insanlar. İnsanları bu hobiye yönlendiren, olması gerektiği gibi ve ne kadar basit olduğunu gösteren sektörün yıldız isimleri. Harcanan süre, emek, yorgunluk ayrı bu arada. Şuan konuştuğumuzun şeyin dışında emek olayı. Bunu meslek olarak yapan insanlar yanlış anlamasın.

Lütfen kendinizi tecrübeli, bilirkişi olarak tanımlıyorsanız detailing kültürünü insanlara aşılayıcı, cesaret verici yönlendirme yapınız. Ele makine alınca, temel bilgileri izlemiş, araştırmış bir insan boyayı sizin korkuttuğunuz gibi yakamaz. Yakmaz demiyorum bakın, örnekleri çok yakamaz. Elindeki malzemeyi bilir, zaten korkarak yapar. Aracın geçmişinde eline alet alıp böyle abanarak işlem yapanların günahı, o hobiciye denk gelebilir. Kendinden bilir ama sadece kurban olur. Onun hatası değil.

Atomu parçalamıyor kimse, yanacaksa da yanar boyanır dünyanın sonu değil. Araba bu. Detailing hastalığı hobi, işin aslında gereksiz zevkine bir hobi. Kendimizi mutlu etmek için.
 

Kodeks

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
3 Ara 2022
Mesajlar
64
Beğeniler
115
Yaş
125
İl
İstanbul
#31

Üzerine abanmadan, sadece makine baskısı ve yönlendirme, top speed de değil. 10 küsür dakika bu şartta. Bunun gibi örnek çok, agresif ped, ağır pasta ve üzerine son hıza alıp makineye de abanırsan tabiki çok daha erken yanar. Dahası vernik kalınlığı bu kadar olmayan, çok az olan modellerde çok daha çabuk olur. Kasti olarak yakmak başka, bu işi amatör olarak hobi için, kendi aracıyla ilgilenen, uğraşanların korkacak hiçbir şeyi yok, abartacak birşey de yok.



Yün ped ve makineye abanarak oluşabilecek en kötü senaryo ve aynı noktaya. Verniği aşma süresi oda çıktı olan yer 1.5 dakika. Komple ped boyutuna 3. Dakikada ulaşıyor. Komple boyayı dağıtması 10 dakika. 14. Dakikada astara varıyor. Rotary de bu süreler daha da kısa. Ve anormal bastırarak. Yapan adamın yanında Tr deki herkes tatlı su detailingçisi kalır.

Çalıştığı, kendisine özellikle yollanan en hassas boyaya sahip araçları izlemenizi tavsiye ederim. Yani gayet açık ki böyle özel olarak üzerine bastıra bastıra en ağır ürünlerle bile makine sadece sabit tutulmaya çalışarak bile bir süre geçmesi lazım.

Sizin 10 dakikada yaptığınız işi benim gibi amatör biri 30 dakikada güvenle yapsın sıkıntı bu mu? Örnek yakmanın zorluğuyla ilgili daha da video gösterebilirim. Tr deki tatlısu detailingçileri de değil bu adamlar. Bilgilerini tecrübelerini yazarak değil, video çekerek uygulamalı gösteren insanlar. İnsanları bu hobiye yönlendiren, olması gerektiği gibi ve ne kadar basit olduğunu gösteren sektörün yıldız isimleri. Harcanan süre, emek, yorgunluk ayrı bu arada. Şuan konuştuğumuzun şeyin dışında emek olayı. Bunu meslek olarak yapan insanlar yanlış anlamasın.

Lütfen kendinizi tecrübeli, bilirkişi olarak tanımlıyorsanız detailing kültürünü insanlara aşılayıcı, cesaret verici yönlendirme yapınız. Ele makine alınca, temel bilgileri izlemiş, araştırmış bir insan boyayı sizin korkuttuğunuz gibi yakamaz. Yakmaz demiyorum bakın, örnekleri çok yakamaz. Elindeki malzemeyi bilir, zaten korkarak yapar. Aracın geçmişinde eline alet alıp böyle abanarak işlem yapanların günahı, o hobiciye denk gelebilir. Kendinden bilir ama sadece kurban olur. Onun hatası değil.

Atomu parçalamıyor kimse, yanacaksa da yanar boyanır dünyanın sonu değil. Araba bu. Detailing hastalığı hobi, işin aslında gereksiz zevkine bir hobi. Kendimizi mutlu etmek için.
Güzel ve açıklayıcı videolarmış teşekkür ederim. Detailing Turkey zamanlarından beri okurum yazılanları. Bu forumdaki eski postları da zaman oldukça okuyorum. Pek çok kişinin temel sorular sorarak başladığı bu serüvende 3-4 yıl içinde profesyonel ve butik iş haline getirdiğini gördüm. Hatta hatırladığım kadarıyla bu forumda bile var. Genelde herkesin sıçrama basamağı da polisaj oluyor. Bu hobi aracın kondisyonunu korumak için başlandığından, yanlış yaparak zarar verme korkusu yüzünden insanlar genelde geri duruyor. Ama burayı kotaran, sonrasında eş dost arabası yapıp butik işe doğru yol alabiliyor. Kimseye anadan doğma gelmiyor bu bilgiler nihayetinde birisinden öğreniliyor ve pratikle geliştiriliyor. Dediğiniz gibi atom da parçalanmıyor. Bu tür videolar benim gibiler için en azından cesaretlendirmek noktasında oldukça faydalı.
 

Onur1986

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
22
Yaş
38
İl
Tekirdağ
#32
Güzel ve açıklayıcı videolarmış teşekkür ederim. Detailing Turkey zamanlarından beri okurum yazılanları. Bu forumdaki eski postları da zaman oldukça okuyorum. Pek çok kişinin temel sorular sorarak başladığı bu serüvende 3-4 yıl içinde profesyonel ve butik iş haline getirdiğini gördüm. Hatta hatırladığım kadarıyla bu forumda bile var. Genelde herkesin sıçrama basamağı da polisaj oluyor. Bu hobi aracın kondisyonunu korumak için başlandığından, yanlış yaparak zarar verme korkusu yüzünden insanlar genelde geri duruyor. Ama burayı kotaran, sonrasında eş dost arabası yapıp butik işe doğru yol alabiliyor. Kimseye anadan doğma gelmiyor bu bilgiler nihayetinde birisinden öğreniliyor ve pratikle geliştiriliyor. Dediğiniz gibi atom da parçalanmıyor. Bu tür videolar benim gibiler için en azından cesaretlendirmek noktasında oldukça faydalı.
Bu kadar basit hocam. Kimse büyütmeye kalkmasın polisajı. Bizim millette çok garip bir hastalık var bilgi paylaşmama, göstermeme, sen yapamazsın deme hastalığı. Aracın en köşe sivri yerlerini açmak bile zaman istiyor. Orta hız, makine baskısı veya az baskıyla açamazsın zaten, bile bile bekletmen lazım. Fabrikasyon çıkış çok düşük vernik katmanı olan araçlar var, bu araçlar istisna ve muhabbet konusu da olamaz.

Sektörün doğuşu, anakarası zaten Amerika. Ve paint handsome denilen bir kavram var. Oda ayna gibi araç çıkarmak değil, derin çizik alıcam derken var olan vernik gereksiz yere inceliyor, sonraki seferden çalıyor bizim millet. Hafif çiziklerin yüzde 70 80i alınıp, oksidaston kalkınca zaten bayi çıkışı araç oluyor.

Portakal kabuğunu belli derece sağlıklı bulan mesela çok var profesyoneller arasında. Buna 2000 üç bin zımparadan sonra polisajla ayna oluyor mesela, çok basit yöntemler. Atla deve değil. Araç müsaitse ne ala. Eldeki malzemeleri ve aracı bilmek yeterli.

Ben bilmek istiyorum diyen biri sanayiye boya ustasına gitse, az parayla aracın sağını solunu ölçtürür ona göre hobisini korkmadan yapar. Bakar ki çok düşük, en kötü oksidastonu alır, yumuşak pedle örümcek ağlarını alır. Vs Sonuç evlere şenlik olur.

Para kazanmak için değil, zevkine kendimizi tatmin için yaptığımız şey bu.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,225
Beğeniler
10,385
İl
İstanbul
#33
Bu bir hobi, nasıl keyif alıyorsanız öyle yapın. Dert değil. Biz risksiz nasıl polisaj yaparız diyenlere zaten yol gösteriyoruz. Amacımız kimsenin cesaretini kırmak değil. Ben eksik bilgi ile cesaret edip hevesi kırılan çok gördüm. Cesaretin altının dolu olması lazım.

Ben böyle bir konuşmanın altına paragraf paragraf bilgi ve yönlendirme yazamam, sorulmamış. Bundan sonrası da karşılıklı tartışma ortamı olur. Büyük ihtimalle ne iş yaptığımı bilmiyorsunuz yada fark etmemiş olabilirsiniz. Bilgi paylaşmama göstermeme derken zannediyorum şahsıma yazmadınız. Burda paylaşılan bilgi uygulama tr de hiçbir yerde paylaşılmamıştır. Bu noktada kendi hakkımı ve forumda paylaşım yapan diğer kişilerin hakkını yedirmem. 5 yıldır buradayım paylaşım konusunda beni de eskiler bilir. Kütüphane gibi bir yerdesiniz ve birebir konuşma imkanına sahipsiniz.

En köşe yerleri açmak bile zaman istiyor yazdıktan sonra bir şey diyemiyorum daha iyi bilirsiniz. Bana video izleterek iş öğretmek de sizin için güzel bir deneyim. Ben de öğreniyorum yavaş yavaş. Tekrar keyifli forumlar ve başarılar dilerim.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,225
Beğeniler
10,385
İl
İstanbul
#34
Konu amacından çıktığı için kilitlenmiştir. Ben iyi birinden önce eğitim alınması ve bol deneme yapılmasını öneriyorum. Bazı incelikler, öğrenenin eline dokunmadan, tutup düzeltmeden, birebir söylenmeden farkındalığa ulaşmaz, videolardan alamazsınız. Konu sahibi sorunu çözülmedi ise tekrar açılması için bana özel mesaj gönderebilir. Keyifli forumlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...