El ile yaptığım ilk uygulamam

mscelik

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
34
Beğeniler
74
Yaş
37
İl
Kütahya
#1
Arkadaşlar aracı geçen hafta aldım. Üzerinde çok fazla fırça çiziği vardı. Boyaya zarar vermemek için ve uygun yollu bi malzeme olduğu için befar ın ince pastasından ve aynı markanın cilasından aldım. Pastayı komple elle ve yün üstübü kullanarak yaptım. İlk uygulamadan sonra geniş fırça çizikleri ortadan kayboldu ama alttan daha kılcal küçük ebatlı çizikler ortaya çıktı. Üzerinden 1 kat daha kalın pastayla geçmem gerekti anladığım kadarıyla ama boyaya zarar veririm korkusuyla cesaret edemedim. Uygulamadan sonra kaporta pamuk gibi oldu ve gerçek rengi biraz olsun ortaya çıktı. Arabanın rengi resmen sarıymış :) ilerleyen zamanlarda forumdan daha çok şey öğrenerek daha güzel uygulamalar çıkaracağım inşallah
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#2
Hayırlı olsun yeni aracınız. Maalesef yaptığınız uygulama sizin için doğru gibi görünse de çok eksiğiniz var.

Öncelikle el ile boyaya zarar vermeniz imkansız. Hatta çizik almanız da imkansıza yakın. Yüksek ihtimal ile bir miktar çizik maskeleyip bir miktar da görünürlüğü azalan (sivri köşelerin ovalleşmesi gibi) çiziklerden ötürü gözünüze güzel geldi.

Bu tip bir uygulama öncesinde, demirtozu temizliği, zift temizliği ardından kil uygulaması yapılması gerekirdi. Sonrasında aşındırıcı uygulaması yapılabilirdi.

Sağlık olsun. Bundan sonra yapacağınız uygulamalarda daha güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#4
Araca maşallah,Ellerinize sağlık, Can gerekenleri belirtmiş . Zamanla daha iyi uygulamalar gelecektir :)
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#5
ilkin günahı olmazmış :partix: Uğraşınıza bakılacak olursa araç üzerinde çalışmaktan erinmiyorsunuz. Can hocam açıklama yapmış zaten. Bol detaylı günler dilerim. :begenixx::nazar:
 

mscelik

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
34
Beğeniler
74
Yaş
37
İl
Kütahya
#6
Hayırlı olsun yeni aracınız. Maalesef yaptığınız uygulama sizin için doğru gibi görünse de çok eksiğiniz var.

Öncelikle el ile boyaya zarar vermeniz imkansız. Hatta çizik almanız da imkansıza yakın. Yüksek ihtimal ile bir miktar çizik maskeleyip bir miktar da görünürlüğü azalan (sivri köşelerin ovalleşmesi gibi) çiziklerden ötürü gözünüze güzel geldi.

Bu tip bir uygulama öncesinde, demirtozu temizliği, zift temizliği ardından kil uygulaması yapılması gerekirdi. Sonrasında aşındırıcı uygulaması yapılabilirdi.

Sağlık olsun. Bundan sonra yapacağınız uygulamalarda daha güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.
Hocam peki bişey soracağım. Tekrar polisaj işlemi yapmam için önce üzerindeki kalıntıyı temizlemem gerekiyor değil mi? Bunu da ipayla mı yapmam gerekiyor. Twmizleyip güzel bi pasta yaptırmak istiyorum da.
 

emboli

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
10 Şub 2019
Mesajlar
188
Beğeniler
806
Yaş
41
İl
Çanakkale
#7
Emeğinize sağlık. Bende ilk birkaç uygulamami el ile yapmıştım. Sonuç elbette makine ile yapılanın yanına yaklasamiyor ama hafiften de olsa aracı temiz ve parlak görmek insanın yorgunluğunu alıyor. Üstadlar teknik olarak durumu açıklamış zaten tek tavsiyem eğer bütçeniz el veriyorsa ve kol gücüne devam diyorsanız periyodik olarak Glaze (örnek: Cg glossworks) tarzı ürünlerle aracı parlak tutabilirsiniz ben bu yolu seçmiştim hemde az az tecrübe kazanmıştım. Tekrar elinize sağlık.
 

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,204
Beğeniler
7,691
Yaş
45
İl
Ankara
#8
Hocam peki bişey soracağım. Tekrar polisaj işlemi yapmam için önce üzerindeki kalıntıyı temizlemem gerekiyor değil mi? Bunu da ipayla mı yapmam gerekiyor. Twmizleyip güzel bi pasta yaptırmak istiyorum da.
Araç üzerindeki korumayı (siz cila uygulamışsınız ve dayanımının fazla olacağını düşünmüyorum) sırasıyla (elinizde hangisi varsa) M700, M600 veya ipa ile kaldırabilirsiniz.
 

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,711
İl
Kocaeli
#9
Eline sağlık, hiç yapmamakta iyidir her zaman. En azından yüzeyde bir temizlik olmuş olur ama yorulduğunuza değmiyor, makinasız yapılan uygulama.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#10
Ellerine sağlık şuan boya üzerindeki ölü tabakayı atmışsın bu şekilde parlaklıkta artmış oluyor. zamanla tüm uygulamalar rayına oturur.
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
32
İl
Antalya
#12
Arkadaşlar aracı geçen hafta aldım. Üzerinde çok fazla fırça çiziği vardı. Boyaya zarar vermemek için ve uygun yollu bi malzeme olduğu için befar ın ince pastasından ve aynı markanın cilasından aldım. Pastayı komple elle ve yün üstübü kullanarak yaptım. İlk uygulamadan sonra geniş fırça çizikleri ortadan kayboldu ama alttan daha kılcal küçük ebatlı çizikler ortaya çıktı. Üzerinden 1 kat daha kalın pastayla geçmem gerekti anladığım kadarıyla ama boyaya zarar veririm korkusuyla cesaret edemedim. Uygulamadan sonra kaporta pamuk gibi oldu ve gerçek rengi biraz olsun ortaya çıktı. Arabanın rengi resmen sarıymış :) ilerleyen zamanlarda forumdan daha çok şey öğrenerek daha güzel uygulamalar çıkaracağım inşallah
aracın hayırlı olsun kardeşim
hevesini kırmak için başka şeyler söylemek istemem
Allah ağız tadıyla binmeyi nasip etsin