Elle yıkama çizikleri giderme

Eser

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Oca 2020
Mesajlar
163
Beğeniler
255
Yaş
46
#1
Merhaba arkadaşlar
Prima amigo glaze ile boya üzerindeki yıkarken kurularken vs oluşmuş olan ince çizikleri elle gidermek mümkün müdür, yoksa illa makine mi şart

Teşekkürler
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#2
Merhaba arkadaşlar
Prima amigo glaze ile boya üzerindeki yıkarken kurularken vs oluşmuş olan ince çizikleri elle gidermek mümkün müdür, yoksa illa makine mi şart

Teşekkürler
işin üstadları yorumda bulunacaktır ama bende tecrübelerimi ekleyeyim :)

Çizikten kasıtınız harelenmeler ise Glaze türevi özellikle el ile uygulanan ürünler maskeleme anlamında iş görebilse de tamamen ortadan kaldıramaz.

Autofinesse ve Chemical Guys Glaze ler ile yaptığım denemelerde bu böyle idi.

AF Rejuvenate gibi hafif aşındırıcı içeren ürünler makinesiz zaten düzgün sonuç vermez. (Denedim, elle sonucu beğenmedim)
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#3
Şimdi önünzde üç yol var.

1. Araçtaki çiziklerden temelli kurtulacam ve bunu sürekli olarak koruyacağım.

2. Araçtaki çiziklerden kurtulacağım. Ben wax, qw falan uygulayacağım ilerleyen zamanda eğer araç isterse tekrar polisaja başvuracağım

3. Araçtaki çizikler o kadar da şey değil. Biraz parlaklıkla aracım bakımlı olsun ve hobi edineyim

Bu üçünden birinş seçtiniz ya da arasında kaldınız

1. Kendinize güzel bir rotary buna uygun ped ve pasta kombinasyonu, bir DA makine ve buna uygun ped ve pasta kombinasyonu edinmelisiniz. Bu aşamaya gelmeden önceki malzemeleri elinizde var yahut bu bilgiye haiz olduğunuzu varsayıyorum.

2. Hakiki detailingçi bir arkadaşımıza aracınızı teslim edip sıfır çizik olarak teslim aldıktan sonra tercihe göre koruma ürünleriyle keyif çatacaksın.

3. Bütçene en uygun dolgu özellikli bir pasta, glaze( hd speed, menzerna 3in1, autoglanz supernova, af tripple, cg glosswork, amigo vs.) alıp yine koruma ürünleriyle gününü gün ediceksin.

Emin ol senin kafandakinin aynısını bu işlere ilk başladışımız yıllarda çoğumuz yaşadık. Ve yukarıdakilerin dışında seçenek yok. Ve genelde bir müddet burada mürekkep yaladıktan sonra 3. şıkkı seçersen 2. şık sonra 1.şık sana daha doğru gelmeye başlıyor:D

Elle çizik alınamaz diye bir klişe var. Klişe diyorum çünkü yeterince çalışmayla çizik alınır. Bu yeterince çalışmadan maksat yaklaşık 1 hafta ve günde en az 10-12 saat çalışma. Bunu kabul edersiniz ki ne zamana sığdırabilirsin ne de vucudun sağlığına. Yani büyük ironi yapıyorum.

Detay zevk işidir bütçene isteklerine göre şekillenecektir.
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#4
Şimdi önünzde üç yol var.

1. Araçtaki çiziklerden temelli kurtulacam ve bunu sürekli olarak koruyacağım.

2. Araçtaki çiziklerden kurtulacağım. Ben wax, qw falan uygulayacağım ilerleyen zamanda eğer araç isterse tekrar polisaja başvuracağım

3. Araçtaki çizikler o kadar da şey değil. Biraz parlaklıkla aracım bakımlı olsun ve hobi edineyim

Bu üçünden birinş seçtiniz ya da arasında kaldınız

1. Kendinize güzel bir rotary buna uygun ped ve pasta kombinasyonu, bir DA makine ve buna uygun ped ve pasta kombinasyonu edinmelisiniz. Bu aşamaya gelmeden önceki malzemeleri elinizde var yahut bu bilgiye haiz olduğunuzu varsayıyorum.

2. Hakiki detailingçi bir arkadaşımıza aracınızı teslim edip sıfır çizik olarak teslim aldıktan sonra tercihe göre koruma ürünleriyle keyif çatacaksın.

3. Bütçene en uygun dolgu özellikli bir pasta, glaze( hd speed, menzerna 3in1, autoglanz supernova, af tripple, cg glosswork, amigo vs.) alıp yine koruma ürünleriyle gününü gün ediceksin.

Emin ol senin kafandakinin aynısını bu işlere ilk başladışımız yıllarda çoğumuz yaşadık. Ve yukarıdakilerin dışında seçenek yok. Ve genelde bir müddet burada mürekkep yaladıktan sonra 3. şıkkı seçersen 2. şık sonra 1.şık sana daha doğru gelmeye başlıyor:D

Elle çizik alınamaz diye bir klişe var. Klişe diyorum çünkü yeterince çalışmayla çizik alınır. Bu yeterince çalışmadan maksat yaklaşık 1 hafta ve günde en az 10-12 saat çalışma. Bunu kabul edersiniz ki ne zamana sığdırabilirsin ne de vucudun sağlığına. Yani büyük ironi yapıyorum.

Detay zevk işidir bütçene isteklerine göre şekillenecektir.
Harika yazmışsın hacım süper özet :)
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#6
Harika yazmışsın hacım süper özet :)
Dostum ben zamanın beyliğinde koydum kafaya çizik alacam. Neyse indim aşağı aldım elime hdcut+ 3d nin el pasta pedi vardı 11cm ufo bir giriştim hacı görecen beni sanki elimde makine var mekan var.

Fitillere trimlere falan bandı çekip maskelemişim. 2. Günğn şafağında kaput bitiyor gibi oldu Allah var çalışmamın karşılığını repainting yüzeyde 50-60 aralığında aldım.

Ama o şafak söktüğünde :kizgin::kizgin: ha böyleydim.:D

Sonra gittim bosch gpo14ce 1400w 2.5kg makinemi aldım :para: oh bana bir rahatlama geldi. Artık boyayı yakmak var yorulmak yoktu.

Sonra baktım boschta kesmiyor gittim birde kl aldım:D sırada kl pilli var ve @Atocan ibrid alacak:taraa:
 
Son düzenleme:

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,521
Beğeniler
3,541
Yaş
38
İl
Ankara
#7
Dostum ben zamanın beyliğinde koydum kafaya çizik alacam. Neyse indim aşağı aldım elime hdcut+ 3d nin el pasta pedi vardı 11cm ufo bir giriştim hacı görecen beni sanki elimde makine var. Fitillere trimlere falan maskelemişim. 2. Günğn şafağında kaput bitiyor gibi oldu Allah var çalışmamın karşılığını repainting yüzeyde 50-60 aralığında aldım. Ama o şafak söktüğünde :kizgin::kizgin: ha böyleydim.:D

Sonra gittim ve bosch gpo14ce 1400w ve 2.5kg makinemi aldım :para: oh bana bir rahatlama geldi. Artık boyayı yakmak var yorulmak yoktu. Sonra baktım boschta kesmiyor gittim birde kl aldım:D sırada kl pilli var ve @Atocan ibrid alacak:taraa:
Borçlarım bitsin o ucuz olandan alacam diğerine o kadar para vermem :)
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,521
Beğeniler
3,541
Yaş
38
İl
Ankara
#9
4900₺ ücretsiz kargo:komik:
Proxxonda iyidir hacım onun yerine spta alsak mı geçen gittiğinde gördüm @ffsahin de vardı. Kutulu mutulu çok şık geldi gözüme
Onu görmedim dur hemen bakayım bugün polisaja başladım lhr75 kesinlikle lazım oluyor birde küçük olan makina lazım yarın küçük tabla ve pad leri çıkartcam yoksa flex büyük kalıyor köşe yerlerde
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#10
Elle ve glaze ile çizik saklamak mümkün değil. Belki çok çok az maskeler ama belli belirsiz.

@Mentalfeed arkadaşımız çok güzel yazmış. Durum gayet net. Önemli olan hangi yoldan gideceğiniz.
 

smertt1

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
134
Beğeniler
152
Yaş
33
#11
Şimdi önünzde üç yol var.

1. Araçtaki çiziklerden temelli kurtulacam ve bunu sürekli olarak koruyacağım.

2. Araçtaki çiziklerden kurtulacağım. Ben wax, qw falan uygulayacağım ilerleyen zamanda eğer araç isterse tekrar polisaja başvuracağım

3. Araçtaki çizikler o kadar da şey değil. Biraz parlaklıkla aracım bakımlı olsun ve hobi edineyim

Bu üçünden birinş seçtiniz ya da arasında kaldınız

1. Kendinize güzel bir rotary buna uygun ped ve pasta kombinasyonu, bir DA makine ve buna uygun ped ve pasta kombinasyonu edinmelisiniz. Bu aşamaya gelmeden önceki malzemeleri elinizde var yahut bu bilgiye haiz olduğunuzu varsayıyorum.

2. Hakiki detailingçi bir arkadaşımıza aracınızı teslim edip sıfır çizik olarak teslim aldıktan sonra tercihe göre koruma ürünleriyle keyif çatacaksın.

3. Bütçene en uygun dolgu özellikli bir pasta, glaze( hd speed, menzerna 3in1, autoglanz supernova, af tripple, cg glosswork, amigo vs.) alıp yine koruma ürünleriyle gününü gün ediceksin.

Emin ol senin kafandakinin aynısını bu işlere ilk başladışımız yıllarda çoğumuz yaşadık. Ve yukarıdakilerin dışında seçenek yok. Ve genelde bir müddet burada mürekkep yaladıktan sonra 3. şıkkı seçersen 2. şık sonra 1.şık sana daha doğru gelmeye başlıyor:D

Elle çizik alınamaz diye bir klişe var. Klişe diyorum çünkü yeterince çalışmayla çizik alınır. Bu yeterince çalışmadan maksat yaklaşık 1 hafta ve günde en az 10-12 saat çalışma. Bunu kabul edersiniz ki ne zamana sığdırabilirsin ne de vucudun sağlığına. Yani büyük ironi yapıyorum.

Detay zevk işidir bütçene isteklerine göre şekillenecektir.

Elinize sağlık, peki benim sorum ben bu işi hobi olarak yapayım arada oyalanayım ama arabam hep parlak olsun dersem ve dolgu ozellikli bir pasta ozellikle menzerna 3in1 veya af gibi bir ürün alıp bunu normal düzeyde bir rotary makine ile atarsam bana yararı veya zararı ne olur ? boyayı yakar mıyım ? veya ne kadar inceltirim
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#12
Elinize sağlık, peki benim sorum ben bu işi hobi olarak yapayım arada oyalanayım ama arabam hep parlak olsun dersem ve dolgu ozellikli bir pasta ozellikle menzerna 3in1 veya af gibi bir ürün alıp bunu normal düzeyde bir rotary makine ile atarsam bana yararı veya zararı ne olur ? boyayı yakar mıyım ? veya ne kadar inceltirim
Kesinlikle güzel seçim benim ilk pastam hd speed şuanda elimde farklı marka modelde 14 tane pasta olmuş:D

Yumuşak bir ped ile ve düşük devir baskısız şekilde yaparsanız boyanıza herhangi bir şey olmayacaktır. Bunun için bir iki video izlemeniz yeterli olacaktır gerisi cesaret. Tabi ben dedim diye gaza gelip umarım köşeleri açmazsın:D
 

smertt1

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
134
Beğeniler
152
Yaş
33
#13
Kesinlikle güzel seçim benim ilk pastam hd speed şuanda elimde farklı marka modelde 14 tane pasta olmuş:D

Yumuşak bir ped ile ve düşük devir baskısız şekilde yaparsanız boyanıza herhangi bir şey olmayacaktır. Bunun için bir iki video izlemeniz yeterli olacaktır gerisi cesaret. Tabi ben dedim diye gaza gelip umarım köşeleri açmazsın:D
Ahahah estağfurullah sorumluluk bizdedir :D inanın youtubeda bütün videoları izledim. yani sanki tek kalan şey elime makine almak kalmış gibi ama işte rotary'di, orbital derken yine kafam karıştı :) hd speed içinde yorumlar çok iyi. hazır sizi ve konuyu bulmuşken sorayım. iyi korunmuş doğru sampuanlar ile yıkarsak bu dolguları ne kadar saklarız ?
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#14
Ahahah estağfurullah sorumluluk bizdedir :D inanın youtubeda bütün videoları izledim. yani sanki tek kalan şey elime makine almak kalmış gibi ama işte rotary'di, orbital derken yine kafam karıştı :) hd speed içinde yorumlar çok iyi. hazır sizi ve konuyu bulmuşken sorayım. iyi korunmuş doğru sampuanlar ile yıkarsak bu dolguları ne kadar saklarız ?
5 yıkamadan sonra hala cayır cayırım diyen çıkmaz. Çıkamaz. Sıfır çizikte bile o sürede zaten çizilmeler başlıyor ne kadar dikkat etsekte. Yani sen bunu yazın ayda bir yapıp keyfini alacaksın.

Zaten bu ürünlerde çizik alıyormuş gibi cayır cayır uzun çalışmana hiç gerek yok. Artı şeklinde 2 pass yeterli gelecektir. Tekraren en düşük devir sıfır baskı.
 

smertt1

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
134
Beğeniler
152
Yaş
33
#15
5 yıkamadan sonra hala cayır cayırım diyen çıkmaz. Çıkamaz. Sıfır çizikte bile o sürede zaten çizilmeler başlıyor ne kadar dikkat etsekte. Yani sen bunu yazın ayda bir yapıp keyfini alacaksın.

Zaten bu ürünlerde çizik alıyormuş gibi cayır cayır uzun çalışmana hiç gerek yok. Artı şeklinde 2 pass yeterli gelecektir. Tekraren en düşük devir sıfır baskı.
Evet çok daha iyi oturdu kafam da, aynısını düşünüyorum.. tekrar teşekkürler cevaplar için.
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#16
5 yıkamadan sonra hala cayır cayırım diyen çıkmaz. Çıkamaz. Sıfır çizikte bile o sürede zaten çizilmeler başlıyor ne kadar dikkat etsekte. Yani sen bunu yazın ayda bir yapıp keyfini alacaksın.

Zaten bu ürünlerde çizik alıyormuş gibi cayır cayır uzun çalışmana hiç gerek yok. Artı şeklinde 2 pass yeterli gelecektir. Tekraren en düşük devir sıfır baskı.
Ben de sorayim seni hazir formunda yakalamisken :)

Glaze ya da son kat rotary ile de kullanilabilir yani dogru mu anliyorum? Illa orbital gerekli degil. Sifir baski ve dusuk devir ile tabi?

Sadece tek bir makine alabilecek olsan hangisini tercih ederdin?
Marka model verirsen tadindan yenmez ama tip ve tabla boyutu da olur :)

teşekkürler simdiden

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#17
@Eser glaze ile çizik alamazsınız , sadece dolgu yaparsınız. Glaze'i elle uygulayabilirsiniz.

Konu sahibinin konusunu baltalamayın beyleeer :bittinn:Uyarı sonrası eyleme geçerim kuralları uygularım.
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#18
Ben de sorayim seni hazir formunda yakalamisken :)

Glaze ya da son kat rotary ile de kullanilabilir yani dogru mu anliyorum? Illa orbital gerekli degil. Sifir baski ve dusuk devir ile tabi?

Sadece tek bir makine alabilecek olsan hangisini tercih ederdin?
Marka model verirsen tadindan yenmez ama tip ve tabla boyutu da olur :)

teşekkürler simdiden

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kesinlikle birbirinin işini yapabilirler. Birisi çizikte ön planda diğeri parlaklıkta. Biri temiz çalışır biri hare bırakabilir. Birisi ustalık ister diğeri istemez. Gibi bunlar zaten bilinen şeyler:D

Çok zor bir soru sordun.
Kesinlikle ;
rotary büyük tabla-ped,
spot tabla-ped,
DA-Orbital büyük tabla-ped,
küçük DA-ORBİTAL tabla-ped
Mini polisher
İle yapılan çalışma ile tek makina ile yapılan çalışma arasında büyük fsrk olacaktır.
İnan elime alıp çalıştığım makine sayısı çok az. Ama kesinlikle Dual Action bir makine 4" tabla 5" ped ile çoğu orta az çizikteki arabayı spot kullanmadan bitirebilirsin sonuç seni mutlu eder.

Bu konuya birde @CNR Detailing den bir bilgi isteriz kesinlikle.
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#19
@Eser glaze ile çizik alamazsınız , sadece dolgu yaparsınız. Glaze'i elle uygulayabilirsiniz.

Konu sahibinin konusunu baltalamayın beyleeer :bittinn:Uyarı sonrası eyleme geçerim kuralları uygularım.
Adminim kusura bakma ben bunu yazarken yazmışsın yeni gördüm