-Güncelleme- Honda Civic Fb7 Polisaj işlemleri

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#21
Teşekkür ederim
Elinize sağlık ilk uygulamanıza göre çok güzel bir uygulama olmuş.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim.
Bagaj kapağında dümdüz yüzeyde bu boncuklanma, harika.
Teşekkür ederim. Aslında bu durumda ürünüm marifetinden çok yüzeyin ne kadar temiz düzgün hazırlandığınıda gözlemliyoruz @Berkay hocam. Ama üründe çok tatminkar.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#23
Emeğine sağlık gayet iyi sonuç almışsınız. Uygulamayı günlere yaymak yormadan yavaş yavaş uygulama yapmak yeri ve imkanı olanlar için çok yerinde ve doğru bir uygulama şekli.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#24
Bi güncel çekelim...
Arkadaşlar tam 2 ay 15 gün oldu uygulamayı ve korumayı yapalı bu güne kadar 6. kez yıkama yaptım koruma olarak %90 hissiyatını sürdürmekte. Fusso gene dayanım olarak bekleneni vermeye devam ediyor. Bu şartlarda korumaya devam edersem 6-7 ayı çok rahat devirecek hissiyatı var :)



 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#25
Emeğine sağlık gayet iyi sonuç almışsınız. Uygulamayı günlere yaymak yormadan yavaş yavaş uygulama yapmak yeri ve imkanı olanlar için çok yerinde ve doğru bir uygulama şekli.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kesinlikle çok doğru bir seçim amatör yapanlar için.
 

edward

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
18 Oca 2021
Mesajlar
99
Beğeniler
97
İl
İstanbul
#26
aynı makineden bende de var. Ben 1 ve 2 kademede yayıp 3 kademede bitirdim hiç 4. kademeye geçmedim bile.
Ben keçe kullanmadım. boya vw sert boyası istedigim kadar çizikleri alamadım.
Siz hem keçekullanmışsını hemde 4/5 kademelere çıkmışsınız.Açıkçası ben cesaret edemedim hem keçe hem yüksek devir... Ben sonradan boyanan spoilerde iki yerde ufak açılmaya sebebiyet verdim.

Makine 800/3200 d/d ama başka bir bilgi olmaması gerçekten saçmalık.Hangi kademede hangi devirde belli degil. Hafif parasına göre iyi makine ısınma sorunu pek yok ama şu hangi kademede hangi devir yazmaması gerçekten saçmalık. Makita çakmalarında bn5 lerde bile yazıyor.

Sizin sonuçlar güzel olmuş elinize saglık. Ama 4/5 kademeye çıkmanız bana fazla geldi ben cesaret edemezdim.
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
696
Beğeniler
3,155
İl
İzmir
#27
Selamlar arkadaşlar.
Hepinize sağlıklı ve bol detaylı günler dilerim. Gelelim güzel konumuza uzun zamandır yapmak istediğim polisaj işlemini bu gün, yarın, hafta sonu derken bir hışımla başladım. Yapmış olduğum polisaj işleminde bu güne kadar hiç tecrübem olmadı ama el yatkınlığıma inancım yüksekti kendim yapmayı çok istiyordum. Forum sayesinde kullanılacak malzeme olsun, polisajı yaparken dikkat edilmesi gerekenler olsun anladığım kadarıyla uygulamaya çalıştım.
Tamamen amatör ruhumla detaya olan ilgimle bu işe giriştim. Ortalama bu işlem için 1 hafta vakit ayırdım fakat günün her saati değil müsait olduğumda gelip bagaj kapağını yaptım, sonra tavan vs bu şekilde ağır ağır çalıştım. Demir tozu ve kil işlemini önceden yapmıştım bunun için sadece polisaj öncesi bi kez daha kil uygulaması geçtim.

Kullandığım malzemeleri şu şekilde sıralayalım.
-Atlass Att Polisaj makinesi
-Ufs 150mm sarı keçe
-Koch Chemie 150mm Sarı ped
-Farecla 125mm esnek taban
-Pasta serisi olarak Koch Chemie
H9-F6-M3
-Boya koruma olarak Soft99 Fusso F7
-3M Gaz maskesi ( mutlaka kullanın ) çok faydasını gördüm.
-Bim mikrofiber bez yüzeyi çizmemek adına çok fazla bulundurdum. Pasta kalıntılarını silmek için
-1/1 sulandırılmış İPA
-3D Final touch
-Işık olarakta tlf flaşı devreye girdi :)
-Flowey R10 1/1 sulandırılmış
-Valet pro mavi kil
Bantlama olayını bazı yerlerde göremeyebilirsiniz parça parça yaptım işlemleri.

Polisaj öncesi çizikler



Öncesi ve sonrası bi kaç resim paylaşalım




Polisaj işlemini 3 aşamada bitirdim
aşama UFS keçe ile Koch Chemie H9
aşama Koch sarı ped ve farecla sarı ped ile Koch F6 uyguladım
aşama DVX cila pedi Koch M3
Bu şekilde devam ettim çizik alma işlemi yaparken yüzeyi 2. ve 3. kademede pastayı yedirip 4. ve 5. kademede çizik alma işlemini tamamladım. Makinanın kademe devirlerini tam bilmiyorum kademe olarak belirteyim dedim fikir vermesi için. Şahsi görüşüm makinada bu durumu etkilemiş olabilir keçe ile daha rahat çalıştım. Koch Chemie pastalarında tozlanma minimum seviyede çok iyi ama buna rağmen kimyasalı solumamak için kesinlikle maske kullanmalıyız. Çok faydasını gördüm. Çizik alma işleminde ufak tefek hareler ve tırnak takılan bölümler kaldı araç kendi aracım bunun içinde boyayı olabildiğince yormamaya çalıştım özellikle kıvrımlı sivri bölgeleri çok zorlamadım ki bu işi ilk defa amatör yapan birisi olarak ufak tefek kalıntılar normal olduğunu düşünüyorum :) ama %90 başarıya ulaştım diyebilirim.

Yıkama işlemlerinden kareler



Koruma olarak SOFT99 FUSSO F7 tercih ettim ürün fiyat performans olarak çok başarılı koruma olarak 7 ay vaadediyor firma fakat ülke şartlarınsa 3-4 ay gider diye umuyorum:) ama aracım çok kullanılmıyor ve kapalı garajda sanırım gider. Sürmesi, silmesi keyifli sonrasında yüzeydeki hissiyatı çok başarılı. Koruma 300ml şişede su kadar akışkan sıvı değil salep kıvamına yakın ben biraz bol sürdüm yarısı daha duruyor sanırım 100ml bir araca çok rahat yeter. 1 şişe ile 3 defa uygulama yapılabilir bereketli bir ürün.


ol png

Bir iki yansıma ekleyelim




F İ N A L L E R





Okuyan herkese teşekkürler
Maşallah’ı eksik etmeyelim rabbim isteyen herkese daha fazlasını nasip etsin. Herkese bol detaylı günler.
Beyazlarda Parlar Sözü Burada Kanıtlanmış, Elinize Sağlık :)
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#28
aynı makineden bende de var. Ben 1 ve 2 kademede yayıp 3 kademede bitirdim hiç 4. kademeye geçmedim bile.
Ben keçe kullanmadım. boya vw sert boyası istedigim kadar çizikleri alamadım.
Siz hem keçekullanmışsını hemde 4/5 kademelere çıkmışsınız.Açıkçası ben cesaret edemedim hem keçe hem yüksek devir... Ben sonradan boyanan spoilerde iki yerde ufak açılmaya sebebiyet verdim.

Makine 800/3200 d/d ama başka bir bilgi olmaması gerçekten saçmalık.Hangi kademede hangi devirde belli degil. Hafif parasına göre iyi makine ısınma sorunu pek yok ama şu hangi kademede hangi devir yazmaması gerçekten saçmalık. Makita çakmalarında bn5 lerde bile yazıyor.

Sizin sonuçlar güzel olmuş elinize saglık. Ama 4/5 kademeye çıkmanız bana fazla geldi ben cesaret edemezdim.
Teşekkür ederim yorumlarınız için. Açıkçası yüksek devirlere çıkmazsak yüzeyi ısıtmadığımızda pek çizik almak mümkün olmuyor. Evet makina fiyat performans ürünü bence amatörler için işimizi çok rahat görüyor. Sonradan boyanan parçalar birde plastik ise malesef sıkıntı büyük oluyor bende arka tamponda bir iki nazarlık bıraktım.
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
#30
Ellerinize sağlık, tebrik ederim. Polisaj konusunda en ufak kırıntı kadar bile bilgim yok ve bunu başarabilecek potansiyeli kendimde göremiyorum. Sizin ve diğer arkadaşların yaptığı uygulamalar gerçekten sanatsal bir çalışma, ayrı bir yetenek. Biraz duygusal bir konuşma oldu sanırım, neyse bu kadar. Emeğinize sağlık herşey harika.:)
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#31
Ellerinize sağlık, tebrik ederim. Polisaj konusunda en ufak kırıntı kadar bile bilgim yok ve bunu başarabilecek potansiyeli kendimde göremiyorum. Sizin ve diğer arkadaşların yaptığı uygulamalar gerçekten sanatsal bir çalışma, ayrı bir yetenek. Biraz duygusal bir konuşma oldu sanırım, neyse bu kadar. Emeğinize sağlık herşey harika.:)
Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Aslında sanatsal olayı ortaya koyanlar bu işi profesyonel yapan arkadaşlar. Ben ve biz gibiler daha çok emek verip isteyip sevgimizi katıyoruz içine uygulama yaparken :) Bence olaya karamsar bakmamak gerekiyor biraz inanmalıyız bir işe koyulurken ve akabinde birazda el yatkınlığı varsa zaten emin olun o iş olmuştur. Aracımı ilk yıkamaya başladığımda hep şunu derdim kendime “hangi yıkamacı, oto kuaför benim aracıma benim kadar ilgilenir, değer verir ” diye sormuşumdur. Böyle böyle derken başladım şimdi de iyiki diyorum. İçimizdeki Amatör ruhumuz, detay aşkımız hiç bitmesin.
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
#32
Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Aslında sanatsal olayı ortaya koyanlar bu işi profesyonel yapan arkadaşlar. Ben ve biz gibiler daha çok emek verip isteyip sevgimizi katıyoruz içine uygulama yaparken :) Bence olaya karamsar bakmamak gerekiyor biraz inanmalıyız bir işe koyulurken ve akabinde birazda el yatkınlığı varsa zaten emin olun o iş olmuştur. Aracımı ilk yıkamaya başladığımda hep şunu derdim kendime “hangi yıkamacı, oto kuaför benim aracıma benim kadar ilgilenir, değer verir ” diye sormuşumdur. Böyle böyle derken başladım şimdi de iyiki diyorum. İçimizdeki Amatör ruhumuz, detay aşkımız hiç bitmesin.
Cümle sonunda ki dua için bütün kalbim ile amin diyorum. Karamsarlıktan ziyade şöyle, insan birşeyi isterse muhakkak başarır orası kesin. Belki de ben fazla karamsar yaklaşıyorumdur, bunun sebebi hayatın belirli noktalarında yaşadığımız olumsuzluklar, üzüntüler vs derken kendimize olan inancımızı kaybediyoruz. Sizi amatör ya da profesyonel olarak ayırd etmek haddime değil, çünkü sizin yaptığınız işlemi ben yapamıyorsam, siz benim gözümde profesyonelsiniz ve bu yüzden benim için sanatsal bir çalışma bu. Emeğin küçüğü büyüğü olmadığını ve kutsal olduğunu en iyi ben gibi işçi (naçizane) olan anlar. Benden bu kadar saçmalama yeter hocam. Çalışmalarınızın devamını temenni ederim:alkıssx:
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#33
Cümle sonunda ki dua için bütün kalbim ile amin diyorum. Karamsarlıktan ziyade şöyle, insan birşeyi isterse muhakkak başarır orası kesin. Belki de ben fazla karamsar yaklaşıyorumdur, bunun sebebi hayatın belirli noktalarında yaşadığımız olumsuzluklar, üzüntüler vs derken kendimize olan inancımızı kaybediyoruz. Sizi amatör ya da profesyonel olarak ayırd etmek haddime değil, çünkü sizin yaptığınız işlemi ben yapamıyorsam, siz benim gözümde profesyonelsiniz ve bu yüzden benim için sanatsal bir çalışma bu. Emeğin küçüğü büyüğü olmadığını ve kutsal olduğunu en iyi ben gibi işçi (naçizane) olan anlar. Benden bu kadar saçmalama yeter hocam. Çalışmalarınızın devamını temenni ederim:alkıssx:
Estağfurullah saçmalamak ne kelime. Teşekkür ederim.
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#34
Son bi güncelleme yapmak istedim 3 ay 10 gün oldu 8. yıkama yapıldı. Boncuklama ve yansıma. Ürün beklentimin çok üzerinde çıktı hele ki dayanım olarak çok başarılı. Yansıma ve parlaklığı yüzeyin iyi hazırlanmış olmasına bağlıyorum. Yapılan polisaj kullanılan pasta vs çok etkili yaşadıkça anlıyorum olayı.
Beyazlar’da parlar :)



Boncuklama

 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#35
Emeğine sağlık gayet güzel görünüyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#37
Son bi güncelleme yapmak istedim 3 ay 10 gün oldu 8. yıkama yapıldı. Boncuklama ve yansıma. Ürün beklentimin çok üzerinde çıktı hele ki dayanım olarak çok başarılı. Yansıma ve parlaklığı yüzeyin iyi hazırlanmış olmasına bağlıyorum. Yapılan polisaj kullanılan pasta vs çok etkili yaşadıkça anlıyorum olayı.
Beyazlar’da parlar :)



Boncuklama

Yansımalar ve Boncuklama hala çok başarılı.
 

orhann490

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
337
Beğeniler
1,164
İl
AYDIN
#39
Son güncelleme demiştim ama merak edenler için tekrar yenilemek istedim. Yaklaşık 4 ay oluyor Fusso F7 canavar gibi maşallahı var %80-85 yüzeyde duruyordu :) Bu kadar sağlam durmasının en önemli sebebi yüzey ne kadar iyi hazırlanırsa verim o kadar maksimum düzeye çıkıyor. Artık dayanamadım illa bişeyler sürmek istedim üzerine Sonax Ceramic Spray fısladım 3-4 fıs kaputa. Sürmesi keyifli birde su testi yaptım valla ben bu ürünede bayıldım diyebilirim. Videosunu ekledim keyifli izlemeler.

Streamable Video

 

Wander41

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
549
Beğeniler
1,274
İl
Kocaeli
#40
Son güncelleme demiştim ama merak edenler için tekrar yenilemek istedim. Yaklaşık 4 ay oluyor Fusso F7 canavar gibi maşallahı var %80-85 yüzeyde duruyordu :) Bu kadar sağlam durmasının en önemli sebebi yüzey ne kadar iyi hazırlanırsa verim o kadar maksimum düzeye çıkıyor. Artık dayanamadım illa bişeyler sürmek istedim üzerine Sonax Ceramic Spray fısladım 3-4 fıs kaputa. Sürmesi keyifli birde su testi yaptım valla ben bu ürünede bayıldım diyebilirim. Videosunu ekledim keyifli izlemeler.

Streamable Video

Elinize sağlık maşallah. Su iticilik gerçekten çok iyi duruyor.