bu güzel hedef kitle saha analizi umarım verimli olur.
bende fikirlerimi yazmak isiterim.
tr güncel ekonomik yapı yada degişken zaman kişisel gelir düzeyi detay camiası adına salt bir belirleyici yaklaşım olarak gelişmesine olanak saglayacak güçlü bir veri degildir.
burda asıl verinin kişiselden ziyade toplumsal yaklaşımın iyi analiz edilmesi makul verinin edinilmesine olanak saglar.
arayış ucuz ürün gibi görünsede tercihler bu yönde ilerlesede bir ters psikoloji Boomerang effect saniyeler içinde gerçekleşir. kısaca türk halkı lüx sever. bir alman gibi temel ürün işimi görsün mantıgıyla yaklaşmaz. burda bir örnek vermek gerekirse. tüm ünlülerimizin rolex saati vardır. para kazanılınca ilk iş klişeleri gerçekleştirmekten geçer. oysa ki çelik bir saat kaliteli bir mekanizmadan bir adım ileri gidemeyen bir üründür. ( mücevherat içeriklileri hariç )
bu yaklaşım tabi ki tüm alanlarda da kendini göstermekte ve pahalı ürün kalitelidir algısını dogurmakta alış veriş alışkanlıklarıda bu mantık çerçevesinde gerçekleşip bu çizgide ilerlemektedir.
bu yazdıklarım kişisel düşünceden ziyade bir durum resmi çekmek olarak bakılmalı.
bu baglamdan ayrışan farklı bir olguda bizim camiamızda gerçekleşir. her pahalı kaliteli her ucuz adi olarak addedilemez. kaldı ki f/p olgusu markaların tüm gruplarını kapsaması büyük olasılıkla çok nadir görülmektedir.
bir f/p çok pahalıda olabilecegi gibi çok ucuzda olabilir. bu sıfatlamanın içerigi daha iyi anlaşılmalıdır. şöyle ki üst düzey bir wax verdigi geri bildirimleri başarılıysa ( beklenti ve arayış dahilinde) tam bir f/p olacaktır. sadece ücreti gözetmek bu olgunun içerigini eritir.
detailde kişisel seçim son zamanların en önemli başlıgı olma yolunda ilerlemekte temizleme ve koruma temel yapılarından ayrılmış hobisel bir farklı arayış ürün seçimlerinin tek düzeligini degiştirmekte dünya genelinde de bu gözlemlenmektedir. yeni ürünlerin başarısı artık dayanıma dayalı bir arayış içersinde her yolun mübah oldugu ürün gruplarıyla kendini göstermiştir.
bu kişisellik eskisi gibi bir markanın ürün gruplarını kapsaması tabi ki düşünülemez. arayışın en iyisini en dayanıklısını en parlayanı en uçanı kaçanı....... gibi ilerledigi aşikardır. buda farklılıgı ürünlerden markalara kaydırmaktadır.
artık ürün tedarik edicilerin yani siz degerli detail satıcılarının. bu verileri takip edip bir markanın en başarılı ürünlerini seçmesi bu bir markadan bir markaya çogalıp ürün çeşitliliginin markalar olarak artması gerekmektedir.
bu düşünceyle
vakti zamanında forumumuza gelen infinity wax yetkilisini degerli dostum sayın üstad
@onurçiko vasilesi ve vasıtasıyla size yönlendirmiştim.
işte bu gibi özel ürün üreticilerinin temel nam yapmış ürünlerinin toplamak ve bir araya getirmek çeşitli markaların en başarılı ürünleri bir takım yaparak satmak fiyat yada imkana bakmaksızın tercihli alış verişi olacagı kesin bir dogruluk içermektedir.
iyi detaylar.
Bir ege sözü : Fakir pahalı aldıgıyla hava atar, zengin ucuz aldıgıyla övünür.