Daha önce buraya yazmıştım (1. sayfa 13. msj ) belli bir marka içinden seçilmiş tüm ürünler yerine çeşitli markaların başarısıyla begenilen ürünleri seçilerek bir pazar gibi tezgah oluşturulmalı demiştim. kişisel seçimlerin bu yönde geliştigini tek marka artık eskide kaldı diyerek eklemiştim. seçilmişlerin toplu bir satış alanı olmak şart.
Açıkçası bunu yapmak özellike kısa vadede çok kolay olmayacaktır. Benim beklentim bu yönde lakin bu sadece benim degil dünya genelindede bu şekilde ilerliyor. Herkes videolar izliyor testleri takip ediyor başarılı yada başarısız ürünler hemen kendini belli ediyor. haa bi detay lobisi yok mu
( reklam kokan ürünleri tanıtan ) tabi ki var. ama bu gerçegi deyiştirmiyor. kaldı ki seçme ürün yöntemi firmalarında birbirleri arasında gelişecek rekaabeti körükleyerek daha başarılı ürün yapmalarının yolunuda açacaktır. ürün gamlarının gözden geçirmek zorunda kalacak ve eski ürünlerin yenilenmesi , yenilerin üretilmesi zorumlulugunu doguracaktır.
yine biz forumda ürünler adına reel bilgiyi paylaşmak için elimizden geleni yapıyoruz. iyiye iyi kötüye kötü demek bizim ahlakımızla alakalı. bu başka bir konu ama son kullanıcının en iyiye ulaşması yine bir son kullanıcı tecrübesinden geçiyor. hiç bir çıkar gözetmeksizin yapılan yorum en salt ve yalın haliyle gerçek ürün bilgisini içeriyor. forumumuz şu an tr 'de bunu en iyi yapan platformdur.
bu bilgiler okadar önemli ki ürünlerin seçilmesinde çok büyük rol oynuyor. bu rol firmaların satış rakamlarına yansıyor ve küçük bir damla genişleyerek bir dalga yaratabiliyor.
örnekler verilebilir. mesela enson turtle wax ICE Seal N Shine vakası. bir market markası olarak görülen tr 'de ürün bir anda detay camiasının kalbinden vurdu deldi geçti .
begenen olur begenmeyen olur ama bir gerçek var ki başrılı oldu. tersi bir yaklaşım kişiseli genele yaymaktan çok geneli kişisele indirgemek olur.
tüketiciler olarak en iyiyi aramak dışında bizim gibi tekrar eden ürün kullanımlarında farklılıkta ön plana çıkıyor. buda yine bir ürün testi bir ürün kullanımı ve vadedilen ürün özelliklerinin yakalanması yada yakalnabilmesi için yapılanlar gibi bir başka detay olgulsu olarak gelişip evrilerek süreklilik dahilinde ilerliyor.
demek istemem o ki en iyi yanlız kalmıyor en iyiler olarak çogalıyor. çünkü detayda tekrar eden kullanım insanın sıklma kavramı yeni arayış merak bir bütün yaratarak pazar ihtiyaçlarını belirliyor.
fiyat : özellikle hobi olarak görülen tamamiyle zevk odaklı kullanıcılar için bir belirleyiciden ziyade ,ürün seçiminde bir özellik olarak algılanadabiliyor. pahalı = kalite denklemi etkisini gösterip seçimleri biçimlendirebiliyor. temel tüketimin dışında bu da göz ardı edilmemesi gerek bir kavram. sizin adınıza. kalite kendini herzaman sattırır. örn: son forum bez satışlarında kimsenin beze vermeyecegi fiyatlar eşliginde tabiri caizse kapış kapış satışlar gerçekleşti son 1 yıl bütününde.
sözün özü siz bunları çok çok daha iyi biliyorsunuz ki müşteri artık fırsat bulması koşuluyla önündeki tepsiden ziyade çevredeki tepsilerin içindekilerede bakıyor. globalligin zati temelinde bu yatıyor. seçenek sunulması kaydıyla ( burda top sizde ) yenilerinde herzaman şansı eskiler kadar var. (marka olarak )
günümüz arayışında bir diger ve benimde çok temel özellik olarak aradıklarım içinde gerçek kalite ve dogallık ikilisi özellikle yapaylıgın nekadar zararlı oldugunun görülmesiyle tekrar dünya çapında en degerli özellik olarak karşımda duruyor.
bu büyük harflerle ZYMÖL markasının adını ön plana çıkartıyor. daha önce ital getirdiginizde ''birdaha bu markanın tarafınızca getirilmeyecegini'' belirtiginizide bilerek yinede forum konularında ve satış başlıklarında görünen köyün bu marka arayışının hiç degişmedigi ortada aşikar duruyor.
firma olarak sizin tarihsel ürün yelpazenizde bence hiç olmamaması gereken valet pro markasını getireceginizi beyan ettiginizde , her yerde satılanı aramadıgımızı kimyasal adamların herzaman farklı ürünleri bizimle buluşturdugunu yazmıştım.
ozamanlardan günümüze dünyada çok şey degişti bu marka bile kenini yenilemek zorunda kaldı. kah bunu ambaljla kah yeni ürünlerle yapmayaçalıştı. sonuçta hep söylenen degişmeyen tek şey degişimdir denilsede asıl bahsedilen niceligin asla degişmeyecegidir.
kalite asla degişmez . kliteliye ilgi azalmaz kalite her zaman kendini sattırır.
not: kailte pahalı demek degildir. ama genelde pahalıdır.
sizden marka olarak ilk sırada zymöl ürün gamının tüm içeriklerinin getirilmesinin gerektigini ,akabinde
adbl , prima car care , carbon collective ,ve infinity wax, angel wax, carpro firmalarıyla görüşmenizi bekliyorum. ( bu markaların seçme ürünleri )
iyi detaylar.