Kaportada ki Japon yapıştırıcısı

batuhankk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
4
Beğeniler
6
Yaş
28
İl
Sakarya
#1
Kaportadaki aracın boya kısmındaki japoj yapıştırıcısı nasıl çıkar? Bagajdaki corsa yazısı yanlış taraftaydı onu söktük yapışkanları kaldı. Kaportacı sol tarafa yapıştırırken de yamuk yapıştırdı. Ve onuda sökünce diğeri gibi japon izi kalacak.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,280
Yaş
36
İl
Ankara
#2
Kaportadaki aracın boya kısmındaki japoj yapıştırıcısı nasıl çıkar? Bagajdaki corsa yazısı yanlış taraftaydı onu söktük yapışkanları kaldı. Kaportacı sol tarafa yapıştırırken de yamuk yapıştırdı. Ve onuda sökünce diğeri gibi japon izi kalacak.
Aseton rahatça çıkarır, ama asetonu kullanırken boyalı yüzeyde dikkatli olun. Mümkünse pamuğa damlatıp kademe kademe çalışın Asetonu boyalı yüzeye sıkmayın..
 

batuhankk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
4
Beğeniler
6
Yaş
28
İl
Sakarya
#3
@Nobran, bu aseton oje için olanı var, birde sanırım eczanelerde saf aseton varmış. Hangisini temin edeyim.
 

batuhankk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
4
Beğeniler
6
Yaş
28
İl
Sakarya
#5
Asetonu, oje sürülen malzemeyle sürsem olur sanırım. Yayılmaz fakat silme işlemini dağıtmadan kullanmayı nasıl yapacağım o biraz sorun gibi
 

Sadri

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
9 Eki 2022
Mesajlar
63
Beğeniler
140
Yaş
38
İl
SİNOP
#8
1 ay önceydi yaklaşık. arkadaşımın aracının ön tamponunda yapıştırıcı olduğunu tahmin ettiğimiz yarım damla kadar seffaf halde ve kuru damla gördük. İnternetten araştırdığımızda asetonu gördük ve minikçe uygulama yaptık ama tamponun boyasını hafifçe söktü bıraktık.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,280
Yaş
36
İl
Ankara
#9
@Nobran, bu aseton oje için olanı var, birde sanırım eczanelerde saf aseton varmış. Hangisini temin edeyim.
Çocukluk yıllarımın karanlık döneminde henüz statik plastik maket zanaatiyle uğraşırken bu yapıştırıcının varlığını keşfetmemle birlikte evde bulunan kumaş, halı, battaniye, yorgan ve evde bulunan pek çok eşyanın muhtelif yerlerini hep japon yapıştırıcısına bulamıştım. O yıllar ben internete bir arkadaşa bakıp çıkacağım sloganıyla hızlıca 146 ile bağlanır, ev telefonu da haliyle meşgule düştüğü için evi arayanlar mecburen cep telefonlarına yöneldiğinden ve cep telefonları da çok yazdığından dolayı gönlümce sörf edemeyerek interneti ivedilikle kapatmam istenirdi. Bu sebeple japon yapıştırıcısını neyin sökeceğini yıllarca bilmeden yaşadım. Günün birinde olayın başını ve sonunu kesinlikle hatırlamadığım bir olay gerçekleşti. Bahsettiğim japon yapıştırıcısı kalıntılarından bir tanesi bir miktar aseton ile buluştu. Gloin' in oğlu Gimli' nin baltası gibi sert olan yapıştırıcı kalıntısı oyun hamuru kıvamına gelerek yapıştığı yüzeyden ayrılıverdi.

Bu keşfin bana verdiği güven, özveri ve tecrübeyi arkama alarak ünlü şarkıcı Çubuklu Yaşar' ın da dediği gibi Ankara' da ne kadar bina varsa o kadar da gecekondu var diyerek asetonu, annemin çok sevdiği ancak japon yapıştırıcısı olduğu için içten içe üzgün olduğunu bildiğim lake boyalı ahşap bir yüzeye onu mutlu etmek için komple boca etmemle birlikte çoğu zarar, azı karar atasözünün ne kadar doğru olduğunu eş zamanlı olarak hızlıca tecrübe ettim.

O gün bugündür japon yapıştırıcısından da asetondan da çok korkarım. O yüzden japon yapıştırıcısını aseton ile çıkarırken işe yaradığını görünce kesinlikle yüzeye boca etmeyin, üzülürsünüz :komik:

Not: Evet marketlerde satılan ve oje çıkarmak için olan asetonlardan bahsettim.. Eczanelerde satılan aseton daha saf ve haliyle daha kuvvetli. Ben olsam kulak pamuğuna oje için olanını azar azar damlatıp japon yapıştırıcısına temas ettire ettire sökmeye çalışırdım. Yalnız çok hızlı uçtuğu için bu işlemi sık sık tekrar etmek gerekebilir, kesinlikle acele etmeyin.
 

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,204
Beğeniler
7,691
Yaş
45
İl
Ankara
#10
Çocukluk yıllarımın karanlık döneminde henüz statik plastik maket zanaatiyle uğraşırken bu yapıştırıcının varlığını keşfetmemle birlikte evde bulunan kumaş, halı, battaniye, yorgan ve evde bulunan pek çok eşyanın muhtelif yerlerini hep japon yapıştırıcısına bulamıştım. O yıllar ben internete bir arkadaşa bakıp çıkacağım sloganıyla hızlıca 146 ile bağlanır, ev telefonu da haliyle meşgule düştüğü için evi arayanlar mecburen cep telefonlarına yöneldiğinden ve cep telefonları da çok yazdığından dolayı gönlümce sörf edemeyerek interneti ivedilikle kapatmam istenirdi. Bu sebeple japon yapıştırıcısını neyin sökeceğini yıllarca bilmeden yaşadım. Günün birinde olayın başını ve sonunu kesinlikle hatırlamadığım bir olay gerçekleşti. Bahsettiğim japon yapıştırıcısı kalıntılarından bir tanesi bir miktar aseton ile buluştu. Gloin' in oğlu Gimli' nin baltası gibi sert olan yapıştırıcı kalıntısı oyun hamuru kıvamına gelerek yapıştığı yüzeyden ayrılıverdi.

Bu keşfin bana verdiği güven, özveri ve tecrübeyi arkama alarak ünlü şarkıcı Çubuklu Yaşar' ın da dediği gibi Ankara' da ne kadar bina varsa o kadar da gecekondu var diyerek asetonu, annemin çok sevdiği ancak japon yapıştırıcısı olduğu için içten içe üzgün olduğunu bildiğim lake boyalı ahşap bir yüzeye onu mutlu etmek için komple boca etmemle birlikte çoğu zarar, azı karar atasözünün ne kadar doğru olduğunu eş zamanlı olarak hızlıca tecrübe ettim.

O gün bugündür japon yapıştırıcısından da asetondan da çok korkarım. O yüzden japon yapıştırıcısını aseton ile çıkarırken işe yaradığını görünce kesinlikle yüzeye boca etmeyin, üzülürsünüz :komik:

Not: Evet marketlerde satılan ve oje çıkarmak için olan asetonlardan bahsettim.. Eczanelerde satılan aseton daha saf ve haliyle daha kuvvetli. Ben olsam kulak pamuğuna oje için olanını azar azar damlatıp japon yapıştırıcısına temas ettire ettire sökmeye çalışırdım. Yalnız çok hızlı uçtuğu için bu işlemi sık sık tekrar etmek gerekebilir, kesinlikle acele etmeyin.
O ahşap yüzeyi sizinkilerin gördüğü anı görmek istedim :D