Kedi Çiziği ( Ahh bu kediler )

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#21
Kış geldikçe sıcak arabalara kaçıyor kediler. Bizimde kapalı otopark ancak arada kaçan oluyor. Birkaç ay önce bir tanesi camı çizmişti tam görüş hizasından, cam polisajı yaptırarak gidermiştim. Kaputta ppf var allahtan, ilk çıktıkları yer kaput oluyor sıcak olması sebebiyle genellikle. Tavana pek çıkmıyorlar sanırım. Detaycı olduğumuz için kediler ile aramız pek iyi değil ama sevgi saygıyı eksik etmiyoruz kendilerine :)
Gün içinde aracı kapalı otoparka bırakıyorum, kapalı otoparkda kedi topluluğu oluşmuş. Sabah bırakıyorum akşam geldiğimde aracın heryeri çamurlu veya kirli şekilde pati iziyle dolu. 2 gün önce aracı yıkadım dün yine aynı durum oluşmuş :) Birde şunu farkettim araca vonixx blend spray wax kullanıyorum, aracın kaportasında ki birçok yeri kedi yalamış, acaba diyorum waxın kokusu/tadı mı cezbediyor :)
 

sajmora98

Usta Detaycı
Üye
Katılım
11 Haz 2020
Mesajlar
249
Beğeniler
1,169
İl
Kastamonu
#22
Gün içinde aracı kapalı otoparka bırakıyorum, kapalı otoparkda kedi topluluğu oluşmuş. Sabah bırakıyorum akşam geldiğimde aracın heryeri çamurlu veya kirli şekilde pati iziyle dolu. 2 gün önce aracı yıkadım dün yine aynı durum oluşmuş :) Birde şunu farkettim araca vonixx blend spray wax kullanıyorum, aracın kaportasında ki birçok yeri kedi yalamış, acaba diyorum waxın kokusu/tadı mı cezbediyor :)
Son cümlenizi biz de aramızda arkadaşlarla konuşuyoruz galiba böyle kokular ilgilerini çekiyor. Yani iki aracım var biri hastane otoparkında tamamen kapalı da biri dışarıda kediler eksik olmuyor. Çok yakın arkadaş grubumzda 5 6 araba var 3ü tamamen kapalı da diğerleri kısmi kapalı garajda ve çevrelerinde onlarca araç olmasına rağmen kediler gelip bizim araçlara çıkıyor üzerine bazıları çişini yapıyor vs :D Kesinlikle araca sürdüğümüz cilaların etkisi oluyor diye düşünüyorum. Abimin bir de özellikle sansar arabasının kaput altı keçesini çok seviyor 2 farklı arabanında motor kısmına girip kaput altı keçesini kemirip parçalamışlardı :) Toz naftalini agzı açık kapta ön sileceklerin yanına arka tarafına falan koyuyoruz yaklaşmıyorlar naftalin kokusuna bir süre :)
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#23
Son cümlenizi biz de aramızda arkadaşlarla konuşuyoruz galiba böyle kokular ilgilerini çekiyor. Yani iki aracım var biri hastane otoparkında tamamen kapalı da biri dışarıda kediler eksik olmuyor. Çok yakın arkadaş grubumzda 5 6 araba var 3ü tamamen kapalı da diğerleri kısmi kapalı garajda ve çevrelerinde onlarca araç olmasına rağmen kediler gelip bizim araçlara çıkıyor üzerine bazıları çişini yapıyor vs :D Kesinlikle araca sürdüğümüz cilaların etkisi oluyor diye düşünüyorum. Abimin bir de özellikle sansar arabasının kaput altı keçesini çok seviyor 2 farklı arabanında motor kısmına girip kaput altı keçesini kemirip parçalamışlardı :) Toz naftalini agzı açık kapta ön sileceklerin yanına arka tarafına falan koyuyoruz yaklaşmıyorlar naftalin kokusuna bir süre :)
Şükür bu zamana kadar motor kısmına herhangi birşey girmedi. Benimde bıraktığım otoparkda çok araç var, beyazından siyahına kırmızısına kadar, özellikle bakıyorum hiçbirine kedi gidip dadanmamış :) Aracımın jantlarına bi ara adbl hızlı cila uygulamıştım onunda kokusu sakız gibiydi, erteki gün jantta yalama izleri vardı o gün aklıma geldi bu waxların kedileri cezbettiği :)
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#26
Şükür bu zamana kadar motor kısmına herhangi birşey girmedi. Benimde bıraktığım otoparkda çok araç var, beyazından siyahına kırmızısına kadar, özellikle bakıyorum hiçbirine kedi gidip dadanmamış :) Aracımın jantlarına bi ara adbl hızlı cila uygulamıştım onunda kokusu sakız gibiydi, erteki gün jantta yalama izleri vardı o gün aklıma geldi bu waxların kedileri cezbettiği :)
Bazı detay ürünlerin kokusu cidden kedi, sinek, böcek ilgisini çekiyor. Hızlı cila, cam temizleme sıvısı vs
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#27
Araç güncelleme için aracı yetkili servise yakın zamanda bırakacağım.

Bu tırnağa gelmeyen çizik için yetkili servise ince pasta yapmalarını söyleyeyim mi yoksa Ankaraya geçince ppf seramik yaptırdığım yere mi rica da bulunayım?
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,340
Beğeniler
6,701
İl
Gebze
#28
Araç güncelleme için aracı yetkili servise yakın zamanda bırakacağım.

Bu tırnağa gelmeyen çizik için yetkili servise ince pasta yapmalarını söyleyeyim mi yoksa Ankaraya geçince ppf seramik yaptırdığım yere mi rica da bulunayım?
yetkili servise kesinlikle işlem yaptırmayın. genelde bilinçsiz ustalar oluyor elinde rotary makinesi ve g3 pastası olur silikon içerikli çiziği doldurur gönderir. ne kadar dikkatli çalışacağıda meçhul. Boyayı kaç mikron incelticek hare bırakıcakmı kafanızda soru işareti kalır direk işinin ehli yerde bölgesel polisaj yaptırın.
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#29
yetkili servise kesinlikle işlem yaptırmayın. genelde bilinçsiz ustalar oluyor elinde rotary makinesi ve g3 pastası olur silikon içerikli çiziği doldurur gönderir. ne kadar dikkatli çalışacağıda meçhul. Boyayı kaç mikron incelticek hare bırakıcakmı kafanızda soru işareti kalır direk işinin ehli yerde bölgesel polisaj yaptırın.
Sağolasın hocam. Araca kaplama yaptırdığım yere rica da bulunurum.

Ücreti de alırsalar yüksek bir fiyat almazlar diye düşünüyorum. Küçük bi alan.