Kılcal Çizikler ve Amatör Uygulama Hakkında Yardım

karahannzafer

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Ağu 2019
Mesajlar
23
Beğeniler
17
İl
Ankara-Bilkent
#1
Merhaba arkadaşlar; 2018 model opak beyaz renk aracımı bir kez olsun yıkamaya götürmedim, fırça-dandik köpük kullanmadım, aldığımdan beri sünger ve Meguiars Ultimate Wash & Wax ile yıkadım. Gündüzleri neredeyse Pazar günleri hariç güneş bile görmedi aracım, ancak reçine sorunları yüzünden 2 defa kil uygulaması yaptım ve muhtemelen bundan, aşırı derecede dairesel kılcal çizikler mevcut.

Ankara'da bu işi profesyonel yapan iki yerden fikir ve fiyat alayım dedim; sadece polisaj veya pasta yapmayız set olarak fiyatlarımız var, seramik de yaparız vs... diyerek minimum 2500TL isteyip 3-4 gün aracı bırakmamı istediler.

Araç lazım 3-4 gün arabasız kalamam, hem de seramik istemiyorum, hem de fiyat bence çok fahiş. Bu yüzden kendim yapmak istiyorum kılcal çizik uygulamasını. Öncesinde tabi ki el ile uygulanan çizik giderici ürünleri kullandım hiç biri işe yaramadı.

Einhell CE-CP 18-180 Lİ E-Solo diye şarjlı bir polisaj makinesi buldum. Alanlar genel olarak memnunlar yorumlara göre. Bu ürünü aldıktan sonra, kullanacağım pasta ve üzerine cila, ayrıca ped olarak ne kullanmam lazım yardım istiyorum. Aşamaları da varsa yine, anlayan arkadaşlardan gerçekten yardım istiyorum.

Karşılıklı bilgilerimizi çek edebiliriz.
 

shovery

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
123
Beğeniler
187
Yaş
28
#2
Kılcal çiziklerden kurtulcam derken hareler ile gezme şansınız yüksek. O makine yerine Kl Pro öneririm. En azından hare derdiniz olmaz. Pasta olarak Koch chemie H9 ve F5, ped olarak Meguiars Microfiber disk ve Rupes sarı ped boyaya da bağlı olarak güzel sonuçlar verebilir. Mikrofiber ped yerine sünger ped de yeterli gelebilir. Çiziğe ve boya durumuna bağlı tamamen.
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#3
Selamlar,

Zamanında aynı dertten muzdariptim ve bende kendi işimi kendim görmek adına bir polisaj makinesi aldım ve forumdan arkadaşların önerisine göre malzemeler ile işimi gördüm. Olay hare gidermek ise zaten aslında iş kolay. Fakat polisaj makinesi seçiminizin yanlış olduğunu düşünüyorum. Daha tecrübeli arkadaşlar yorum yapacaktır ancak acemi birisi için Rotary makine ile hare bırakmadan çalışmak oldukça zor olacaktır.

Hare gidermek için pasta serilerinin 2 ve 3 nolu ürünlerini kullanmak yeterli oluyor. Ben Tac System Refinish 2 ve 3 kullandım. 1 no genelde kesme dedikleri çizik alma aşamasında kullanıldığı için hare gidermede gerekli görülmüyor. Zaten işin asıl zaman alan yorucu kısmı da 1. aşama :)

Orbital bir makine ile sırasıyla aşağıdaki işlemleri yaparsanız hareden eser kalmaz.

1- Güçlü sökücü bir şampun ile yıkama (Örneğin B33)
2- Demir tozu temizliği (Örn. Flowey R10, AF İron Out, Tuga yeşil)
3- Kil temizliği (örn. Bilt hamber soft, soft99 veya Valet Pro soft killer)
4- IPA veya benzeri kimyasalla yüzey temizliği
5- Maskeleme banı ile güzel bir maskeleme çalışması (iyi maskeleme olmadığı taktirde sonradan ortaya çıkan kenar köşelerde pasta lekeleri çok kötü görünüyor)
6- Orbital ile 2. aşama veya tek aşama pastalar ile hareleri giderme (Ben Rupes LHR 15 Mk3 ve Mor pad kombinasyonu kulandım)
7- Son aşama parlatma ( Tac System Refinish 3 kullanmıştım, ama tercihe göre değişir tabi. )
8- Fantaziye bağlı olarak Wax atıp işi bitirmek.

Tamamı bir günde yapılabilir. Ama ilk aşama da işin içine girer ise minimum 2 gün.

Bu arada benim konumu da ekliyorum, belki ışık tutar.

Golf 7.5 hare giderme çalışması
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#7
4 gun icinde ben 2 araba ya komple polisaj yapar seramik te uygularim hayirdir ne yapiyorlar 4 gun boyunca bende bu is icin size @CNR Detailing kardesimi öneriyorum Tecrübeniz yok ise bahsettiginiz makinayi önermem orbital makina daha uygun olur baslangic icin.
 

Ayazkahraman

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
247
Beğeniler
458
Yaş
37
İl
Ankara
#8
4 gun icinde ben 2 araba ya komple polisaj yapar seramik te uygularim hayirdir ne yapiyorlar 4 gun boyunca bende bu is icin size @CNR Detailing kardesimi öneriyorum Tecrübeniz yok ise bahsettiginiz makinayi önermem orbital makina daha uygun olur baslangic icin.
Üstadim haklisin 4 gün gercekten cok Aslinda tahmin ediyorum o porsche pozlu detailing sirketlerini :)
 

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#9
merhabalar ilk öncelikle beyaz opak en zor çizik alınan araçlardan bir tanesidir. Sizin şuan ki durumunuz aracınız üzerinde uygulama yapmaya uygun değil. Neden bunu söylüyorum uygulama yapsanız bile o kılcal çizikleri alamadığınızı görünce daha da siniriniz bozulacak çünkü araç boyası beyaz opak. Bu tür boyalı araç sabır bekler size verilen fiyat kullanılan seramik ürününe göre değişkenlik gösterir. Ne kullanacakları önemli. iyi detaylar.
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#10
Hare ve kılcal çizik farklı şeylerdir
Kılcal çizik yıkamalar sonrası oluşan bildiğiniz çiziktir aslında
Hare ise boya düzeltme esnasında oluşan makine izidir
Kendiniz makine pad kil demir tozu vs alacağım derken zaten ciddi bir meblağ harcayacaksınız
Tavsiyem cnr detailing ile görüşüp boya koruma uygulaması yaptırmanız olacaktır
Sonrasında ise ön yıkama/çift kova/ kaliteli kurulama havlusu ile aracınızın durumunu korumak olur
 

Eksen

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
67
Beğeniler
108
Yaş
42
İl
İstanbul
#11
En son neye karat verdiniz hocam
Bende kılcak çizik reçineden müzdaribim bende çok yer gezdim ama kil reçine demirtozu pasta işlemlerinden sonra aynı şeyler tekrarlanmaması seramik tavsiye ediyor yoksa gene aynısı olucak
Siz ne yaptınız
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#12
En son neye karat verdiniz hocam
Bende kılcak çizik reçineden müzdaribim bende çok yer gezdim ama kil reçine demirtozu pasta işlemlerinden sonra aynı şeyler tekrarlanmaması seramik tavsiye ediyor yoksa gene aynısı olucak
Siz ne yaptınız
Polisaj işleminden sonra sizin sadece yapmanız gereken düzgün yıkamak. Seramik kaplama çizik direnci oluşturuyor tabi ki ama kendini yenilemeyen bir ürün uygulayıp gidip fırça ile yıkarsanız aracınız çizilir o yüzden tek çözüm ön yıkama ardından çift kova ile yıkayıp düzgün bir havlu ile kurulamak
 

Eksen

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
67
Beğeniler
108
Yaş
42
İl
İstanbul
#13
Polisaj işleminden sonra sizin sadece yapmanız gereken düzgün yıkamak. Seramik kaplama çizik direnci oluşturuyor tabi ki ama kendini yenilemeyen bir ürün uygulayıp gidip fırça ile yıkarsanız aracınız çizilir o yüzden tek çözüm ön yıkama ardından çift kova ile yıkayıp düzgün bir havlu ile kurulamak
Hocam o zaman şimdi sadece gerekli ön temizliği yaptırıp polisaj mı yapalım düzgün dikkatli yıkarsak seramik gerekli değil mi
Kışın genelde kapalı garajda ama yazın ağaç altında ve gene aynısı olsun istemiyorum
 

Eksen

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
67
Beğeniler
108
Yaş
42
İl
İstanbul
#14
Polisaj işleminden sonra sizin sadece yapmanız gereken düzgün yıkamak. Seramik kaplama çizik direnci oluşturuyor tabi ki ama kendini yenilemeyen bir ürün uygulayıp gidip fırça ile yıkarsanız aracınız çizilir o yüzden tek çözüm ön yıkama ardından çift kova ile yıkayıp düzgün bir havlu ile kurulamak
Seramik için de Gtechnig crystal serum ultra +exo dedi
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#15
En son neye karat verdiniz hocam
Bende kılcak çizik reçineden müzdaribim bende çok yer gezdim ama kil reçine demirtozu pasta işlemlerinden sonra aynı şeyler tekrarlanmaması seramik tavsiye ediyor yoksa gene aynısı olucak
Siz ne yaptınız
Aslında sonraki adıma da genel bi yorum yapayım. Öncelikle demirtozu vs kil aşamasını doğru uygularsanız bu reçine tarzı şeyleri mümkün olduğunca azaltır belki de yüzeyde hiçbir sıkıntı kalmaz. Seramik ise dendiği gibi bunları bi nebze etkiler , ama gerekli mi değil mi size kalmış.

Fakat şöyle bi durum daha var. Seramik yaptırayım sonra öyle kalsın diye bi durum yok, seramiği de ph nötr şampuanla yıkayıp mümkün olduğunda düzgün yıkanmalı. Yoksa seramiğin etkisini azaltıp önceki olan şeyler yine olabilir.
Yani her durumda bu işlemlerden sonra düzgün yıkanmalı . Bence demirtozu ve kil temizliği sonrası boya koruma şart. Zaten seramikte bu işlemler sonrası polisaj üstüne yani tertemiz ve pürüzsüz yüzeye yapılıyor.

Ateş parçasına genel temizlik - Durmak yok parlamaya devam

en azından benim gibi elle yüzeyi düzeltip üstüne wax bile nerdeyse pürüzsüz bi yüzey yaratıyor.

aracın en sonki parlaklığını da şöyle bırakayım ,




Yani burda seramik gerekli mi bence kullanıcıya bağlı , örneğin carnabau 2 ay , seramik wax 4/5 ay seramik ise 1/2 yıl koruma sağlayabilir. Tabi bu dayanımlar da kullanıcı elinde
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#16
Aslında sonraki adıma da genel bi yorum yapayım. Öncelikle demirtozu vs kil aşamasını doğru uygularsanız bu reçine tarzı şeyleri mümkün olduğunca azaltır belki de yüzeyde hiçbir sıkıntı kalmaz. Seramik ise dendiği gibi bunları bi nebze etkiler , ama gerekli mi değil mi size kalmış.

Fakat şöyle bi durum daha var. Seramik yaptırayım sonra öyle kalsın diye bi durum yok, seramiği de ph nötr şampuanla yıkayıp mümkün olduğunda düzgün yıkanmalı. Yoksa seramiğin etkisini azaltıp önceki olan şeyler yine olabilir.
Yani her durumda bu işlemlerden sonra düzgün yıkanmalı . Bence demirtozu ve kil temizliği sonrası boya koruma şart. Zaten seramikte bu işlemler sonrası polisaj üstüne yani tertemiz ve pürüzsüz yüzeye yapılıyor.

Ateş parçasına genel temizlik - Durmak yok parlamaya devam

en azından benim gibi elle yüzeyi düzeltip üstüne wax bile nerdeyse pürüzsüz bi yüzey yaratıyor.

aracın en sonki parlaklığını da şöyle bırakayım ,




Yani burda seramik gerekli mi bence kullanıcıya bağlı , örneğin carnabau 2 ay , seramik wax 4/5 ay seramik ise 1/2 yıl koruma sağlayabilir. Tabi bu dayanımlar da kullanıcı elinde
Maaşalah güzel parlamış