İnceleme Köpük Yapan El Pompası ile Ön Yıkama Şampuanı Kullanımı

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#21
Eline sağlık Hakan, sana pompa konusunda katılıyorum. Bir Epoca, bir Alta ve bir tane de gloria bozdum. Bunların parasıyla bir oda dolusu ilaçlama pompası alırdım heralde. Ben de bir tane modifiye edeyim de kurtulayım.
Alta ve Gloria hiç kullanmadım. Ama Epoca'lar gerçekten çok erken yolda kaldılar. O kadar verdiğim paraya yazık oldu.
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#22
Emeğine sağlık hakan bende marka diye 10 tane kwazar sprey aldım kullanım çok kötü ve iki tanesi şimdiden bozuldu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O spreylerden almamak ile çok yerinde bir karar vermişim. Resmen direkten dönmüşüm.
 

Emre86

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Nis 2021
Mesajlar
133
Beğeniler
363
Yaş
40
İl
Ankara
#23
Videodaki el pompası 2lt kapasitede olup 2019 yılında Akbel Kimya'dan temin etmişim. (2018'mi, 2019'mu diye tereddüt ediyordum 2019'muş :) ) 2 yıldır, B33 olsun, ceviz olsun muhtelif şampuanları kullandım. Sadece her kullanım sonrası içinde şampuan kalmayacak şekilde yıkadım. Hiç bakım yapmadım. (bunu yazdım ya yarın pompa ikiye ayrılır) Beni idare ediyor, kısacası pompadan ve köpüğünden memnunum.
Diğer taraftan, kaç sene önce dünyanın parasını verip aldığım 2 adet epoca, kısa sürede bozulmuşlardı. Foam lance'de sizlere ömür oldu. Kaldık mı bu pompaya, zaten, foam lance makina için uygun değil yani çalışıyor olsaydı da kullanamayacaktım.

Videodaki amacım, bu ve benzeri pompaların özellikle B33 ve benzeri şampuanlar ile nasıl köpük yaptığını göstermek ve bonus olarak da 10ml B33 2lt su ile karıştırıldığında pH değeri ne mertebeye geliyor onu göstermekti. :)

Umarım video yardımcı olur. Bu arada, bu pompa farklı isimlerde farklı mağazalarda satılıyor. Renk aynı ama isim farklı. Akbel Kimya'da bu üründen şu an satışta yok :(

Hortumun alt ucundaki filtredeki deliklerden bir ikisini kürdanla tıkarsanız ve hortumun üzerindeki bir deliğin karşısına bir delik daha açarsanız daha yoğun kıvamda köpük atıyor. Ben bu şekilde kullanıyorum.
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#29
Uzun zamandır kullandığım 2 pompadan biri hafif hava kaçırıyor ama köpüğü ve performansı çok iyi
O kadar para vermektense yaklasık 6 tane alır kullanırım diye düşünenlerdenim
Basınçlı el pompası konusunda bende seninle aynı fikirdeyim :)
 

usurer

Usta Detaycı
Üye
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
689
Beğeniler
1,284
Yaş
49
İl
izmir
#30
Eline sağlık Hakan @SubaruOutback , 10ml b33 ile bile baya köpük yapılıyor elektrik olmayan yerlerde pompa gerçekten büyük kolaylık. Zamanında çok uygun fiyatlıydı Zem zem'ler şimdi görünce gülümsedim :)
Bende geçen gün bim'den aldım tanesi 20TL'den birde ben deneyim bakalım performans nasıl olacak.
Video izlendi like atıldı :)
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#31
Eline sağlık Hakan @SubaruOutback , 10ml b33 ile bile baya köpük yapılıyor elektrik olmayan yerlerde pompa gerçekten büyük kolaylık. Zamanında çok uygun fiyatlıydı Zem zem'ler şimdi görünce gülümsedim :)
Bende geçen gün bim'den aldım tanesi 20TL'den birde ben deneyim bakalım performans nasıl olacak.
Video izlendi like atıldı :)
Desteğin için çok teşekkür ederim :)
Dediğinde haklısın zamanında ki fazla uzağa da gitmeye gerek yok. 2 sene önce fiyatları çok uygundu. :(
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#32
Desteğin için çok teşekkür ederim :)
Dediğinde haklısın zamanında ki fazla uzağa da gitmeye gerek yok. 2 sene önce fiyatları çok uygundu. :(
Konu açılalı epey olmuş, bir şey danışmak istiyorum. Köpük yapan pompalardan güncel olarak tavsiye ettiğiniz var mı? Kwazar Foamer Köpük Pompa, IK Foam Pro2 Köpük yapıcı pompa ve Epoca A-Type 1.5 Pro Köpük pompaları eşit kalite vs midir? Bu üçünden hangisinin fiyatı uygunsa tercih edilebilir mi?
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#33
Konu açılalı epey olmuş, bir şey danışmak istiyorum. Köpük yapan pompalardan güncel olarak tavsiye ettiğiniz var mı? Kwazar Foamer Köpük Pompa, IK Foam Pro2 Köpük yapıcı pompa ve Epoca A-Type 1.5 Pro Köpük pompaları eşit kalite vs midir? Bu üçünden hangisinin fiyatı uygunsa tercih edilebilir mi?
Halen alta foam ile defam ediyorum. Kwazar veya IK hiç kullanmadım. Seneler önce 2 tane epoca almıştım. Maalesef ikisi de bozuldu. Biri basınç kaçırıyor birisi hiç basınç tutmuyor. Bu ürünlerin özellikle epocanın bakımına çok özen göstermeniz lazım. Açıkçası epoca ilk kullandığımda çok hoşuma gitmişti ama alta foam çok daha iyi köpük yapıyor ve daha geniş alana atım yapabiliyor. Alta'da basınç tahliye sibobu ya da adı her neyse o yok. Ha epocada vardı da ne oldu, bir güzel elimde kaldı. İsimsiz çin malı (bazı yerlerde zemzem diye satılıyor, fosforlu sarı renkte bir ürün) ürün bile epocadan daha dayanıklı çıktı. Üstelik hiç bakımına özen göstermedim. Ama alta'ya geçtikten sonra çin malı arkadaş depoda toz içinde sonsuz uykuya daldı diyebilirim. Ya da terk ettim desem yeridir. Şimdi bu kadar güzelleme yaptım yarın alta ortadan ikiye yarılır. Paratoner gibiyimdir, nazar kategorisinde ne varsa çekerim üzerime.
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#34
Halen alta foam ile defam ediyorum. Kwazar veya IK hiç kullanmadım. Seneler önce 2 tane epoca almıştım. Maalesef ikisi de bozuldu. Biri basınç kaçırıyor birisi hiç basınç tutmuyor. Bu ürünlerin özellikle epocanın bakımına çok özen göstermeniz lazım. Açıkçası epoca ilk kullandığımda çok hoşuma gitmişti ama alta foam çok daha iyi köpük yapıyor ve daha geniş alana atım yapabiliyor. Alta'da basınç tahliye sibobu ya da adı her neyse o yok. Ha epocada vardı da ne oldu, bir güzel elimde kaldı. İsimsiz çin malı (bazı yerlerde zemzem diye satılıyor, fosforlu sarı renkte bir ürün) ürün bile epocadan daha dayanıklı çıktı. Üstelik hiç bakımına özen göstermedim. Ama alta'ya geçtikten sonra çin malı arkadaş depoda toz içinde sonsuz uykuya daldı diyebilirim. Ya da terk ettim desem yeridir. Şimdi bu kadar güzelleme yaptım yarın alta ortadan ikiye yarılır. Paratoner gibiyimdir, nazar kategorisinde ne varsa çekerim üzerime.
Maşallah diyelim o zaman hocam.

Bakım olayını bilmiyordum, forumdan ve yt den bakım olayını araştırayım. Zaman alıcı bir şey değildir umarım :)
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#35
Maşallah diyelim o zaman hocam.

Bakım olayını bilmiyordum, forumdan ve yt den bakım olayını araştırayım. Zaman alıcı bir şey değildir umarım :)
Alta'nın talimatlarında, şampuanla işiniz bitince tekrar kabı doldurup pompalayın ve kalan şampuanın çıkmasını sağlayın minvalinde yazı var. Ben sadece onu uyguluyorum. Daha henüz bir sıkıntı olmadı. Epoca'da bu basit temizliği yapmamıştım. Silikon spreyde sıkmamıştım. Zira aldığım yerde şöyle temizlik yapın şöyle bakım yapın da dememişlerdi. Aldığım ilk köpük yapan pompalardı. Bakımı, temizliği var mı yok mu hem bilmiyordum hem de araştırmamıştım. Netice itibari ile 2 tane kısa sürede bozulan epocam oldu. Rahmetlileri halen depoda tutuyorum.
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#36
Alta'nın talimatlarında, şampuanla işiniz bitince tekrar kabı doldurup pompalayın ve kalan şampuanın çıkmasını sağlayın minvalinde yazı var. Ben sadece onu uyguluyorum. Daha henüz bir sıkıntı olmadı. Epoca'da bu basit temizliği yapmamıştım. Silikon spreyde sıkmamıştım. Zira aldığım yerde şöyle temizlik yapın şöyle bakım yapın da dememişlerdi. Aldığım ilk köpük yapan pompalardı. Bakımı, temizliği var mı yok mu hem bilmiyordum hem de araştırmamıştım. Netice itibari ile 2 tane kısa sürede bozulan epocam oldu. Rahmetlileri halen depoda tutuyorum.
Eğer öyleyse basitmiş. Sadece araç temizliği sonrası ağırlık çökünce üşenmemek gerek sanırım :) Epocolarda o zaman cidden kalitesizmiş. Kaliteyi düşürmüşler demek ki.
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#37
Eğer öyleyse basitmiş. Sadece araç temizliği sonrası ağırlık çökünce üşenmemek gerek sanırım :) Epocolarda o zaman cidden kalitesizmiş. Kaliteyi düşürmüşler demek ki.
Basınç bitmeden başlığı açmaman gerektiğini söylemeyi unutmuşum. Arada bir görebildiğin o ringlere de sevgi göstermek lazım :)
Basit ama biraz zaman alıyor.