Herkese merhabalar diyerek başlayalım. Aracımız 2012 model linea hiç doğru dürüst dış kısmı işlem görmemişti daha önceden. Siz onu BetonLine olarak biliyorsunuz. Hatırlatma için bir fotoğraf koyarak başlayalım.
kışın genelde bu şekilde gezmek zorunda kaldım. Temizleyince ortaya çıkan çizikler insanın hevesini kırıyordu. Yaz geliyor haliyle ufak bir proje başlattık.
İlk olarak motoru yıkayıp pakladık. kullandıklarımız 3d orange degreaser + autobrite jeffa clean ile temizliği ve korumayı attık.
araç dizel olunca su vurmak daha kolay tabiki.
temizlenmiş hali ile bu durumda
kurulayıp motor kapağına koch chemie nano magic uygulayıp koruma altına aldık.
sırada dış kısımı adam etmek vardı. aklımda olan kırık çamurluk davlumbazlarını değişmek vardı hep. gittik sanayiye aldık ön tarafa sağ sol olarak her ikisi de kırıktı çünkü.
Öncesi ve sonrası. sağ sol ayrı fotoğraflar çekebildim.
Bunu hallettikten sonra sıra geldi hiç doğru dürüst uygulama görmemiş, gayet mat ve kılcal çizikler ile dolu olan yüzeye. Öncelikle güzelce yıkadık.
Önce citrus prewash yaptım ardından çift kova ve demirtozu temizliği için 1e1 sulandırılmış koch kullandım. Yüzeye eldiven ile yaydım güzelce. Maşallah köpürdükçe köpürdü.
işini yüzeyde güzelce görmeye başladı. jantlarda çok bir şey çıkmadı çünkü yazlıkları takarken temizlemiştim. en çok plakalarda ve ön tamponda oluştu morarmalar.
autobrite just the tonic ile de zift temizliği yaptım. kaportdaki tüm rotüş boyaları da söktü aldı. yaklaşık 1 litre kullanmışımdır. ardından elde foam olmayınca sonax red summer ile foam doldurup yüzeyi temizledik. baya bir köpürdü.
ön cama da el attık. çok memnun olduğum ürün olan soft99 compound Z kullandım. silecek izlerini giderdik böylece.
son temiz halinin fotoğrafını çekmedim. ancak silecek izleri gitti.
en son olarakta kil geçip aracı polisaja hazır hale getirdik.
aracın bu işlemlerden sonraki genel görünümü bu şekilde
geldik polisaj işlemine. tabiki ilk kat menzerna 400 yün keçe ile finish olarakta 3800 yaptık. boya yumuşak olduğundan dolayı 2500 atmadık.
başlamadan önceki vasat halinin genel görünümü
aracı kriko ile kaldırıp alt kısımları daha rahat çalıştık. sol ön kapıda yün sonrası ortaya çıkan hareler belirgin görülüyor.
arka stoplara da el attık.
öncesi
sonrası (üzerinde biraz toz kalmış)
50 - 50 severiz...
yün ile iş bitip finishe geçtiğimizde sol kısımda çıkan görüntü
sağ tarafta çalışmalara devam
sağ taraftaki görüntü böyleydi.
kapı direkleri bu şekilde.
ilk kat yün ile geçtikten sonra
kendimizi görmeye başladık
ve son haller polisaj bittikten sonra
polisaj bittikten sonra yüzeyi m600 tiner ile 2 kez temizledim. en son koruma olarak meşhur çinli seramiğimiz attık.
seramik su iticiliği için ufak bir deneme yaptım.

kışın genelde bu şekilde gezmek zorunda kaldım. Temizleyince ortaya çıkan çizikler insanın hevesini kırıyordu. Yaz geliyor haliyle ufak bir proje başlattık.
İlk olarak motoru yıkayıp pakladık. kullandıklarımız 3d orange degreaser + autobrite jeffa clean ile temizliği ve korumayı attık.

araç dizel olunca su vurmak daha kolay tabiki.
temizlenmiş hali ile bu durumda

kurulayıp motor kapağına koch chemie nano magic uygulayıp koruma altına aldık.

sırada dış kısımı adam etmek vardı. aklımda olan kırık çamurluk davlumbazlarını değişmek vardı hep. gittik sanayiye aldık ön tarafa sağ sol olarak her ikisi de kırıktı çünkü.
Öncesi ve sonrası. sağ sol ayrı fotoğraflar çekebildim.


Bunu hallettikten sonra sıra geldi hiç doğru dürüst uygulama görmemiş, gayet mat ve kılcal çizikler ile dolu olan yüzeye. Öncelikle güzelce yıkadık.
Önce citrus prewash yaptım ardından çift kova ve demirtozu temizliği için 1e1 sulandırılmış koch kullandım. Yüzeye eldiven ile yaydım güzelce. Maşallah köpürdükçe köpürdü.






işini yüzeyde güzelce görmeye başladı. jantlarda çok bir şey çıkmadı çünkü yazlıkları takarken temizlemiştim. en çok plakalarda ve ön tamponda oluştu morarmalar.
autobrite just the tonic ile de zift temizliği yaptım. kaportdaki tüm rotüş boyaları da söktü aldı. yaklaşık 1 litre kullanmışımdır. ardından elde foam olmayınca sonax red summer ile foam doldurup yüzeyi temizledik. baya bir köpürdü.

ön cama da el attık. çok memnun olduğum ürün olan soft99 compound Z kullandım. silecek izlerini giderdik böylece.


son temiz halinin fotoğrafını çekmedim. ancak silecek izleri gitti.
en son olarakta kil geçip aracı polisaja hazır hale getirdik.

aracın bu işlemlerden sonraki genel görünümü bu şekilde

geldik polisaj işlemine. tabiki ilk kat menzerna 400 yün keçe ile finish olarakta 3800 yaptık. boya yumuşak olduğundan dolayı 2500 atmadık.
başlamadan önceki vasat halinin genel görünümü


aracı kriko ile kaldırıp alt kısımları daha rahat çalıştık. sol ön kapıda yün sonrası ortaya çıkan hareler belirgin görülüyor.

arka stoplara da el attık.
öncesi

sonrası (üzerinde biraz toz kalmış)

50 - 50 severiz...


yün ile iş bitip finishe geçtiğimizde sol kısımda çıkan görüntü

sağ tarafta çalışmalara devam

sağ taraftaki görüntü böyleydi.

kapı direkleri bu şekilde.

ilk kat yün ile geçtikten sonra

kendimizi görmeye başladık

ve son haller polisaj bittikten sonra


polisaj bittikten sonra yüzeyi m600 tiner ile 2 kez temizledim. en son koruma olarak meşhur çinli seramiğimiz attık.



seramik su iticiliği için ufak bir deneme yaptım.