Merhaba,
Forumdan @Hk80 3008 aracı polisaj ve koruma uygulamaları için misafirim oldu. Kondisyonu iyiydi lakin 15.000 km'de olmasına rağmen boyada bazı sıkıntılarla karşılaştık. Olabilecek en hassas işlemleri yapmaya çalıştım. Detaylardan bahsedeceğim. Kullanılan malzemeler ile başlayalım
Kirli hali
Jantlara tuga chemie alu-devil special ve davlumbaza ceviz sıkarak başlıyorum
Ön yıkama ve dataylar flowey b33
Durulamadan sonra jant ve davlumbaz detayı. Detailforum özel jant fırçası ve jant eldiveni kullandım
Jantlar flowey r1, davlumbaz ceviz
Tekrar b33 atıp temaslı yıkamayı yaptım ardından kil uygulaması
Bilt hamber finis restorer
Maskeleme işlemi
Boya mikron ölçümü
Geneli 90-100 mikrondu. Tavanda 80 mikron çıktı, enteresanlık kaputta. Sol ucunda vernik akması bulunan kaputumuz 60 mikronla 70 mikron arası değer veriyor. Bir noktada 57 mikron ölçtüm. Bu araba daha 15 bin kilometrede..
Kalitesiz uygulamalarda genellikle es geçilme ihtimali olan, öne doğru kıvrımı artan kaput ucunda mikron daha yüksekti. Bir de ulaşmanın zor olduğu dolayısıyla baskı uygulamanın zorlaştığı orta ve yukarı kısımda daha yüksek mikron değeri aldım. Bu da daha önce yanlış bir işlem yapılmış olma ihtimalini akla getiriyor. Ya da fabrika boyayı koklatıp çekmiş.
Orbital sistem ara kesim pasta ve uygun ped ile ince hareleri alıp, derin sayılabilecek olanları daha az görünür hale getirip bıraktım. Kaput çizgilerinde özel bant kullanarak aşındırma yapmadım. Polisaj için iyi ki bize gelmiş diyoruz
Yarım mikron ile 1 mikron arası aşındırma ile kaputu tamamladım.
Tavanda da 80 mikron olan kısımlarda olabildiğince ince polisaj yaptım.
Kalanında rahattık
Bu araba, kendi arabasında polisaj yaparak öğrenmek isteyenlere ders niteliğinde bence. Dikkatli olmak lazım.
Bana gelmeden önce ünlü bir detail firmasının yapamadığı girintili çıkıntılı stop camı
Piyano siyahı detaylar
polisaj sonrası
(alkol ile silindikten sonra)
Moonlight uygulaması
Dış plastiklere de uygulandı.
Kromlara özel karışım kullandım.
Jantlar Turtle wax seal n shine
İç piano black trimlerde çok beğendiğim bilt hamber finis wax
Finaller
komik at resmi
resim fb
Kokumuzu astık
Arabaya maşallah. Fotoğrafların bir kısmı Hüseyin abiye ait, harika finaller çekti teşekkür ederim.
Okuyan inceleyen herkese teşekkürler, keyifli forumlar
Forumdan @Hk80 3008 aracı polisaj ve koruma uygulamaları için misafirim oldu. Kondisyonu iyiydi lakin 15.000 km'de olmasına rağmen boyada bazı sıkıntılarla karşılaştık. Olabilecek en hassas işlemleri yapmaya çalıştım. Detaylardan bahsedeceğim. Kullanılan malzemeler ile başlayalım
Kullanılan malzemeler
Yıkama ve polisaja hazırlık
Ön yıkama : Flowey b33
Temaslı yıkama : b33
Demir tozu : Tuga Chemie alu-devil special
Jant-lastik temizliği : Flowey r1
Davlumbaz ve detaylar : Ceviz
Kil : Bilt hamber finis restorer
Polisaj
3 aşamalı boya düzeltme ve parlatma işlemleri
kaputa polish+finish
Koruma : Tac System Moonlight
Dış plastikler : Tac system Moonlight
İç pianoblack detaylar : Bilt hamber finis wax
Jant : Turtle wax seal n shine
Yıkama ve polisaja hazırlık
Ön yıkama : Flowey b33
Temaslı yıkama : b33
Demir tozu : Tuga Chemie alu-devil special
Jant-lastik temizliği : Flowey r1
Davlumbaz ve detaylar : Ceviz
Kil : Bilt hamber finis restorer
Polisaj
3 aşamalı boya düzeltme ve parlatma işlemleri
kaputa polish+finish
Koruma : Tac System Moonlight
Dış plastikler : Tac system Moonlight
İç pianoblack detaylar : Bilt hamber finis wax
Jant : Turtle wax seal n shine
Kirli hali

Jantlara tuga chemie alu-devil special ve davlumbaza ceviz sıkarak başlıyorum

Ön yıkama ve dataylar flowey b33


Durulamadan sonra jant ve davlumbaz detayı. Detailforum özel jant fırçası ve jant eldiveni kullandım
Jantlar flowey r1, davlumbaz ceviz

Tekrar b33 atıp temaslı yıkamayı yaptım ardından kil uygulaması
Bilt hamber finis restorer

Maskeleme işlemi


Boya mikron ölçümü

Geneli 90-100 mikrondu. Tavanda 80 mikron çıktı, enteresanlık kaputta. Sol ucunda vernik akması bulunan kaputumuz 60 mikronla 70 mikron arası değer veriyor. Bir noktada 57 mikron ölçtüm. Bu araba daha 15 bin kilometrede..
Kalitesiz uygulamalarda genellikle es geçilme ihtimali olan, öne doğru kıvrımı artan kaput ucunda mikron daha yüksekti. Bir de ulaşmanın zor olduğu dolayısıyla baskı uygulamanın zorlaştığı orta ve yukarı kısımda daha yüksek mikron değeri aldım. Bu da daha önce yanlış bir işlem yapılmış olma ihtimalini akla getiriyor. Ya da fabrika boyayı koklatıp çekmiş.
Orbital sistem ara kesim pasta ve uygun ped ile ince hareleri alıp, derin sayılabilecek olanları daha az görünür hale getirip bıraktım. Kaput çizgilerinde özel bant kullanarak aşındırma yapmadım. Polisaj için iyi ki bize gelmiş diyoruz

Tavanda da 80 mikron olan kısımlarda olabildiğince ince polisaj yaptım.
Kalanında rahattık
Bu araba, kendi arabasında polisaj yaparak öğrenmek isteyenlere ders niteliğinde bence. Dikkatli olmak lazım.

Bana gelmeden önce ünlü bir detail firmasının yapamadığı girintili çıkıntılı stop camı



Piyano siyahı detaylar



polisaj sonrası
(alkol ile silindikten sonra)

Moonlight uygulaması

Dış plastiklere de uygulandı.
Kromlara özel karışım kullandım.
Jantlar Turtle wax seal n shine

İç piano black trimlerde çok beğendiğim bilt hamber finis wax




Finaller















Kokumuzu astık
Arabaya maşallah. Fotoğrafların bir kısmı Hüseyin abiye ait, harika finaller çekti teşekkür ederim.
Okuyan inceleyen herkese teşekkürler, keyifli forumlar
Son düzenleme: