Karşılaştırma MEGUİARS Synthetıc X-Press Spray Wax & ADBL Synthetıc Spray Wax

Enes_10

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
498
Beğeniler
1,939
Yaş
34
İl
İstanbul
#1
MEGUİARS Synthetıc X-Press Spray Wax & ADBL Synthetıc Spray Wax Karşılaştırma Testi


İlk defa bir karşılaştırma içeriği ile karşınızdayım. Bu içerikte çok sevilen iki sprey waxı kendi aracımda uygulayarak karşılaştırdım. Karşılaştırma 3 aşamadan oluşuyor:


1. Aşama: Skoda Octavia aracımızın ön kaputunun sağ tarafına Meguiars, sol tarafına da ADBL markasının sentetik sprey wax ürünlerini uygulandı.

(Uygulama öncesi sadece çift aşamalı rutin yıkama yapılmış olup, kil ve demirtozu ile yüzey temizliği yapılmamıştır.)

UYGULAMA TARİHİ: 4 ŞUBAT 2024


2. Aşama: Octavia aracımızın temassız ön yıkama aşamasında K2 Active Foam, temaslı çift kova yıkamasında Sams Detailing Shampoo kullanıldı.

YIKAMA TARİHİ: 29 MART 2024


3. Aşama: Aracımızın temassız ön yıkama aşamasında ADBL Yeti Foam, temaslı çift kova yıkamasında ADBL Shampoo 2 kullanıldı. Ayrıca kaputun ön tarafına yapışan sinek böcekleri temizlemek için K2 Pro Nuta Anti-İnsect (sinek böcek temizleyici) kullandı.

YIKAMA TARİHİ: 19 NİSAN 2024


Sizce hangi ürün hidrofobi/su iticilik ve boncuklanma anlamında daha başarılı? Yorumlarınızı bekliyorum :)


 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#2
Eline emegine saglik hocam iki üründe çok başarili Meguiars X Press Silmesi en kolay ürünlerden biri,ADBL Spray Wax ta ayni şekilde testlerde ADBL nin su iticiligi ve boncuklanmasi 1 tik önde görüküyor ama Meguiars.in da ondan kalir yok her iki üründe benim cok iyi benim favorim.her zaman X press tir yillardir kullaniyorum çok memnunum forumdada bircok arkadasimiz a galon alip bölüp yolladim :) ADBL de kesinlikle bircok rakiplerinden iyi durumda ve stoklara gelince almak lazim.
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#3
MEGUİARS Synthetıc X-Press Spray Wax & ADBL Synthetıc Spray Wax Karşılaştırma Testi


İlk defa bir karşılaştırma içeriği ile karşınızdayım. Bu içerikte çok sevilen iki sprey waxı kendi aracımda uygulayarak karşılaştırdım. Karşılaştırma 3 aşamadan oluşuyor:


1. Aşama: Skoda Octavia aracımızın ön kaputunun sağ tarafına Meguiars, sol tarafına da ADBL markasının sentetik sprey wax ürünlerini uygulandı.

(Uygulama öncesi sadece çift aşamalı rutin yıkama yapılmış olup, kil ve demirtozu ile yüzey temizliği yapılmamıştır.)

UYGULAMA TARİHİ: 4 ŞUBAT 2024


2. Aşama: Octavia aracımızın temassız ön yıkama aşamasında K2 Active Foam, temaslı çift kova yıkamasında Sams Detailing Shampoo kullanıldı.

YIKAMA TARİHİ: 29 MART 2024


3. Aşama: Aracımızın temassız ön yıkama aşamasında ADBL Yeti Foam, temaslı çift kova yıkamasında ADBL Shampoo 2 kullanıldı. Ayrıca kaputun ön tarafına yapışan sinek böcekleri temizlemek için K2 Pro Nuta Anti-İnsect (sinek böcek temizleyici) kullandı.

YIKAMA TARİHİ: 19 NİSAN 2024


Sizce hangi ürün hidrofobi/su iticilik ve boncuklanma anlamında daha başarılı? Yorumlarınızı bekliyorum :)


Eline emeğine sağlık, çok güzel bir çalışma olmuş. Benim için burada ki belirleyici unsur tamamen duygusal olacaktır:)
 

Cycl3s

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Ara 2023
Mesajlar
243
Beğeniler
1,344
İl
Istanbul
#4
Elinize sağlık ikisi de sevdiğim ürünler, bende ikisi arasında kıyaslama yapamıyorum açıkçası. X Press parlaklık olarak biraz daha doğal, adbl ise aynı parlaklıkta ancak biraz daha sentetik olduğunu hissettiren ve boya rengini derinleştiren bir parlaktık yarattı benim aracımda. Sonuç olarak ikisi de toz tutmaz, ikisini de uygulamak kolay bence ikisi de çeyizde bulundurulması gereken ürünler. Stok açılırsa 1 litre olanı gelirse 1 litre almak daha iyi olacak bence.
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#5
Elinize sağlık, bende Adbl den sonra xpress wax ı deneyimledim. Uygulama kolaylığı olarak meg çok daha iyi geldi, uygulama yaparken aynı cila bezlerinden kullanmama rağmen adbl de bez kaportada kaymıyor gibi hissiyat verdi. Adbl nin kokusu daha güzel, toz tutma konusunda ikisinde de problem yaşamadım. Hidrofobi durumu ikisinde de aynı gibi gelmişti ancak parlaklık anlamında meg daha iyiydi benim gözümde. Hatta adbl den sonra meg i kullanınca birkaç arkadaşım araca pasta cila mı yaptırdın diye sorunca dedim demekki psikolojik değil hakikaten fark hissediliyor :) Şimdi de vonix blend carnauba spray wax siparişi verdim, bakalım xpress wax dan sonra vonix de nasıl bi tecrübe yaşayacağım.
 

Enes_10

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
498
Beğeniler
1,939
Yaş
34
İl
İstanbul
#6
Eline emegine saglik hocam iki üründe çok başarili Meguiars X Press Silmesi en kolay ürünlerden biri,ADBL Spray Wax ta ayni şekilde testlerde ADBL nin su iticiligi ve boncuklanmasi 1 tik önde görüküyor ama Meguiars.in da ondan kalir yok her iki üründe benim cok iyi benim favorim.her zaman X press tir yillardir kullaniyorum çok memnunum forumdada bircok arkadasimiz a galon alip bölüp yolladim :) ADBL de kesinlikle bircok rakiplerinden iyi durumda ve stoklara gelince almak lazim.
Eyvallah hocam, iki ürünü de sizin sayenizde tanıdım zaten :) Bana göre de iki ürün birbirinden iyi, “ikisini de iyi ki almışım”, hatta “neden daha fazla almamışım” dediğim ürünler. Gerçi meg kaynağı sizsiniz, lazım olunca rahatsız ederim :)

Eline emeğine sağlık, çok güzel bir çalışma olmuş. Benim için burada ki belirleyici unsur tamamen duygusal olacaktır:)
Teşekkürler Erkan hocam yorumunuz için. Evet duygusallık olayına katılıyorum, çünkü iki ürünün arasında çok ciddi bir fark göremiyorum :)

Elinize sağlık ikisi de sevdiğim ürünler, bende ikisi arasında kıyaslama yapamıyorum açıkçası. X Press parlaklık olarak biraz daha doğal, adbl ise aynı parlaklıkta ancak biraz daha sentetik olduğunu hissettiren ve boya rengini derinleştiren bir parlaktık yarattı benim aracımda. Sonuç olarak ikisi de toz tutmaz, ikisini de uygulamak kolay bence ikisi de çeyizde bulundurulması gereken ürünler. Stok açılırsa 1 litre olanı gelirse 1 litre almak daha iyi olacak bence.
Teşekkürler detaylı yorumunuz için hocam. Bu derinlik-parlaklık olayını @Sefa46 hocam da söylemişti ama, ben araç beyaz olduğundan mıdır, mevzuyu tam anlamadığımdan mıdır, pek idrak edemiyorum:)

Elinize sağlık, bende Adbl den sonra xpress wax ı deneyimledim. Uygulama kolaylığı olarak meg çok daha iyi geldi, uygulama yaparken aynı cila bezlerinden kullanmama rağmen adbl de bez kaportada kaymıyor gibi hissiyat verdi. Adbl nin kokusu daha güzel, toz tutma konusunda ikisinde de problem yaşamadım. Hidrofobi durumu ikisinde de aynı gibi gelmişti ancak parlaklık anlamında meg daha iyiydi benim gözümde. Hatta adbl den sonra meg i kullanınca birkaç arkadaşım araca pasta cila mı yaptırdın diye sorunca dedim demekki psikolojik değil hakikaten fark hissediliyor :) Şimdi de vonix blend carnauba spray wax siparişi verdim, bakalım xpress wax dan sonra vonix de nasıl bi tecrübe yaşayacağım.
Teşekkürler değerli yorumunuz için hocam. Ben parlaklık olayını şu beyaz rengin mübarekliği yüzünden sanırım tam ayırt edemiyorum:) Ama hidrofobi anlamında dediğiniz gibi ikisinden de çok memnunum :)
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#7
Şimdi benim araçta beyaz. Meg i denedim. Hatta okulda öğrenciler dedi; hocam sizin araç gelirken bir başka parlıyor dedi. O sıralar yeni yıkama yapıp meg kullanmıştım. Şimdi aynı Adbl yi de merak ettim. Ondan da en kısa zamanda temin edip , dışardan bir yorum ona da gelecek mi? Bakacağım.
 

Enes_10

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
498
Beğeniler
1,939
Yaş
34
İl
İstanbul
#8
Şimdi benim araçta beyaz. Meg i denedim. Hatta okulda öğrenciler dedi; hocam sizin araç gelirken bir başka parlıyor dedi. O sıralar yeni yıkama yapıp meg kullanmıştım. Şimdi aynı Adbl yi de merak ettim. Ondan da en kısa zamanda temin edip , dışardan bir yorum ona da gelecek mi? Bakacağım.
Hocam sizinki sedefli beyazdı sanırım :)
Benim aracın boyası 10 yaşında ve epey yorgun. O yüzden sizin kadar derinlik fark edilmiyor olabilir. Ama parlaklığı ben de fark ediyorum:)
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#9
Hocam sizinki sedefli beyazdı sanırım :)
Benim aracın boyası 10 yaşında ve epey yorgun. O yüzden sizin kadar derinlik fark edilmiyor olabilir. Ama parlaklığı ben de fark ediyorum:)
Aynen, sedefli beyaz. İnci beyazı diye geçiyor. Tabi ki aracın yeni olmasının da etkisi yadsınamaz. :)
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#10
Şimdi benim araçta beyaz. Meg i denedim. Hatta okulda öğrenciler dedi; hocam sizin araç gelirken bir başka parlıyor dedi. O sıralar yeni yıkama yapıp meg kullanmıştım. Şimdi aynı Adbl yi de merak ettim. Ondan da en kısa zamanda temin edip , dışardan bir yorum ona da gelecek mi? Bakacağım.
Hocam aynı durumu bende arkadaşlarla yaşadım, adbl den meg e geçince araca kış sonrası pasta cila seramik vs. yaptırdığımı düşündüler. Kaldıki benim araçda beyaz renk, koyu renk olsa nasıl olurdu kim bilir :)
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#11
Hocam aynı durumu bende arkadaşlarla yaşadım, adbl den meg e geçince araca kış sonrası pasta cila seramik vs. yaptırdığımı düşündüler. Kaldıki benim araçda beyaz renk, koyu renk olsa nasıl olurdu kim bilir :)
Kesinlikle katılıyorum. Insignia nin kendi klas zaten. Beyaz araca verdiği görünümün kat ve kat fazlasını koyu renk araca verir. Hatta siyah araca katacağı derinlik efsane olur.. :)
 

Cycl3s

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Ara 2023
Mesajlar
243
Beğeniler
1,344
İl
Istanbul
#12
Elinize sağlık, bende Adbl den sonra xpress wax ı deneyimledim. Uygulama kolaylığı olarak meg çok daha iyi geldi, uygulama yaparken aynı cila bezlerinden kullanmama rağmen adbl de bez kaportada kaymıyor gibi hissiyat verdi. Adbl nin kokusu daha güzel, toz tutma konusunda ikisinde de problem yaşamadım. Hidrofobi durumu ikisinde de aynı gibi gelmişti ancak parlaklık anlamında meg daha iyiydi benim gözümde. Hatta adbl den sonra meg i kullanınca birkaç arkadaşım araca pasta cila mı yaptırdın diye sorunca dedim demekki psikolojik değil hakikaten fark hissediliyor :) Şimdi de vonix blend carnauba spray wax siparişi verdim, bakalım xpress wax dan sonra vonix de nasıl bi tecrübe yaşayacağım.
vonix blend carnauba spray wax benimde ilgi alanımda olan bir wax hocam, kullanman sonrasında deneyimlerini paylaşırsan çok sevinirim.
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#13
vonix blend carnauba spray wax benimde ilgi alanımda olan bir wax hocam, kullanman sonrasında deneyimlerini paylaşırsan çok sevinirim.
Ürün elime ulaştı hocam, haftasonu ilk kullanım tecrübelerimi paylaşırım. İkisinide kullanmış 1-2 arkadaşdan aldığım öneriyle meg xpress den sonra vonix denemek istedim.
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#14
vonix blend carnauba spray wax benimde ilgi alanımda olan bir wax hocam, kullanman sonrasında deneyimlerini paylaşırsan çok sevinirim.
Hocam bugün kullanabildim, diğer kullandığım hızlı cilalara göre ürünün kıvamı biraz katı gibi geldi bana. Hatta başta acaba sulandırsam mı diye düşündüm :) Uygulaması kolay, uyguladıktan sonra yüzeyde bıraktığı hissiyat ve parlaklık meguiars xpress wax ı aratmadı diyebilirim. Dayanım konusunda ilerleyen günlerde tecrübelerimi aktarırım, gerçi kullanan birçok kişi dayanım konusunda iyi olduğunu söylemişti.