Orbital Polisaj Makinesi, ped/keçe seçimi ve uygulaması hakkında

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#1
Selamlar,

web de ne kadar aratsam da adam gibi bir cevaba erişemediğimden forumda başlık açma ihtiyacı hissettim. Malum aletler ve aksesuarları ucuz olmadığı için ince eleyip sık dokumakta fayda var.

Malum başlıktan da anlaşılacağı gibi orbital makene ve aksesuarları konusunda destek rica ediyorum.

Araştırdığım ve karşılaştığım temel durumları madde madde sıralayayım.

- Orbital ile çizik alınamaz (Genel kanı bu yönde fakat alınabilir diyenler de mevcut) Bunun doğrusu nedir, tecrübelilerden destek rica..
- Orbital ile boya yakamazsınız, yüksek ısılara çıkmaz (bu forumda da adamına-işçiliğine ve boya durumuna göre yakılabileceği durumu dile geitirlmiş) doğrusu nedir?
- Orbital makinelerde ped/keçeleri nasıl seçmeliyiz? Kendi önerdikleri keçe/pedler şart mıdır?

Gelelim benim amacıma;

Araç üzerinde genel anlamda çizik yok fakat ne kadar dikkat edersek edelim harelenme meydana geliyor. Bunları gidermek için alınan ürünleri uygulamak, temiz sonuç almak. minimum risk, maximum performans ))::

ürünlere örnek vermek gerekirse AF Rejuvenate veya AG SRP gibi ürünler veya AF Glaze ürünleri önceliğim. Tabii eğer ufak tefek çizikleri de alabilme şansım var ise ona göre menzerna vs ürünler de çeyize eklenebilir.

Bu arada bu ped/keçelerin temizlik, bakım ve saklama koşulları için defikir verebilirseniz çok daha güzel olur :)

Özetleyecek olursak;

AF Glaze, Rejuvenate, Tripple, AG SRP vs tarzı ince aşındırıcı içerip elle uygulaması işkenceden ibaret olan ürünleri kullanmak için uygun orbital makine ve ped/keçe önerisi istiyorum.

Eğer bu aletlerle çizik gidermek mümkün ise gereken keçe/ped ve kimyasal malzeme ile ilgili desteğinizi rica ediyorum.

Orbital alet için Flex ve Rupes önerisi yapmanız işimi daha kolaylaştırır. Zira artık alıp işime yaramayacak aletleri stok yapmak istemiyorum.

Herkese peşinen teşekkürler.

Not : Araç 2017 Golf, Renk turmerik sarı (kimyasallarda renkle ilgili farklılık gösterecek ürün var ise onu da değerlendirebiliriz )
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#2
Sizin işinizi orbital görür, ulaşabilirsiniz Shine master tavsiye ederim, yoksa flex alabilirsiniz, rupes mark 3 alabilirseniz flexin önüne koyun.
1. Orbital ile çizik almanız makinanıza bağlı, güçlü bir makinaysa alabilirsiniz. Mesela ben shşne master aldığımdan beri neredeyae hiç rotary kullanmadım, en sert vernikte dahi.
2.orbital ile boya yakmanız çok çok zor, çok büyük şanşızlık lazım, benim başıma geldi ama.
3.Orbital makina için üretilen pad ve keçelere bakın, diğerleri güçlü bir makinada çabuk dağılacaktır. Zaten belli markalatın güzel ürünleri var onlardan alabilirsiniz.
Oraya yazdığınız ürünler ile aşındırma yapamazsınız, gerçekten cutting pasta, polishing ve finish ürünü edinin. Marka çok forumda sadece benim konulara baksanız 10 ayrı pasta yorumu bulursunuz en az.
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#3
Sizin işinizi orbital görür, ulaşabilirsiniz Shine master tavsiye ederim, yoksa flex alabilirsiniz, rupes mark 3 alabilirseniz flexin önüne koyun.
1. Orbital ile çizik almanız makinanıza bağlı, güçlü bir makinaysa alabilirsiniz. Mesela ben shşne master aldığımdan beri neredeyae hiç rotary kullanmadım, en sert vernikte dahi.
2.orbital ile boya yakmanız çok çok zor, çok büyük şanşızlık lazım, benim başıma geldi ama.
3.Orbital makina için üretilen pad ve keçelere bakın, diğerleri güçlü bir makinada çabuk dağılacaktır. Zaten belli markalatın güzel ürünleri var onlardan alabilirsiniz.
Oraya yazdığınız ürünler ile aşındırma yapamazsınız, gerçekten cutting pasta, polishing ve finish ürünü edinin. Marka çok forumda sadece benim konulara baksanız 10 ayrı pasta yorumu bulursunuz en az.
Onur abi hemen hemen herseyden bahsetmiş. Rupes lhr15 mk2 kullanan biri olarak tecrübelerimi yazayım.
kesinlikle çizik alınıyor kullanıma bağlı, kamikaze nin YouTube videolarına bakın adamlar resmen orbital öttürüyorlar çok rahat çizik alınıyor pasta ped keçe kombinasyonu onemli.
Flexiepads orbitalde uyumlu tüm pedleri kullandım en sert olan çok çabuk parçalandı gitti devir açmaya gelmiyor.
Menzerna pedleri flexie yerine çok daha başarılı devir açınca hiç bir sorun olmuyor.
rupesin kendi pedleri de çabuk parçalanıyor

pasta konusunda rupes coarse kullanıyorum toz falan hiç bir problem yok doldurma yok çizik alma yetisi yuksek

tac sysems refinish pastalar ile dusuk devirlerde sert vernikte kolay çizik alınıyor.

Menzerna yeşil seri pastalar da kolay şekilde çizik almak mümkün
en verimli çizik aldığım carpro clearcut oldu hepsinden çok daha kısa sürede çizik alıyor.

kisaca rupes önerir misiniz derseniz kesinlikle oneririm ancak maddi bir gelir kaynağı olmayacaksa bu kadar para bağlamak bence mantıklı olmaz son dolar Euro kurlarından sonra fiyatlar çok çok arttı
 

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,204
Beğeniler
7,691
Yaş
45
İl
Ankara
#4
@cabay hangi şehirdesiniz? Senede bir defa uygulayacaksanız şehrinizden makine konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlara da ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#5
Sizin işinizi orbital görür, ulaşabilirsiniz Shine master tavsiye ederim, yoksa flex alabilirsiniz, rupes mark 3 alabilirseniz flexin önüne koyun.
1. Orbital ile çizik almanız makinanıza bağlı, güçlü bir makinaysa alabilirsiniz. Mesela ben shşne master aldığımdan beri neredeyae hiç rotary kullanmadım, en sert vernikte dahi.
2.orbital ile boya yakmanız çok çok zor, çok büyük şanşızlık lazım, benim başıma geldi ama.
3.Orbital makina için üretilen pad ve keçelere bakın, diğerleri güçlü bir makinada çabuk dağılacaktır. Zaten belli markalatın güzel ürünleri var onlardan alabilirsiniz.
Oraya yazdığınız ürünler ile aşındırma yapamazsınız, gerçekten cutting pasta, polishing ve finish ürünü edinin. Marka çok forumda sadece benim konulara baksanız 10 ayrı pasta yorumu bulursunuz en az.
Shine master benim de listemde idi fakat TR de almak imkansız gibi birşey diye eklemedim listeye. Avrupa iş seyahatleri dahilinde edinmeye çalışırım.
Pedler ile ilgili önerinizi dikkate alacağım.
Aşındırmadan ziyade bu bahsettiğim ürünlerin hepsini elle uygulayabileceğimizi düşünerek aldım. :) Glaze harici ben elle uygulamada sadece kendini kandıracak kadar işe yaradığını düşündüğümden örnek onları yazdım. Bahsettiklerinizi de ayrıca araştırıp dikkate alacağım, tşk ederim.

Onur abi hemen hemen herseyden bahsetmiş. Rupes lhr15 mk2 kullanan biri olarak tecrübelerimi yazayım.
kesinlikle çizik alınıyor kullanıma bağlı, kamikaze nin YouTube videolarına bakın adamlar resmen orbital öttürüyorlar çok rahat çizik alınıyor pasta ped keçe kombinasyonu onemli.
Flexiepads orbitalde uyumlu tüm pedleri kullandım en sert olan çok çabuk parçalandı gitti devir açmaya gelmiyor.
Menzerna pedleri flexie yerine çok daha başarılı devir açınca hiç bir sorun olmuyor.
rupesin kendi pedleri de çabuk parçalanıyor

pasta konusunda rupes coarse kullanıyorum toz falan hiç bir problem yok doldurma yok çizik alma yetisi yuksek

tac sysems refinish pastalar ile dusuk devirlerde sert vernikte kolay çizik alınıyor.

Menzerna yeşil seri pastalar da kolay şekilde çizik almak mümkün
en verimli çizik aldığım carpro clearcut oldu hepsinden çok daha kısa sürede çizik alıyor.

kisaca rupes önerir misiniz derseniz kesinlikle oneririm ancak maddi bir gelir kaynağı olmayacaksa bu kadar para bağlamak bence mantıklı olmaz son dolar Euro kurlarından sonra fiyatlar çok çok arttı
Rupes lhr 15 mk2 yt videolarından izlediğim ve aklıma giren bi makine. Set olarak satılan tipleri de var. Keçesi pastası vs. olan. Flex lerin bir tık daha başarılı olduğunu da araştırdığımda gördüm. Gün sonunda kafaya yatanda karar kılacağım inşallah :)

Maddi bir gelir kaynağı olmayacak. İhtiyacım olduğunda elimin altında olsun, fırsatını bulduğumda hareleri giderir keyif aldığım işle zaman geçirirm diye alacağım bir makine olacak aslında. Amaç bu da olsa elimin altında bulunan makine düzgün bir makine olsun isterim.

Desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#6
@cabay hangi şehirdesiniz? Senede bir defa uygulayacaksanız şehrinizden makine konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlara da ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum.
istanbul'da ikamet ediyorum hocam. Bu işlerle ilgili pek bir çevrem yok. Olanlar da benden feyz alan adamlar, dolayısı ile bu tür aletlere sahip değiller :) Ben alınca benden geçinecek çok adam var da benim bu konuda kapısını çalacağım tanıdık pek yok :)
 

Orçun

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
158
Beğeniler
566
Yaş
29
#7
Onur abi hemen hemen herseyden bahsetmiş. Rupes lhr15 mk2 kullanan biri olarak tecrübelerimi yazayım.
kesinlikle çizik alınıyor kullanıma bağlı, kamikaze nin YouTube videolarına bakın adamlar resmen orbital öttürüyorlar çok rahat çizik alınıyor pasta ped keçe kombinasyonu onemli.
Flexiepads orbitalde uyumlu tüm pedleri kullandım en sert olan çok çabuk parçalandı gitti devir açmaya gelmiyor.
Menzerna pedleri flexie yerine çok daha başarılı devir açınca hiç bir sorun olmuyor.
rupesin kendi pedleri de çabuk parçalanıyor

pasta konusunda rupes coarse kullanıyorum toz falan hiç bir problem yok doldurma yok çizik alma yetisi yuksek

tac sysems refinish pastalar ile dusuk devirlerde sert vernikte kolay çizik alınıyor.

Menzerna yeşil seri pastalar da kolay şekilde çizik almak mümkün
en verimli çizik aldığım carpro clearcut oldu hepsinden çok daha kısa sürede çizik alıyor.

kisaca rupes önerir misiniz derseniz kesinlikle oneririm ancak maddi bir gelir kaynağı olmayacaksa bu kadar para bağlamak bence mantıklı olmaz son dolar Euro kurlarından sonra fiyatlar çok çok arttı
Parcalandir derken yüreğim dağlandi resmen ellerimde parcalandi flexiepads turuncu
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#8
Shine master benim de listemde idi fakat TR de almak imkansız gibi birşey diye eklemedim listeye. Avrupa iş seyahatleri dahilinde edinmeye çalışırım.
Pedler ile ilgili önerinizi dikkate alacağım.
Aşındırmadan ziyade bu bahsettiğim ürünlerin hepsini elle uygulayabileceğimizi düşünerek aldım. :) Glaze harici ben elle uygulamada sadece kendini kandıracak kadar işe yaradığını düşündüğümden örnek onları yazdım. Bahsettiklerinizi de ayrıca araştırıp dikkate alacağım, tşk ederim.



Rupes lhr 15 mk2 yt videolarından izlediğim ve aklıma giren bi makine. Set olarak satılan tipleri de var. Keçesi pastası vs. olan. Flex lerin bir tık daha başarılı olduğunu da araştırdığımda gördüm. Gün sonunda kafaya yatanda karar kılacağım inşallah :)

Maddi bir gelir kaynağı olmayacak. İhtiyacım olduğunda elimin altında olsun, fırsatını bulduğumda hareleri giderir keyif aldığım işle zaman geçirirm diye alacağım bir makine olacak aslında. Amaç bu da olsa elimin altında bulunan makine düzgün bir makine olsun isterim.

Desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.
Bu orbital işinde zirve rupestir zaten flexten daha çok tercih ediliyor ve daha eskiler. Flexler daha sessiz kapalı ortamda çalışmaya daha uygunlar kimseyi rahatsız edecek bi sesi yok. Rupesi evin bahçesinde çalıştırdığımda komşularıma özellikle sormama rağmen sesten rahatsız olmadıklarını belirttiler öyle inanılmaz gürültülü bişey düşünmeyin sadece daha sessiz flexler.

Rupes alırsanız kesinlikle deluxe kit(çantalı pedli) alın ben öyle almadığıma çok pişmanım makinem çıplak geziyor yurtdışından çanta almayı düşünüyorum fiyatlar 70-80euro civarı. Fırsat buldukca kullanacaksanız LHR15-21 almanızı tavsiye etmem çok büyük makineler daha ufak "Duetto" ya da "LHR 75e" öneririm. Flex için de "XFE 7-12 80" öneririm size çünkü 15 tablalı orbital makineler ile tampon araları ayna atları gibi yerleri yapmak imkansız hale geliyor tabla büyük olduğu için. Benim kombinasyonum flex pe 8-4 80 rotary ve rupes lhr15mk2
 

Basri Amca

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
30
Beğeniler
41
Yaş
26
#9
Benim için epey bilgilendirici bir başlık oldu, emeklerinize sağlık.
 

kaan67

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
56
Beğeniler
107
Yaş
48
#10
Orbital makina konularını okumayaya çalışıyorum içim gıdıklanıyor resmen.Ara sıra kullanmak için bukadar para verme elindeki rotary yeter diye telkin ediyorum kendimi

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#12
Sizin işinizi orbital görür, ulaşabilirsiniz Shine master tavsiye ederim, yoksa flex alabilirsiniz, rupes mark 3 alabilirseniz flexin önüne koyun.
1. Orbital ile çizik almanız makinanıza bağlı, güçlü bir makinaysa alabilirsiniz. Mesela ben shşne master aldığımdan beri neredeyae hiç rotary kullanmadım, en sert vernikte dahi.
2.orbital ile boya yakmanız çok çok zor, çok büyük şanşızlık lazım, benim başıma geldi ama.
3.Orbital makina için üretilen pad ve keçelere bakın, diğerleri güçlü bir makinada çabuk dağılacaktır. Zaten belli markalatın güzel ürünleri var onlardan alabilirsiniz.
Oraya yazdığınız ürünler ile aşındırma yapamazsınız, gerçekten cutting pasta, polishing ve finish ürünü edinin. Marka çok forumda sadece benim konulara baksanız 10 ayrı pasta yorumu bulursunuz en az.
Abi bu shine master senin Shine mate mi ? ve bu linkteki ürün mü

Shine Mate EX610 6/21 Orbital Polisaj Makinesi 150mm – cila market

ve hala kullanıyormusun. biliyorsun makinanın tabı parçalandı servise verdim ama arayıştayım.
 

Ömer88

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2019
Mesajlar
540
Beğeniler
1,432
#14

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#20
Gördüğüm kadarı ile tabla dağılmış
Evet tabla dağıldı ve ne hikmetse internette vs yerde parçası yok. Servisteki elemanda bu garantiye girmez diyor bende girmiyorsa neden parçası mevcut değil dedim. Şaştı kaldı ve parçasını oda bulamadı broşürden. bıraktım makinayı oraya merkezle iletişim kurucam dedi.

yok yurtdışı getirtebilirsiniz ancak.
şu yurt dışı olayları nasıl oluyor bir çözsem yapıcam birtek aliexpresten getirtebiliyorum ben ürün aliexpress gibi başka nerden sipariş verebiliriz ki bu şekilde.

Gerekli cevapları sağolsun @Ömer88 vermiş.
verdiler abi hala onu mu kullanıyorsun yoksa başka makinalarla da haşır neşirmisin.