Orbital Zımpara Makinesi ile Far Temizliği

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#1
Öncelikle farlarımda bazı çatlaklar olduğu ve bunların alınmasının mümkün olmadığını belirtmek isterim. Üst kısımlarda bazı atmalar mevcuttu, biraz ona binaen bu kadar agresif giriştim. Önceden el ile bir kaç denemeler yapsam da farların sökülmesinin kolay olması ve makine ile yapmak istemem neticesinde bu şekilde yapmaya karar verdim.
Bazı farların sökülmesi için tamponun sökülmesi gerekiyor, ön tampon boyatırsanız, zımparalarınızı alıp usta ile aranız iyi ise onun makinesi ile yapabilirsiniz, çok zaman alan bir işlem değil.
Öncelikle farların bu kadar agresif aşındırılmasına gerek yok, biraz ben denemek istediğim için bu aşamaları yaptım. Yakın zamanda killendiği için de tekrar kil yapmadım ama yaparsanız daha iyi olur tabi. 800 kum tabaka zımpara ile başlayıp el ile uygulamada defalarca far yaptım ve bir çoğunda yeterli seviyede sonuçlar elde ettim.
Hem makineyi ilk defa kullanmamın acemiliği vardı, hem de cırt zımparalar ile hiç tecrübem yoktu.
600 kum zımpara ve yumuşak ara taban ile ilk denemeye başladım, ancak sonuç kesinlikle tatmin etmedi. Ara tabanı söküp denedim ancak zımpara çabuk doluyor sürekli tabancayı takıp temizlemeyi vs. denedim ancak tam randıman alamadım. Hem de dediğim gibi acele edip parça parça ilerlemek yerine biraz hızlı ilerlemiş bulundum.
Uygulamaya geçmeden önce birinde bir fotoğraf çekmemişim ancak hangisinde tam kaçırmıştım net olarak çözemedim. İnce zımparalara geçsek de 3000 trizact'dan önce bir netlik elde edemedim bunları da başlamadan belirteyim.
İlk hali

Daha sonra 400 cırt sert taban ile deneme yaptım ve bu sonuca ulaştım, farların durumları aşağı yukarı aynı sol farda hafif daha fazla sararma var ancak büyük ihtimal sağdaki far bir ara değişmiş. İkisi de bittiğinde sol farda yine bir ton sarılık mevcuttu. Sağ far daha buz beyazı gibiyken sol far daha krem beyaza yakın tonda kaldı.
400 kum sonrası

600 kum sonrası

800 kum sonrası

1000 kum ıslak + yumuşak ara taban sonrası

1500 kum ıslak + yumuşak ara taban sonrası

yumuşak ara taban + 2000 ıslak + 3000 trizact ıslak + 6000 ıslak sonrası


Menzerna 400 + yün keçe sonrası

Flexi polish pad + Menzerna 2500 sonrası

Bu aşamaları yaparken bazı yerlerde fotoğraf çekmeyi atlamışım. Islak zımparaya geçene kadar dolma problemlerinden bahsetmiştim, 400den başlayarak elektrik süpürgesini bağlayarak vakumu kullandığımda verim almaya başladım ve dolmayı kesinlikle önledi. Islak zımpara yaparken vakuma gerek kalmıyor.

Şimdi gelelim 2. fara. Artık tecrübeyi kazandık yavaş ilerledim, fark ettiyseniz ilk kuru zımparalama aşamalarında daha homojen bir yüzey var.
Şimdi kullanılan zımpara ve sıralama bu, daha sonra değerlendirmede yorumlarımı belirteceğim.

Sert taban 400 kum

Sert taban 600 kum

Sert taban 800 kum

Yumuşak taban ıslak 1000 kum

Yumuşak taban ıslak 1500 kum

Yumuşak taban 2000 kum'da fotoğraf çekmeyi unutmuşum. :sussx:
Yumuşak taban + trizact 3000 ıslak. Bu arada bu aşamalarda trizactlar zaten süngerli, ara tabanı çıkarmayı unuttum isterseniz çıkartabilirsiniz.

Yumuşak taban + trizact 6000 ıslak

Menzerna 400 + yün keçe

Menzerna 2500 + polish pad

Kiwami sonrası

Finaller




Şimdi gelelim değerlendirme kısmına.
Dediğim gibi bu işlem gerekliliği yoksa fazla aşındırma yapmadan yapılmalı. Normalde el ile uygulama yaparken 800 + 1200 + 1500 bazen de 3000 yapıp pasta kısmına geçiyorum. Eğer kloroform ile uygulama yapacaksanız 3000 yapmanıza gerek yok 1500 çiziklerini rahatlıkla dolduruyor. Pasta ile yapılacaksa 2000 geçilirse daha rahat çizik alırsınız.
Benim gibi cahiliye döneminde far yaparken bilmeniz gereken en önemli şey kalın zımpara ile yaptınız yüzeyi temizlediğinizde yeterli matlık varsa, burada parlak fardan mat fara geçerken gözle görebiliyorsunuz ancak kalın zımparanın izini alırken yüzey zaten mat ne yaptığınızı anlayamıyorsunuz, youtube'de bir videoda usta eğer zımpara yaparken artık zımpara gitmiyorsa orası yeterli zımparalanmıştır demişti. Benim gibi ilk seferde 3 saat far zımparalamayın diye diyorum. :smilex: Sonra kol sırt hiç bir şey kalmıyor.
Makine ile yapacaklarsa da aynı şekilde 800 de başlamanız yeterli olur, bitiriş yine size kalmış şekilde, 2000 veya 1500 yeterli, ama zaten makine çalışır el övünür demişler 2 dk 3000 geçseniz de pastayı yaparken daha rahat edersiniz. Hatta bu aşamada büyük ihtimal el ile bile 3000 zımparanın matlığını alırsınız.
Koruma olarak farlar gerçekten çok düzgün kondisyona ulaşırsa yani yapısal problemleri yoksa kesinlikle PPF veya en azından seramik uygularsanız daha güzel finish alırsınız. Ben yakın zamanda koruma yenileyeceğim için elde az olan Kiwami'yi sürdüm.
Bu arada kuru yaparken asıl yüzeyi temizlediğimiz zımparalar çok yoruluyor onun haricinde 1000den itibaren olan zımparalar bir kaç far daha kesinlikle çıkarır. Ben ilk katı 400 girdiğim için 400 2 farda bitti, 600-800'ün 1 takım farı daha var gibiydi.
Evet buraya kadar okuyan herkese çok teşekkürler, umarım faydalı bir içerik olmuştur.
 

gokhanbulut

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
11 Eki 2020
Mesajlar
80
Beğeniler
178
Yaş
35
İl
Bursa
#2
Ppf veya wax sonradan solmayı engelleyecek mi merak ediyorum :) çıplak plaatik güneşten gelen uv ışınlarına karşı çok dayanıksız :/
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#3
Ppf veya wax sonradan solmayı engelleyecek mi merak ediyorum :) çıplak plaatik güneşten gelen uv ışınlarına karşı çok dayanıksız :/
Maalesef, ancak ne kadar süre gecikirse o kadar iyi. Zaten yanmış farın en güzel çözümü yenisini almaktır. Bütçe varsa tartışmaya gerek yok. Yaklaşık 1.5 senede 2 yada 3 aşama zımpara ile temizlikle sürekli parlak olarak kullanılabilir.
 

alöz

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
6
Beğeniler
5
Yaş
34
İl
antalya
#4
scholl concepts s0 deneyin o kadar zımpara ve uğraşıya gerek yok

sararmayı önlemek için boyacılarda parlak vernik ve sertleştiriciyi boş aeresol kutusuna bastırın
25-30cm uzakdan bir kaç deneme ve ipa ile silme sonucunda buğulama ve akıtma yaptırmadan fıslayın
iyi wax ve seramik korumalarla uzun yıllar far sararmaz
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#5
scholl concepts s0 deneyin o kadar zımpara ve uğraşıya gerek yok

sararmayı önlemek için boyacılarda parlak vernik ve sertleştiriciyi boş aeresol kutusuna bastırın
25-30cm uzakdan bir kaç deneme ve ipa ile silme sonucunda buğulama ve akıtma yaptırmadan fıslayın
iyi wax ve seramik korumalarla uzun yıllar far sararmaz
S0'ı denemek lazım, yeni sararmaya başlayan farlarda işe yarar gibi.
Verniği bende yapmak istiyordum ama vernikte olsa zamanla atma ve yanma oluşuyor, tekrar zımpara istiyor zamanla, zaten zımparalanacak bir kaç yıl sonra öyle olduktan sonra verniksiz dursun dedim. Yoksa bence PPF'den de seramikten de daha faydalı olur. Elimde tabanca da, vernik de sertleştirici de var ancak şimdi tekrar yok aktı, yok buğulu kaldı, külleşti gibi durumlarla karşılaşırsam tekrar kazıyacak vakit yok. Müsait bir zamanda denenebilir kesinlikle.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,924
Beğeniler
9,497
İl
.
#7
Eline emeğine sağlık Emirhan. Yorucu operasyon sonrası gözler açılmış:)
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#9
İlerde ne olur korur mu sararır mı bilmem de emeğine sağlık epey uğraşmışsın.
Eline emeğine sağlık Emirhan. Yorucu operasyon sonrası gözler açılmış:)
Eline emeğine sağlık hocam
Wax ile desteklenirse bir süre götürür
Hepinize teşekkürler, kloroform yaptığım araçta mesela 1.5 sene benzinlikte fırçayla yıkanan bir araçtı ona rağmen solmalar anca başlamıştı. Ama başladıktan sonra çok kısa sürede ilerliyor. Farın duruş açısı da etkiliyordur illaki ama bizim araçlarda yine 1-2 sene arası gitse yeter diye düşünüyorum. Devamında sarardıkça pasta veya çok ince zımpara + pasta yeterli olur zaten.
 

emredrmz

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 Şub 2022
Mesajlar
68
Beğeniler
192
İl
Mersin - Şanlıurfa
#10
Daha önce aynı işlemleri yaptırmıştım sonra kloroform ile temizlettim üstüne de ppf Stek dynolite kaplattım. Bu yazı çıkaracak mı merak ediyorum . Ppf in Uv koruması olması bir nebze farların sararmasını engelleyecektir diye düşünüyorum
 

zcn06

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
64
Beğeniler
76
Yaş
28
İl
Ankara
#11
Hepinize teşekkürler, kloroform yaptığım araçta mesela 1.5 sene benzinlikte fırçayla yıkanan bir araçtı ona rağmen solmalar anca başlamıştı. Ama başladıktan sonra çok kısa sürede ilerliyor. Farın duruş açısı da etkiliyordur illaki ama bizim araçlarda yine 1-2 sene arası gitse yeter diye düşünüyorum. Devamında sarardıkça pasta veya çok ince zımpara + pasta yeterli olur zaten.
Hocam sarardı mı tekrar bende kloroform ve k2 far seramiği aldım hafta sonu uygulasam mı diye düşünüyorum
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#12
Hocam sarardı mı tekrar bende kloroform ve k2 far seramiği aldım hafta sonu uygulasam mı diye düşünüyorum
Kesinlikle sararıyor hocam ondan zaten kaçar yol yok, önemli olan ne kadar geciktirebilirseniz o kadar iyi. Far seramiği, mümkünse ppf öneririm.