Pasta sonrası hare kaldı

erenkilix

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Tem 2023
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Yaş
31
İl
ist
#1
Harelerden dolayı metalik mavi aracımı pasta cilaya vermiştim, teslim aldığım gece apartmanın kapalı otoparkında arpası fazla gelen kedi kaput ve tamponu tırnağıyla boydan boya çizdi. Bagajda Sonax pasta vardı ufak tefek yüzeysel çiziklerde kullanıyordum onu uyguladım tırnak çizikleri gitti ama uyguladığım yer çok fazla hare oldu ve matlaştı. sıcaktan pasta bozulmuştur diye bilinen boya markalarından Duxone'un ince pastasını aldım pamukla da uygulasam süngerle de uygulasam hareler gitmedi yerini bildiğim için çok kötü duruyor. Günlerdir uğraşıyorum sonuç alamadım. Buraya ne yapabiliriz tavsiyelere açığım.

not: pastayı her zamanki gibi elle uyguluyorum daha önceden sonuç alıyordum
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#2
Harelerden dolayı metalik mavi aracımı pasta cilaya vermiştim, teslim aldığım gece apartmanın kapalı otoparkında arpası fazla gelen kedi kaput ve tamponu tırnağıyla boydan boya çizdi. Bagajda Sonax pasta vardı ufak tefek yüzeysel çiziklerde kullanıyordum onu uyguladım tırnak çizikleri gitti ama uyguladığım yer çok fazla hare oldu ve matlaştı. sıcaktan pasta bozulmuştur diye bilinen boya markalarından Duxone'un ince pastasını aldım pamukla da uygulasam süngerle de uygulasam hareler gitmedi yerini bildiğim için çok kötü duruyor. Günlerdir uğraşıyorum sonuç alamadım. Buraya ne yapabiliriz tavsiyelere açığım.

not: pastayı her zamanki gibi elle uyguluyorum daha önceden sonuç alıyordum
Geçmis olsun elle uygulamada cok bir hologram kalmaz ancak bir resim paylasabilirmisiniz
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#3
Teorik olarak mekanik temas ve aşındırıcı ile çizik alabilirsiniz ancak pratikte el ile bu işlem saatler sürmesi gerekir. Böyle olmuyorsa çiziği kapatmışsınızdır, yani almadınız.
Eğer alabilecek kadar büyük aşındırıcı içeren pasta kullandıysanız bu sefer haresini alamazsınız.

Yani elle uygulama pek mümkün değildir. Pasta yapan bir yere gidip 5 dakikada hallettirmeniz verebileceğim en mantıklı tavsiye.
 

erenkilix

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Tem 2023
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Yaş
31
İl
ist
#5
Teorik olarak mekanik temas ve aşındırıcı ile çizik alabilirsiniz ancak pratikte el ile bu işlem saatler sürmesi gerekir. Böyle olmuyorsa çiziği kapatmışsınızdır, yani almadınız.
Eğer alabilecek kadar büyük aşındırıcı içeren pasta kullandıysanız bu sefer haresini alamazsınız.

Yani elle uygulama pek mümkün değildir. Pasta yapan bir yere gidip 5 dakikada hallettirmeniz verebileceğim en mantıklı tavsiye.
hocam çiziği alabilmek için bastıra bastıra sanırım 1 saat kadar uğraştım, pasta sonrası şampuan ile aracı yıkadım çizik geri gelmedi yani alabilmişim. fakat bu sefer de dediğim gibi hare kaldı ne yapsam çıkmıyor.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#6
hocam çiziği alabilmek için bastıra bastıra sanırım 1 saat kadar uğraştım, pasta sonrası şampuan ile aracı yıkadım çizik geri gelmedi yani alabilmişim. fakat bu sefer de dediğim gibi hare kaldı ne yapsam çıkmıyor.
İyi uğraşmışsınız. Bir yere rica etseniz yaparlardı orayı makine ile :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#9
hocam çiziği alabilmek için bastıra bastıra sanırım 1 saat kadar uğraştım, pasta sonrası şampuan ile aracı yıkadım çizik geri gelmedi yani alabilmişim. fakat bu sefer de dediğim gibi hare kaldı ne yapsam çıkmıyor.
İyi sabır varmış gerçekten sizde 1 saat boyunca aynı bölgede işlem yapmak herkesin harcı değil.

@Berkay ın da dediği gibi o bölgeye ne yaptığınızı görmek lazım. Bölgeyi çok inceltmeniz aslında pek mümkün görünmese de olmaz diye bir şey yok maalesef. Sonuçta yaklaşık 2 kağıt para kalınlığındaki boyanın üzerinde çalışıyoruz.

Ayrıca bu tip çizikler aracınıza her zaman olacak. Orada bir çizik oldu diye hemen müdahale etmenize gerek yok. Evet gözünüze batacak. Hepimiz detaycıyız. Ancak bu tür çizikleri sorun haline getirmektense yılda bir kez uygulama yaptığınızda ya da yaptırdığınızda boyayı komple temizlemek daha mantıklı. Bir de bu tip uzunlamasına ve nispeten derin olan çizikleri gidermek için uğraşmayın. Bırakın kalsınlar. Polisaj ile görünürlüğü zaten azalacaktır. Gereksiz yere bu tip çizikler için boyanızı inceltmeyin.
 

erenkilix

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Tem 2023
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Yaş
31
İl
ist
#10
@Sefa46, @Berkay, @_CaN_,

öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Aşağıdaki linkte videoyu ve altta fotoğrafları paylaşıyorum. gerçekten çok uğraştım kedi tırnak çizikleri tamamen gitti, aracı şampuanla yıkayıp baktıktan sonra bundan emin oldum ama hareler ne yaptıysam gitmedi. Araç 2 yıldır bende, kuş pislikleri vernikte iz yaptığı için Sonax pasta öncesi Formula1 Strach out pasta vardı onu elle uyguluyordum ve hiçbir hare bırakmadan çok güzel şekilde iz ve çizikleri alıyordu. Bitince Formula1 bulamayıp sonax almıştım. sonax biraz tanecikli-katı yapıdayken formula1 daha sıvı kıvamdaydı(aynı mayonez gibi). sorun bundan kaynaklı olabilir mi? Açıkçası araç tamamen haresizken kaputun ve tamponun bir kısmı hareli olması rahatsız ediyor.

Streamable Video

 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#11
@Sefa46, @Berkay, @_CaN_,

öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Aşağıdaki linkte videoyu ve altta fotoğrafları paylaşıyorum. gerçekten çok uğraştım kedi tırnak çizikleri tamamen gitti, aracı şampuanla yıkayıp baktıktan sonra bundan emin oldum ama hareler ne yaptıysam gitmedi. Araç 2 yıldır bende, kuş pislikleri vernikte iz yaptığı için Sonax pasta öncesi Formula1 Strach out pasta vardı onu elle uyguluyordum ve hiçbir hare bırakmadan çok güzel şekilde iz ve çizikleri alıyordu. Bitince Formula1 bulamayıp sonax almıştım. sonax biraz tanecikli-katı yapıdayken formula1 daha sıvı kıvamdaydı(aynı mayonez gibi). sorun bundan kaynaklı olabilir mi? Açıkçası araç tamamen haresizken kaputun ve tamponun bir kısmı hareli olması rahatsız ediyor.

Streamable Video

Hocam fazla bastirarak aslinda daha cok yuzeysel çizilmiş araciniz sanki diger taraflardada yuzeysel hologramlar var birde aralarda Pasta lekeleri kalmis onlari fazla bekletmeyin kuruyunca silmesi zorlasiyor, bu sorunu gidermek için ürün aramayin daha maliyetli olur size en güzeli Konum Olarak İstanbuldaysaniz @Berkay a oraya yani kaputa komple polisaj yaptirip koruma altina alin benim size önerecegim ürünler size net bir sonuc saglamaz günü kurtarir o yuzden polisaj şart.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#12
@Sefa46, @Berkay, @_CaN_,

öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Aşağıdaki linkte videoyu ve altta fotoğrafları paylaşıyorum. gerçekten çok uğraştım kedi tırnak çizikleri tamamen gitti, aracı şampuanla yıkayıp baktıktan sonra bundan emin oldum ama hareler ne yaptıysam gitmedi. Araç 2 yıldır bende, kuş pislikleri vernikte iz yaptığı için Sonax pasta öncesi Formula1 Strach out pasta vardı onu elle uyguluyordum ve hiçbir hare bırakmadan çok güzel şekilde iz ve çizikleri alıyordu. Bitince Formula1 bulamayıp sonax almıştım. sonax biraz tanecikli-katı yapıdayken formula1 daha sıvı kıvamdaydı(aynı mayonez gibi). sorun bundan kaynaklı olabilir mi? Açıkçası araç tamamen haresizken kaputun ve tamponun bir kısmı hareli olması rahatsız ediyor.

Streamable Video

Aracınız komple çizikmiş zaten. Kendi kendinize bir sonuca varamazsınız bu araçta. Hiçbir hare bırakmadan alıyordu demeniz eksik olmuş, hare bırakır, kendi hasarını gizleyecek şekilde üretildiği için siz o an görmezsiniz. Yanımda yaparsanız hiçbirinin sonuç vermediğini size gösterebilirim :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#13
@Sefa46, @Berkay, @_CaN_,

öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Aşağıdaki linkte videoyu ve altta fotoğrafları paylaşıyorum. gerçekten çok uğraştım kedi tırnak çizikleri tamamen gitti, aracı şampuanla yıkayıp baktıktan sonra bundan emin oldum ama hareler ne yaptıysam gitmedi. Araç 2 yıldır bende, kuş pislikleri vernikte iz yaptığı için Sonax pasta öncesi Formula1 Strach out pasta vardı onu elle uyguluyordum ve hiçbir hare bırakmadan çok güzel şekilde iz ve çizikleri alıyordu. Bitince Formula1 bulamayıp sonax almıştım. sonax biraz tanecikli-katı yapıdayken formula1 daha sıvı kıvamdaydı(aynı mayonez gibi). sorun bundan kaynaklı olabilir mi? Açıkçası araç tamamen haresizken kaputun ve tamponun bir kısmı hareli olması rahatsız ediyor.

Streamable Video

Hocam benim bir şey yazmama pek gerek kalmamış. Değerli arkadaşlarım yorum yapmışlar. Polisaj makinesi alıp çalışmayı öğrenirseniz kendiniz yapabilirsiniz. Aksi halde güvenilir bir yerde çiçek gibi olur. Berkay işinin ehlidir. Biz isim veriyoruz çünkü sektör güvenilir değil.
 

erenkilix

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Tem 2023
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Yaş
31
İl
ist
#14
@Berkay, @Sefa46, @_CaN_

evet fotoğraf ve videodaki kısımlar benim uygulamamdan ötürü çizildi. fakat yeni yapılan pasta cila işleminden ötürü diğer kısımlarda çizik yok, sadece tamponun üst kısmı ve kaputun çeyreği elle uygulamadan ötürü çizik şu anda. Berkay hocam size teslim etmek isterdim fakat maalesef baktığım kadarıyla çok uzaksınız. makine ile uygulama yaptıracağım mecburen