Polisaj denemem ve kafada kalan sorular.

Nonsense35

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 Mar 2025
Mesajlar
35
Beğeniler
135
Yaş
34
İl
İzmir
#1
Herkese iyi haftalar iyi forumlar.

Bu pazar çocuklardan ve islerimden fırsat bularak sabah erkenden kalkıp aracımı detaylıca temizleyip yıkadım. Daha sonrasında kil uygulaması yaparak yüzeyi temizledim. Vaktimin yeterli olacağını düşünerek elimdeki malzemeler ile bı cesaret en azından bagaj kapağında uygulaması kolay olacağını düşünerek polisaja başladım. İlk olarak ufs focus yün keçe ile ilk katı daha sonrasında rupesin mavi ve sarı sungeri ile orta katı Rotary makina ile yaptım. En son orbital makina ve liquid elements in yeşil süngeri ile son kat uygulaması yaptım. Her kat sadece bagaj kapağı için hemen hemen 5 dakika sürdü aynı yerden en fazla 3-4 tür gecmisimdir. Rotary makina beni biraz zorladı diyebilirim elim alet kullanmaya yatkındır ama savrulmalar yaşadım. Aracım egea ve boya konusunda çok zayıf olduğunu düşündüğüm için üst üste çok fazla kat geçmek istemedim boyaya zarar vermemek adına. Sonrasında yine rotary makina ve rupesin mavi sarı süngerleri ile menzernanin orta kat pastalarını kullandım. Her katın pastasını microfiber bezle temizleyerek diğer kata geçiş yaptım. Uygulamada aşağıya resmini ekledigim menzerna setini sırasıyla uyguladım.Orbital makinayı kullanırken çok daha rahattım ve kılcal çizikler dışında istediğim sonucu aldım diyebilirim. Biraz daha bilgi sahibi olduktan sonra tüm kaportaya geçmeyi düşünüyorum. Bu bağlamda kafamda kalan soru işaretleri.

1-İlk kat için yün keçe mi sünger mi kullanılmalı?
2- Rotary makina için esnek taban almak kontrolü konusunda bana kolaylık sağlar mı?
3-Orbital makina kullanımı sevdim kılcal çizikleri orbital ile alabilmek mümkün mü?
4-Yaptığım uygulamada herhangi bir eksiklik var mı? Daha uzun süremi polisaj yapılmalı yoksa uygulama tekniği bu şekilde mi olmalı ( bir noktaya 3-4 tür geçiş yapıp temizledim sonraki kata başladım).
5-Sadece bagaj kapağı için 3-4 nokta fındık kadar pasta koydum süngere ve keçeye acaba miktarı fazlami yada azmi?
6-Son kat için kullandığım ürün yeter li mi yoksa başka bir wax alıp onunla tekrar uygulama yapmalı mıyım? (Garajda incede olsa toz kalkıyor seramik yapmayı bu sebeple askıya aldım)

Kullandığım ekipmanları ve sarflarim resimlerini atıyorum şunun yerine bununla devam et yada ekstra olarak bunun yerine şunu kullanarak kılcal çiziklerden daha çok kurtulursun dediğiniz ürün var mı?
Cevaplarınız ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler. Soru cevap kısmında arkada kalacağını düşünerek konu açmayı gerek gördüm umarım doğru yere açmışımdır.

https://youtube.com/shorts/-QwIHADnn_4?si=T6b-gFv1XOSV5A1V




 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#2
Selamlar. Egea boyası yumuşaktır. Orbital makina mavi sünger menzerna 400 kombinasyonu ile çizikleri almanız yüksek ihtimaldir. Bu kombinasyonda küçük alanda (40x40) çalışarak kusursuz sonuca ulaşılabilir. Olur da ben bu kobinasyon ile çizikleri alamadım derseniz o zaman rotary mankina ve yün keçe yapabilirsiniz. Rotary makinayı çok hafif yatırarak tutun. Orbital gibi ped in tüm yüzeyini boyaya düz tutarsanız makinayı tutamazsınız. Bu yatıklık 0,5 cm bilemedin 1 cm olmalı. (devir düşük başlarsanız zaten dediğimi anlayacak sonrasında eliniz otomatik olarak bu hareketi öğrenecek.

Orbital mavi yaptıktan sonra orbital ve yumuşak (Genelde turuncu renk olur )ped ile Kochcemie f6 menzerna 2500 vb bir ürün kullanabilirsiniz. 2 kat sizin için yeterli olacaktır.

Temiz pede 6 nokta koyup pedin yüzeyine elinizle yedirin. Sonrasında 2 2 devam edersiniz.

İşlem zor değil tecrübe istiyor. Köşeleri , sert çizgileri istisnasız bantlayın. Boya açılır, üzülürsünüz.
 

Nonsense35

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 Mar 2025
Mesajlar
35
Beğeniler
135
Yaş
34
İl
İzmir
#3
Selamlar. Egea boyası yumuşaktır. Orbital makina mavi sünger menzerna 400 kombinasyonu ile çizikleri almanız yüksek ihtimaldir. Bu kombinasyonda küçük alanda (40x40) çalışarak kusursuz sonuca ulaşılabilir. Olur da ben bu kobinasyon ile çizikleri alamadım derseniz o zaman rotary mankina ve yün keçe yapabilirsiniz. Rotary makinayı çok hafif yatırarak tutun. Orbital gibi ped in tüm yüzeyini boyaya düz tutarsanız makinayı tutamazsınız. Bu yatıklık 0,5 cm bilemedin 1 cm olmalı. (devir düşük başlarsanız zaten dediğimi anlayacak sonrasında eliniz otomatik olarak bu hareketi öğrenecek.

Orbital mavi yaptıktan sonra orbital ve yumuşak (Genelde turuncu renk olur )ped ile Kochcemie f6 menzerna 2500 vb bir ürün kullanabilirsiniz. 2 kat sizin için yeterli olacaktır.

Temiz pede 6 nokta koyup pedin yüzeyine elinizle yedirin. Sonrasında 2 2 devam edersiniz.

İşlem zor değil tecrübe istiyor. Köşeleri , sert çizgileri istisnasız bantlayın. Boya açılır, üzülürsünüz.
Yönlendirme ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Anlatımınız çok iyi, okurken uygulamayı göz önüne getirebiliyorum. İlk fırsatımda deneyeceğim.