Polisaj sırasında boya sıcaklığı

lordofthelions

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
149
Beğeniler
160
Yaş
42
İl
KOCAELİ
#1
Herkese iyi akşamlar
Polisaj sırasında boyayı yakmamak için boya yüzeyindeki sıcaklığın maksimum ne olması gerekmektedir? Uygulama Vw e yapılacaktır yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#2
bu soruya cevap vermek çok zor arabanın daha önce polisaj yapılıp yapılmadığını bilmek lazım. Kullanılan pasta kullanılan keçe sünger kullanılan makine çok değişken. Orbital ile kesinlikle yakamazsınız çünkü ısıya gerek duymaz. Aynı şekilde pastaların çoğu ısı seçer kimi soğuk çalışır kimi sıcak. Youtube da polisaj öğreten bir çok video var sizin önceliğini tüm çizikleri almak olmasın çizik alıcam diye boyayı yakabilirsiniz bırakın bazıları kalsın tecrübe edindikçe geri dönün derim
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#3
bu soruya cevap vermek çok zor arabanın daha önce polisaj yapılıp yapılmadığını bilmek lazım. Kullanılan pasta kullanılan keçe sünger kullanılan makine çok değişken. Orbital ile kesinlikle yakamazsınız çünkü ısıya gerek duymaz. Aynı şekilde pastaların çoğu ısı seçer kimi soğuk çalışır kimi sıcak. Youtube da polisaj öğreten bir çok video var sizin önceliğini tüm çizikleri almak olmasın çizik alıcam diye boyayı yakabilirsiniz bırakın bazıları kalsın tecrübe edindikçe geri dönün derim
Orbital ile de boya açarsın, ben açtım oradan biliyorum, eğer boya çok incelmişse açılıyor.
 

lordofthelions

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
149
Beğeniler
160
Yaş
42
İl
KOCAELİ
#4
bu soruya cevap vermek çok zor arabanın daha önce polisaj yapılıp yapılmadığını bilmek lazım. Kullanılan pasta kullanılan keçe sünger kullanılan makine çok değişken. Orbital ile kesinlikle yakamazsınız çünkü ısıya gerek duymaz. Aynı şekilde pastaların çoğu ısı seçer kimi soğuk çalışır kimi sıcak. Youtube da polisaj öğreten bir çok video var sizin önceliğini tüm çizikleri almak olmasın çizik alıcam diye boyayı yakabilirsiniz bırakın bazıları kalsın tecrübe edindikçe geri dönün derim
Aracın ilk sahibiyim ilk aldığımda yapıldı bir kere menzerna 400 yeşil-2500 ve 3800 kullanacağım makina kl pro orbital ped daha almadım siz bu makinaya ne ped önerirsiniz bu pastalar için
 

CNR Detailing

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
1,029
Beğeniler
3,250
İl
Ankara
#5
Boya sıcaklığına net bir değer veremeyiz keza sıcaklığı kullanılan polisaj makinesi, pad, pasta ve verniğe göre değişir. Aynı kombinasyonu bile kullansan duxone ile glasürit yada kempol ile standox vernikli araç bir olmaz. Duxone de 30 derecede çizik alırken glasürit 55 serisinde 50 derecede çizik alamazsın. O yüzden biz farklı kombinasyon ve tecrübelere ihtiyaç duyuyoruz. Vw den örnek verelim mk5 golf ile mk 7 golf arasında bile derece fark eder 7 de 30 35 derecede aldığın çiziği 5 de polisaj makinesinin üstüne çıksan yine alamazsın :) Keyifli forumlar
 

lordofthelions

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
149
Beğeniler
160
Yaş
42
İl
KOCAELİ
#7
Boya sıcaklığına net bir değer veremeyiz keza sıcaklığı kullanılan polisaj makinesi, pad, pasta ve verniğe göre değişir. Aynı kombinasyonu bile kullansan duxone ile glasürit yada kempol ile standox vernikli araç bir olmaz. Duxone de 30 derecede çizik alırken glasürit 55 serisinde 50 derecede çizik alamazsın. O yüzden biz farklı kombinasyon ve tecrübelere ihtiyaç duyuyoruz. Vw den örnek verelim mk5 golf ile mk 7 golf arasında bile derece fark eder 7 de 30 35 derecede aldığın çiziği 5 de polisaj makinesinin üstüne çıksan yine alamazsın :) Keyifli forumlar
Teşekkür ederim ufak ufak bölgelerde yaparak öğreneceğim artık.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#12
orbital makinadada bu sorun oluyor demek.
Özellikle yetkili servislerde gerçekten numunelik ve usta sıfatlı personeller var. Birkaç sene önce inşaattan VW Polo üzerine harç/beton...vs sırçamıştı. İnşaat işçileri sağolsunlar önce scotch brite süngerin yeşil tarafı ile kuru zımpara yapmışlar. Otomobilin sahibi çılgına dönünce soluğu yetkili serviste almıştı. Servisteki usta sıfatlı kişi sağolsun yün pad ve makita ile panellerin köşelerinde hız denemesi yapmış; kenarlardan köşelerden boyaları bir güzel almışlardı. VW boyası da sert boyadır kolay kolay birşey olmaz ama canına okuyanlar da malesef var.
Bu işin anahtarlarından biri hep öncesi sonrası boya kalınlığını ölçmek.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#13
Boya açmak ne demek acaba ? Nasıl anlarım bunu birde orbital makinada sorun olmuyor diye almıştım
Polisajda sivri yerlere ve köşeler dikkat etmeniz gerekir en tehlikeli bölgeler bu kısımlar oluyor oralarda boya ince olabiliyor birde sürtünme normal alana göre misli misli fazla oluyor. Orbital makina polish ve final ped ile normal düz yüzeyde boyaya zarar vermek çok zor.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#14
Boya açmak ne demek acaba ? Nasıl anlarım bunu birde orbital makinada sorun olmuyor diye almıştım
Biz boya yüzeyindeki clear coat denilen vernik tabakası üzerinde çalışır işlem yaparız, Polisaj yaptığınızda bu yüzeyden traşlarsınız, Eğer fazla traşlarsanız bu çalışma alanı biter ve artık geri dönüşü olmaz.
Orbital makinada köşelere dikkat ederseniz zarar vermeniz zor.