PPF Kaplı araçların yıkanması mevzuatı :)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#1
Öncelikle herkese yeniden merhaba.

Forumda yıkama bölümünde epey gerilere gittim fakat PPF li araçlar için bir yıkama önerisi veya tartışması göremedim. Detailing aşkıyla araba yıkayan adam zaten PPF kaplatmaz muhtemelen ama mecbur kalıp da kaplatanlar yine konuyu irdeleyecektir. Mümkünse burada biraz fikir alışverişi yepmak isterim :)

Öncelikle PPF bize ne kazandırır? konusuna girelim.

1- PPF bizlere ciddi anlamda boya koruması ve nisbeten darbe durumlarında da yine boyalı yüzey koruması sağlayan bir malzeme. Fiziksel detayına girmeye gerek yok :) Bu malzemenin mat, şeffaf, parlak veya direk istediğinz renkde olan versiyonları mevcut olsa da tümünde yıkama ve bakım koşulları aslında aynı.
2- Yıkama durumları boyalı yüzeylerden çok daha kolay.

Gelelim bize ne kaybettirir, veya dez avantajları nelerdir? konusuna.
1- Eğer detailing işlerini seviyor, wax, glaze,qd ve türevi bir stoğunuz var ise, kötü haber şu ki neredeyse hiçbirini kullanamayacaksınız. (Mesela bende durum şu an tam da öyle)
2- Her hoşunuza giden ürünü alıp deneyemez, sadece birkaç ürün ile temizlik/bakım yapabilirsiniz. Çünkü PPF buna müsade etmez :) Bu da detailing seven adamı mutlu etmiyor :)

Dikkat edilmesi gereken yegane nokta ise uygulamacı tarafı.. iyi bir uygulamacıda bu işi yaptırmazsanız sonu hüsran! iyi bir PPF kullanmıyorsanız gene sonu hüsran! Aracınız aşırı kirlendi, kendiniz yıkayamıyorsunuz, AVM de yıkamaya vereyim 20 dk da yıkasınlar dediniz, araç size geldiğinde oradan buradan folyo kalkmış sonuç gene hüsran!

O zaman ne yapacağız? Konusu buradan sonra başlıyor.

Yıkama şampuanı seçimi : ihtiyacımız olan her zamanki gibi pH nötr şampuanlar fakar üreticiler bunu fırsata çevirip Wrapped Car shampoo diye çok özel bir karışım diye satabiliyor.

Bkz. Liquid Elements



Açıklamayı aynen ekliyorum :

The “Wrapped” foil shampoo is suitable as a washing water additive for all wrapped vehicles. The shampoo quickly and gently removes stubborn dirt from matt or shiny foil.
“Wrapped” Wrap shampoo can also be used for partially wrapped vehicles .

Son cümleye dikkat, kısmen kaplanmış araçlar için de uygundur diyor. Hani sadece on kaputta koruma varsa da al bunu her yeri yıkarsın. :)

Önerilerde Meguiars Gold serisi de önerilenler arasında. Bu da aslında PPF için özel bir ürün değil.. Ama adam kaplamaya o kadar para veriyorsan, şampuanın da gold olanını al diyor :)



Yıkama basit, ister sulandırılmış şampuan ile hızlı bir ön yıkama, sonrasında aynı şampuanla kova yıkama yap geç kenara diyor. Özel bir fantazisi yok fakat ne yaparsan yap güneş altında yıkama diyor ecnebi uzman arkadaşlar. Burada kendilerine katılıyorum :halay:Zira güneşin böğründe bu iş yapılır ise, yüzeyde kuruyan şampuan PPF de renk solmasından tutun hava geçirgenliğine kadar birçok noktada olumsuzluğa sebep olacaktır.

Eee makineyi gölgede yıkadık, kuruttuk.. Biz detaycıyız, parlak severiz diyorsanız elbet onun için de kısıtlı seçenekler mevcut! Benim gibi AF finale 5 litre olarak alıp da kullanıyorsanız artık o stoklar jant, cam vs yüzeylerde kullanarak tüketebilirsiniz. Amma velakin kaplamalı yüzey için önerilmiyor. Teknik dayanağını bulamadım, o sebeple kendilerine katılıyorum veya katılmıyorum diyemeyeceğim. Nötr kalıyorum :)
PPF li arkadaşların imdadına gene Liquid Elements firması yetişiyor. :)



qd kutusu üzerine wrapped yazıp kakalıyorlar gibi dursa da markaya olan güvenimden dolayı denemek istediğim bir ürün. Markanın TR dağıtıcısına sosyal medyadan yazdım :) Dönerlerse ona göre alır test eder forumla da paylaşırız :alisveris::tesekkur2:

Şimdilik bu kar, herkese keyifli forumlar, sağlıklı günler dilerim.
 

Eaglemre

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
688
Beğeniler
2,615
İl
Ankara
#2
Benim bir aracin onu kapli sadece, bgne kadar ne sampuan kullaniyorsam aynisini kullandim, ztn ph notr sampuanlar kullaniyoruz. On yikama da magifoam, bora, bela kullaniyorum. Bakimi icin ise adbl syntetic wax ya da wet coatlar bnm isimi goruyor. Onerilere acigim :)
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#3
Aracımın kaputunda ppf var ve tam 2 yıl 35 bin km yi doldurduk . Arada düşük ph içeren (asidik) mineral temizleyici özellikli şampuan kullanıyorum. Onun dışında araca koruma uygularken (Genellikle sio2 içeren ürünler ) aynı ürünü ppfe de uyguluyorum ve olumlu olarak su itişin fazlasıyla arttığını gözlemledim.

Ayriyeten eğer orta veya üst kalite ise mini orbital + hare giderici + sert sünger birlikteliği ile birkaç kere yoğun kireç temizliği yaptığımda olumlu sonuç almıştım. Şuanlık tek negatif yanı , özellikle uzun yolda , ppf yumuşak malzeme olduğundan sinekler direkt folyoya yapışıyor. Ve normale göre bir tık daha zor çıkıyor.
Genel olarak zaten aracı kaliteli ürünlerle , düzgün ve detaylı yıkadığımız için aynı ürünlerle ppf de de kullanıldığında sorun olmayacağını düşünüyorum.
 

Ony

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2021
Mesajlar
220
Beğeniler
1,023
Yaş
33
İl
İstanbul
#4
Benim bir aracin onu kapli sadece, bgne kadar ne sampuan kullaniyorsam aynisini kullandim, ztn ph notr sampuanlar kullaniyoruz. On yikama da magifoam, bora, bela kullaniyorum. Bakimi icin ise adbl syntetic wax ya da wet coatlar bnm isimi goruyor. Onerilere acigim :)
Markalar yeni gelir kalemi yaratmak için ppf çıktığında hadi ona özel ürünler çıkaralım gibi bir strateji mi üretmiş yoksa normal kullanılan ürünler gerçekten uygun değil mi diye düşünmedim değil :)
 

es026

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
547
Beğeniler
1,763
Yaş
37
İl
Eskişehir
#5
Full ppf kaplı araca sahip bir detaycı olarak benimde çekincelerim yok değil. Şampuan olarak genelde pH nötr ürünler kullandığım için hiç bir zaman tereddüte düşmedim lakin geçen aracı kurularken elime nokta nokta birşeyler geldi. Bu durumla alakalı demir tozu sökücü yada kil ile müdahale edebilir miyim kafama takılıyor. Elimizle Ppf katmanımı yenileyecek yada üzerindeki hafif kireç izlerini zararsız bir şekilde çıkaracak ürün arayışındayım. Ppf üzerine eski siyah renk aracım için almış olduğum Vonixx Blend siyah araçlara özel sprey cilayı kullanıyorum. Çok başarılı hidrofobi ve parlaklığın yanısıra uzun süreli dayanımı benden geçer not aldı. Adbl kampanyasından syntetic wax almıştım henüz deneme şansım olmadı. Birde kapı kolu yuvasında tırnak çizikleri var ısı tabancası uyguladım fakat kendini yenilemedi. Galiba üst koruyucu katmanı çizik. Tecrübesi olan ve Ppf kaplı aracında ürün deneyimleri bulunan arkadaşların tavsiyelerine açığız.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#6
Markalar yeni gelir kalemi yaratmak için ppf çıktığında hadi ona özel ürünler çıkaralım gibi bir strateji mi üretmiş yoksa normal kullanılan ürünler gerçekten uygun değil mi diye düşünmedim değil :)
Kesinlikle standart boyalı yüzey ile aynı durumda değil PPF li yüzey. Mesela Benzinlikteki kostikli şampuanların PPF yi kurutup çatlattığına bizzat şahidim. Amma velakin bizim kendi kullandığımız ürünler de bu kadar asidik değil sonuçta. Pazartesi günü aracı PPF için bizim eski üyemiz Bayram kardeşime götüreceğim. Yıllardır bu işi yapıyor sonuçta, önerilerini alacağım ve onları da paylaşacağım.

Full ppf kaplı araca sahip bir detaycı olarak benimde çekincelerim yok değil. Şampuan olarak genelde pH nötr ürünler kullandığım için hiç bir zaman tereddüte düşmedim lakin geçen aracı kurularken elime nokta nokta birşeyler geldi. Bu durumla alakalı demir tozu sökücü yada kil ile müdahale edebilir miyim kafama takılıyor. Elimizle Ppf katmanımı yenileyecek yada üzerindeki hafif kireç izlerini zararsız bir şekilde çıkaracak ürün arayışındayım. Ppf üzerine eski siyah renk aracım için almış olduğum Vonixx Blend siyah araçlara özel sprey cilayı kullanıyorum. Çok başarılı hidrofobi ve parlaklığın yanısıra uzun süreli dayanımı benden geçer not aldı. Adbl kampanyasından syntetic wax almıştım henüz deneme şansım olmadı. Birde kapı kolu yuvasında tırnak çizikleri var ısı tabancası uyguladım fakat kendini yenilemedi. Galiba üst koruyucu katmanı çizik. Tecrübesi olan ve Ppf kaplı aracında ürün deneyimleri bulunan arkadaşların tavsiyelerine açığız.

Hocam Wax ve glaze PPF üzerinde katman oluşturduğu için riskli, amma velakin bu konuda hep bir karmaşa var. Bu gün Olex'e mail attım, bakalım dönüşleri olursa paylaşacağım. Gerci zaten Bayram da bize gerekli detayı verecektir ama onla görüşmemize 1 hafta var.
 
Son düzenleme:

derossi

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
6 Nis 2018
Mesajlar
182
Beğeniler
354
Yaş
41
İl
Çankaya
#7
benim asıl takıldığım TPU (Termoplastik poli uretan) tipi sıcakta kendini onaran filmlere karşı nasıl uygulama yapacağımız..

benim araç yıkamak için benzinlikten başka çarem yok, geçen sene tesla' sına tpu yaptırıp özenle yıkayan arkadaşımın aracı bu sene sararmaya başladı.. bugün tpu için aracımı teslim edeceğim, ötv öncesi alelacele sipariş verilmiş siyah tesla. uygulamayı yapanlara soracağım ama sanmıyorumki mantıklı bir cevap gelsin. Oracal ürünleri için nette neler var araştırmak lazım.
 

Ony

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2021
Mesajlar
220
Beğeniler
1,023
Yaş
33
İl
İstanbul
#8
benim asıl takıldığım TPU (Termoplastik poli uretan) tipi sıcakta kendini onaran filmlere karşı nasıl uygulama yapacağımız..

benim araç yıkamak için benzinlikten başka çarem yok, geçen sene tesla' sına tpu yaptırıp özenle yıkayan arkadaşımın aracı bu sene sararmaya başladı.. bugün tpu için aracımı teslim edeceğim, ötv öncesi alelacele sipariş verilmiş siyah tesla. uygulamayı yapanlara soracağım ama sanmıyorumki mantıklı bir cevap gelsin. Oracal ürünleri için nette neler var araştırmak lazım.
Hayırlı olsun hocam Bu tesla da siyah renk konusu da ilginç bununla ilgili tepkiler de geldi ama neyse
 

derossi

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
6 Nis 2018
Mesajlar
182
Beğeniler
354
Yaş
41
İl
Çankaya
#9
Hayırlı olsun hocam Bu tesla da siyah renk konusu da ilginç bununla ilgili tepkiler de geldi ama neyse
sağolasın tercihim siyah değildi ama yaklaşan ötv süreci nedeniylesiyah siparişi geçtim. Bakalım temizlik bakım süreci nasıl olacak. İnsanlar renge takılıyor ama aracın için deri, deri görünümlü vinil, göğüste kumaş ve ayak bölgesi tekstil orta vadede bunların temizliği ve bakımı daha çok gündemi meşgul eder :)
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#10
Öncelikle beni esnaf ,tüccar ,ppf kaplamacı olarak görmeden mesajı değerlendirmenizi rica ediyorum. Konu iyi olmuş. Beni bombalamadan önce lütfen anlamaya çalışın (Başka bir konuda yazmıştım.okuyanlar hatırlar.)

Öncelikle ppf kaplama yaptırırken ben hesap yaparım.

Ben aracımı ayda kaç kere yıkıyorum ,Kaç paradan yıkatıyorum.

Kendi aracım için ayda 4-6 yıkama 750 TL yıkama başı. (4 sefer baz alalım ) Aylık 3000 TL Yıllık 36 000 TL. Ben aracıma yaptığım folyoyu KDV dahil 72 000 Tl den yapıyorum.

Yanı 2 yıllık yıkama maliyetim folyoyu karşılıyor. Yaptığım folyo 5 yıllık, Ben yaz döneminde aracımı ıslak microfiber bez ile siliyorum. Folyo 3 sene dayandığı taktirde maliyeti direk yıkama tasarrufundan çıkmış olacak. Ayrıca harcamadığım su, doğaya atmadığım kimyasalı da ayrıca konuşabiliriz. (Tabi ki yakıt veya farklı işlerle çevreyi herkes gibi bende kirletiyorum. )

Maliyeti buradan çıkarttık. İşin birde kaza sonrası durumu var. 72 000 / 15 yaptığınızda 1metrelik folyo maliyeti çıkar (Folyolar 1,52x15 metre gelir. Genelde 1 top 1 araba yapar, küçük arabada 1-2 metre kalabilir, büyük araçta 1-2 metre eklenebilir. )Götürü fiyat veririz, metre hesabına girmeyiz. Uygularken bazen toz kalır ,folyoyu atar ,yeniden yaparız.

Sigorta değer kaybı hesapla yazınca sigortaların sayfalarında ortalama rakamlar çıkıyor. Kendi aracınıza göre hesaplama yapabilirsiniz
1 kere boyanızı koruduğu taktirde en ucuz araçta foyonun yarı maliyeti değer kaybından çıkıyor zaten.

Bunun haricinde folyolar kimyasala dayanıklı. Tiner benzin vs hemen zarar vermiyor. Uzun süre kalması, tekrar tekrar uygulanırsa zarar veriyor.

Yıkama sonrası Boyaya yaptığınız her uygulamayı ppf üzerine yapabilirsiniz.


---------

PPF kaplı aracınız var, zaman geçtikçe vernikte olduğu gibi ppf üzeride dolacaktır. Demirtozu , Kil temizliği yapabilirsiniz. Ayrıca sünger ile hafif bir aşındırıcı ile polisaj yapılabilir. (3. yıldan sonra yenileme zayıflayan araçlarda hem kirleri alır, hemde oluşan çizik varsa onları toparlar. 3. yıldan önce polisaj önermiyorum.)

Sararma konusuna gelince O malum meşhur markada bariz abartı sararmalar gördüm. Müşteri yalan söylüyor, folyo başka ise bir şey diyemem.(Garanti kartını gördüm )

Benim tecrübelerime göre, her folyo sararıyor. Burada bakılacak 2 nokta
1-Folyo ne kadar sarardı ? %5-10 kabul edilebilir (Bunun birazı yüzey kirlenmesine bağlı oluyor. )
2-Yüzeye polisaj yaptıktan sonra sararması azalıyor mu ? Evet ise folyo değil yüzey kirlidir.


Dikkat edilecek 2 konu.
1-Çok yakından su tutulmayacak (Ki bu boya ve plastik parçalar içinde geçerli )
2-Tampon-Çamurluk birleşim yerlerinde folyo çok kıvrılmaz. Buralara dik su tutulacak. Dar açı ile su tutarsanız folyoyu kaldırabilirsiniz.


Ben arabamı neden siliyorum ?
1- Vaktim yok
2- Yıkama zamanında müşteri aracına uyglama yapıyorum.
3- Aracım kirli olunca Müşteriler yadırgıyor. (Senin araban nasıl kirli olur?)
4- Önceliklerim zamanla değişti. Aracı satınca hiçbir şeyin önemi kalmıyor.
Aracım silmeme rağmen parlak, çiziksiz.

Teşekkürler. Umarım faydalı olmuştur
 

Ony

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2021
Mesajlar
220
Beğeniler
1,023
Yaş
33
İl
İstanbul
#11
Öncelikle beni esnaf ,tüccar ,ppf kaplamacı olarak görmeden mesajı değerlendirmenizi rica ediyorum. Konu iyi olmuş. Beni bombalamadan önce lütfen anlamaya çalışın (Başka bir konuda yazmıştım.okuyanlar hatırlar.)

Öncelikle ppf kaplama yaptırırken ben hesap yaparım.

Ben aracımı ayda kaç kere yıkıyorum ,Kaç paradan yıkatıyorum.

Kendi aracım için ayda 4-6 yıkama 750 TL yıkama başı. (4 sefer baz alalım ) Aylık 3000 TL Yıllık 36 000 TL. Ben aracıma yaptığım folyoyu KDV dahil 72 000 Tl den yapıyorum.

Yanı 2 yıllık yıkama maliyetim folyoyu karşılıyor. Yaptığım folyo 5 yıllık, Ben yaz döneminde aracımı ıslak microfiber bez ile siliyorum. Folyo 3 sene dayandığı taktirde maliyeti direk yıkama tasarrufundan çıkmış olacak. Ayrıca harcamadığım su, doğaya atmadığım kimyasalı da ayrıca konuşabiliriz. (Tabi ki yakıt veya farklı işlerle çevreyi herkes gibi bende kirletiyorum. )

Maliyeti buradan çıkarttık. İşin birde kaza sonrası durumu var. 72 000 / 15 yaptığınızda 1metrelik folyo maliyeti çıkar (Folyolar 1,52x15 metre gelir. Genelde 1 top 1 araba yapar, küçük arabada 1-2 metre kalabilir, büyük araçta 1-2 metre eklenebilir. )Götürü fiyat veririz, metre hesabına girmeyiz. Uygularken bazen toz kalır ,folyoyu atar ,yeniden yaparız.

Sigorta değer kaybı hesapla yazınca sigortaların sayfalarında ortalama rakamlar çıkıyor. Kendi aracınıza göre hesaplama yapabilirsiniz
1 kere boyanızı koruduğu taktirde en ucuz araçta foyonun yarı maliyeti değer kaybından çıkıyor zaten.

Bunun haricinde folyolar kimyasala dayanıklı. Tiner benzin vs hemen zarar vermiyor. Uzun süre kalması, tekrar tekrar uygulanırsa zarar veriyor.

Yıkama sonrası Boyaya yaptığınız her uygulamayı ppf üzerine yapabilirsiniz.


---------

PPF kaplı aracınız var, zaman geçtikçe vernikte olduğu gibi ppf üzeride dolacaktır. Demirtozu , Kil temizliği yapabilirsiniz. Ayrıca sünger ile hafif bir aşındırıcı ile polisaj yapılabilir. (3. yıldan sonra yenileme zayıflayan araçlarda hem kirleri alır, hemde oluşan çizik varsa onları toparlar. 3. yıldan önce polisaj önermiyorum.)

Sararma konusuna gelince O malum meşhur markada bariz abartı sararmalar gördüm. Müşteri yalan söylüyor, folyo başka ise bir şey diyemem.(Garanti kartını gördüm )

Benim tecrübelerime göre, her folyo sararıyor. Burada bakılacak 2 nokta
1-Folyo ne kadar sarardı ? %5-10 kabul edilebilir (Bunun birazı yüzey kirlenmesine bağlı oluyor. )
2-Yüzeye polisaj yaptıktan sonra sararması azalıyor mu ? Evet ise folyo değil yüzey kirlidir.


Dikkat edilecek 2 konu.
1-Çok yakından su tutulmayacak (Ki bu boya ve plastik parçalar içinde geçerli )
2-Tampon-Çamurluk birleşim yerlerinde folyo çok kıvrılmaz. Buralara dik su tutulacak. Dar açı ile su tutarsanız folyoyu kaldırabilirsiniz.


Ben arabamı neden siliyorum ?
1- Vaktim yok
2- Yıkama zamanında müşteri aracına uyglama yapıyorum.
3- Aracım kirli olunca Müşteriler yadırgıyor. (Senin araban nasıl kirli olur?)
4- Önceliklerim zamanla değişti. Aracı satınca hiçbir şeyin önemi kalmıyor.
Aracım silmeme rağmen parlak, çiziksiz.

Teşekkürler. Umarım faydalı olmuştur
Hocam teknik bilgiler vermenize bir şey demem ama sonunda yaptığınız sebepler bence yönlendirmeden başka bir şey değil vaktim yok yıkama yapacağım zamanda müşteri aracı yapıyorum demişsiniz burada herkes bir işle meşgul ve işini yapıyor aracını ya akşam ya gece ya sabah erken saatte yada izinli olduğu zamanlarda yıkıyor zaten. Önceliklerim zamanla değişti yada satınca hiç bir anlamı kalmıyor demeniz bu forumun mantığı ile tamamen zıt düşüyor insanlar arabasına sattığı kişiyi memnun etmek için değil bindiği süre zarfında memnun olmak için bakıyor.
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#12
Hocam teknik bilgiler vermenize bir şey demem ama sonunda yaptığınız sebepler bence yönlendirmeden başka bir şey değil vaktim yok yıkama yapacağım zamanda müşteri aracı yapıyorum demişsiniz burada herkes bir işle meşgul ve işini yapıyor aracını ya akşam ya gece ya sabah erken saatte yada izinli olduğu zamanlarda yıkıyor zaten. Önceliklerim zamanla değişti yada satınca hiç bir anlamı kalmıyor demeniz bu forumun mantığı ile tamamen zıt düşüyor insanlar arabasına sattığı kişiyi memnun etmek için değil bindiği süre zarfında memnun olmak için bakıyor.
Ben kendi sebebimi yazdım. Sizi yönlendirmek gibi derdim yok. Yine tanıyanlar bilir. Kimseye ''gel şu şu uygulamayı da yapalım'' demem. Müşteri gelir. Ben iç Temizlik istiyorum der , onu alır. Diğeri Polisaj ister onu alır .


Finalde ikimizin de amacı aynı . Bindiğim zaman zarfında aracım çiziksiz ve parlak. Sizde aracınızı çiziksiz ve parlak olması için yıkamıyor musunuz ? Ben sonuca farklı yoldan gidiyorum. Siz başka iş yapıp, keyifle arabanızı tabi ki yıkarsınız. Gelin 3 ay benimle çalışın, kendi arabanıza enerji ,zaman ve isteğiniz kalmayacak. İşim olunca araba yıkamak sıradan oluyor. Bende işçi olarak çalışırken cumartesi saat 1 de gelip , 5-6 ya kadar arabamı yıkar, stres atardım. Sonra bisiklete binmeye başladım Stres atmak için. Sonra işer artınca önceliğim dükkan oldu, Sakatlanırsam korkusu ile bisikleti bıraktım. . Şimdi de minik bir bahçede sebze meyve yetiştirerek stresimi atıyorum. Yani önceliklerim değişti.


Siz folyo yaptırmayın, sizi yönlendirmek gibi derdim yok. Ben olacakları, olabilecekleri yazdım. Forumdan benim müşterim olan kişi 5-10 dur. Buradan bizlere düşündüğünüz gibi müşteri gelmez.

Mesela bu hafta forumdan bir 3008 gelecek. (Kendisi isterse yazar. ben adını vermiyeyim. Otoparkta bir çocuk 5-10 arabayı çizmiş. Kötü tecrübe sonrası, rötuş yapıp folyo kaplayacağız . Malesef yapılan seramik, wax, glaze, cila vs vs çocukların aracınız çizmesinden koruyamıyor. Arabanın sol yanı komple çizik. Metalik renk. Rötuş sonrası başarı oranı % 40-50 anca olur. Başınıza gelince keşke diyorsunuz. 3008 için kendiniz hesaplayın. Mantıklı bir koruma istiyorsanız cevap belli. He ben şunu da yapıyorum Önceki arabam boyalıydı. Satarken 50 000 ucuz yazdım. Kimse niye boyalı demedie (Araç 750 000 TL lik idi. )

Bu cümlem bir yönlendirme olsun. Kaskoya yıllarca para verirsiniz ve genelde (Ben 2010 dan beri ödüyorum, daha işime yaramadı . Kasko yaptırmayın demiyorum. Buda yanlış anlaşılmasın. )ihtiyacınız olmaz. PPF e para verirseniz ilk günden itibaren işinize yarar. .
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#13
sağolasın tercihim siyah değildi ama yaklaşan ötv süreci nedeniylesiyah siparişi geçtim. Bakalım temizlik bakım süreci nasıl olacak. İnsanlar renge takılıyor ama aracın için deri, deri görünümlü vinil, göğüste kumaş ve ayak bölgesi tekstil orta vadede bunların temizliği ve bakımı daha çok gündemi meşgul eder :)

Maalesef boya kalitesi çok kötü. Ayrıca gelen tüm araçlar boya tozu ile geldi. Umarım sizinki temiz gelir . Aksi taktirde iyi bir kil yapmanız lazım. Kil sonrası ara kat bir polisaj ister.

Derileri biraz toz ,kir tutmaya müsait . Taban halısını süpürmek keyifli. (Gerçe bana çok kirlisi gelmedi. Gelenler hep 0 km idi ) Sahler paspas tavsiye ederim. Çok güzel oturuyor. Zaten forumda da bilinen kullanılan bir ürün. Koku vs yapmıyor. (Bent yeni nesil köpük olanı pek sevemedim. Kötü değil, kişisel tercih. )

İç temizliği basit. Malum hiçbir şey yok aracın içinde :)

Kazasız belasız kullanın.
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
463
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#14
Geçen yıl Haziran ayında aracımın ön kaputuna, farlarına ve yan kapı direklerindeki piano black yüzeylere TPU malzeme PPF kaplama yaptırdım.


İlk günden bu yana boyalı yüzeyde kullandığım ürünlerle yıkamaya devam ettim. Ön yıkamada K2 Pro Bela, Good Stuff Snow Foam ve ADBL Yeti kullanıyorum. Temaslı yıkamada ise Koch Chemie Nano Magic Shampoo (NMS) tercih ediyorum.

İlk 9-10 ay boyunca PPF yüzeyine özel bir koruyucu uygulamadım. Zamanla yüzeyde hafif pütürleşmeler ve yıkama kaynaklı su lekeleri oluştu. Bunun üzerine Gyeon PPF Renew ürünü alıp uyguladım. Uygulama sonrası yüzey ilk günkü pürüzsüz ve berrak haline döndü su lekeleri gitti.

Ancak PPF Renew’ün su iticiliği zayıf olduğu için, boyalı yüzeyde kullandığım Vonixx Blend Ceramic Spray Wax’ı PPF’li alanlara da uyguladım. Su iticiliği ciddi anlamda arttı, fakat ilk yıkamaya kadar geçen sürede yüzeyin bariz şekilde toz çektiğini gözlemledim.

Aracın PPF ömrünü etkileyen en büyük faktörlerden birinin güneşte kalma süresi olduğunu düşünüyorum. Benim aracım genellikle saat 13:00’ten sonra gölgede kalıyor. Şu ana kadar herhangi bir sararma ya da deformasyon yaşamadım.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#16
@s-Works nickini o kadar aradım ki etiketlemek için :) Bu konuya yazmış olman iyi oldu. Rötüş boyam geldi, Pazartesi sabah kapındayım inşallah :)

Konuyu yukarıda okudun az çok gördün :) PPF sonrası için yüz yüze zaten önerilerini alacağım ve buraya ekleyeceğim. Gerçi çoğunu zaten yazmışsın, pek birşey kalmıyor geri.

PPF konusuna acaba değer mi diye düşünen arkadaşlara nacizane yorumum; kesinlikle ne zaman nerde işinize yarayacağını bilemezsiniz. Bende detailing seven birisiyim, arabama en iyi ürünlerle bakarım ama başıma gelen olay-lar malum. Park halinde sürtenden tutun, elinde taşla çizene kadar mevzular yaşadım. ilk başta PPF kaplanmış olsaydı şu an aracımda çizik kaynaklı rütüş boyası olmayacaktı.
 

Celal

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
903
Beğeniler
2,884
Yaş
45
#17
Uzun zamandır ppf kullanırım arabalarımda genelde sadece ön kaputta kullanmıştım taş izlerine karşı ,şimdi ki arabam komple ppf kaplı.arabamı eskiden neyle yıkıyorsam yine öyle yıkıyorum ön yıkamada magifoam favorim .ama sadece tozluysa süperfoam kullanıyorum.kovada purple velvet,vonix v floc tercih ediyorum.ancak koruma olarak seramik ve carnauba içerikli ürünler kullanamıyorum ,çok toz çekiyor.sentetik ürünler gayet güzel ppf için.bir marka hariç pek sararma yaşamadım oda steak dynoshild.bildiğiniz sarardı kir falan değil yani. site girişinde bariyerin açılmasını beklerken bana arkadan güm diye biri vurdu ,çocuk acemi.frene diye gaza bastım diyor.


Ppf olmasa bu tanpon mecbur boyanacaktı,yakınlaştırırsanız fotoları daha net anlaşılacak.ppf i nerdeyse yırttı vuran araba.ama biz ppf i kaldırınca boyada hiç bir şey olmadığını gördük.buna benzer bir sürü şeyden ppf korur boyayı ,belki ufak tefek göcük olur ,onuda zaten boyasız hemen halledebilirsiniz.birde piano black parçalar tam baş belası ppf olmasa neyle yıkarsan yıka o piano black çizilir ve iğrenç durur.kısacası ppf maliyetlidir ancak aracınızı gerçekten korur
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#18
Aracımın ön kupası PPF kaplı, geri kalan kısmı seramik.

Zaten ph nötr şampuan kullanıyorum. Fireball markasının kini kullanıyorum.


Ara ara hem ppf üstünde ki katmanı desteklemek hem seramiği desteklemek için Fireball Piroquette kullanıyorum. ADBL Speed QD ürününü de aldım henüz kullanmaya başlamadım.

PPF olsa onu koruyucu cila kullanmak gerekiyor tabi her cila uygun değil.
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#19
Uzun zamandır ppf kullanırım arabalarımda genelde sadece ön kaputta kullanmıştım taş izlerine karşı ,şimdi ki arabam komple ppf kaplı.arabamı eskiden neyle yıkıyorsam yine öyle yıkıyorum ön yıkamada magifoam favorim .ama sadece tozluysa süperfoam kullanıyorum.kovada purple velvet,vonix v floc tercih ediyorum.ancak koruma olarak seramik ve carnauba içerikli ürünler kullanamıyorum ,çok toz çekiyor.sentetik ürünler gayet güzel ppf için.bir marka hariç pek sararma yaşamadım oda steak dynoshild.bildiğiniz sarardı kir falan değil yani. site girişinde bariyerin açılmasını beklerken bana arkadan güm diye biri vurdu ,çocuk acemi.frene diye gaza bastım diyor.


Ppf olmasa bu tanpon mecbur boyanacaktı,yakınlaştırırsanız fotoları daha net anlaşılacak.ppf i nerdeyse yırttı vuran araba.ama biz ppf i kaldırınca boyada hiç bir şey olmadığını gördük.buna benzer bir sürü şeyden ppf korur boyayı ,belki ufak tefek göcük olur ,onuda zaten boyasız hemen halledebilirsiniz.birde piano black parçalar tam baş belası ppf olmasa neyle yıkarsan yıka o piano black çizilir ve iğrenç durur.kısacası ppf maliyetlidir ancak aracınızı gerçekten korur
Piano black ve farlar için çok iyi. En kolay kılcal çizik olacak yerlerden biri.

Bu arada geçmişler olsun. Karşı taraf göçüğü mü karşılayacak yoksa hem göçük hem ppf karşılayacak mı?
 

es026

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
547
Beğeniler
1,763
Yaş
37
İl
Eskişehir
#20
Uzun zamandır ppf kullanırım arabalarımda genelde sadece ön kaputta kullanmıştım taş izlerine karşı ,şimdi ki arabam komple ppf kaplı.arabamı eskiden neyle yıkıyorsam yine öyle yıkıyorum ön yıkamada magifoam favorim .ama sadece tozluysa süperfoam kullanıyorum.kovada purple velvet,vonix v floc tercih ediyorum.ancak koruma olarak seramik ve carnauba içerikli ürünler kullanamıyorum ,çok toz çekiyor.sentetik ürünler gayet güzel ppf için.bir marka hariç pek sararma yaşamadım oda steak dynoshild.bildiğiniz sarardı kir falan değil yani. site girişinde bariyerin açılmasını beklerken bana arkadan güm diye biri vurdu ,çocuk acemi.frene diye gaza bastım diyor.


Ppf olmasa bu tanpon mecbur boyanacaktı,yakınlaştırırsanız fotoları daha net anlaşılacak.ppf i nerdeyse yırttı vuran araba.ama biz ppf i kaldırınca boyada hiç bir şey olmadığını gördük.buna benzer bir sürü şeyden ppf korur boyayı ,belki ufak tefek göcük olur ,onuda zaten boyasız hemen halledebilirsiniz.birde piano black parçalar tam baş belası ppf olmasa neyle yıkarsan yıka o piano black çizilir ve iğrenç durur.kısacası ppf maliyetlidir ancak aracınızı gerçekten korur
hocam öncelikle geçmiş olsun. Sararma yaşadığınız ppf markası stek dynoshild mi orayı anlayamadım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...