Seat Leon detaylı yıkama yaptık

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#1
Merhaba arkadaşlar,

Haftasonu temizliklerine bir misafir oyuncu ile devam ettik. Araç en son 3-4 ay önce yalapşap yıkanmış, öncesini kimse bilmiyordu :) Yani içler acısı...

Ahanda durum bu..


Önce B33 ile ön yıkama yaptık. 100ml şampuan gerisi su! :taraa: Makine Karcher K3 Foam Lance Autobrite Direct

B33 çok fazla araca tutunamıyor ama şu görüntü beni bendne almaya yetiyor:)



Sonra jantlara girdim. Kwazar Sprey şişe ile 1:1 sulandırmalı Flowey R10 uyguladım. Durulayınca da B33 ve detay fırçası ile ara derelere girdim. Son olarak da jant fırçası ile kaliperlere kadar temizlemeye çalıştım.




Davlumbazlar komple plastikti, CG davlumbaz fırçası ve B33 ile temizledim ama fotosu yok :)

Geldik dış yüzeye.. Önce R10 ile demir tozu yaptım akabinde kil. R10 çekmemişim ama kili çektim.
Kil Meguiars Clay set (kaydırıcısı bitmişti, Meguiars Mor şampuan ile kaydırıcı yaptım. Gayet de güzel oldu :) Özellikle bagaj camı ile kaporta arası o ince kısım çok fenaydı. Ama işlemden sonra tertemiz oldu :)



Durulanıp akabinde Tav system refinish 2 ve 3 ile hare giderme denemesi yaptık :D Deneme diyorum, çünkü gideremediğim hareler de oldu. Sonradan öğrendik ki araç 2 yıl önce kuzenim tarafından seramik kaplanmış. Seramik öncesi yüzey hazırlanmamış olması sebebi ile seramik altında kabak gibi duran hareleri doğal olarak eldeki imkanlar ile yok edemedik.

Kova yıkama Mrguiars Mor NXT şampuan ve son olarak da CG Glossworks uyguladık.

Lastiklere Sonax nano jel

Kapı kenar fitil kısımlara AF Revive, ön kaporta ile cam aracı plastik bölgeye de Carpro Perl uygulayarak günü kapattık.





Finaller





Kil beni bitirdi, polisaj da seramikli olduğunu öğrenene kadar baya uğraştırdı :)

Sonuç : üzerinde seramik olan araç için bundan sonra zaman kaybedemem. Götürür adam gibi profesyonel birisine seramikten kurtulur ise üzerinde çalışabilirim :taraa::taraa::taraa:
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#3
uygulamanız çok başarılı hocam. Meguiars'ın kili yeteri düzeyde temizledi mi mağlum sertlikleri nasıl kilin?
Ben kili beğendim, yoğurması kolan ve ince bir yapısı var. Temizliği şaşırttı beni. Ama her güzel şey gibi bitti. Yenisi için Bilt hamber bekleyeceğim.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#4
Ben kili beğendim, yoğurması kolan ve ince bir yapısı var. Temizliği şaşırttı beni. Ama her güzel şey gibi bitti. Yenisi için Bilt hamber bekleyeceğim.
Meguiars ın killeri güzeldir hocam özellikle siz bu işi yapıyorsunuz



Bu Kili öneririm size Pembe renkli orta yumuşak ve başarılıdır Beyaz kil olan kit halinde Türkiye ye gelecek Geldiginde onu da tecrübe ederiz elinize sağlık bu arada gayet başarılı uygulama
 
Son düzenleme:

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#5
Meguiars ın killeri güzeldir hocam özellikle siz bu işi yapıyorsunuz



Bu Kili öneririm size Pembe renkli yumuşak ve başarılıdır Beyaz kil olan kit halinde Türkiye ye gelecek Geldiginde onu da tecrübe ederiz elinize sağlık bu arada gayet başarılı uygulama
Bu ürünü hiç görmemiştim. Zamanında set olarak beyazdan almıştım. Bu da kalanı idi. Bu arada teşekkür ederim.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#6
Hocam ellerine sağlık. Bu araç için bir gün değil bir kaç gün ayırsanız daha iyi olurmuş. Hem çok yorulmazdınız hem de tüm detayların üstesinden gelirdiniz. Tabii ki vakit ve mekan meselesi bunlar.

Bir de 2 sene önce nasıl bir seramik kaplama yapılmış ki hem 2 sene boyunca dayanmış hem de siz sökemediniz?

Açıkçası (beni yanlış anlamayın lütfen tamamen kendi fikrim) ben çizikleri alamamanızın nedenini yanlış ped ve pasta kombinine yordum.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#7
Meguiars ın killeri güzeldir hocam özellikle siz bu işi yapıyorsunuz



Bu Kili öneririm size Pembe renkli yumuşak ve başarılıdır Beyaz kil olan kit halinde Türkiye ye gelecek Geldiginde onu da tecrübe ederiz elinize sağlık bu arada gayet başarılı uygulama
Bu ürün yumuşak değil hocam agresif kildir. Zamanında kullanmış ve sertliğinden ötürü bir arkadaşa hediye olarak vermiştim.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#8
Bu ürün yumuşak değil hocam agresif kildir. Zamanında kullanmış ve sertliğinden ötürü bir arkadaşa hediye olarak vermiştim.
Yani hocam bana göre yumuşak sürekli kullanıyorum beyaz a göre sert iyi sonuçlar alıyorum agresif oldugu dogrudur diger killerden hiç kullanmadıgım için ikisi arasında yorum yazdım
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#9
Hocam ellerine sağlık. Bu araç için bir gün değil bir kaç gün ayırsanız daha iyi olurmuş. Hem çok yorulmazdınız hem de tüm detayların üstesinden gelirdiniz. Tabii ki vakit ve mekan meselesi bunlar.

Bir de 2 sene önce nasıl bir seramik kaplama yapılmış ki hem 2 sene boyunca dayanmış hem de siz sökemediniz?

Açıkçası (beni yanlış anlamayın lütfen tamamen kendi fikrim) ben çizikleri alamamanızın nedenini yanlış ped ve pasta kombinine yordum.
Estağfurullah Can hocam. Ben pasta vb. aşındırıcı kullanmıyorum zaten. Çizik de almaya yeltenmiyorum. Hare gidereyim, olduğu kadar hologramları kaldırayım yeter benim için. Aşındırıcı pasta ve hybrid keçe kullanıp seramikten kurtulmak elbet mümkün fakat ben bir acemi olarak o toplara daha henüz girmiyorum :) Bunun için ne uzmanlığım ne de zamanım var. Tac System Refinish 1 bile kullanmıyorum sen düşün :) Detailing hobi olarak kalsın şimdilik yeter bana :)

Seramik işi başlı başına sıkıntı. Seramik yapmasını bilmeyen adamlar bunu deneme yaparak uygulamış. Bazı yerlerde madem sürdük böyle kalsın hiç silmeyelim muhabbeti olmuş. Bazı yerler silinmiş. O günkü seramik sonrası kalan izler halen araç üzerinde.

2 yılda toplam 4-5 defa yıkanan araçta belki daha uzun ömürlü oluyordur seramik :taraa: bilemedim.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#10
Bu arada @_CaN_ hocam aşağıdaki resim de bu kuzenimin diğer aracı. daire içine aldığım yer de aynı seramik ile ilgili aynı izler. Hiçbir şekilde (polisaj denemedik) yıkama, silme wax glaze vs ile gideremedim. Seramik denemesi yapıldığı günden beri yerli yerinde duruyor :)


 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#11
Bu arada @_CaN_ hocam aşağıdaki resim de bu kuzenimin diğer aracı. daire içine aldığım yer de aynı seramik ile ilgili aynı izler. Hiçbir şekilde (polisaj denemedik) yıkama, silme wax glaze vs ile gideremedim. Seramik denemesi yapıldığı günden beri yerli yerinde duruyor :)


Seramik aslında titiz çalışmayı gerektiriyor. Gerek yüzey hazırlığı gerekse uygulama aşaması meşakkatli gerçekten.

Zaman içerisinde de matlaşma yapıyor. O yüzden wax candır


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#12
Elinize sağlık buradan bir kez daha gördük ki seramiği sökmesi, uygulaması dert. Bir aralar daha az toz toplasın diye seramiğe kafamda yönelmiştim ama artık asla:noo: . Wax candır:gulumsemex:
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#13
Elinize sağlık buradan bir kez daha gördük ki seramiği sökmesi, uygulaması dert. Bir aralar daha az toz toplasın diye seramiğe kafamda yönelmiştim ama artık asla:noo: . Wax candır:gulumsemex:
Valla Wax bence de candır. Çeşit çeşit sür oyna :) Seramik bizim gibi arabasıyla oynayan adamlara pek gitmiyor sanki :)
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#14
@cabay eline sağlık abi. Araç sahibini de anca seramik paklarmış sanki :) keşke düzgün yüzeye uygulansaymış demeden geçemiyor insan. Jantlardan da epey demirtozu çıkmış renk değiştirmiş jant. Kil konusunda daha önce bilt Hamberın kilini kullanmış mıydın abi ona göre daha mı agresif meguiars ın kili?
Finaller güzel görünüyor parlaklık var ama o alttaki yüzeyin etkisi de ister istemez tam parlak hal almasının önüne geçmiş gibi. Bulunduğu halden bu duruma gelmesi bile iyi eldeki şartlar altında :)