Seramik Kaplama Yaptırmak İstiyorum, Ankara’da Yer Tavsiyesi + Koruma Tavsiyesi?

burakcesmeli

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
13 Haz 2025
Mesajlar
2
Beğeniler
5
İl
Ankara
#1
Herkese selam,


Ankara’da aracımı gönül rahatlığıyla teslim edebileceğim, seramik kaplama konusunda güvenilir bir uygulama merkezi arıyorum. Uçuk fiyatlar istemeyen, işini düzgün yapan bir yer olsun istiyorum.


Birkaç yerle görüştüm ama hem kullanılan markalar hem de fiyatlar konusunda kafam bayağı karıştı. Tavsiyelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


Ayrıca seramik kaplama sonrasında aracı nasıl korumam gerektiği konusunda da biraz kafamda soru işaretleri var. Hangi ürünleri kullanmam gerektiğini ve nelere dikkat etmem gerektiğini de paylaşırsanız çok memnun olurum.


:tesekkurr:
 

ygT-

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
426
Beğeniler
626
İl
İstanbul
#2
Herkese selam,


Ankara’da aracımı gönül rahatlığıyla teslim edebileceğim, seramik kaplama konusunda güvenilir bir uygulama merkezi arıyorum. Uçuk fiyatlar istemeyen, işini düzgün yapan bir yer olsun istiyorum.


Birkaç yerle görüştüm ama hem kullanılan markalar hem de fiyatlar konusunda kafam bayağı karıştı. Tavsiyelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


Ayrıca seramik kaplama sonrasında aracı nasıl korumam gerektiği konusunda da biraz kafamda soru işaretleri var. Hangi ürünleri kullanmam gerektiğini ve nelere dikkat etmem gerektiğini de paylaşırsanız çok memnun olurum.


:tesekkurr:
@Sefa46 bey ankarada, bence firma olarak öneriyi kendisinden alın.
 

thelastjulien

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Oca 2025
Mesajlar
62
Beğeniler
74
Yaş
28
İl
Ankara
#4
Kesinlikle reklam değildir tesadüfen tanıştığım bir insan :) Mamak tarafına yakınsanız instagram üzerinden Blackzone detailing'e bakmanızı tavsiye ederim, sahibi Emre bey meslek olarak değil gerçekten gönülden bir detaycı. Ben görüşmeye gittiğimde seramik olarak genelde Gyeon tercih ettiğini söylemişti, fiyat olarak da en azından isim yapmış merkezi yerlerdeki büyük detailing firmalarının altında diyebilirim ama bence işçilik açısından altta kalır yanı kesinlikle yok.
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#5
Sizin aradığınız bu işi hobi olarak yapan bir yer. Maddi kaygıları olmayacağı için maliyetine veya uygun yollu yapar.

Profesyonel destek istiyorsanız

Dby Detailing
Vintage Detailing
Detaycı adam
Team Car Garage Gibi firmalar mevcut. Ucuz mu değil mi bilmem ancak fiyat odaklı gidip, memnun kalmayıp bize tekrar gelen çok müşterimiz oluyor. Haliyle oldukça pahalıya patlıyor işleri.

Ayrıca seramik kaplamanın hükmü kalmadı . PPF kaplama yaptırın.
 

Ayazkahraman

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
247
Beğeniler
458
Yaş
37
İl
Ankara
#6
Sizin aradığınız bu işi hobi olarak yapan bir yer. Maddi kaygıları olmayacağı için maliyetine veya uygun yollu yapar.

Profesyonel destek istiyorsanız

Dby Detailing
Vintage Detailing
Detaycı adam
Team Car Garage Gibi firmalar mevcut. Ucuz mu değil mi bilmem ancak fiyat odaklı gidip, memnun kalmayıp bize tekrar gelen çok müşterimiz oluyor. Haliyle oldukça pahalıya patlıyor işleri.

Ayrıca seramik kaplamanın hükmü kalmadı . PPF kaplama yaptırın.
Ne demek hükmü kalmadı 2 sene öncesine kadar hani en iyi koruma Seramik Kaplamaydi hani en iyi uzun giden Soft99 Fussolar kiwami ler parlaklik veren zymoller yalanmı oldu şimdi
PPF TPU rulosu 15/20 bin 1 arabadan 60/70 bin para kazanmak daha çok işinize geliyor.TPH hic demiyorum bile Seramik yapıp 15 bin kazanmak işinize gelmiyor olayı parasal degerlendiriyorsunuz.İnsanları ppf e zorla yönlendirmeyin cok para kazanacağız diye ,yaptığınız işe saygınız olsun.
2/3 Yil.sonra sararan 1 parca ppf sökümü ücretinden bahsetmiyorum bile...
Parayı kolay kazanmıyor kimse.
Bu yazdıklarımı yanlış veya doğru anlamanız da mesele degil.
 

Rcp.y

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
19 Mar 2023
Mesajlar
72
Beğeniler
100
Yaş
42
İl
İstanbul
#7
Arkadaslar aracina iyi bakan detayci adam icin ppf kadar bos bisey yok. Komple kaplat ver 100.000 iyi abi. 3 yil sonrada sokmek zorundasin. Yil basi 30.000 ppf ucreti:dusunx:
Bence aracina kotu bakan adam icinde gereksiz cunku ppf yaptin bitti diye biseyde yok. Yikamasini bakimini ona gore yapicaksin. Bakmayin cizilmiyor falan dediklerine deli gibide ciziliyor ve sarariyorda. Nerdenmi biliyorum kendi aracimdan.
 

Ony

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2021
Mesajlar
220
Beğeniler
1,023
Yaş
33
İl
İstanbul
#8
Arkadaslar aracina iyi bakan detayci adam icin ppf kadar bos bisey yok. Komple kaplat ver 100.000 iyi abi. 3 yil sonrada sokmek zorundasin. Yil basi 30.000 ppf ucreti:dusunx:
Bence aracina kotu bakan adam icinde gereksiz cunku ppf yaptin bitti diye biseyde yok. Yikamasini bakimini ona gore yapicaksin. Bakmayin cizilmiyor falan dediklerine deli gibide ciziliyor ve sarariyorda. Nerdenmi biliyorum kendi aracimdan.
En büyük dezavantajı maliyeti zaten bana da mantıklı gelmiyor
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,340
Beğeniler
6,701
İl
Gebze
#9
Arkadaslar aracina iyi bakan detayci adam icin ppf kadar bos bisey yok. Komple kaplat ver 100.000 iyi abi. 3 yil sonrada sokmek zorundasin. Yil basi 30.000 ppf ucreti:dusunx:
Bence aracina kotu bakan adam icinde gereksiz cunku ppf yaptin bitti diye biseyde yok. Yikamasini bakimini ona gore yapicaksin. Bakmayin cizilmiyor falan dediklerine deli gibide ciziliyor ve sarariyorda. Nerdenmi biliyorum kendi aracimdan.
Bende karşıyım ppf’e. Bana kalsa sadece ön tampon kaplanıp devam edilebilir. 3 senedir bizde olan bayiden sıfır cıkarttığımız tucsonun sarı ışıkla son halini çekeyim boyadaki çizik ppfli araçla belkide aynı seviyededir. Araçta seramikte yok sadece düzgün yıkama ve wax ile koruma hepsi bu
 

Ony

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2021
Mesajlar
220
Beğeniler
1,023
Yaş
33
İl
İstanbul
#10
Bende karşıyım ppf’e. Bana kalsa sadece ön tampon kaplanıp devam edilebilir. 3 senedir bizde olan bayiden sıfır cıkarttığımız tucsonun sarı ışıkla son halini çekeyim boyadaki çizik ppfli araçla belkide aynı seviyededir. Araçta seramikte yok sadece düzgün yıkama ve wax ile koruma hepsi bu
Bence de sadece kaput yine mantıklı ama diğer türlü hangi senaryoda ne kadar zarar etmekten sakınıyoruz ki peşin peşin yüz bin lira verelim.
 

thelastjulien

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Oca 2025
Mesajlar
62
Beğeniler
74
Yaş
28
İl
Ankara
#11
Abi öyle bi döneme düştük ki eksperler sağolsun millet rötuştan bile korkar oldu. Araba bu yani kaza da yaparsın park ederken de sürtersin çarparsın yaptırır geçersin ağır hasarlı olmadığı ve kaporta işçiliği düzgün olduğu sürece bu kadar değer kaybını anlamıyorum ben yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Ppf konusunda da biraz işin matematiğine baktığımızda aslında bize hiç kazancı olmuyor. Gidip 100 bin liraya ppf yaptırdık diyelim, sonra ufak bi çamurluğu sürttük bir de 15 20 bine onu yenilettik bunun bize maliyeti 120 bin oldu bugünün parasıyla. O çamurlukta ppf olmasaydı en kötü ihtimalde komple boyattın diyelim maksimum 20 25 bin masrafı olacak. Değer kaybı da ort 2 milyonluk bir araç için tek parça boyada hadi maks 50 bin desek 75 bine zaten çözülüyor ki ppf zaten Allah korusun sert bir kazadan da korumaz diye düşünüyorum. Üzerine bir de bu ppf in 100 binini peşin veriyoruz onun yerine satarken düşeceğimiz 50 bin bana göre çok daha mantıklı geliyor.
Not: hepimizin arabası kıymetli tabi ki orijinal binmek isteriz ben sadece maliyet üzerinden mantıksız buluyorum benim arabam orijinal kalsın diyen forum üyelerine de sonuna kadar katılıyorum :)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#13
Ankara için @Sefa46 iletişime geçebilirsiniz orada çevresi vardır diye düşünüyorum. Yapıldıktan sonra normal aracı yıkarken nelere dikkat ediyorsanız aynı şekilde devam etmelisiniz. Ph nötr şampuan, ön yıkama yapmak ve yıkama eldiveni kullanmak gibi şeyler. Bunlarla alakalı sorunuz varsa forumun arama bölümüne anahar kelimeleri yazabilirsiniz. Doğru yıkama ile alakalı da konular mevcut. Seramikte darbe koruması yoktur. Parlaklığı, yıkama-kurulama kolaylığı ve hafif çevresel faktörlere karşı koruması ile keyifle kullanırsınız.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#14
Ankara için @Sefa46 iletişime geçebilirsiniz orada çevresi vardır diye düşünüyorum. Yapıldıktan sonra normal aracı yıkarken nelere dikkat ediyorsanız aynı şekilde devam etmelisiniz. Ph nötr şampuan, ön yıkama yapmak ve yıkama eldiveni kullanmak gibi şeyler. Bunlarla alakalı sorunuz varsa forumun arama bölümüne anahar kelimeleri yazabilirsiniz. Doğru yıkama ile alakalı da konular mevcut. Seramikte darbe koruması yoktur. Parlaklığı, yıkama-kurulama kolaylığı ve hafif çevresel faktörlere karşı koruması ile keyifle kullanırsınız.
Berkay Kardesim tesekkurler 7 yildir Ankara dayim Düzgün yer bulamadim o çok methedilen yerleri öve öve bitiremedikleri yerlerin uygulamalarini gördüm,hic iç acici degil senin uygulamalarina yaklasamaz bile...
Hayir bu isletmeleri öven firma veya arkadaslar gidipte 1 kez araba yaptirmisligida yoktur emin ol.Hepsi İnstagram detailingcileri
Cok methedilen yere uygulama yaptirdiktan sonraki ertesi gün yanima sampuan almaya gelen arkadasin arabasini gordum yahu hic ozenmemisler bisey de diyemedim.

Herkez Bildigi isi yapmali forumdan bircok kisi bahsedilen yerlere gidip memnun kalmadi malesef anca reklam anca bol bol gösteriş :)

O yuzden forumda bu konuda birkac arkadasa mahcup oldum polisaj konusunda o.nedenle sessiz kaliyorum.

Ama PPF konusunda gözü kapali gönderecegim yer var forumdan da bir cok kisiyi gönderdim cok memnun kaldi.
 

sajmora98

Usta Detaycı
Üye
Katılım
11 Haz 2020
Mesajlar
249
Beğeniler
1,169
İl
Kastamonu
#15
Konuyu gördüm ama yazmaktan yana degildim :)
Nasipse haftaya 28 Temmuz da Vintage Detailing de randevumuz var. STEK ve polisaj artı seramik paketi için konuştuk başka şeylerde var aklımız da ama olur olmaz bakacağız.
Bundan öncesinde arabaya 2019 da Dby detailing de uygulama yapılmıştı yine aynı şekilde polisaj konusunda iyi olsalar da PPF için yapılan uygulamadan memnun kalmadığımı kendilerine de belirttim. O zamandan Ankarada çok meşhur olan birisi yapmıştı uygulamasını da.

Sadece PPF yaptıracaksam kesinlikle hiç düşünmeden direkt gideceğimiz yer Emcar Garage olur işinde oldukça iyi ve titiz. Kendilerine bir kaç araba kaplattık sonuç iyiydi aynı zamanda fiyat olarakda STEK için diğer bayilerine göre daha uygun rakamlar söylediler bize. Ama onlarında o zaman için zemin hazırlığı gibi konuları yoktu.
Bu sefer Vintage Detailingi deneyeceğiz bakalım..
 

Tutankhamun

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
4 Kas 2017
Mesajlar
115
Beğeniler
575
İl
Istanbul
#16
Ne demek hükmü kalmadı 2 sene öncesine kadar hani en iyi koruma Seramik Kaplamaydi hani en iyi uzun giden Soft99 Fussolar kiwami ler parlaklik veren zymoller yalanmı oldu şimdi
PPF TPU rulosu 15/20 bin 1 arabadan 60/70 bin para kazanmak daha çok işinize geliyor.TPH hic demiyorum bile Seramik yapıp 15 bin kazanmak işinize gelmiyor olayı parasal degerlendiriyorsunuz.İnsanları ppf e zorla yönlendirmeyin cok para kazanacağız diye ,yaptığınız işe saygınız olsun.
2/3 Yil.sonra sararan 1 parca ppf sökümü ücretinden bahsetmiyorum bile...
Parayı kolay kazanmıyor kimse.
Bu yazdıklarımı yanlış veya doğru anlamanız da mesele degil.
Kesinlikle katılıyorum size


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#17
Ne demek hükmü kalmadı 2 sene öncesine kadar hani en iyi koruma Seramik Kaplamaydi hani en iyi uzun giden Soft99 Fussolar kiwami ler parlaklik veren zymoller yalanmı oldu şimdi
PPF TPU rulosu 15/20 bin 1 arabadan 60/70 bin para kazanmak daha çok işinize geliyor.TPH hic demiyorum bile Seramik yapıp 15 bin kazanmak işinize gelmiyor olayı parasal degerlendiriyorsunuz.İnsanları ppf e zorla yönlendirmeyin cok para kazanacağız diye ,yaptığınız işe saygınız olsun.
2/3 Yil.sonra sararan 1 parca ppf sökümü ücretinden bahsetmiyorum bile...
Parayı kolay kazanmıyor kimse.
Bu yazdıklarımı yanlış veya doğru anlamanız da mesele degil.
Hükmü kalmadı. Eskiden En iyi koruma gaz yagıydı. Sonra wac çıkınca onun hükmü kalmadı. Sonra seramik çıktı Wax ın hükmü kalmadı. Şimdi folyo çıktı seramiğin hükmü kalmadı. Yarın başka bir ürün çıkınca da ppf in hükmü kalmayacak.

100 000 e arabanızı kaplatmayın. Biz daha uyguna kaplıyoruz. Buradan bana müşteri olarak gelen varsa bilir ki, ben müşteri ne isterse onu yaparım. Alternatif şu ürün var bile demem. Sizin kolay kazanmadığınız parayı bende ağaçtan toplamıyorum .Seramik kaplamada benim kar marjım daha yüksek. Riski daha az. 1 tane toz için çöpe attiğim folyonun dolayısıyla paranın haddi hesabı yok.

Aracınızı sürtünce 1 paneli boyasız kurtarınca ppf in maliyeti zaten çıkıyor. Sapla samanı ayırmak, işe genel bakmak lazım.

Ben aracımı ocak ayında değiştim. Günümüze kadar 3-4 kere yıkadım. Geri kalan tüm zamanlarda ıslak bez ile silip geçiyorum. Oturun bir yıkama maliyeti yapın. PPF kaplama her türlü mantıklı olacak. Size mantıklı gelmiyorsa zaten yaptırmayın. Wax sürüp aracınızı zaten koruyabilirsiniz.

Kaza yapıp ppf in faydasını gören tüm müşterilerim yeni aldıkları her aracı kaplatıyorlar.
 

s-Works

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
208
Beğeniler
888
Yaş
35
#18
Abi öyle bi döneme düştük ki eksperler sağolsun millet rötuştan bile korkar oldu. Araba bu yani kaza da yaparsın park ederken de sürtersin çarparsın yaptırır geçersin ağır hasarlı olmadığı ve kaporta işçiliği düzgün olduğu sürece bu kadar değer kaybını anlamıyorum ben yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Ppf konusunda da biraz işin matematiğine baktığımızda aslında bize hiç kazancı olmuyor. Gidip 100 bin liraya ppf yaptırdık diyelim, sonra ufak bi çamurluğu sürttük bir de 15 20 bine onu yenilettik bunun bize maliyeti 120 bin oldu bugünün parasıyla. O çamurlukta ppf olmasaydı en kötü ihtimalde komple boyattın diyelim maksimum 20 25 bin masrafı olacak. Değer kaybı da ort 2 milyonluk bir araç için tek parça boyada hadi maks 50 bin desek 75 bine zaten çözülüyor ki ppf zaten Allah korusun sert bir kazadan da korumaz diye düşünüyorum. Üzerine bir de bu ppf in 100 binini peşin veriyoruz onun yerine satarken düşeceğimiz 50 bin bana göre çok daha mantıklı geliyor.
Not: hepimizin arabası kıymetli tabi ki orijinal binmek isteriz ben sadece maliyet üzerinden mantıksız buluyorum benim arabam orijinal kalsın diyen forum üyelerine de sonuna kadar katılıyorum :)
100 000 E kaplama yaptırırsanız 100 000/15 Den Metre fiyatı 6666.66 TL ye gelir. Ortalama araçların çamurlukları 1-1,4 metre arası değişir. Yani sizin çamurluk değişim maiyetininiz 6666-9332 TL arasında oynar. Göçük var ise göçük durumu ve ustanın işçiliğine göre 3000-15 000 TL arası ödeme yaparsınız.
internete değer kaybı hesapla yazıp herhangi siteden hesaplama yaparsanız Ortalama 2500 000 TL lik bir araçta ( 20 000 km ve 15 000 TL lik hasar girdim .) 95 000 Tl değer kaybı çıkıyor.

Folyo ve göçük için minimum 10 000 TL Maksimum 25 000 TL ödeme yaptınız. Maximumdan hesaplayınca Kazanç 70 000 TL Bu tek parça üzerinden sizin verdiğiniz değerden hesaplandı. 100 000 Ödediyseniz en az 10 yıllık ürün yaptırmış olmanız lazım. Meşhur marka hariç 7-9 Yıl arası sorunsuz kullanırsınız Sonraki ilk hasarda folyo sizi + ya geçiri
size şimdi bir fotoğraf ekliyorum. Aracın 3. ayında başına gelen kaza. 3 Parça boyanması gerekecekti Biz 300 micron folyo yapmıştık 27 000 Folyo maliyeti var. Kapıda 15 000 TL lik göçük var. (Çarpan kaçtığı için mahkemelikler hanüz yapılmadı . Fiyat teklifi verdik.

3 Parça boyanacak 30-35 000 TL (Ustaya göre fiyat değişir. )Araç içinde değer kaybı 135 000 TL Değer kaybının altında bi paraya kaplamıştık. Şuan tamamen maliyet çıktı. Araç boyanmadı. Değer kaybı oluşmadı.



Son olarak zaten hobiciyseniz ppf e gerek yok. sonuçta sürekli arabalarımızı okşamak istiyoruz. Ancak el ayak hobiden çekilmiş, geçim derdine düşülmüşse o zaman ppf yaptırın geçin. Hiç bir şey olmasa Kaskoya verdiğiniz para gibi düşünün. Yaptırdım, ihtiyacım olmadı dersiniz.
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
465
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#20
Her ürünün devri, ihtiyaca göre ömrü vardır. Eskiden gaz yağı vardı, sonra wax, ardından seramik geldi. Şimdi PPF revaçta. Yarın ne gelir bilinmez. Ama her biri, döneminde ihtiyaca göre işe yaradı, kullanıcıyı memnun etti.

PPF konusuna gelirsek; evet maliyetli bir uygulama ama buna sigorta gözüyle bakan biri için mantıklı olabilir. Aracına kıyamayan, çizik görmek istemeyen, ikinci elde değer kaybı yaşamak istemeyen biri için PPF iyi bir yatırım. Öte yandan, detailing’i hobi olarak gören, wax’ını seramiğini kendi uygulayan biri için PPF çoğu zaman gereksiz kalıyor.

Ama burada herkes için geçerli mutlak bir doğrudan söz etmek zor. “PPF yaptırmayın” ya da “Yaptırmazsan mantıksızsın” gibi genellemeler bu forumun doğasına çok uygun değil. Çünkü herkesin kullanım tarzı, bütçesi, araçla kurduğu ilişki farklı. Kimi 2 yıl biner, kimi 10 yıl. Kimi haftada 1 yıkar, kimi 3 ayda bir siler geçer. Herkesin ‘doğrusu’ kendine göre şekilleniyor.

Ben şahsen hem PPF hem seramik hemde wax uygulamalarını yerinde buluyorum. Kendi aracımda sadece ön kaput ve piano black sütunlara PPF yaptırdım. Ön tampon için de taş sekmelerine karşı bana göre bence şart. Geri kalan yerleri ise seramikle veya wax ile koruyorum. Hem maliyeti dengeliyorum hem korumayı alıyorum. En önemlisi beni bu mutlu ediyor ve ihtiyacımı karşılıyor.

Sonuç olarak; önemli olan ne yaptığın değil, neden yaptığın. Fiyat/fayda dengesi sizin kullanımınıza göre oturuyorsa, doğru yoldasınız demektir.

Ama bu forumda bulunan kimsede sanmam ki en iyi ppf bile olsa aracında ıslak bezle araba silmez :basx:

İmzamda da yazdığı gibi, çok sevdiğim bir sözle bitireyim

''Detaylar şeytanın değil, tutkunun saklandığı yerdir. ''