Seramik Sonrası Şampuan Seçimi

blunt

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
10
Beğeniler
3
İl
İstanbul
#41
@emirhaneness Klin Wash Pad aciklamasinda cevabi buldum.

"Yıkama esnasında pedin yüzeyine yabancı partiküller (kir, toz vb.) nüfuz edebilir ve yüzeyde çizik oluşturabilir. Bu duruma karşı dikkatli olun ve ürünün her kullanım öncesi temiz olduğundan emin olun."

Mantikli olan da padi sık sık yikamakti zaten :)
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#43
Emirhan bey son sorum, daha da vaktiniz almayayim. Benzincide kendi köpügümle arabayi köpükledim diyelim, wash padle sadece boyali yerleri (padi durulamadan) geçsem çizik sorunu oluşur mu? Benzincide padi durulama imkanim olmayacagindan merak ettigim son konu bu.
Kova ile temaslı yıkama yapmıyormusunuz yoksa direk köpüğü sıkıp eldivenle üstündenmi geçiyorsunuz? Direk köpük atıp eldivenle üstünden geçiyorsanız aracı çizersiniz. Köpüğü atıp herhangibi temasta bulunmadan aracı durulayın sonrasında kovadaki şampuanlı suyunuzla eldiveni sık sık kovanın içine daldırarak temaslı yıkayın. Çizmeyi en minimuma indirmek isterseniz 4-5 eldivende kullanabilirsiniz. Şahsen ben ön yıkamamı sağlam yapıp iki tane eldivenle yapıyorum coklu eldiven bana zaman kaybı gibi geliyor.
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#44
@emirhaneness Klin Wash Pad aciklamasinda cevabi buldum.

"Yıkama esnasında pedin yüzeyine yabancı partiküller (kir, toz vb.) nüfuz edebilir ve yüzeyde çizik oluşturabilir. Bu duruma karşı dikkatli olun ve ürünün her kullanım öncesi temiz olduğundan emin olun."

Mantikli olan da padi sık sık yikamakti zaten :)
Padi her kullandıgınızda makinede veya elde durulayın içinde şampuan kalıyor eldiveniniz erken eskir ve çizme olasılığı dahada düşer
 

blunt

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
10
Beğeniler
3
İl
İstanbul
#45
Kova ile temaslı yıkama yapmıyormusunuz yoksa direk köpüğü sıkıp eldivenle üstündenmi geçiyorsunuz? Direk köpük atıp eldivenle üstünden geçiyorsanız aracı çizersiniz. Köpüğü atıp herhangibi temasta bulunmadan aracı durulayın sonrasında kovadaki şampuanlı suyunuzla eldiveni sık sık kovanın içine daldırarak temaslı yıkayın. Çizmeyi en minimuma indirmek isterseniz 4-5 eldivende kullanabilirsiniz. Şahsen ben ön yıkamamı sağlam yapıp iki tane eldivenle yapıyorum coklu eldiven bana zaman kaybı gibi geliyor.
K2 bela pro ile köpükleyip tek padle boyali yerleri sileyim dedim. Padi yikamadan, köpüklü aracin boyali yerleri silinebilir mi diye merak ettim ama haklisiniz, padi ara ara yikamazsak cizer.

Tesekkurler yardimlariniz icin.
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#46
K2 bela pro ile köpükleyip tek padle boyali yerleri sileyim dedim. Padi yikamadan, köpüklü aracin boyali yerleri silinebilir mi diye merak ettim ama haklisiniz, padi ara ara yikamazsak cizer.

Tesekkurler yardimlariniz icin.
Bu şekilde araç kesinlikle çizilecektir. Çizilme her halükarda olacak ama minimuma indirmek gerekiyor. Onun içinde ön yıkama şampuanını araca sıkıp biraz bekleyip araca herhangibi şekilde temas etmeden şampuan aktıktan sonra durulamadını yapıp kovaya 15 lt su koyup kova şampuanınızı koyduktan sonra güzelce köpürtüp eldivenle veya yıkama pediyle yukarıdan aşağı güzelce eldivenleyin işiniz bitince aracı durulayın.
 

blunt

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
10
Beğeniler
3
İl
İstanbul
#47
Bu şekilde araç kesinlikle çizilecektir. Çizilme her halükarda olacak ama minimuma indirmek gerekiyor. Onun içinde ön yıkama şampuanını araca sıkıp biraz bekleyip araca herhangibi şekilde temas etmeden şampuan aktıktan sonra durulamadını yapıp kovaya 15 lt su koyup kova şampuanınızı koyduktan sonra güzelce köpürtüp eldivenle veya yıkama pediyle yukarıdan aşağı güzelce eldivenleyin işiniz bitince aracı durulayın.
Çok iyi açıklama, çok teşekkür ederim.
 

MURON70

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
34
Beğeniler
1
Yaş
36
#48
Bu şekilde araç kesinlikle çizilecektir. Çizilme her halükarda olacak ama minimuma indirmek gerekiyor. Onun içinde ön yıkama şampuanını araca sıkıp biraz bekleyip araca herhangibi şekilde temas etmeden şampuan aktıktan sonra durulamadını yapıp kovaya 15 lt su koyup kova şampuanınızı koyduktan sonra güzelce köpürtüp eldivenle veya yıkama pediyle yukarıdan aşağı güzelce eldivenleyin işiniz bitince aracı durulayın.
Hocam eldiven olarak gyeon fiyatina degermi birde eski seri yok yenisi sanki iplikleri kisa.sonrasinda work stuff var birde uygun olarak slopes eldiven var kullandinizmi bu urunleri tavsiye edebilceginiz varmi ??
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#49
Hocam eldiven olarak gyeon fiyatina degermi birde eski seri yok yenisi sanki iplikleri kisa.sonrasinda work stuff var birde uygun olarak slopes eldiven var kullandinizmi bu urunleri tavsiye edebilceginiz varmi ??
Gyeonun fiyatı uçmuş. Şahsen ben Bir tane Adbl Promit Bir tane Klin Wash Pad bir Tane Purestar Wash Pad alıp geçerim. Work stuffın eldivenide güzeldir. Work stuff Typhoon Pad alırsanız makinede yıkarken dikkat edin şekli bozuluyor. Genel olarak cok güzel eldivendir
 

akko

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
491
Beğeniler
1,127
Yaş
34
İl
İstanbul
#50
Selamlar,
Gtechniq Serum Ultra seramik kaplama uygulaması yapıldı aracıma, bir hafta oldu henüz yıkama yapmadım.

Ön yıkama için;
Koch Chemie - GSF kullanmayı düşünüyorum.

Kova şampuanı olarak hala düşünüyorum..
Diğer araçlarımda; velvet, meguiars ultimate wash(sarı), zymöl(yeni bitti), gibi ürünleri kullandım.
Kova şampuanı olarak seramikli araç için öneriniz nedir?
 

Met_G

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Eyl 2025
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Yaş
39
İl
Afyonkarahisar
#51
Selamlar.
Aracımın Yarısı PPF yarısı Seramik kaplama...
2 farklı şampuan mı kullanmalıyım yoksa ikisi için de iyi olabilecek bir şampuan var mı?
Her iki durumda da şampuan önerileriniz nelerdir?
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#52
Selamlar.
Aracımın Yarısı PPF yarısı Seramik kaplama...
2 farklı şampuan mı kullanmalıyım yoksa ikisi için de iyi olabilecek bir şampuan var mı?
Her iki durumda da şampuan önerileriniz nelerdir?
Tavan komple açılır cam tavan , kaput farlar ppf , gerisi ise igl seramik. Yıkama için tek şampuan kullanıyorum. Ara ara igl seramik ile birbirini tamamlayıcı seramik içerikli hızlı cila kullanırım. kasımda 1 yıl olacak hala etkisinden memnunum.
Güzel bir şampuan ve etkili ön yıkama ile minimum çaba maksimum yıkama olur