Seryum Oksit Uygulaması

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#1
Uzun süredir yapmayı planladığım bir uygulamaydı. En sonunda cesaret edip başladım yapmaya. CYC'den Sonax Rayon 125mm ped ve N11'den 100g beyaz seryum oksit aldım. Fazla fazla fotoğraf çekmek isterdim ancak çizikler gözle dahi çok zor görünüyor. Sonradan aracın içinden çektim ancak iş işten geçmişti tabi ki. Öncelikle camım içten de oldukça fazla çizik. Yanlış bir uygulamadan ötürü oldukça fazla çizik barındırıyor. Dışarıda da tahminim olarak benzinlikteki fırçalı yıkamalardan oluşmuş bol çizikler mevcuttu. Çalışmak çok zor gelmedi açıkçası, sürekli ıslatmanız gerekli 1 tur yukarı aşağı yaptığınızda bir öne gideceğiniz yer dahi hemen kuruyor. Mümkünse 2 kişi yapın çok daha rahat edersiniz. Camı aşırı ısıtmadım, ne hızlı ne çok yavaş hareket ederek camı 4 parça halinde yaptım. Ön hazırlık vs. dahil 2 saat civarı sürmüştür. Bir gün gözü karartırsam arabanın içini komple maskeleyip yapabilirim diye düşünüyorum. :)
Ön hazırlık olarak sadece VP yumuşak kil uyguladım ardından maskeleme yaptım. Buradaki tavsiyem tüm arabayı maskelemeniz olur. Ben sadece çerçeveyi maskeledim ancak araç benek benek doldu bile. Hırdavatçıdan zemin örtüsü alıp komple örterseniz güzel bir uygulama olabilir ayrıca cam kenarlarındaki çıtaları sökme imkanınız varsa bunu da tavsiye ederim. Ben kalan seryum lekelerini 1:20 GS ile fırçaladığımda bir kalıntı bırakmadı ancak düzgün maskelemekte fayda var.

Uygulama öncesi camın her yeri aşağı yukarı bu şekildeydi.

Uygulama sırasından bir kaç kare


Uygulama sonrasında bant hizasının altında kalan yerde eski su itici izlerine rastladım. Silecek gelmeyen yerlerde Nasiol Glass Shield hala yaşıyormuş demek ki.


Uygulama sonrasında dış çizikleri alıp içerdeki çizikleri göstermek amaçlı çektiğim görsel ve video.


2 sene önce aldığım orijinal Motocraft sileceklerden memnun değildim, dikkat etmeme rağmen 1 senede aşındı. Onları söküp İnwells marka yan sanayi silecek süpürgeleriyle değiştirdim. Düzgün siliyor ancak bir tık sesli diyebilirim. Geçen hafta babamın aracına Bosch Aerotwin almıştım o çok daha yumuşaktı. Bunlar da seneye giderse Bosch deneyebilirirm.

Tavanda maskelemenin önemi. Sağ taraf antene yakın olan taraf.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#2
Uzun süredir yapmayı planladığım bir uygulamaydı. En sonunda cesaret edip başladım yapmaya. CYC'den Sonax Rayon 125mm ped ve N11'den 100g beyaz seryum oksit aldım. Fazla fazla fotoğraf çekmek isterdim ancak çizikler gözle dahi çok zor görünüyor. Sonradan aracın içinden çektim ancak iş işten geçmişti tabi ki. Öncelikle camım içten de oldukça fazla çizik. Yanlış bir uygulamadan ötürü oldukça fazla çizik barındırıyor. Dışarıda da tahminim olarak benzinlikteki fırçalı yıkamalardan oluşmuş bol çizikler mevcuttu. Çalışmak çok zor gelmedi açıkçası, sürekli ıslatmanız gerekli 1 tur yukarı aşağı yaptığınızda bir öne gideceğiniz yer dahi hemen kuruyor. Mümkünse 2 kişi yapın çok daha rahat edersiniz. Camı aşırı ısıtmadım, ne hızlı ne çok yavaş hareket ederek camı 4 parça halinde yaptım. Ön hazırlık vs. dahil 2 saat civarı sürmüştür. Bir gün gözü karartırsam arabanın içini komple maskeleyip yapabilirim diye düşünüyorum. :)
Ön hazırlık olarak sadece VP yumuşak kil uyguladım ardından maskeleme yaptım. Buradaki tavsiyem tüm arabayı maskelemeniz olur. Ben sadece çerçeveyi maskeledim ancak araç benek benek doldu bile. Hırdavatçıdan zemin örtüsü alıp komple örterseniz güzel bir uygulama olabilir ayrıca cam kenarlarındaki çıtaları sökme imkanınız varsa bunu da tavsiye ederim. Ben kalan seryum lekelerini 1:20 GS ile fırçaladığımda bir kalıntı bırakmadı ancak düzgün maskelemekte fayda var.

Uygulama öncesi camın her yeri aşağı yukarı bu şekildeydi.

Uygulama sırasından bir kaç kare


Uygulama sonrasında bant hizasının altında kalan yerde eski su itici izlerine rastladım. Silecek gelmeyen yerlerde Nasiol Glass Shield hala yaşıyormuş demek ki.


Uygulama sonrasında dış çizikleri alıp içerdeki çizikleri göstermek amaçlı çektiğim görsel ve video.


2 sene önce aldığım orijinal Motocraft sileceklerden memnun değildim, dikkat etmeme rağmen 1 senede aşındı. Onları söküp İnwells marka yan sanayi silecek süpürgeleriyle değiştirdim. Düzgün siliyor ancak bir tık sesli diyebilirim. Geçen hafta babamın aracına Bosch Aerotwin almıştım o çok daha yumuşaktı. Bunlar da seneye giderse Bosch deneyebilirirm.

Tavanda maskelemenin önemi. Sağ taraf antene yakın olan taraf.
Maşallah kardeşim gerçekten :) o günki camın durumuna göre baya fark oluşmuş. Ciddi iyi toparlanmış cam. Eline koluna sağlık :)
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#3
Maşallah kardeşim gerçekten :) o günki camın durumuna göre baya fark oluşmuş. Ciddi iyi toparlanmış cam. Eline koluna sağlık :)
Teşekkürler, tek tük kalan çizikler haricinde büyük çoğunluğu aldı. Buluştuğumuzda unutmazsak inceleyelim güneşte. Darısı içeriye diyelim ama maskeleme nasıl olacak hala düşünüyorum. :)
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#7

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#8

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#13

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#15
Ellerine sağlık, yine farklı bir uygulama ile karşımızdasın. :) Seryum lekeleri iyi ki çıkmış, okuduğum kadarıyla baş belaları.
Teşekkürler, camda biraz inatlaştı gibi ancak şuan arabanın üstü komple benek halinde duruyor. Yarın yağmur yağacaktı bir de acelem vardı öyle çıktım diyebilirim. Bir tek kenar fitillerde kullandım köpük şişe + 1:20 Gs + dış detay fırçasıyla giriştim tertemiz çıktı kenarlar. Uygulama bölgesindeki yoğunluğu aldım kalan bölgeler de toz seviyesinde olduğundan çok irdelemedim. Camdaki ufak taş izlerine doldu zaten cumartesi yıkarken oralardan 2-3 kez geçmeyi planlıyorum.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#16
Ellerine sağlık. Çok nadir yapılan bir uygulamaya girişmişsin. :alkis: Aracın içinden oluşan çizikler için nasıl bir uygulama olur bilemedim açıkçası.
 

Kermssl

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
4 May 2020
Mesajlar
384
Beğeniler
520
İl
İstanbul
#17
Uygulama gayet güzel olmuş elinize sağlık, en kısa zamanda inşallah bende böyle bişeye girisicem. Merak ettiğim bişey var bu madde kaportaya sıçrarsa kötü maskeleme den dolayı vs boyaya ne gibi zararları oluyor biliyormusunuz
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#19
Ellerine sağlık. Çok nadir yapılan bir uygulamaya girişmişsin. :alkis: Aracın içinden oluşan çizikler için nasıl bir uygulama olur bilemedim açıkçası.
Teşekkürler, içeride ön camın içi hariç komple hışır örtü ile kapatıp denemeyi düşünüyorum, ped alırken 75 de almıştım çok torpidonun diplerine yanaşmadan denemeyi düşünüyorum ancak büyük ihtimalle seneye yaza yada ocak sonu gibi ara tatilde detaya hasret kalacağım zamanlarda olacaktır diye tahmin ediyorum. :smilex:
Uygulama gayet güzel olmuş elinize sağlık, en kısa zamanda inşallah bende böyle bişeye girisicem. Merak ettiğim bişey var bu madde kaportaya sıçrarsa kötü maskeleme den dolayı vs boyaya ne gibi zararları oluyor biliyormusunuz
Cumartesi yıkayacağım bu konu da şuan deneniyor. Aracın çoğu yeri benek benek, maskelemeden kurtulup ufak tefek plastiklere erişenler apc ile temizlikte çıktı ancak bir kaç gün kaporta ve plastik aksamda kalması ne zarar verecek göreceğiz.
Ellerine sağlık yol gösterici güzel bir uygulama olmuş
Teşekkürler
 

EmirhanYigiter

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#20
Konuya da bir ekleme yapayım, bu araçta da ön camın ortasında derin çizikler ve silecek izleri mevcuttu, geçen uygulamadaki tecrübelerle bunu da aradan çıkardım.
Bu sefer akıllandığımdan hırdavatçıdan hışır örtü aldım. Anti statik olmadığından dolayı yüzeye yapışmıyor bol bol hava alıyor, bir kaç yerden tutturmakta fayda var.

Ön camda bahsedilen çizikler yan şoför camında ise fitil izleri mevcuttu, onları çekmeyi unutmuşum.


Seryum uygulaması sonrası

Maskeleme söküldükten sonra durum bu şekilde, çok yüksek oranda etrafı kirletmeyi önledi ancak poşet çok ince olduğu için pedin vurduğu yerlerde poşet hemen yırtıldı. Pedin değebileceği yerlere de fazladan bant çekmekte fayda var.


Uygulamanın sonunda ped velcroyu bıraktı, demek ki seryum yaparken de yedekli çalışmakta fayda var.