Merhaba,
Çok fazla sorulan ve genellikle yanlış yapılan bir konu "motor temizliği"
Genellike köpük sıkılır, fırçalanır ve su tutulur. Yıkamacıların sıcak motora basınçlı su tuttuğunu bile görüyoruz. Çoğu servis basınçlı su tutarak yıkıyor, özel cihazla buhar kullanarak doğru ve güvenli temizlik yapan yer çok az.
Günümüz modern araçlarda çok fazla elektronik sistem olduğundan eski karbüratörlü araçlar gibi sigorta kutusunu ve karbüratörü yalıt sonra vur suyu mantığı işlemiyor.
Bir kaç örnek vererek detaylı temizlik işlemlerine başlamak istiyorum.
Konu biraz uzun olacak affınıza sığınıyorum.
Turbo- EGR etrafındaki bağlantılar, aşağıda katalizör kısmındaki görünmeyen kablolar elektronik devreler ve etrafındaki bağlantılar. Farkettiyseniz turbo üzerinden çıkan kablolar da açıkta
Hava filtresi sensörü
Sigortanın yanındaki fişler, soketler
ECU
Farların beyni ve elektronik ünitesi. Her iki tarafta mevcut.
Motor bloğunun arkasındaki kablolar, bağlantılar. Motorun üzerindeki plastik kapağı kaldırırsanız altındaki kablolar ve enjektörlerden oluşan orduyu görünce temizlemekten vazgeçersiniz
Fişler soketler
Ve aşağıda görünmeyen alternatör...
Buna su vurulur mu yada yalıtmak mümkün mü yorumu size bırakıyorum
Peki kendi imkanlarımızla nasıl temizlik ve koruma yapabiliriz ? İnceleyelim
Kirli halinin görüntüleri
Temizlik için ihtiyacımız olan malzemeler:
Kir durumuna göre 1:5 ila 1:10 arası seyreltilmiş apc - jant temizleyici(detailforum ceviz veya yine apc de olabilir, ben jant temizleyici tercih ettim) - yarım kova su- sünger - kestirme fırça - mikrofiber bezler
Kovanın içine 50 - 100 ml kadar jant temzileyici katıyoruz (dediğim gibi farklı bir kimyasal da olur fark etmez)
Üst kısımları süngerle temizliyoruz. Süngeri kovaya daldırıp fazla suyunu sıkıyoruz sadece nemli olacak.
Kurumasına izin vermeden siliyoruz
Diğer girintili-çıkıntılı ve süngerin girmediği yerleri fırçanın üzerine bir yada iki fıs apc sıkıp temizliyoruz. Fırçayı ara sıra kovada yıkayıp bezle fazla suyu kuruluyoruz.
Eğer motor çok kirliyse öncesinde basınçlı pompa içerisine ceviz veya apc karışımı hazırlayıp toz şeklinde çalışacağınız bölgeye sıkın
Beyin
Aşağıda görsellerde hava filtresi sensörü gibi hassas ve kurulamanın zor olcağı yerleri aynı şekilde fırçaya bir fıs apc sıkarak hafifçe fırçalıyorum
Aşağıda ok işaretiyle gösterdiğim fren hidroliği sensörüdür. Özellikle bu kısımlarda hassas çalışalım.
BURASI ÖNEMLİ
Yukarıdaki gibi yerleri kurulama imkanı olmadığı için jant temizleyici katkılı suda fırçayı yıkayıp fazla suyunu beze sildikten sonra tekrar hafifçe fırçalıyorum. Bu sayede apc ile kaldırdığınız kirleri almış oluyorsunuz. Kendi haline kurumaya bırakın bu şekilde iz kalmayacaktır.
Diğer detaylar..
El girmeyen boşlukları fırçaladıktan sonra bu şekilde kuruyorum.
Üzerinde sarı fren işareti bulunan kab fren hidroliğidir. Bunu temizlerken kesinlikle sarsmadan yerinden oynatmadan hafifçe temizliyoruz. Hatta çok kirli değilse hiç dokunmayın
Temizlik bittikten sonra koruma işlemime geldik. Herhangi bir plastik koruyucu ürün olabilir. Yağlı ürün kullanmayın toz toplar. Koch-chemie MotorPlast - NanoMagicPlastCare - Meguiars Engine Dressing - V.R.C (vinyl & rubber care) tarzı ürünler uygundur. Ben autoglym vrc kullanıyorum. Hafif yağlı ama antistatik özelliği oluğu için pek toz toplamıyor.
Beze sıkıp uyguluyorum
Kıyı köşelere bezin kenar fitillerini kullanarak ulaşıyorum
Sonuç fotoğrafımız
Rehber niteliğinde bir konu olsun istedim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herkese teşekkür ederim..
Çok fazla sorulan ve genellikle yanlış yapılan bir konu "motor temizliği"
Genellike köpük sıkılır, fırçalanır ve su tutulur. Yıkamacıların sıcak motora basınçlı su tuttuğunu bile görüyoruz. Çoğu servis basınçlı su tutarak yıkıyor, özel cihazla buhar kullanarak doğru ve güvenli temizlik yapan yer çok az.
Günümüz modern araçlarda çok fazla elektronik sistem olduğundan eski karbüratörlü araçlar gibi sigorta kutusunu ve karbüratörü yalıt sonra vur suyu mantığı işlemiyor.
Bir kaç örnek vererek detaylı temizlik işlemlerine başlamak istiyorum.
Konu biraz uzun olacak affınıza sığınıyorum.
Turbo- EGR etrafındaki bağlantılar, aşağıda katalizör kısmındaki görünmeyen kablolar elektronik devreler ve etrafındaki bağlantılar. Farkettiyseniz turbo üzerinden çıkan kablolar da açıkta
Hava filtresi sensörü
Sigortanın yanındaki fişler, soketler
ECU
Farların beyni ve elektronik ünitesi. Her iki tarafta mevcut.
Motor bloğunun arkasındaki kablolar, bağlantılar. Motorun üzerindeki plastik kapağı kaldırırsanız altındaki kablolar ve enjektörlerden oluşan orduyu görünce temizlemekten vazgeçersiniz
Fişler soketler
Ve aşağıda görünmeyen alternatör...
Buna su vurulur mu yada yalıtmak mümkün mü yorumu size bırakıyorum
Peki kendi imkanlarımızla nasıl temizlik ve koruma yapabiliriz ? İnceleyelim
Kirli halinin görüntüleri
Temizlik için ihtiyacımız olan malzemeler:
Kir durumuna göre 1:5 ila 1:10 arası seyreltilmiş apc - jant temizleyici(detailforum ceviz veya yine apc de olabilir, ben jant temizleyici tercih ettim) - yarım kova su- sünger - kestirme fırça - mikrofiber bezler
Kovanın içine 50 - 100 ml kadar jant temzileyici katıyoruz (dediğim gibi farklı bir kimyasal da olur fark etmez)
Üst kısımları süngerle temizliyoruz. Süngeri kovaya daldırıp fazla suyunu sıkıyoruz sadece nemli olacak.
Kurumasına izin vermeden siliyoruz
Diğer girintili-çıkıntılı ve süngerin girmediği yerleri fırçanın üzerine bir yada iki fıs apc sıkıp temizliyoruz. Fırçayı ara sıra kovada yıkayıp bezle fazla suyu kuruluyoruz.
Eğer motor çok kirliyse öncesinde basınçlı pompa içerisine ceviz veya apc karışımı hazırlayıp toz şeklinde çalışacağınız bölgeye sıkın
Beyin
Aşağıda görsellerde hava filtresi sensörü gibi hassas ve kurulamanın zor olcağı yerleri aynı şekilde fırçaya bir fıs apc sıkarak hafifçe fırçalıyorum
Aşağıda ok işaretiyle gösterdiğim fren hidroliği sensörüdür. Özellikle bu kısımlarda hassas çalışalım.
BURASI ÖNEMLİ
Yukarıdaki gibi yerleri kurulama imkanı olmadığı için jant temizleyici katkılı suda fırçayı yıkayıp fazla suyunu beze sildikten sonra tekrar hafifçe fırçalıyorum. Bu sayede apc ile kaldırdığınız kirleri almış oluyorsunuz. Kendi haline kurumaya bırakın bu şekilde iz kalmayacaktır.
Diğer detaylar..
El girmeyen boşlukları fırçaladıktan sonra bu şekilde kuruyorum.
Üzerinde sarı fren işareti bulunan kab fren hidroliğidir. Bunu temizlerken kesinlikle sarsmadan yerinden oynatmadan hafifçe temizliyoruz. Hatta çok kirli değilse hiç dokunmayın
Temizlik bittikten sonra koruma işlemime geldik. Herhangi bir plastik koruyucu ürün olabilir. Yağlı ürün kullanmayın toz toplar. Koch-chemie MotorPlast - NanoMagicPlastCare - Meguiars Engine Dressing - V.R.C (vinyl & rubber care) tarzı ürünler uygundur. Ben autoglym vrc kullanıyorum. Hafif yağlı ama antistatik özelliği oluğu için pek toz toplamıyor.
Beze sıkıp uyguluyorum
Kıyı köşelere bezin kenar fitillerini kullanarak ulaşıyorum
Sonuç fotoğrafımız
Rehber niteliğinde bir konu olsun istedim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herkese teşekkür ederim..
Son düzenleme: