Susuz Motor Temizliği ve Koruma

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#1
Merhaba,
Çok fazla sorulan ve genellikle yanlış yapılan bir konu "motor temizliği"
Genellike köpük sıkılır, fırçalanır ve su tutulur. Yıkamacıların sıcak motora basınçlı su tuttuğunu bile görüyoruz. Çoğu servis basınçlı su tutarak yıkıyor, özel cihazla buhar kullanarak doğru ve güvenli temizlik yapan yer çok az.
Günümüz modern araçlarda çok fazla elektronik sistem olduğundan eski karbüratörlü araçlar gibi sigorta kutusunu ve karbüratörü yalıt sonra vur suyu mantığı işlemiyor.

Bir kaç örnek vererek detaylı temizlik işlemlerine başlamak istiyorum.
Konu biraz uzun olacak affınıza sığınıyorum.

Turbo- EGR etrafındaki bağlantılar, aşağıda katalizör kısmındaki görünmeyen kablolar elektronik devreler ve etrafındaki bağlantılar. Farkettiyseniz turbo üzerinden çıkan kablolar da açıkta
sensör soket (2).jpg

Hava filtresi sensörü
sensör soket.jpg

Sigortanın yanındaki fişler, soketler
sensör soket (3).jpg

ECU
sensör soket (4).jpg


Farların beyni ve elektronik ünitesi. Her iki tarafta mevcut.
sensör soket (5).jpg


Motor bloğunun arkasındaki kablolar, bağlantılar. Motorun üzerindeki plastik kapağı kaldırırsanız altındaki kablolar ve enjektörlerden oluşan orduyu görünce temizlemekten vazgeçersiniz :)
sensör soket (6).jpg


Fişler soketler
sensör soket (7).jpg


Ve aşağıda görünmeyen alternatör...

Buna su vurulur mu yada yalıtmak mümkün mü yorumu size bırakıyorum :)

Peki kendi imkanlarımızla nasıl temizlik ve koruma yapabiliriz ? İnceleyelim

Kirli halinin görüntüleri
kirli 1.jpg

kirli 2.jpg

kirli 4.jpg

kirli 6.jpg

Temizlik için ihtiyacımız olan malzemeler:
Kir durumuna göre 1:5 ila 1:10 arası seyreltilmiş apc - jant temizleyici(detailforum ceviz veya yine apc de olabilir, ben jant temizleyici tercih ettim) - yarım kova su- sünger - kestirme fırça - mikrofiber bezler

temizlik.jpg

Kovanın içine 50 - 100 ml kadar jant temzileyici katıyoruz (dediğim gibi farklı bir kimyasal da olur fark etmez)
temzlik.jpg

Üst kısımları süngerle temizliyoruz. Süngeri kovaya daldırıp fazla suyunu sıkıyoruz sadece nemli olacak.
temizlik (2).jpg

Kurumasına izin vermeden siliyoruz
temizlik (3).jpg

Diğer girintili-çıkıntılı ve süngerin girmediği yerleri fırçanın üzerine bir yada iki fıs apc sıkıp temizliyoruz. Fırçayı ara sıra kovada yıkayıp bezle fazla suyu kuruluyoruz.
Eğer motor çok kirliyse öncesinde basınçlı pompa içerisine ceviz veya apc karışımı hazırlayıp toz şeklinde çalışacağınız bölgeye sıkın

temizlik (4).jpg

temizlik (5).jpg

temzilik (2).jpg

temizlik final.jpg

Beyin
temzilik.jpg

temizlik (10).jpg

Aşağıda görsellerde hava filtresi sensörü gibi hassas ve kurulamanın zor olcağı yerleri aynı şekilde fırçaya bir fıs apc sıkarak hafifçe fırçalıyorum

temizlik (7).jpg

Aşağıda ok işaretiyle gösterdiğim fren hidroliği sensörüdür. Özellikle bu kısımlarda hassas çalışalım.
temizlik (12).jpg

BURASI ÖNEMLİ
Yukarıdaki gibi yerleri kurulama imkanı olmadığı için jant temizleyici katkılı suda fırçayı yıkayıp fazla suyunu beze sildikten sonra tekrar hafifçe fırçalıyorum. Bu sayede apc ile kaldırdığınız kirleri almış oluyorsunuz. Kendi haline kurumaya bırakın bu şekilde iz kalmayacaktır.

temizlik (6).jpg

Diğer detaylar..
temizlik (9).jpg temizlik (11).jpg

El girmeyen boşlukları fırçaladıktan sonra bu şekilde kuruyorum.
temizlik (8).jpg

Üzerinde sarı fren işareti bulunan kab fren hidroliğidir. Bunu temizlerken kesinlikle sarsmadan yerinden oynatmadan hafifçe temizliyoruz. Hatta çok kirli değilse hiç dokunmayın
fren hidroliği.jpg

Temizlik bittikten sonra koruma işlemime geldik. Herhangi bir plastik koruyucu ürün olabilir. Yağlı ürün kullanmayın toz toplar. Koch-chemie MotorPlast - NanoMagicPlastCare - Meguiars Engine Dressing - V.R.C (vinyl & rubber care) tarzı ürünler uygundur. Ben autoglym vrc kullanıyorum. Hafif yağlı ama antistatik özelliği oluğu için pek toz toplamıyor.

Beze sıkıp uyguluyorum
koruma.jpg

Kıyı köşelere bezin kenar fitillerini kullanarak ulaşıyorum
koruma (2).jpg

Sonuç fotoğrafımız
IMAG1752.jpg

Rehber niteliğinde bir konu olsun istedim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herkese teşekkür ederim..
 
Son düzenleme:

ertantekmen

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Oca 2019
Mesajlar
29
Beğeniler
57
Yaş
27
#2
Merhaba,
Çok fazla sorulan ve genellikle yanlış yapılan bir konu "motor temizliği"
Genellike köpük sıkılır, fırçalanır ve su tutulur. Yıkamacıların sıcak motora basınçlı su tuttuğunu bile görüyoruz. Çoğu servis su tutarak yıkıyor, özel cihazla buhar kullanarak doğru ve güvenli temizlik yapan yer çok az.
Günümüz modern araçlarda çok fazla elektronik sistem olduğundan eski karbüratörlü araçlar gibi sigorta kutusunu ve karbüratörü yalıt sonra vur suyu mantığı işlemiyor.

Bir kaç örnek vererek detaylı temizlik işlemlerine başlamak istiyorum.
Konu biraz uzun olacak affınıza sığınıyorum.

Turbo- EGR etrafındaki bağlantılar, aşağıda katalizör kısmındaki görünmeyen kablolar elektronik devreler ve etrafındaki bağlantılar. Farkettiyseniz turbo üzerinden çıkan kablolar da açıkta
Ekli dosyayı görüntüle 6054

Hava filtresi sensörü
Ekli dosyayı görüntüle 6055

Sigortanın yanındaki fişler, soketler
Ekli dosyayı görüntüle 6056

ECU
Ekli dosyayı görüntüle 6057


Farların beyni ve elektronik ünitesi. Her iki tarafta mevcut.
Ekli dosyayı görüntüle 6058


Motor bloğunun arkasındaki kablolar, bağlantılar. Motorun üzerindeki plastik kapağı kaldırırsanız altındaki kablolar ve enjektörlerden oluşan orduyu görünce temizlemekten vazgeçersiniz :)
Ekli dosyayı görüntüle 6059


Fişler soketler
Ekli dosyayı görüntüle 6060


Buna su vurulur mu yada yalıtmak mümkün mü yorumu size bırakıyorum :)

Peki kendi imkanlarımızla nasıl temizlik ve koruma yapabiliriz ? İnceleyelim

Kirli halinin görüntüleri

Ekli dosyayı görüntüle 6061

Ekli dosyayı görüntüle 6062

Ekli dosyayı görüntüle 6063

Ekli dosyayı görüntüle 6064

Temizlik için ihtiyacımız olan malzemeler:
Kir durumuna göre 1:5 ila 1:10 arası seyreltilmiş apc - jant temizleyici - yarım kova su- sünger - kestirme fırça - mikrofiber bezler

Ekli dosyayı görüntüle 6065

Kovanın içine 50 ml kadar jant temzileyici katıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 6066

Üst kısımları süngerle temizliyoruz. Süngeri kovaya daldırıp fazla suyunu sıkıyoruz sadece nemli olacak.
Ekli dosyayı görüntüle 6067

Kurumasına izin vermeden siliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 6068

Diğer girintili-çıkıntılı ve süngerin girmediği yerleri fırçanın üzerine bir yada iki fıs apc sıkıp temizliyoruz. Fırçayı ara sıra kovada yıkayıp bezle fazla suyu kuruluyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 6069

Ekli dosyayı görüntüle 6070

Ekli dosyayı görüntüle 6071

Ekli dosyayı görüntüle 6072

Beyin
Ekli dosyayı görüntüle 6073

Ekli dosyayı görüntüle 6074

Aşağıda görsellerde hava filtresi sensörü gibi hassas ve kurulamanın zor olcağı yerleri aynı şekilde bir fıs apc sıkarak hafifçe fırçalıyorum
Ekli dosyayı görüntüle 6075

Aşağıda ok işaretiyle gösterdiğim fren hidroliği sensörüdür. Özellikle bu kısımlarda hassas çalışalım.
Ekli dosyayı görüntüle 6076

BURASI ÖNEMLİ
Yukarıdaki gibi yerleri kurulama imkanı olmadığı için jant temizleyici katkılı suda fırçayı yıkayıp fazla suyunu beze sildikten sonra tekrar hafifçe fırçalıyorum. Bu sayede apc ile kaldırdığınız kirleri almış oluyorsunuz. Kendi haline kurumaya bırakın bu şekilde iz kalmayacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 6077

Diğer detaylar..
Ekli dosyayı görüntüle 6078 Ekli dosyayı görüntüle 6079

El girmeyen boşlukları fırçaladıktan sonra bu şekilde kuruyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 6080

Üzerinde sarı fren işareti bulunan kab fren hidroliğidir. Bunu temizlerken kesinlikle sarsamadan yerinden oynatmadan hafifçe temizliyoruz. Hatta çok kirli değilse hiç dokunmayın
Ekli dosyayı görüntüle 6081

Temizlik bittikten sonra koruma işlemime geldik. Herhangi bir plastik koruyucu ürün olabilir. Yağlı ürün kullanmayın toz toplar. Koch-chemie MotorPlast - NanoMagicPlastCare - Meguiars Engine Dressing - V.R.C (vinyl & rubber care) tarzı ürünler uygundur. Ben autoglym vrc kullanıyorum. Hafif yağlı ama antistatik özelliği oluğu için pek toz toplamıyor.

Beze sıkıp uyguluyorum

Ekli dosyayı görüntüle 6082

Kıyı köşelere bezin kenar fitillerini kullanarak ulaşıyorum
Ekli dosyayı görüntüle 6083

Sonuç fotoğrafımız
Ekli dosyayı görüntüle 6084

Rehber niteliğinde bir konu olsun istedim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herkese teşekkür ederim..
Elinize sağlık dediğiniz gibi basınçlı su çok zararlı bu nedenle canı yanan o kadar çok kişi oldu. Yaz aylarında motoru bir kere detaylı yorularak temizlemek uzun süre götürüyor sadece açıp bir toz alıyorsunuz hem içiniz rahat oluyor hemde motor pırıl pırıl :)
 

Samatyalı

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
394
Beğeniler
1,123
İl
İstanbul
#3
Benim şahsi görüşürüm araba motoru yıkamak tecrübe ister ,kendi arabalarımın son zamanlarda kendim yıkıyorum bi kaç önlemde alıyorum tabi... basınçlı suyla yıkarken motorun içine içine değilde uzaktan siprey kıvamında durulama şeklinde kullanildimi bi sorun çıkacağını düşünmüyorum Merhaba
 

K.İ.T.T

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
99
Beğeniler
91
İl
Adana
#4
Merhaba,
Çok fazla sorulan ve genellikle yanlış yapılan bir konu "motor temizliği"
Genellike köpük sıkılır, fırçalanır ve su tutulur. Yıkamacıların sıcak motora basınçlı su tuttuğunu bile görüyoruz. Çoğu servis su tutarak yıkıyor, özel cihazla buhar kullanarak doğru ve güvenli temizlik yapan yer çok az.
Günümüz modern araçlarda çok fazla elektronik sistem olduğundan eski karbüratörlü araçlar gibi sigorta kutusunu ve karbüratörü yalıt sonra vur suyu mantığı işlemiyor.

Bir kaç örnek vererek detaylı temizlik işlemlerine başlamak istiyorum.
Konu biraz uzun olacak affınıza sığınıyorum.

Turbo- EGR etrafındaki bağlantılar, aşağıda katalizör kısmındaki görünmeyen kablolar elektronik devreler ve etrafındaki bağlantılar. Farkettiyseniz turbo üzerinden çıkan kablolar da açıkta
Ekli dosyayı görüntüle 6054

Hava filtresi sensörü
Ekli dosyayı görüntüle 6055

Sigortanın yanındaki fişler, soketler
Ekli dosyayı görüntüle 6056

ECU
Ekli dosyayı görüntüle 6057


Farların beyni ve elektronik ünitesi. Her iki tarafta mevcut.
Ekli dosyayı görüntüle 6058


Motor bloğunun arkasındaki kablolar, bağlantılar. Motorun üzerindeki plastik kapağı kaldırırsanız altındaki kablolar ve enjektörlerden oluşan orduyu görünce temizlemekten vazgeçersiniz :)
Ekli dosyayı görüntüle 6059


Fişler soketler
Ekli dosyayı görüntüle 6060


Buna su vurulur mu yada yalıtmak mümkün mü yorumu size bırakıyorum :)

Peki kendi imkanlarımızla nasıl temizlik ve koruma yapabiliriz ? İnceleyelim

Kirli halinin görüntüleri
Ekli dosyayı görüntüle 6061

Ekli dosyayı görüntüle 6062

Ekli dosyayı görüntüle 6063

Ekli dosyayı görüntüle 6064

Temizlik için ihtiyacımız olan malzemeler:
Kir durumuna göre 1:5 ila 1:10 arası seyreltilmiş apc - jant temizleyici - yarım kova su- sünger - kestirme fırça - mikrofiber bezler

Ekli dosyayı görüntüle 6065

Kovanın içine 50 ml kadar jant temzileyici katıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 6066

Üst kısımları süngerle temizliyoruz. Süngeri kovaya daldırıp fazla suyunu sıkıyoruz sadece nemli olacak.
Ekli dosyayı görüntüle 6067

Kurumasına izin vermeden siliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 6068

Diğer girintili-çıkıntılı ve süngerin girmediği yerleri fırçanın üzerine bir yada iki fıs apc sıkıp temizliyoruz. Fırçayı ara sıra kovada yıkayıp bezle fazla suyu kuruluyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 6069

Ekli dosyayı görüntüle 6070

Ekli dosyayı görüntüle 6071

Ekli dosyayı görüntüle 6072

Beyin
Ekli dosyayı görüntüle 6073

Ekli dosyayı görüntüle 6074

Aşağıda görsellerde hava filtresi sensörü gibi hassas ve kurulamanın zor olcağı yerleri aynı şekilde bir fıs apc sıkarak hafifçe fırçalıyorum
Ekli dosyayı görüntüle 6075

Aşağıda ok işaretiyle gösterdiğim fren hidroliği sensörüdür. Özellikle bu kısımlarda hassas çalışalım.
Ekli dosyayı görüntüle 6076

BURASI ÖNEMLİ
Yukarıdaki gibi yerleri kurulama imkanı olmadığı için jant temizleyici katkılı suda fırçayı yıkayıp fazla suyunu beze sildikten sonra tekrar hafifçe fırçalıyorum. Bu sayede apc ile kaldırdığınız kirleri almış oluyorsunuz. Kendi haline kurumaya bırakın bu şekilde iz kalmayacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 6077

Diğer detaylar..
Ekli dosyayı görüntüle 6078 Ekli dosyayı görüntüle 6079

El girmeyen boşlukları fırçaladıktan sonra bu şekilde kuruyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 6080

Üzerinde sarı fren işareti bulunan kab fren hidroliğidir. Bunu temizlerken kesinlikle sarsmadan yerinden oynatmadan hafifçe temizliyoruz. Hatta çok kirli değilse hiç dokunmayın
Ekli dosyayı görüntüle 6081

Temizlik bittikten sonra koruma işlemime geldik. Herhangi bir plastik koruyucu ürün olabilir. Yağlı ürün kullanmayın toz toplar. Koch-chemie MotorPlast - NanoMagicPlastCare - Meguiars Engine Dressing - V.R.C (vinyl & rubber care) tarzı ürünler uygundur. Ben autoglym vrc kullanıyorum. Hafif yağlı ama antistatik özelliği oluğu için pek toz toplamıyor.

Beze sıkıp uyguluyorum
Ekli dosyayı görüntüle 6082

Kıyı köşelere bezin kenar fitillerini kullanarak ulaşıyorum
Ekli dosyayı görüntüle 6083

Sonuç fotoğrafımız
Ekli dosyayı görüntüle 6084

Rehber niteliğinde bir konu olsun istedim. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herkese teşekkür ederim..
bende şöyle yapıyorum 2-3 tane pompa var bende birine sadece su diğerine 1:1 bilberry bir diğerine 1:10 bilberry koyuyorum heryere sık fırçala sonra 1:10 la plastikleri ve kaputun altını fırçalayıp su ile leke kalmaması için kirleri akıtıp kuruluyorum üstüne chemical guys natural shine sürüp dinlendiriyorum
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#5
Elinize sağlık dediğiniz gibi basınçlı su çok zararlı bu nedenle canı yanan o kadar çok kişi oldu. Yaz aylarında motoru bir kere detaylı yorularak temizlemek uzun süre götürüyor sadece açıp bir toz alıyorsunuz hem içiniz rahat oluyor hemde motor pırıl pırıl :)
Psikolojik bir rahatlama geliyor :)

Benim şahsi görüşürüm araba motoru yıkamak tecrübe ister ,kendi arabalarımın son zamanlarda kendim yıkıyorum bi kaç önlemde alıyorum tabi... basınçlı suyla yıkarken motorun içine içine değilde uzaktan siprey kıvamında durulama şeklinde kullanildimi bi sorun çıkacağını düşünmüyorum Merhaba
bende şöyle yapıyorum 2-3 tane pompa var bende birine sadece su diğerine 1:1 bilberry bir diğerine 1:10 bilberry koyuyorum heryere sık fırçala sonra 1:10 la plastikleri ve kaputun altını fırçalayıp su ile leke kalmaması için kirleri akıtıp kuruluyorum üstüne chemical guys natural shine sürüp dinlendiriyorum
Herkesin kendine göre uygulama şekli olabilir. Ben elektronik hiçbir yere su damlatmadan temizlik yapmayı tercih ediyorum.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,826
Beğeniler
9,017
İl
Türkiye
#7
Konu için teşekkürler, ellerinize sağlık. Basınçlı su , köpük ve buhar bazen şart özellikle eski araçlarda veya motor temizliği uzun süre ihmal edilmiş araclarda.Sık sil şeklinde yapılan temizlikler pek etkili olmayabiliyor.

Konuyu sabitliyorum ve faydali konular arşivine ekliyorum.:tesekkurr:
 

Polonur

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
587
Beğeniler
910
Yaş
34
#8
Faydalı bir konu olmuş teşekkür ederiz güzel bilgiler için. Motoru basınçlı yıkamama konusunda katılıyorum ancak az tazyikli olması motor çok çok kirli değilse kafi gelecektir bazı aksamları korumak kaydıyla. Zaten motor bir defa güzelce tertemiz olduğunda ayda veya 2 ayda 1 spreyleme şeklinde temizleme ile motor devamlı temiz kalacaktır.
 

DMR

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Oca 2018
Mesajlar
469
Beğeniler
1,151
İl
İzmir
#9
Elinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş. Ben buharla temizlik, temizlik sonrasındada hava yardımıyla motordaki suları akıtmayı, kurutmayı ve motoru belli süre çalıştırmayı tercih ederim :)
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,153
Beğeniler
10,623
Yaş
46
İl
Denizli
#10
Ellerine sağlık güzel anlatım olmuş. Bu konuyu susuz motor temizliği olarak yazalım.

Aslında motor temizliği aracı tanımayla ve bilinçli yıkama ile ilgili. Mesela benim araçlarımın ikiside sudan etkilenmiyor ve ben köpük ve (basıncı abartmadan) su ile temizlik yapıyorum. Su olayı kiri çözdükten sonra dış şeklinde olabilir.

Bana göre en doğru yıkama sitili aracı tanıyıp eğer kapatılacak yer varsa kapatıp apc ve fırça yardımı ile kirleri söküp basıncı abartmadan veya duş şeklinde su tutmak.

Güzel iki tane yıkama videosu ekliyorum.









Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#11
Benim totom yıkamaya el vermiyor. Ama, böyle paylaşımları okumak beni mutlu ediyor :)
Teşekkürler :)
Konu için teşekkürler, ellerinize sağlık. Basınçlı su , köpük ve buhar bazen şart özellikle eski araçlarda veya motor temizliği uzun süre ihmal edilmiş araclarda.Sık sil şeklinde yapılan temizlikler pek etkili olmayabiliyor.

Konuyu sabitliyorum ve faydali konular arşivine ekliyorum.:tesekkurr:
Teşekkür ederim umarım motoru yıkamak isteyip su tutmaktan çekinenlere faydalı olur

Faydalı bir konu olmuş teşekkür ederiz güzel bilgiler için. Motoru basınçlı yıkamama konusunda katılıyorum ancak az tazyikli olması motor çok çok kirli değilse kafi gelecektir bazı aksamları korumak kaydıyla. Zaten motor bir defa güzelce tertemiz olduğunda ayda veya 2 ayda 1 spreyleme şeklinde temizleme ile motor devamlı temiz kalacaktır.
Teşekkürler :)
Elinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş. Ben buharla temizlik, temizlik sonrasındada hava yardımıyla motordaki suları akıtmayı, kurutmayı ve motoru belli süre çalıştırmayı tercih ederim :)
Kesinlikle. Buharla temizlik konusuna katılıyorum konunun başında belirttim zaten. Bu "kendi imkanlarımızla susuz temizlik nasıl olur" gibi oldu :)
Ellerine sağlık güzel anlatım olmuş. Bu konuyu susuz motor temizliği olarak yazalım.

Aslında motor temizliği aracı tanımayla ve bilinçli yıkama ile ilgili. Mesela benim araçlarımın ikiside sudan etkilenmiyor ve ben köpük ve (basıncı abartmadan) su ile temizlik yapıyorum. Su olayı kiri çözdükten sonra dış şeklinde olabilir.

Bana göre en doğru yıkama sitili aracı tanıyıp eğer kapatılacak yer varsa kapatıp apc ve fırça yardımı ile kirleri söküp basıncı abartmadan veya duş şeklinde su tutmak.

Güzel iki tane yıkama videosu ekliyorum.










Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Tabiki arabadan arabaya fark ediyor. Benim arabada sudan etkilenecek yerleri kapatmak isterseniz komple motoru paketlemeniz lazım :)
Videodaki araçların motorlarında pek açık bir yer yok mesela
Teşekkür ederim :)
 

Cangp2

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
450
Beğeniler
1,028
Yaş
30
İl
Istanbul
#12
Paylasim icin tesekkurler. Susuz yikama isteyenler ve genel olarak motor yikamaktan cekinen arkadaslar icin yol gosterici olmus. Elinize saglik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Samatyalı

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
394
Beğeniler
1,123
İl
İstanbul
#13
in
Benim totom yıkamaya el vermiyor. Ama, böyle paylaşımları okumak beni mutlu ediyor :)
Hocam önce medeni cesaretini topla daha sonra 1:3 agresif bi apc ile soguk motorun çamurluk, radyatör paneli ve plastik aksamından başlayarak pompa yardımıyla kirlere sık 2. Aşamada fircayla kirli yerleri ovala sonra bi kovanın içine bolca şampuanı at ve süngerle güzelcene temizle 3. Aşamada basınçlı suyla uzaktan sprey efekti şeklinde durula şakın direk pompayı motora dayama... bu işleme plastik ve metal aksamdan başla dememin sebebi korkunu yen ;) zaten sonra diğer taraflarada zamanla istemedende olsa elin gider ;)
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#14
in

Hocam önce medeni cesaretini topla daha sonra 1:3 agresif bi apc ile soguk motorun çamurluk, radyatör paneli ve plastik aksamından başlayarak pompa yardımıyla kirlere sık 2. Aşamada fircayla kirli yerleri ovala sonra bi kovanın içine bolca şampuanı at ve süngerle güzelcene temizle 3. Aşamada basınçlı suyla uzaktan sprey efekti şeklinde durula şakın direk pompayı motora dayama... bu işleme plastik ve metal aksamdan başla dememin sebebi korkunu yen ;) zaten sonra diğer taraflarada zamanla istemedende olsa elin gider ;)
Hocam yükseklik korkusu mu bu üzerine gidip yenicek. Fotoğrafta far beynini gösterdim o farın bir tanesi 12.000 tl. Boşuna konu açmış gibi hissediyorum kendimi. Öteki taraftada biri yorum yazmış diyo gaz yağı sıktım üzerine vurdum basınçlı suyu tertemiz oldu. Herhalde şaka yapıyorlar
 

Nonamee

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
20 Oca 2018
Mesajlar
1,545
Beğeniler
1,543
Yaş
33
#15
Hocam yükseklik korkusu mu bu üzerine gidip yenicek. Fotoğrafta far beynini gösterdim o farın bir tanesi 12.000 tl. Boşuna konu açmış gibi hissediyorum kendimi. Öteki taraftada biri yorum yazmış diyo gaz yağı sıktım üzerine vurdum basınçlı suyu tertemiz oldu. Herhalde şaka yapıyorlar
Basınçlı şu vurmazsanız beyin alternatör kapatırsanız bi poşetle hiçbirşey olmaz. Motora zaten sandığınızdan çok daha fazla su giriyor. O araba ney bilmiyorum ama farin çifti 24000 lira ise siz farlara polisaj dahi yapmayın. ;) şaka bir yana gerçekten korkmayın o motor bölümü sandığınızdan daha dayanıklı suya. Fakat sizin gösterdiğiniz şekil de çekincesi olan arkadaşlar için yol gösterici olmuş. Ellerinize sağlık...
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#16
Basınçlı şu vurmazsanız beyin alternatör kapatırsanız bi poşetle hiçbirşey olmaz. Motora zaten sandığınızdan çok daha fazla su giriyor. O araba ney bilmiyorum ama farin çifti 24000 lira ise siz farlara polisaj dahi yapmayın. ;) şaka bir yana gerçekten korkmayın o motor bölümü sandığınızdan daha dayanıklı suya. Fakat sizin gösterdiğiniz şekil de çekincesi olan arkadaşlar için yol gösterici olmuş. Ellerinize sağlık...
Teşekkürler görüşünüze saygı duyarım. Sıcakken alttan sıçrama şeklinde giren su anında buharlaşıyor suyla yıkamadaki gibi ıslanacağını pek sanmıyorum. Hatta markalar motorun altınıda kapatmaya başladı artık. A4 lerin altlarının kapalı olduğunu duymuştum. Evet farın çifti 24.000 tl
 
Son düzenleme:

Samatyalı

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
394
Beğeniler
1,123
İl
İstanbul
#17
Aynen ded
Basınçlı şu vurmazsanız beyin alternatör kapatırsanız bi poşetle hiçbirşey olmaz. Motora zaten sandığınızdan çok daha fazla su giriyor. O araba ney bilmiyorum ama farin çifti 24000 lira ise siz farlara polisaj dahi yapmayın. ;) şaka bir yana gerçekten korkmayın o motor bölümü sandığınızdan daha dayanıklı suya. Fakat sizin gösterdiğiniz şekil de çekincesi olan arkadaşlar için yol gösterici olmuş. Ellerinize sağlık...
aynen dediğiniz gibi aksi halde sprey halinde motor temizleyiciler var calkala sık şeklinde sıkıntı olsa onlardan olurdu
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#18
Aynen ded

aynen dediğiniz gibi aksi halde sprey halinde motor temizleyiciler var calkala sık şeklinde sıkıntı olsa onlardan olurdu
İnsanların %90 ının sizin gibi bildiğini ve yaptığını gördüğüm için bu yorumların geleceğini biliyordum :)
Yinede okuyan birçok kişiye rehber olacağından eminim. Sorun yok :)
 

Polonur

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
587
Beğeniler
910
Yaş
34
#19
Anlattıkların şahsen benim çok işime yarayacak ki ilk defa motor aksamlarını bu kadar detaylı tanıma fırsatı buldum hiç motor temizliği yapmadığımdan sorsan sadece cam suyu, motor yağı, motor suyu vb bölümleri bilirim:) ama şimdi fren hidroliği, beyin gibi önemli bölümleri görüp nasıl hassas uygulama yapılması gerektiğini öğrenmiş oldum.

Ancak kendi yapacağım uygulamaya şahsen şunu ekleyebilirim mesela senin belirttiğin şekildeki apc ile fırça vs işlemleri bitirdikten sonra aksamlar üzerindeki kalıntıları ilaçlama pompasının hafif tazyiksiz bir spreylemesiyle biraz sulayabilir kirin akmasını sağlayabilirim sonra bezl ufak dokunuşlarla kurumaya bırakırız.
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#20
Anlattıkların şahsen benim çok işime yarayacak ki ilk defa motor aksamlarını bu kadar detaylı tanıma fırsatı buldum hiç motor temizliği yapmadığımdan sorsan sadece cam suyu, motor yağı, motor suyu vb bölümleri bilirim:) ama şimdi fren hidroliği, beyin gibi önemli bölümleri görüp nasıl hassas uygulama yapılması gerektiğini öğrenmiş oldum.

Ancak kendi yapacağım uygulamaya şahsen şunu ekleyebilirim mesela senin belirttiğin şekildeki apc ile fırça vs işlemleri bitirdikten sonra aksamlar üzerindeki kalıntıları ilaçlama pompasının hafif tazyiksiz bir spreylemesiyle biraz sulayabilir kirin akmasını sağlayabilirim sonra bezl ufak dokunuşlarla kurumaya bırakırız.
Bide temizledikten sonra 5 dk çalıştırınca iyi oluyor çabuk kuruması için ben öyle yapıyorum. İbizalarda kaputun sağ tarafında amortisörün sabitlendiği kulenin yanında gri kart gibi bişey var. O beyin. Sizinkide oradadır muhtemelen