Toyota C-HR Hibrit Susuz motor temizliği

Umut Aksoy

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 May 2020
Mesajlar
74
Beğeniler
128
Yaş
47
İl
İstanbul
#1
Merhabalar, üç senedir kullandığım aracıma motor temizliğini cesaret edip bir türlü yapamıyordum. Bu konuda servisine de danıştığımda motorda herhangi bir temizlik işlemini sadece nemli bir bezle silinebileceğini, farklı bir işlem yapmanın riskli olacağını söylemişlerdi.
Foruma üye olduktan sonra @Berkay arkadaşımızın konusunu okuyunca yapmaya karar verdim hatta motor fotoğrafını konuya yollayarak birkaç soru sormuştum. Elimdeki malzemelerle bir şekilde işe giriştim.
Kullandığım malzemeler: Elektrik süpürgesi, Sünger, Fırçalar ( detay ve orta sertlikte elbise fırçası), Flowey B33, Valet Pro Apc, Pamuklu ve Mikrofiber bez.

Öncelikle cama yakın olan bölgedeki plastiklerin kıyılarında köşelerinde kalan tozları, Yaprak parçalarını ve kaputtaki yalıtım halısını elektrik süpürgesiyle çektim, daha sonra yalıtım halısını fırçalayarak üzerindeki tozlardan arındırdım. Küçük bir kova içerisine Flowey B33 atarak süngerle köpürttüm, yalıtım halısını sildim fakat yüzey formunda bozulmalar başlayınca yapmaktan vazgeçtim daha sonra süngerle kaput ve plastikler üzerindeki yoğun kirleri silerek temizledim fazlalıkları kuru bez yardımıyla sildim. Yoğun kir ve toz olan yüzeylerde bu şekilde üzerinden geçerek kabasını aldım.
Valet Pro Apc’yi 1:20 oranında sulandırarak kullandım. Plastik ve sıkıntı çıkartmayacak yüzeyleri detay fırçası ile temizdim microfiber bezlede silerek kuruttum. Bazı noktalarıda sadece nemli bezle sildim, işlem toplamda sekiz dokuz saat sürdü. Gerçekten yorucu ve bir o kadarda meşakkatli bir iş. En azından 6 ayda bir hafif toz temizliği, senede bir de bu şekilde büyük bir temizlik yapılabilir diye düşünüyorum.
Elimden geldiğince farkları ortaya koyabilecek fotoğraflar çekmeye çalıştım. Hepinize sağlıklı günler dilerim.


Kirli durumu:












Plastiklerin yarı yarı fotoğrafları:











Detay yapılmış fotoğraflar:








 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#2
Emeklerinize sağlık, zaten araç sıfır olduğu için çok uğraşmadan tozunu atmışsınız. Yalıtım halısına B33 yerine 1.20 Verso kullanmanız daha doğru olacaktır, eğer kirleri çıkarmaz ise 1.10'da denenebilir.
 

Cavraoğlu

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
450
Beğeniler
1,025
İl
Samsun
#3
Emeğinize sağlık baya yorucu ama sizlerede tecrübe dolu saatler olmuş. Bende hafta içi m1 kullanıcam ama su tutarak mı kullanırim yoksa sık fırçala nemli bezle sil olarak mı uygularim o konuda hala kararsızim.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#5
Ellerine sağlık hocam, zor bir motor ama kimyasal seçimleri biraz eksik olmuş gibime geldi. Beylikdüzüne yakınsan bir dahakine getirirsen motora komple temizlik+koruma yapalım halısı dahil.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#6
Emeklerinize sağlık, zaten araç sıfır olduğu için çok uğraşmadan tozunu atmışsınız. Yalıtım halısına B33 yerine 1.20 Verso kullanmanız daha doğru olacaktır, eğer kirleri çıkarmaz ise 1.10'da denenebilir.
Sercan nokta atışı ürünler söylüyorsun seni tebrik ederim. Ayrıyetten yalıtımı önden pompayla ıslatıp verso da köpük yapılırsa sıkıntı olmaz çok yüksek ihtimalle.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#7
Sercan nokta atışı ürünler söylüyorsun seni tebrik ederim. Ayrıyetten yalıtımı önden pompayla ıslatıp verso da köpük yapılırsa sıkıntı olmaz çok yüksek ihtimalle.
Sağolasın abim, çok sevindim. :) Islatmasa da en son nemli bir bezle kimyasalları temizleyebilir.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#8
Sağolasın abim, çok sevindim. :) Islatmasa da en son nemli bir bezle kimyasalları temizleyebilir.
ıslatmadaki amaç kuruyken temizlik anındaki sürtünmeyi azaltmak. Formda bozulma olmasının sebebi b33 den çok sürtünme olabilir. Tabi malzemeyi görmedim sadece bu da bir yol. Yerimiz olsa motoru kapatıp yıkama makinesiyle hallolur ama işte böyle icat çıkarıyoruz kendimize :)
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
716
Beğeniler
2,049
Yaş
28
İl
İstanbul/Kayseri
#9
Elinize emeğinize sağlık. Bugüne kadar hep dizel motor ve benzinli motor nasıl yıkanır nelere dikkat etmek gerekir diye düşünürken şimdi çağın gereği bir de hibrit motorların nasıl temizleneceği önümüze gelmiş oldu. Foruma renk katan farklı uygulamanız için ayrıca teşekkür ederim :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
#10
Ellerinize sağlık. Sayenizde hibrit bir motor nasıl temizlenir onu da görmüş olduk :alkis:
 

Umut Aksoy

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 May 2020
Mesajlar
74
Beğeniler
128
Yaş
47
İl
İstanbul
#12
Emeklerinize sağlık, zaten araç sıfır olduğu için çok uğraşmadan tozunu atmışsınız. Yalıtım halısına B33 yerine 1.20 Verso kullanmanız daha doğru olacaktır, eğer kirleri çıkarmaz ise 1.10'da denenebilir.
Teşekkür ederim, aslında o detayı yazmamışım ama B33'den sonra Valet Pro APC 1:10 karışım yaparak detay fırçasıyla bellirli bir noktasını köpürterek ıslattım biraz beklettikten sonra bezle sildim ama üzerindeki kumaş topaklanmaya ve formu bozulmaya başlayınca bıraktım. Yalıtım halısı dediğime bakmayın üzerindeki kaplama bildiğimiz araç içlerindeki halı gibi değil.

Emeğinize sağlık baya yorucu ama sizlerede tecrübe dolu saatler olmuş. Bende hafta içi m1 kullanıcam ama su tutarak mı kullanırim yoksa sık fırçala nemli bezle sil olarak mı uygularim o konuda hala kararsızim.
Teşekkür ederim.

Elinize sağlık hocam. Bende bir hışımla girişecem inşallah :)
Teşekkür ederim, inşallah.

Ellerine sağlık hocam, zor bir motor ama kimyasal seçimleri biraz eksik olmuş gibime geldi. Beylikdüzüne yakınsan bir dahakine getirirsen motora komple temizlik+koruma yapalım halısı dahil.
Teşekkür ederim, evet uygulamalara ilk defa başladığım için acemilik diyelim işte. Bu arada koruma deyince aklıma geldi plastiklere Koch Chemie PSS vardı onu da koruma olarak uygulayabilirdim. İnşallah uygun bir zamanda bir çalışma yaparız.

Elinize emeğinize sağlık. Bugüne kadar hep dizel motor ve benzinli motor nasıl yıkanır nelere dikkat etmek gerekir diye düşünürken şimdi çağın gereği bir de hibrit motorların nasıl temizleneceği önümüze gelmiş oldu. Foruma renk katan farklı uygulamanız için ayrıca teşekkür ederim :)
Ben teşekkür ederim üstat, Hibrit motorlu araçlar ülkemizde yeni yeni tanınmaya başlayan ve tercih edilen araçlar olmaya başladı. Çocuklarımıza, torunlarımıza daha temzi bir dünya bırakmak için düşük karbon yada sıfır karbon salınımlı araçları tercih etmek gerekiyor.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#14
Teşekkür ederim, aslında o detayı yazmamışım ama B33'den sonra Valet Pro APC 1:10 karışım yaparak detay fırçasıyla bellirli bir noktasını köpürterek ıslattım biraz beklettikten sonra bezle sildim ama üzerindeki kumaş topaklanmaya ve formu bozulmaya başlayınca bıraktım. Yalıtım halısı dediğime bakmayın üzerindeki kaplama bildiğimiz araç içlerindeki halı gibi değil.



Teşekkür ederim.



Teşekkür ederim, inşallah.



Teşekkür ederim, evet uygulamalara ilk defa başladığım için acemilik diyelim işte. Bu arada koruma deyince aklıma geldi plastiklere Koch Chemie PSS vardı onu da koruma olarak uygulayabilirdim. İnşallah uygun bir zamanda bir çalışma yaparız.



Ben teşekkür ederim üstat, Hibrit motorlu araçlar ülkemizde yeni yeni tanınmaya başlayan ve tercih edilen araçlar olmaya başladı. Çocuklarımıza, torunlarımıza daha temzi bir dünya bırakmak için düşük karbon yada sıfır karbon salınımlı araçları tercih etmek gerekiyor.
Yanlış yaptığınız yer Berkay abinin dediği uygulama şeklini yapmadığınız için olmuş, ben de kendi aracımda motor temizliği yaparken ilk başta yalıtıma su sıktım ki malzeme yumuşasın bezle veya fırça ile kirleri kabartırken malzemeye zarar vermemek için.
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,029
Beğeniler
7,557
Yaş
31
İl
Kayseri
#15
Ellerine sağlık, malzeme eksik gedik herşey olabilir. Doğrusu çözmek biraz zaman alıyor:)
Sonuç gayet doyurucu ve güzel:atess:
 

Umut Aksoy

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 May 2020
Mesajlar
74
Beğeniler
128
Yaş
47
İl
İstanbul
#16
Yanlış yaptığınız yer Berkay abinin dediği uygulama şeklini yapmadığınız için olmuş, ben de kendi aracımda motor temizliği yaparken ilk başta yalıtıma su sıktım ki malzeme yumuşasın bezle veya fırça ile kirleri kabartırken malzemeye zarar vermemek için.
Yalıtım malzemesinin kenarları hariç diğer her tarafında yumuşak bir yapıya, hani içinde sünger yada bir dolgu malzemesi olduğu için ıslanırsa ne olur, sarkma yapar mı? Malzemeyi bozarmıyım diye korktum. Paylaşımda ki ikinci fotoğraf bir fikir verir mi bilmiyorum?
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,179
Beğeniler
10,332
İl
İstanbul
#18
Yalıtım malzemesinin kenarları hariç diğer her tarafında yumuşak bir yapıya, hani içinde sünger yada bir dolgu malzemesi olduğu için ıslanırsa ne olur, sarkma yapar mı? Malzemeyi bozarmıyım diye korktum. Paylaşımda ki ikinci fotoğraf bir fikir verir mi bilmiyorum?
Hocam basınçlı pompayla toz şeklinde malzemeyi hafif ıslatacaksınız ki silerken topaklanmasın, nemli olacak sadece. Temizleyiciyi de köpük yapan şişeye koyup köpükle silerseniz daha fazla ıslanmasının önüne geçersiniz. Sonra kaputu kapatıp motoru çalıştırarak daha hızlı kuruması sağlanabilir. Sorun olacağını sanmıyorum.