Uygulama Önerisi

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#1


Selamın aleyküm abilerim kardeşlerim aracım 2008 model ford c-max aracıma polisaj yapmayı düşünüyorum aracımda 3 çamurluk ve tamponlar boyalı ve araçta fabrikasyon orjinal boyalarındada portakal kabuğu görüntüsü var çizikler tırnak girmiycek kadar var ama çok harede çok elle pasta cila yaptım resimleride ekledim pasta ciladan sonra çizikler gitmedi sadece parlama oldu buda beni tatmin etmedi arabayı komple köpükle yıkayıp ipayla komple silmeyi düşünüyorum eski pastayı çıkarmak için sonra demir tozu temizliği kill temizliği sonra menzerna 400-2500-3800 ve menzerna boya korumayün ped-ortasert sünger ped -soft ped
Yapmayı planladığım şeyler bunlar ama makineyle hiç yapmadım becerim yok bu arabanın boya vernik sertliği nasıldır makinede ne kadar baskı yapılması lazım araştırdım ama gene uygulama yapmadığım için boyayı yakma korkum var makine olarakta bosch markanın polisajını almayı düşünüyorum tavsiyelere ustaların ince bilgilerine açığım önerilerinizi bekliyorum
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#5
Aleyküm selam, hoşgeldiniz tekrar. Yıakdıltan sonra ipa ile geçmenize gerek yok, zaten oasta yapacaksınız, pasta sökme diye birşey yoktur, polisaj işleminden sonra koruma uygulamadan önce pasta yağlarından arındırmak için kullanılır sadece ipa, prep yada temizlik tineri.
Ford verniği oldukça sert bir verniktir, çizik almak da çok zordur. Kolay yakabileceğiniz bir vernikte değildir. Lakin kenar köşe ve boyalı plastiklerde yine dikkat etmeniz gerekir. Çok çabuk açabikirsiniz ters bir haraketle. Onun dışında her şey tecrübe, yani anlatma yoluyla bir yere kadar, teorik olarak videoları izleyebilirsiniz sonrasında siz ve makina vardır.
Makina tercihi güzel. Pasta olarak menzerna yerine tacsystem pastalarını size tavsiye ederim. Sonax cutmax falan önerecem ama maalesef ülkemizde yok. Polisaj işleminden sonra da mutlaka bir koruma ürünü uygulamanızı da tavsiye ederim, aracı bu işlemin üstüne çıplak bırakmayın.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#6
Ben de ilk polisajıma başlamadan önce bir çok video izledim. Ancak aşağıda bulunan video dan sonra araca giriştim. İlk seferinde ekstra dikkat ederseniz eğer herhangi bir sorun yaşamazsınız. Köşeler, plastik birleşim yerleri, varsa panellerdeki kabartmaların köşeleri tehlikeli yerlerdir. Ayrıca plastik üzeri boya olan yerlerde sıkıntılıdır. Fazla baskı yapmaya ve ısındırmaya gelmez.

 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#7
tek başınıza değilde bir bilenden yardım alın bence şuanlık
Çankırıda profesyonel yapan bi yer yok herkes sanayi usulü diyebilirim yıkamacıda dedim abi portakal kabuğu görüntüsü var komple zımparalayıp pasta cila yapabilirmisin dedim yaparız dedi bi hafta sonra gittim adam korktu kardeşim valla ben yapamam o iş biraz zahmetli dedi
 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#8
Ben de ilk polisajıma başlamadan önce bir çok video izledim. Ancak aşağıda bulunan video dan sonra araca giriştim. İlk seferinde ekstra dikkat ederseniz eğer herhangi bir sorun yaşamazsınız. Köşeler, plastik birleşim yerleri, varsa panellerdeki kabartmaların köşeleri tehlikeli yerlerdir. Ayrıca plastik üzeri boya olan yerlerde sıkıntılıdır. Fazla baskı yapmaya ve ısındırmaya gelmez.

Tamponlarım boyalı oralara hiç girişmesem mi veya hiç baskı yapmafan sivri köşe yerlere dikkat ederek mi yapsam
 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#9
tek başınıza değilde bir bilenden yardım alın bence şuanlık
Ustam çankırıda usta olsa bile gösterceğini pek sanmıyom bide profesyonel yapan bi yer yok çok video izledim ama denemeyince gene bilemiyorum sanayi usulü yapan çok ama ben kaliteli ürünlerle güzel yapan birinden öğrenmek istiyorum ama çankırıdada bulamadım kendim yaparsamda ilk buzdolabının boyasında felan denemeyi düşünüyom açıkcası en azından yakarsam bi orda alışmaya çalışcam
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,521
Beğeniler
3,541
Yaş
38
İl
Ankara
#10
Ben de ilk polisajıma başlamadan önce bir çok video izledim. Ancak aşağıda bulunan video dan sonra araca giriştim. İlk seferinde ekstra dikkat ederseniz eğer herhangi bir sorun yaşamazsınız. Köşeler, plastik birleşim yerleri, varsa panellerdeki kabartmaların köşeleri tehlikeli yerlerdir. Ayrıca plastik üzeri boya olan yerlerde sıkıntılıdır. Fazla baskı yapmaya ve ısındırmaya gelmez.

Vayy be can ne videoydu ama açıp açıp bakardım hiç yapmadığım dönemde dedim ki sağa sola aşağı yukarı kaydır birazda yüzeyi tara bu iş tamamdır demiştim :) işe başlayınca çok basite aldığımı anlamıştım :D
 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#11
Aleyküm selam, hoşgeldiniz tekrar. Yıakdıltan sonra ipa ile geçmenize gerek yok, zaten oasta yapacaksınız, pasta sökme diye birşey yoktur, polisaj işleminden sonra koruma uygulamadan önce pasta yağlarından arındırmak için kullanılır sadece ipa, prep yada temizlik tineri.
Ford verniği oldukça sert bir verniktir, çizik almak da çok zordur. Kolay yakabileceğiniz bir vernikte değildir. Lakin kenar köşe ve boyalı plastiklerde yine dikkat etmeniz gerekir. Çok çabuk açabikirsiniz ters bir haraketle. Onun dışında her şey tecrübe, yani anlatma yoluyla bir yere kadar, teorik olarak videoları izleyebilirsiniz sonrasında siz ve makina vardır.
Makina tercihi güzel. Pasta olarak menzerna yerine tacsystem pastalarını size tavsiye ederim. Sonax cutmax falan önerecem ama maalesef ülkemizde yok. Polisaj işleminden sonra da mutlaka bir koruma ürünü uygulamanızı da tavsiye ederim, aracı bu işlemin üstüne çıplak bırakmayın.
Boyanan tamponlar daha mı tehlikeli oluyo üstüne bi kat daha boya vurulmasına rağmen bide tamponda çok sivri kenar kısımlar var tamponlara girişmesem mi hiç
 

emrecanoran22

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
17 Mar 2018
Mesajlar
182
Beğeniler
552
Yaş
31
İl
tekirdağ çorlu
#12
Bende bundan 2 3 yıl önce kadar sizin gibi denemek öğrenmek istiyordum ancak imkan yoktu kendi arabamada bunun için kiyamiyordum . Sanayi de çıkma parçacilara gidip hurda bir siyah araç kaputu buldum . Köşesi ezilmiş kazadan ama epey alan vardı benim için. Orda elimdeki tüm ürünleri tek tek deneyerek çalıştım . Güneşe çıkardım çiziklere baktım harelere baktım vs bana çok faydası oldu hem kombinasyon seçmede hemde makina hakimiyetinde. Ardından kendi arabama geçtim ama risk almamak için orta sert pad menzerna 2500 ile çalıştım ardından 3800 . 3 4 tane böyle araba yaptıktan sonra 400 u kullanmaya başladım . Ardından bı seviye ileri gidip ufs yün keçe ile uygulamaya başladım . Sonra yakın zamanda bı orbital makina alarak işi daha da güzel bı noktaya getirdim kendi adıma. Size tavsiyem hiç tecrübeniz yoksa 400 kadar agresif değil de biraz daha az çizik gideren ürünlerle girmeniz. Meguiars d300 @onurçiko hocam tac system ultra denemisti yakın zamanda tek aşamada güzel sonuç veren ürünlerdendi onu alabilirsiniz . Bide yaptığınız işte isiklandirmaya özen gösterirseniz başarı oranını daha iyi tahlil edersiniz . Güneş bunlardan en iyisidir ama çalışırken de iyi ışık size fayda sağlayacaktir.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#13
Bende bundan 2 3 yıl önce kadar sizin gibi denemek öğrenmek istiyordum ancak imkan yoktu kendi arabamada bunun için kiyamiyordum . Sanayi de çıkma parçacilara gidip hurda bir siyah araç kaputu buldum . Köşesi ezilmiş kazadan ama epey alan vardı benim için. Orda elimdeki tüm ürünleri tek tek deneyerek çalıştım . Güneşe çıkardım çiziklere baktım harelere baktım vs bana çok faydası oldu hem kombinasyon seçmede hemde makina hakimiyetinde. Ardından kendi arabama geçtim ama risk almamak için orta sert pad menzerna 2500 ile çalıştım ardından 3800 . 3 4 tane böyle araba yaptıktan sonra 400 u kullanmaya başladım . Ardından bı seviye ileri gidip ufs yün keçe ile uygulamaya başladım . Sonra yakın zamanda bı orbital makina alarak işi daha da güzel bı noktaya getirdim kendi adıma. Size tavsiyem hiç tecrübeniz yoksa 400 kadar agresif değil de biraz daha az çizik gideren ürünlerle girmeniz. Meguiars d300 @onurçiko hocam tac system ultra denemisti yakın zamanda tek aşamada güzel sonuç veren ürünlerdendi onu alabilirsiniz . Bide yaptığınız işte isiklandirmaya özen gösterirseniz başarı oranını daha iyi tahlil edersiniz . Güneş bunlardan en iyisidir ama çalışırken de iyi ışık size fayda sağlayacaktir.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu tavsiyeniz için sağolun sizin dediğiniz gibi bi hurda parça bulup orta sert pedle 2500 le denemeye başlıycam en iyisi bu galiba
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#14
Tamponlarım boyalı oralara hiç girişmesem mi veya hiç baskı yapmafan sivri köşe yerlere dikkat ederek mi yapsam
Tamponlar plastik üzerine boya ise metal panellerde çalıştığınızdan daha yumuşak çalışmanız gerekiyor. Korkulacak bir şey yok. Az baskı yapın aynı yerde uzun süre çalışmayın yeter.
 

merttkee

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
24
Beğeniler
12
Yaş
24
İl
Çankırı
#15
Tamponlar plastik üzerine boya ise metal panellerde çalıştığınızdan daha yumuşak çalışmanız gerekiyor. Korkulacak bir şey yok. Az baskı yapın aynı yerde uzun süre çalışmayın yeter.
Tamamdır bilgilendirdiğiniz için sağolun artık yanma olursada bidaha boyatırız en azından hatalarımı anlarım tecrübe olur