Aracına göre oldukça değişkenlik gösteriyor maalesef. 301 tavanını ölçtüğümde 105 mikron civarı geliyordu orta sınıf araçlarda 130-150 arası oluyor genelde.
80 mikron vernik gerçekten çok fazla. 100 mikron ölçüm yaptıysanız zaten katmanlar sac astarı, boya astarı, 2 kat boya derken nereden bakarsanız bakın 40-50 mikron minimum bunların kalınlığı oluşturur.
Bu uygulamaya gelecek olursak:
Bu tür vernik yanığına yapılan uygulamalar son dönemde çok hızlı bir şekilde yayıldı. Benim tavanda da güneş yanığı var. araç Clio 2 HB. Letgodan bu uygulamanın ilanını koyanlara fiyat ve süre sordum. Hepsi de 2-3 saat arasında süre belirttiler. Fiyat olarak ise 300 ile 600 TL arasında fiyat verdiler.
Güneş yanığı gerçekten güzel bir görüntü değil. Boyatsan bir dert boyatmasan ayrı dert. Bu tür uygulama aslında güneş yanığını makyajlama bir yöntemdir. Vernik kalıntılarını kaldırınca oraya en ucuz marka seramik uyguluyorlardır. Hatta GcT marka falan varmış 50 TLye. Birçok vernik çıkarma solüsyonunu bununla birlikte satılan ilanlarda var. Seramik verniğin yerini zaten tutmaz. O yüzden bu işlem yapılabilir veya yaptırılabilir zira bende yapmayı düşünüyorum ama bu şartları kesinlikle sağlayarak:
1. Kullanılacak seramiğin iyi ve kaliteli olması gerekiyor.
2. Bir kat değil, birkaç kat seramiğin uygulanması gerekir, ürün özelliğine göre buna elveriyorsa.
3. Yine kaliteli bir hızlı cila ile seramiği korunması gerekiyor.
4. Üç/altı aylık periyotlarla boya ölçümü yapılarak seramiğin durumu kontrol edilmeli.
5. Yıkarken seramiği almayacak şekilde detailing şartlarına göre yıkanmalı.