Volkswagen Polo Uygulamalarım

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#1
Herkese iyi pazarlar değerli detailing forum ailesi. Uzun zamandır yapmayı planladığım fakat zaman bulamadığım siyah aracıma kendi çabalarımla yaptığım uygulamaları paylaşmak isterim
Uygulama garajımın olmaması sebebiyle benzinlik ortamında rahat bir saatte gerçekleştirildi. Çok profesyonel olmamakla birlikte elimden geldiği kadar toparlamaya çalıştım :D

Uygulama öncesi Malzemeler:
1)Valet Pro Citrus Pre Wash 1:10 sulandırılmış ön yıkama
2)Valet Pro Dragons Breath Demir Tozu Sökücü
3) Valet Pro Mavi Kil 100 gr.
4)Kil uygulaması için herhangi bir cilasız şampuan
5)İPA
6)Valet Pro detay fırçaları
7)Auto Gylm High Definition Wax.
8)Uygulamalar arasındaki geçişte kostik kullanıldı. Sebebini birazdan bahsedeceğim.
9)Kurulama Havlusu olarak Liquid Elements 1400 gsm ve Spark'ın meşhur gri twisted bezi
10)Wax silme bezi olarak da Mr.Green'in dörtlü bezi kullanıldı.


Uygulama Aşamaları:
Aracın üzerinde benden önceki sahibinin kenar köşede yaptırmış olduğu pasta cila ile tabir edilen bir uygulama yapılmış. Bu sebepten ötürü uygulamA sonrasında herhangi bir perdeleme olmaması için aracın üzerindeki kalitesiz korumanın tamamen sökülmesi için benzinlik kostiği ile yıkamaya başladım. Ha şunu da bahsedeyim aracın üzerinde forumda çokça methedilen sonax bsd kullanılmıştı. Bunu ben üzerindeki kalitesiz korumanın az da olsun ömrü uzun olsun diye kullanmıştım.

Geçen hafta Ankara'ya yağan yağmurların üzerine sonax bsd'nin etkisi:







Gelelim ilk kostikli yıkamaya :D ilk yıkamada tüm korumayı üzerinden alır diye düşündüğüm fakat halen az da olsa devam eden sonax bsd'nin ben ölmedim halen burdayım deyişleri geliyor :D :D





Baktım bu korumayı tamamen kaldıramıyorum bir kez daha kostikli yıkamayı tercih ettim. Deneyimlerim üzerine sonax bsd halen daha dayanıklı.





Demir tozu temizliğine geçtim. Demir tozu temizliğinden önce kostikli yıkamadan hemen sonra aracı kurulamadan ıslak zemin üzerine valet pro'nun sprey şişesine dragons breath koymuştum. Siyah araba olduğu için çok belli etmedi. Güneşten etkilenmemesi ve kurumaması için sabahın en erken saatinde gitsem de kurumasının önüne geçemedim.





Demir tozu temizliğinin ardından 2 defa duruladıktan sonra yüzeyi iyice kurulayarak. Kil uygulamasına hazır hale getirdim. Yüzeyi kurulamamın sebebi sabah saatlerinin iyice ilerlemesiyle güneşin aracın üstüne gelmesi ve su lekelerinden korkuyor olmam :D

Kil uygulamasına geçmeden önce cilasız bir şampuan almıştım. 2-3 damla damlatarak spreyi hazır hale getirdim. Kili de 3 parçaya ayırmıştım. İyice yoğurdum hazır hale getirdim. Kilin sadece 1 parçasını kullandım. Şanslıyım ki hiç düşürmedim kili :D




Kil uygulamasından ön cam dahil tüm camlar da aracın yüzeyinde olduğu gibi kontaminasyondan arındırılmış bir halde tam tabiriyle bebek teni biçimine geldi. :D




Kil uygulaması bittiğinde yıkadıktan sonra aracın siyah bir araç olduğunu biliyordum. Fakat boyasındaki simli yapıyı yeni yeni keşfediyor olmam beni iyice mutlu etti. :D




işlemler bittiğinde kilin hali :D



Kil uygulamasının ardından yüzeyi iyice temizlendi. Polisaj uygulamasına gerek olduğunu biliyordum fakat yapacak yerim olmadığı için bu işe girişemedim. İlkbahara doğru profesyonel bir uygulama yaptırmayı düşünüyorum.


Yüzey yıkandıktan sonra hazır hale gelmesi için İpa ile yüzeyi güzelce temizledim. Ardından @Respect3578'dan aldığım Auto gylm hd wax'ı aracımın üzerine uyguladım.

Şimdi terapi zamanı dostlar :D





Ve final....




 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#3
Selamlar hocam.
Evet hocam bunu bilerek yaptım aracıma
Araştırmalarım üzere turuncu kilin temizleme yapmadığını neredeyse sıfıra yakın araçlarda kullanıldığını öğrendiğimde başka bir çözüm göremedim. Şimdilik çok dikkat çeken bir çizik yok sadece hafif bir polisaj istiyor. Çiziklerin giderilmesi için. Önümüz kış olduğu için pek de bir şey düşünmedim açıkçası. İlkbahar gibi profesyonel bir uygulama için @CNR Detailing ziyaret edeceğim inşallah.
 
Son düzenleme:

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#4
Herkese iyi pazarlar değerli detailing forum ailesi. Uzun zamandır yapmayı planladığım fakat zaman bulamadığım siyah aracıma kendi çabalarımla yaptığım uygulamaları paylaşmak isterim
Uygulama garajımın olmaması sebebiyle benzinlik ortamında rahat bir saatte gerçekleştirildi. Çok profesyonel olmamakla birlikte elimden geldiği kadar toparlamaya çalıştım :D

Uygulama öncesi Malzemeler:
1)Valet Pro Citrus Pre Wash 1:10 sulandırılmış ön yıkama
2)Valet Pro Dragons Breath Demir Tozu Sökücü
3) Valet Pro Mavi Kil 100 gr.
4)Kil uygulaması için herhangi bir cilasız şampuan
5)İPA
6)Valet Pro detay fırçaları
7)Auto Gylm High Definition Wax.
8)Uygulamalar arasındaki geçişte kostik kullanıldı. Sebebini birazdan bahsedeceğim.
9)Kurulama Havlusu olarak Liquid Elements 1400 gsm ve Spark'ın meşhur gri twisted bezi
10)Wax silme bezi olarak da Mr.Green'in dörtlü bezi kullanıldı.


Uygulama Aşamaları:
Aracın üzerinde benden önceki sahibinin kenar köşede yaptırmış olduğu pasta cila ile tabir edilen bir uygulama yapılmış. Bu sebepten ötürü uygulamA sonrasında herhangi bir perdeleme olmaması için aracın üzerindeki kalitesiz korumanın tamamen sökülmesi için benzinlik kostiği ile yıkamaya başladım. Ha şunu da bahsedeyim aracın üzerinde forumda çokça methedilen sonax bsd kullanılmıştı. Bunu ben üzerindeki kalitesiz korumanın az da olsun ömrü uzun olsun diye kullanmıştım.

Geçen hafta Ankara'ya yağan yağmurların üzerine sonax bsd'nin etkisi:







Gelelim ilk kostikli yıkamaya :D ilk yıkamada tüm korumayı üzerinden alır diye düşündüğüm fakat halen az da olsa devam eden sonax bsd'nin ben ölmedim halen burdayım deyişleri geliyor :D:D





Baktım bu korumayı tamamen kaldıramıyorum bir kez daha kostikli yıkamayı tercih ettim. Deneyimlerim üzerine sonax bsd halen daha dayanıklı.





Demir tozu temizliğine geçtim. Demir tozu temizliğinden önce kostikli yıkamadan hemen sonra aracı kurulamadan ıslak zemin üzerine valet pro'nun sprey şişesine dragons breath koymuştum. Siyah araba olduğu için çok belli etmedi. Güneşten etkilenmemesi ve kurumaması için sabahın en erken saatinde gitsem de kurumasının önüne geçemedim.





Demir tozu temizliğinin ardından 2 defa duruladıktan sonra yüzeyi iyice kurulayarak. Kil uygulamasına hazır hale getirdim. Yüzeyi kurulamamın sebebi sabah saatlerinin iyice ilerlemesiyle güneşin aracın üstüne gelmesi ve su lekelerinden korkuyor olmam :D

Kil uygulamasına geçmeden önce cilasız bir şampuan almıştım. 2-3 damla damlatarak spreyi hazır hale getirdim. Kili de 3 parçaya ayırmıştım. İyice yoğurdum hazır hale getirdim. Kilin sadece 1 parçasını kullandım. Şanslıyım ki hiç düşürmedim kili :D




Kil uygulamasından ön cam dahil tüm camlar da aracın yüzeyinde olduğu gibi kontaminasyondan arındırılmış bir halde tam tabiriyle bebek teni biçimine geldi. :D




Kil uygulaması bittiğinde yıkadıktan sonra aracın siyah bir araç olduğunu biliyordum. Fakat boyasındaki simli yapıyı yeni yeni keşfediyor olmam beni iyice mutlu etti. :D




işlemler bittiğinde kilin hali :D



Kil uygulamasının ardından yüzeyi iyice temizlendi. Polisaj uygulamasına gerek olduğunu biliyordum fakat yapacak yerim olmadığı için bu işe girişemedim. İlkbahara doğru profesyonel bir uygulama yaptırmayı düşünüyorum.


Yüzey yıkandıktan sonra hazır hale gelmesi için İpa ile yüzeyi güzelce temizledim. Ardından @Respect3578'dan aldığım Auto gylm hd wax'ı aracımın üzerine uyguladım.

Şimdi terapi zamanı dostlar :D





Ve final....




Oo garapolo severim:cool:
Ellerine sağlık. Polisaj yapılıncaya kadar en iyisini yapmışsın. Kilden sonraki parlaklık seni arabaya daha da bağlamıştır Çıkan kirden belli ama sanki birazda kilin içinde zift gelmiş gibi. Dert değil ama çizik riski iki katına çıkar. Ne demiş vosvagen biz daha iyisini yapıncaya kadar şimdilik en iyisi bu:sussx::yuzx:

Açıklama: Kil parlatmaz yüzeydeki alınamayan pislikleri topladığı için ışığın kırılmasını azaltır. Doğru saçılan ışık göze daha iyi gelir
 

DMR

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Oca 2018
Mesajlar
468
Beğeniler
1,152
İl
İzmir
#5
Elinize sağlık, çok güzel bir uygulama olmuş. 1 saatte demirtozu kil nasıl bitirdiniz çok hızlı olmuş. Benim sadece detaylı yıkama işlemim kil demirtozu hariç 2 saat sürüyor. :D
 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#6
Oo garapolo severim:cool:
Ellerine sağlık. Polisaj yapılıncaya kadar en iyisini yapmışsın. Kilden sonraki parlaklık seni arabaya daha da bağlamıştır Çıkan kirden belli ama sanki birazda kilin içinde zift gelmiş gibi. Dert değil ama çizik riski iki katına çıkar. Ne demiş vosvagen biz daha iyisini yapıncaya kadar şimdilik en iyisi bu:sussx::yuzx:

Açıklama: Kil parlatmaz yüzeydeki alınamayan pislikleri topladığı için ışığın kırılmasını azaltır. Doğru saçılan ışık göze daha iyi gelir
Selamlar hocam teşekkür ederim. Bu zift olayı siyah arabaların ortak derdi sanırım. Detaylı yıkamada Auto gylm tar remover kullanmama rağmen kil uygulamasında bile halen daha etkileri gözler görülüyor. Kil uygulaması sonucunda parlaklık elde etmedim ama hani simli boya güneşte kendini belli eder ya o şekilde görmüş olmamı sağladı hocam. :D
 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#7
Elinize sağlık, çok güzel bir uygulama olmuş. 1 saatte demirtozu kil nasıl bitirdiniz çok hızlı olmuş. Benim sadece detaylı yıkama işlemim kil demirtozu hariç 2 saat sürüyor. :D
Hocam cumartesi sabah 8.30 dan akşam 18.00 e kadar oradaydım. Foruma daha bugün atabildim. Tek kişi uğraşınca kil+demirtozu+wax(silinmesi) mental olarak bile vücudum bugün hamlamış. Bu iş çok keyifli her şeye değer. :D
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#8
Elinize sağlık, polisaj yapılasıya kadar en iyisi bu bence de. O kil ne öyle anaam:saskin: araba 1kg hafiflemiş:)Ama sonuçta parlaklık bariz artmış:begenixx:
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#9
Öncelikle maşallah diyelim. :nazar:

O kili lastiklere mi sürdünarkadaş o nedir :saskin:

AG HD Wax benim ilk göz ağrım, sevdiğim bir wax. Biraz tozutuyor ama olsun.. Gayet başarılı bulduğum bir wax :) Siyaha da yakışmış hani :)

Valla ben demirtozu hadi neyse de Kil uygulamasını çok uzun sürdüğü için pek sevmiyorum. ikisini baya bi hızlı bitirmişsiniz :)

Tekrar ellerinize sağlık, maşallah.:alkıssx::alkıssx::alkıssx::nazar:
 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#11
Öncelikle maşallah diyelim. :nazar:

O kili lastiklere mi sürdünarkadaş o nedir :saskin:

AG HD Wax benim ilk göz ağrım, sevdiğim bir wax. Biraz tozutuyor ama olsun.. Gayet başarılı bulduğum bir wax :) Siyaha da yakışmış hani :)

Valla ben demirtozu hadi neyse de Kil uygulamasını çok uzun sürdüğü için pek sevmiyorum. ikisini baya bi hızlı bitirmişsiniz :)

Tekrar ellerinize sağlık, maşallah.:alkıssx::alkıssx::alkıssx::nazar:
Hocam kil uygulamasından sonra yaptığım yıkamaların hepsinin boş olduğunu anladım. :D ne kadar da detaylı yıkasak siyah arabadaki zift izleri belli olmuyor. Kil de haliyle sökünce her şey gözler önüne serildi :D
Ag ilk defa denedim dünden beri herkes ne sürdün bu araca diyor. Şimdilik çok iyi her şey.
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#12
Hocam kil uygulamasından sonra yaptığım yıkamaların hepsinin boş olduğunu anladım. :D ne kadar da detaylı yıkasak siyah arabadaki zift izleri belli olmuyor. Kil de haliyle sökünce her şey gözler önüne serildi :D
Ag ilk defa denedim dünden beri herkes ne sürdün bu araca diyor. Şimdilik çok iyi her şey.
Wax olsun taştan olsun :D Maşallah tekrardan :)
 

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#13
Eline emeğine sağlık. Ben çok beğendim yapılan uygulamayı araç resmen yılanın kabuğunu değiştirmesi gibi değiştirmiş o kasları bir müddet seni canını acıtacak ama tabikide senin dediğin gibi sonuç mükemmel olunca herşeye rağmen değiyor. Bir dip not ilk yikamasini yaptıktan sonra arkasından ikinci bir wax uygulaması yapmanı öneririm.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#14
Ellerinize sağlık. Benzinlik için güzel bir uygulama olmuş :alkis:
 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#15
Eline emeğine sağlık. Ben çok beğendim yapılan uygulamayı araç resmen yılanın kabuğunu değiştirmesi gibi değiştirmiş o kasları bir müddet seni canını acıtacak ama tabikide senin dediğin gibi sonuç mükemmel olunca herşeye rağmen değiyor. Bir dip not ilk yikamasini yaptıktan sonra arkasından ikinci bir wax uygulaması yapmanı öneririm.
çok teşekkür ederim hocam. Ürünün kalitesi çok güzel şuan güncel fiyatını gördükçe iyi ki satın almışım diyorum :D
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#17
Elinize sağlık hocam :) ankarada hangi semtte bu benzinlik? Bizim bu tarafta mı böyle bilmiyorum ama peronsuz sağı solu üstü kapalı olmayan benzinlik pek kalmadı. Sizin uygulama bu sebeple baya zor olarak başlamış en başından da. Kil uygulamasını ben de ilk yaptığımda çizik durumundan korkuyordum. Kil sonrası yüzeyde kontaminasyon kalmayıp pürüzsüz hale gelmesi, yüzeyde bir miktar çizik oluşması durumunu göz ardı ettirmeye fazlasıyla yetti :) sizde de aynı durum oluşmuş, renk açığa çıkmış :) AG HD Wax ile de finaller ışıl ışıl olmuş :)
 

yakupkilic

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
208
İl
Ankara
#19
Elinize sağlık hocam :) ankarada hangi semtte bu benzinlik? Bizim bu tarafta mı böyle bilmiyorum ama peronsuz sağı solu üstü kapalı olmayan benzinlik pek kalmadı. Sizin uygulama bu sebeple baya zor olarak başlamış en başından da. Kil uygulamasını ben de ilk yaptığımda çizik durumundan korkuyordum. Kil sonrası yüzeyde kontaminasyon kalmayıp pürüzsüz hale gelmesi, yüzeyde bir miktar çizik oluşması durumunu göz ardı ettirmeye fazlasıyla yetti :) sizde de aynı durum oluşmuş, renk açığa çıkmış :) AG HD Wax ile de finaller ışıl ışıl olmuş :)
Hocam selamlar Ankara batıkent çakırlar da büyük göbeğe geldikten sonra sağdan ivedik yönüne doğru giderken p.o nin içinde gerçekleştirdim uygulamaları. Ankarada bir çok yer dolaşmış ve su kalitesi bakımından araştırmış biri olarak şuan en iyisi burası diyebilirim. Geçen yıl büyük bir tadilat geçirdi ve ortam şuan çok ferah tek eksi yönü öğlen 4-5 den sonra araba yıkayabiliyorum ancak. Akşam da 10'a kadar tam yıkama yerinin üzerinde sokak lambası büyüklüğünde aydınlatma var akşam saat 9 da araba yıkadığımı bilirim. :D bu tarafa gelirsen bir gün beraber yıkarız :D
Kil uygulamasına gelince hocam mavi kil kullandım aracım 2011 model ekspertiz yapılırken boya mikronlarını çok iyi hatırlıyorum hiç uygulama yüzü görmemiş fabrikasyon 115-130 arası gidip geliyor. Ekonomik olarak değil de önümüz kış olduğu için en doğrusu böyle bi uygulama olacağını düşündüm. İlk işim ilkbahar gibi polish işlemi yaptırmak olacak. Dürüst konuşmak gerekirse çizik olmadı mı oldu bunu biliyorum ancak aracım öncesinden de çizikti. Çok kez yanlış yıkamaya mağruz kalmış. Kostik kurbanı olmuş. Şuan boya yeni yeni kendine geliyor diyebilirim. Bunda en büyük etken de şebeke suyunun kullanılması tabii ki..
Renk açığa çıktı durumu aslında rengin kırılması ile ilgili doğru ışık doğru kırılmaya uğrayınca araba da hoş duruyor haliyle. Ben çıkan kire inanamadım haliyle.
Senin aracın beyaz gördüğüm kadarıyla beyazın parladığına herkesi inandırmak zordur ama ben iyi bilirim beyaz da parlar. Hatta mavi kil sonucu siyah araçtan daha az çiziği belli eder. Çizik oluşturur yine ancak daha az belli eder. Eğer ki imkanınız varsa deneyin derim. Sonucu çok beğeneceksiniz. Eminim.
Özellikle ön cama kil uyguladıktan sonra wax uygulayın şu ankara yağmurlarında sileceğe dahi ihtiyacınız olmayacak :D