Herkese Merhabalar
Garajımız bu sefer ki konuğu yalnızca 4000 km de olan XC40.
Araca boya düzeltme işlemi ardından Gyeon Mohs
Camlara yağmur kaydırıcı
Derilerini deri koruma yapılacak.
- İlk olarak ön yıkama ile başlıyoruz.
- Ardından KochChemie FB ile demir tozlarını temizledik.
Demir tozları polisajdan önce temizlenmediği taktirde zamanla vernikte bozulmalar yol açmaktadır ve paslanmaya sebebiyet verebilir.
- Ardından Valet Pro mavi kil ile kil temizliği yaptık. Çok fazla kir çıkmadı.
Alt tarafta ki fotoğraf da yıkama ile çıkmayan kirlerin kil ile nasıl temizlendiğini görebilirsiniz.
- Ardından aracı içeri alarak maskeleme işlemine başlıyoruz.
Aracı maskelemek en önemli kısımlarından biridir polisajın. Düzgün maskelenmemiş bir aracta polisaj yaparken ciddi zararlara yol açabilirsiniz.
- Gelelim aracın boyasına, yalnızca 2 kez fırça ile yıkanmış aracın boyası bu şekilde
- Aracı yıkayan arkadaşa sormak lazım aracı yıkamış mı yoksa zımpara mı yapmış. Ben anlam veremedim boyanın bu kadar kötü olmasına.
Çeşitli kombinasyonlar denedim fakat çoğu işe yaramadı. Ağır aşındırıcı ürünler de kullanmak istemedim boyayı aşırı yıpratmamak için.
Fakat hiçbiri işe yaramadı. Mecburen Tac System in Refinish 1 ile başladım.
- Bir nevi sıvı zımpara olduğu için yüzeyi bir hayli yoruyor fakat çizikleri güzel alıyor.
Ağır aşındırıcı olduğu için çok fazla hare ve hologram bıraktı.
-Refinish 1 in ardından Menzerna 400 yeşil seri ve orta sert sünger ile devam ediyorum.
Menzerna 400 yeşil seri güzel ürün özellikle sarfiyat olarak çok iyi bu konuda güzel geliştirme yapmışlar.
Neredeyse 3800 ile aynı sarfiyatı var diyebiliriz. En favori pastamdır bu arada
- 400 den sonra 2500 ile geçiyorum boyanın üstünden ve daha güzel sonuç çıkıyor ortaya.
Bu arada volvoların boyası çok sert bildiğiniz kemik gibi vuruyorsunuz vuruyorsunuz işlemiyor
-Son olarak da 3800 ve finish ped ile bitiriyorum. fakat onun fotoğrafını bulamadım.
-Hava çok soğuk malum ben içerde çalışırken dışarda kar yağıyordu.
Aracın yüzeyi de sürekli soğuyor. Soğuk alanda da pasta iş yapmıyor.
Bundan dolayı ufoyu sürekli yapacağım bir sonraki panele doğru çeviriyorum panel önceden ısındığı için daha rahat çalışıyorum.
- Boya düzeltme aşaması bitiminde maskeleme bantlarını çıkardım ve aracı dışarı aldım.
- Yıkadıktan sonra aracın tamamen kuruması beklerken o sırada iç tarafa giriştim zaten yapılacak fazla bir şey yoktu.
Deri aksamlar ve koltukları temizledim. Temizlerken Colourlock hafif deri temizleyici ve Colourlock deri temizleme fırçası kullandım.
Temizledikten sonra Colourloch Deri Kalkanı ile koruma altına aldım.
- Aracın dışı iyice kuruduktan sonra m600 tiner ile komple sildim ve seramiğin ilk katını uyguladım.
Mohs un uygulaması çok kolay leke pus vs bırakmıyor. Çok kolay siliniyor ve çok bereketli
4 saat bekledikten sonra ikinci katını da uyguladım.
Son olarak ertesi sabah üzerine Gyeon Cure uyguladım.
Buyrun final fotoğrafları
- Motoru da unutmayalım
Garajımız bu sefer ki konuğu yalnızca 4000 km de olan XC40.
Araca boya düzeltme işlemi ardından Gyeon Mohs
Camlara yağmur kaydırıcı
Derilerini deri koruma yapılacak.
- İlk olarak ön yıkama ile başlıyoruz.
- Ardından KochChemie FB ile demir tozlarını temizledik.
Demir tozları polisajdan önce temizlenmediği taktirde zamanla vernikte bozulmalar yol açmaktadır ve paslanmaya sebebiyet verebilir.
- Ardından Valet Pro mavi kil ile kil temizliği yaptık. Çok fazla kir çıkmadı.
Alt tarafta ki fotoğraf da yıkama ile çıkmayan kirlerin kil ile nasıl temizlendiğini görebilirsiniz.
- Ardından aracı içeri alarak maskeleme işlemine başlıyoruz.
Aracı maskelemek en önemli kısımlarından biridir polisajın. Düzgün maskelenmemiş bir aracta polisaj yaparken ciddi zararlara yol açabilirsiniz.
- Gelelim aracın boyasına, yalnızca 2 kez fırça ile yıkanmış aracın boyası bu şekilde
- Aracı yıkayan arkadaşa sormak lazım aracı yıkamış mı yoksa zımpara mı yapmış. Ben anlam veremedim boyanın bu kadar kötü olmasına.
Çeşitli kombinasyonlar denedim fakat çoğu işe yaramadı. Ağır aşındırıcı ürünler de kullanmak istemedim boyayı aşırı yıpratmamak için.
Fakat hiçbiri işe yaramadı. Mecburen Tac System in Refinish 1 ile başladım.
- Bir nevi sıvı zımpara olduğu için yüzeyi bir hayli yoruyor fakat çizikleri güzel alıyor.
Ağır aşındırıcı olduğu için çok fazla hare ve hologram bıraktı.
-Refinish 1 in ardından Menzerna 400 yeşil seri ve orta sert sünger ile devam ediyorum.
Menzerna 400 yeşil seri güzel ürün özellikle sarfiyat olarak çok iyi bu konuda güzel geliştirme yapmışlar.
Neredeyse 3800 ile aynı sarfiyatı var diyebiliriz. En favori pastamdır bu arada
- 400 den sonra 2500 ile geçiyorum boyanın üstünden ve daha güzel sonuç çıkıyor ortaya.
Bu arada volvoların boyası çok sert bildiğiniz kemik gibi vuruyorsunuz vuruyorsunuz işlemiyor
-Son olarak da 3800 ve finish ped ile bitiriyorum. fakat onun fotoğrafını bulamadım.
-Hava çok soğuk malum ben içerde çalışırken dışarda kar yağıyordu.
Aracın yüzeyi de sürekli soğuyor. Soğuk alanda da pasta iş yapmıyor.
Bundan dolayı ufoyu sürekli yapacağım bir sonraki panele doğru çeviriyorum panel önceden ısındığı için daha rahat çalışıyorum.
- Boya düzeltme aşaması bitiminde maskeleme bantlarını çıkardım ve aracı dışarı aldım.
- Yıkadıktan sonra aracın tamamen kuruması beklerken o sırada iç tarafa giriştim zaten yapılacak fazla bir şey yoktu.
Deri aksamlar ve koltukları temizledim. Temizlerken Colourlock hafif deri temizleyici ve Colourlock deri temizleme fırçası kullandım.
Temizledikten sonra Colourloch Deri Kalkanı ile koruma altına aldım.
- Aracın dışı iyice kuruduktan sonra m600 tiner ile komple sildim ve seramiğin ilk katını uyguladım.
Mohs un uygulaması çok kolay leke pus vs bırakmıyor. Çok kolay siliniyor ve çok bereketli
4 saat bekledikten sonra ikinci katını da uyguladım.
Son olarak ertesi sabah üzerine Gyeon Cure uyguladım.
Buyrun final fotoğrafları
- Motoru da unutmayalım