Yardım lütfen

chetez1980

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
24 Nis 2020
Mesajlar
26
Beğeniler
80
Yaş
46
İl
izmir
#1
İşime gidip gelirken otobandan geçmek zorundayım ve kamyonlardan ufak tefek taşlar sıçrıyor ve çok ufakta olsa bir zedelenme gördüm... Tırnağım hafiften takılıyor, ne yapmamı önerirsiniz? Araç 4 aylık, sıfır alındı.. Servisten rötüş boyası alıp kürdanla uygulayım diyorum.. Koruma amaçlı folyo mu, seramik mi ya da detail ürünleri mi önerirsiniz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#2
İşime gidip gelirken otobandan geçmek zorundayım ve kamyonlardan ufak tefek taşlar sıçrıyor ve çok ufakta olsa bir zedelenme gördüm... Tırnağım hafiften takılıyor, ne yapmamı önerirsiniz? Araç 4 aylık, sıfır alındı.. Servisten rötüş boyası alıp kürdanla uygulayım diyorum.. Koruma amaçlı folyo mu, seramik mi ya da detail ürünleri mi önerirsiniz?
Taşa karşı folyodan başka seçeneğiniz yok maalesef. Seramiğin taşa karşı bir mukavemeti yok. Bilinen kaliteli bir marka ppf folyo çektirmenizi öneririm.
 

golf

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
838
Beğeniler
840
#5
Bencede korumanın yolu folyo, sürekli aynı yoldan gidip geliyorsanız ve bu tehlike hep varsa kesinlikle yaptırın derim. Mevcut taş izlerine gelince, taş izleri bir kaç aşama ile işçilik ile ciddi oranda kaybolabiliyor. En azından göze batmıyor. Önce boya temin edin ama su bazlı olmasın akrilik olsun. Çünkü su bazlı boyayı üç dört kat sürünce bile o çukuru doldurmuyor. Bu aşamada amaç çukuru doldurup birazda yükseltmek. Hergün bir kat sürerek çukuru doldurun. Sonra 2000 zımpara ile sulu şekilde sürdüğünüz yeri zımparalayın. Yüzeyi zeminle eşitleyin. Sonra bir kez vernik sürün ve kuruduktan sonra polisaj yapın. Bu yol taş izlerinde en güzel sonuç veren yol. Ama bir kaç günde yapılıyor işte.
 

es026

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
547
Beğeniler
1,763
Yaş
37
İl
Eskişehir
#7
Stek DynoShield yaptırın. Hem hidrofobik parlak bir yüzey elde edersiniz hem kılcal çizikleri güneş altında kendi kendine onaran bir folyo. Araç sıfır olduğu için fazla deforme olmadan çok mantıklı bir hareket olacaktır.
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#8
Hocam siz de İzmirdesiniz sanırım,önerebileceğiniz bir yer var mı?
izmir ekibimiz sağlam izmirden çok üyemiz var :) Stek folyoyu izmirde yapan 2 yetkili yer var bildiğim kadarı ile. Bornovada modena garage. karşıyakada DetailingPoint.

taş izine seramik wax qd sealent hiç bişey yapmaz tek çözüm folyo
 

ffsahin

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
866
Beğeniler
1,822
Yaş
32
İl
Kayseri
#9
İyisinden bir folyo yaptırmak yapabileceğiniz en iyi şey olur. Folyo bile bazı taşlara fayda etmiyor ama büyük çoğunluğunu engellemiş olursunuz.
 

DropX

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
344
Beğeniler
925
Yaş
37
İl
73
#10
Aldığımda sıfır şeffaf folyo yapılmıştı aracıma, güç çizik, taş izi vs yoktu. Bu sene 5. Yılı diye söktürdüm ve söktürür söktürmez taş izleri oluştu:( siz de kesinlikle folyo yaptırmalısınız ama kaliteli olmalı solma ve çatlama yapmamalı. Bunu iyi araştırıp güvenilir yerlere gitmelisiniz
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#11
Mevcut taş izlerine rötuş yapıldıktan sonra şeffaf kaput filmi çekilmesi gerekiyor. %100 çözüm mü tabii ki değil. Benim aracımda da var kaput filmi bazen öyle taşlar geliyor ki kaput filmini bile deliyor.
 

drerdogan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
23 Mar 2018
Mesajlar
262
Beğeniler
945
İl
ısparta
#13
daha fazla taş gelmeden en güzeli kaliteli bir folyo. arabayı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız komple şeffaf folyoyı da düşünebilirsiniz.
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#14
Taş izleri maalesef her yerde başına gelebiliyor. Bende aldığımda ilk gün altur dan çıkıp eve gelirken basın ekspres de cat cut ses geldi, eve geldiğimde 1 cm aralıkla 2 adet taş izi vardı. Ulan ilk gün olur mu dedim ama oldu :) Adam gibi kaliteli işçilik ve malzeme ile ppf folyo şart gibi. Babama Tiguan alacağız, bekliyoruz.. Ona yaptırmayı düşünüyorum bende.
 

caner92

Usta Detaycı
Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
529
Beğeniler
1,471
Yaş
34
İl
istanbul
#15
bendede kaputta film var 1 senedir fırsat bulup sökemedim. ha sökeceğim ha sökeceğim :D inş altında bir sıkıntı olmz sökünce. bir daha yaptırmayı düşünmüyorum.
 

caner92

Usta Detaycı
Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
529
Beğeniler
1,471
Yaş
34
İl
istanbul
#17
Neden hocam? Beğenmediniz mi?
çok çabuk matlaştı benimki. 1.5-2 sene sonra çizikleri belli eden hafif mat bir görünüm aldı. fiyatı uygun olsa tercih edilirde. 1000 tl den az istemiyorlar. benimki serviste yapıldı. birde simdi sökeceğiz altında boyaya zarar vermemiştir inş diye dua ediyoruz :D
 

kaan67

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
56
Beğeniler
107
Yaş
48
#18
Taş maalesef ciddi sıkıntı.Brnim aracımda bir yıl sonra kendim film çektim kaputa.Tamponda film yok aradan geçen yine bir yıl sonucunda iyiki yapmışım diyorum tampon daha kötü hale geldi.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

GöKHaN 35

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Oca 2020
Mesajlar
441
Beğeniler
2,501
İl
İzmir
#19
çok çabuk matlaştı benimki. 1.5-2 sene sonra çizikleri belli eden hafif mat bir görünüm aldı. fiyatı uygun olsa tercih edilirde. 1000 tl den az istemiyorlar. benimki serviste yapıldı. birde simdi sökeceğiz altında boyaya zarar vermemiştir inş diye dua ediyoruz :D
Pvc yapmışlardır. Zamanla matlaşır ve sararır. Uzun ömürlü olması için kaliteli ürün kullanılması gerekir. Aynı şekilde servis'te boya koruma , seramik vs yaptırılmaz.:)
 

caner92

Usta Detaycı
Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
529
Beğeniler
1,471
Yaş
34
İl
istanbul
#20
Pvc yapmışlardır. Zamanla matlaşır ve sararır. Uzun ömürlü olması için kaliteli ürün kullanılması gerekir. Aynı şekilde servis'te boya koruma , seramik vs yaptırılmaz.:)
Ben aldıgımda arac 1.5 senelikti temizdi. Sahibi saramik + filmi alırken yaptırmıs. Bir kaç ay sonra kötülelmeye başladı. Bir kuş pisliği olayı oldu. temizlemede cıkmadı. Aseton sürdüm daha kötü matlaştı inş altına geçmemiştir pislik.





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi