Yeni bir başlangıç...

corsa2021

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
6
Beğeniler
4
Yaş
35
İl
Antalya
#1
Herkese selamlar. 0 km bir Opel Corsa sahibi oldum. Aracı bayide yıkatmadım kir toz içinde şu an. Araç tamamiyle orijinal. Seramik kaplama, boya koruma vesaire yok. İlk yıkama için gerekli olan malzemelerin çoğunu aldım. Yağmurlar bittikten sonra bi petrole yıkamaya gideceğim. Planım ise şöyle:

1.) Normal bi hortum ile su tutacağım. (Kirleri yumuşatma maksatlı.)
2.) Valet Pro Ph Neutral Snow Foam ile ön yıkama yapacağım. Köpük yapacak makinam ise Marolex Axel 3000 olacak. (Litre başına 40 ml kadar koyacağım.) 3-5 dakika bekledikten sonra,
3.) Tazyikli su ile temizleme.
4.) Çift kova su ile yıkama aşaması. Sonax konsantre şampuan ile yıkayacağım. 4 adet Valet Pro Advanced Microfibre Wash Mitt mevcut. Kaput, tavan,bagaj ve kapılar olmak üzere ayırdım. 3-5 dakika kadar bekleyecek şampuanlı daha sonra tazyikli su ile tekrar durulama yapacağım.
5.) Kurulama aşaması. Superclean Mikrofiber Purestar DUBLEX bezi ile seri bi şekilde kurulayacağım. Camlar için ise Polikur Mikrofiber Güderi bez kullanacağım.

Jantlar için ekstra bi şey almadım henüz. Jantlarim gerçekten çok temiz ama ileriki dönem için bi şeyler alacağım elbet. Her türlü tavsiye-öneri ve eleştiriye açığım. Şimdiden teşekkürler!
 

Athree

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
18 Haz 2020
Mesajlar
83
Beğeniler
117
Yaş
26
İl
Ankara
#2
Kirleri yumuşatma maksatlı su tutmayın bence. Araba ıslandığı zaman ön yıkama köpüğünüz araca zor tutunur işlevini az yapar. Direkt olarak köpüğü sıkıp işlevini yapmasını bekleyin sonda tazyik tutun. Sonra çift yıkamaya geçersiniz
 

Athree

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
18 Haz 2020
Mesajlar
83
Beğeniler
117
Yaş
26
İl
Ankara
#3
4 tane eldiveninizin birni jantları temizlemek için kullanabilirsiniz. Çift kova yapacağınız için eldivenler temizlenmiş olacak. Birini janta ayırmanızda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum
 

Athree

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
18 Haz 2020
Mesajlar
83
Beğeniler
117
Yaş
26
İl
Ankara
#4
Aracınızın içi için direksiyona deri kalkanı, torpido plastik yerler içinde bi koruyucu almanızı öneririm. Hayırlı olsun inşallah kazasız belasız
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#5
Öncelikle hayırlı olsun, ön yıkama öncesi su tutmayın araca, direk köpük ile başlayın
 

corsa2021

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
6
Beğeniler
4
Yaş
35
İl
Antalya
#6
İyi dilekleriniz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkürler! Direkt köpük ile başlayacağım o vakit.
İç mekanda piyano siyahı malzeme kullanılmış yerler var. Hem plastik hem de piyano siyahı yüzeyler için sorun yaratmayacak bi ürün var mıdır bildiğiniz acaba ?
Auto Finesse Spritz iyi midir ? Kalıntı vesaire bırakır mı ?
 

usurer

Usta Detaycı
Üye
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
689
Beğeniler
1,284
Yaş
49
İl
izmir
#7
İyi dilekleriniz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkürler! Direkt köpük ile başlayacağım o vakit.
İç mekanda piyano siyahı malzeme kullanılmış yerler var. Hem plastik hem de piyano siyahı yüzeyler için sorun yaratmayacak bi ürün var mıdır bildiğiniz acaba ?
Auto Finesse Spritz iyi midir ? Kalıntı vesaire bırakır mı ?
Af spritz iyi ve uv koruyuculuğu olan bir ürün, kaliteli mf beze sıktıktan sonra silmeniz yeterli olacaktır.
Piano black kısımlar bir süre sonra ne yaparsanız yapın çizilecek maalesef, imkanınız varsa çok toz olursa önce bir hava tabancası tutabilirsiniz, ayrıca kaliteli ve çok yumuşak bir detay fırçası da bu konuda size yardımcı olacaktır
 

corsa2021

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
6
Beğeniler
4
Yaş
35
İl
Antalya
#8
Af spritz iyi ve uv koruyuculuğu olan bir ürün, kaliteli mf beze sıktıktan sonra silmeniz yeterli olacaktır.
Piano black kısımlar bir süre sonra ne yaparsanız yapın çizilecek maalesef, imkanınız varsa çok toz olursa önce bir hava tabancası tutabilirsiniz, ayrıca kaliteli ve çok yumuşak bir detay fırçası da bu konuda size yardımcı olacaktır
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Onun da siparişini vereyim.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#9
@corsa2021
Ön yıkama köpüğünü araba kuruyken uygulayın. Duruladıktan sonra normal kova yıkamasında şampuanı bekletmenize gerek yok, tam tersi hemen durulamalısınız. Bekleme süresi sadece ön yıkama için geçerli.

Antalyadasınız sanırım. Seramik-polisaj wax işleri için kesinlikle @onurçiko Onur abiye uğramanızı tavsiye ederim.
 

corsa2021

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
6
Beğeniler
4
Yaş
35
İl
Antalya
#12
@corsa2021
Ön yıkama köpüğünü araba kuruyken uygulayın. Duruladıktan sonra normal kova yıkamasında şampuanı bekletmenize gerek yok, tam tersi hemen durulamalısınız. Bekleme süresi sadece ön yıkama için geçerli.

Antalyadasınız sanırım. Seramik-polisaj wax işleri için kesinlikle @onurçiko Onur abiye uğramanızı tavsiye ederim.
Bunu öğrendiğim iyi oldu. Teşekkürler.
Şu an Mersin deyim kısa süre içinde geri dönersem şayet uğrarım. :)
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#13
@corsa2021, Arkadaşlar yazmış ama yine bende yazayım Araca önce su tutmayın . Önce köpük atın .
Elinizdeki foam şampuan biraz etkisiz. Bu ilk yıkama şerefine 2 kere köpük tutup 2 kere durulayailirsiniz.
Litre başına bence 40 ml çok O pompadan alıp kullananlar ne kadar ne koyuyor bi araştırın forumda var alan kullanan. Bende 2lt kwazar var 1.9 Lt su + 35-40 ml koyuyorum köpük şampuanı. Modifiyede yaptım bol bol kullanıyorum gayet yeterli . Kovaya yada pompaya fazla şampuan koymak. Daha iyi temizleyeceği anlamına gelmiyor. Hatta işi zorlaştırdığı bile oluyor . Genel olarak detay işi böyle Kararında yapmak lazım .

Arabanız hayırlı olsun. Güle güle kullanın
 

corsa2021

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
6
Beğeniler
4
Yaş
35
İl
Antalya
#16
Şampuanın üzerinde litre başına 15-60 ml kullanılabilir yazıyor el pompaları için. Sanırım deneme yanılma yöntemiyle mükemmelliğe ulaşacağız. :)
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#17
Şampuanın üzerinde litre başına 15-60 ml kullanılabilir yazıyor el pompaları için. Sanırım deneme yanılma yöntemiyle mükemmelliğe ulaşacağız. :)
Kolay gelsin litre başı bence el pompasında 50-60 ml çok olur . Nautral foam için siz lt başına 25-30 u geçmeyin derim deneme yaparken.
Ben araba temizlen tozlu iken 2 litre pompa için 40-50 ml kullanıyorum nautral foam. Çok bi etkisi yok . Forumu araştırıp . Farklı bi foam şampuan daha edinmenizi tavsiye ederim . ValetPro anfs yada foamula1 gibi yada bunlara denk başka marka .
 

Cekomastiksilikon35

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
37
Beğeniler
44
Yaş
32
İl
İzmir
#18
Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız binin. Derailinge yeni merak sarmış birisi olarak bir iki malzeme aldım. Henüz aracım da bayii den teslim almadım. Hazır bu esnada motorumu ufaktan bi temizleyim dedim. Yaklaşık 6-7 aydır su yüzü görmedi ve öyle bir pisti ki anlatamam. Flowey ev13 ile bi ön yıkama yaptım, ardından normal hortum ile su tuttum. Normalde ölümüne mücadele ettğim sinek vb tüm pislikleri sele de dahil olmak üzere adeta söktü attı. 2 litreye 20ml falan koymuşumdur çok da koymadım. Pislikler akarken içimden bişeyler eriyip gitti sanki öyle hoşnut oldum Bunu neden burada paylaştım bilmiyorum ama yazasım geldi :) Tekrar hayırlı olsun hoşgeldiniz
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#19
Yeni aracınız hayırlı olsun aramıza hoşgeldin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi