Zimpara

kayags5

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Eki 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
11
Yaş
34
İl
Malatya
#1
Degerli arkadaslar size. Bir sorum daha olacakti 400 -800-1200-2000 zimpara uyguladim bu farda cizikler olustu ne kadar yapsamda gitmiyor zimpara atlas marka ardindan kloform uyguladim. Bu cizikleri nasil alabiliriz


 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
913
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#2
Önden çekilmiş görsel olsaydı daha net yorum yapılabilirdi ancak tahminimce pleksiglass farda yanık dışında oluşan bir tahribat, yani yaptığınız işlemle alakası yok. Arkadaşımın 2006 model aracında benzer bir şey yaşadık. Far hiç temizlenmemişti, temizledikten zımpara çiziklerini aldığımızda farları açtık benzer bir durum orada da vardı. Far yüzeyinde yanık haricinde mikro çatlaklar oluşuyor. Siz far yüzeyi yanıkken bunu fark etmiyorsunuz ancak farı temizlediğinizde bunları görebilmeniz mümkün oluyor. Bildiğim kadarıyla bunun bir çözümü yok. Sizde zımpara izleri de kalmış ancak bahsettiğiniz konunun bu olmadığını sanıyorum.
400 zımpara far için çok kalın, yapıldıysa eğer sıralamayı kesinlikle atlamamak gerekiyor ardından 600 geçseydiniz kalan çizikler büyük ihtimalle olmazdı. Mümkünse tabi makine ile cırt zımpara ile yapmak daha az yorucu olabilir. Şuan bir kaç saat önceden ıslatılmış 600-800-1200(veya 1000)-1500 yapıp aşamalarda da acele etmeden giderseniz zımpara çizikleri tertemiz olur bir sorun yaşamazsınız. Çatlaklara ise yapacak bir şey yok.

Onun haricinde de kloroform ile çalışacaksanız daha ince zımparalar da işinizi görecektir. 800+1500 üstüne kloroform ile 4-5 araba yaptım. 2 aşama çalışacağınız için acele etmezseniz güzel sonuca ulaşabilirsiniz. İlla daha kalın zımparalara gerek yok, en azından güneş yanıkları için. Kendi aracıma polisaj ile yaptım ancak detay ile alakası olmayan araçlarda kloroform kesinlikle çok daha pratik. 800 geçtiğiniz yerden iyice 1500 geçmezseniz çizikler kalır, aynı şekilde 800ü yeterli seviyede geçmezseniz de kloroform yüzeye tutunmaz. 800 zımparayı güzel yaptıktan sonra gerisi çok daha basit oluyor açıkçası. 800 üstüne çok uzun süreler kullanılmış bir 3000 trizact zımparayı el ile yaptığımda da bir sorun olmamıştı. Sadece buharı tutarken tam nerelerin doldurulduğunu anlayamıyorsunuz. Onun için 800+1500 genel kullanım için çok daha rahat olacaktır.
 

kayags5

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Eki 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
11
Yaş
34
İl
Malatya
#3
Önden çekilmiş görsel olsaydı daha net yorum yapılabilirdi ancak tahminimce pleksiglass farda yanık dışında oluşan bir tahribat, yani yaptığınız işlemle alakası yok. Arkadaşımın 2006 model aracında benzer bir şey yaşadık. Far hiç temizlenmemişti, temizledikten zımpara çiziklerini aldığımızda farları açtık benzer bir durum orada da vardı. Far yüzeyinde yanık haricinde mikro çatlaklar oluşuyor. Siz far yüzeyi yanıkken bunu fark etmiyorsunuz ancak farı temizlediğinizde bunları görebilmeniz mümkün oluyor. Bildiğim kadarıyla bunun bir çözümü yok. Sizde zımpara izleri de kalmış ancak bahsettiğiniz konunun bu olmadığını sanıyorum.
400 zımpara far için çok kalın, yapıldıysa eğer sıralamayı kesinlikle atlamamak gerekiyor ardından 600 geçseydiniz kalan çizikler büyük ihtimalle olmazdı. Mümkünse tabi makine ile cırt zımpara ile yapmak daha az yorucu olabilir. Şuan bir kaç saat önceden ıslatılmış 600-800-1200(veya 1000)-1500 yapıp aşamalarda da acele etmeden giderseniz zımpara çizikleri tertemiz olur bir sorun yaşamazsınız. Çatlaklara ise yapacak bir şey yok.

Onun haricinde de kloroform ile çalışacaksanız daha ince zımparalar da işinizi görecektir. 800+1500 üstüne kloroform ile 4-5 araba yaptım. 2 aşama çalışacağınız için acele etmezseniz güzel sonuca ulaşabilirsiniz. İlla daha kalın zımparalara gerek yok, en azından güneş yanıkları için. Kendi aracıma polisaj ile yaptım ancak detay ile alakası olmayan araçlarda kloroform kesinlikle çok daha pratik. 800 geçtiğiniz yerden iyice 1500 geçmezseniz çizikler kalır, aynı şekilde 800ü yeterli seviyede geçmezseniz de kloroform yüzeye tutunmaz. 800 zımparayı güzel yaptıktan sonra gerisi çok daha basit oluyor açıkçası. 800 üstüne çok uzun süreler kullanılmış bir 3000 trizact zımparayı el ile yaptığımda da bir sorun olmamıştı. Sadece buharı tutarken tam nerelerin doldurulduğunu anlayamıyorsunuz. Onun için 800+1500 genel kullanım için çok daha rahat olacaktır.
Cevabiniz icin tesekkurler farlar yanmayinca yakindan bakinca bu izler gozukuyor . Bende klpro orbital makina var bunla zimpara yapabilirmiyim
 

ttopak

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
570
Beğeniler
629
İl
Adana
#5
Degerli arkadaslar size. Bir sorum daha olacakti 400 -800-1200-2000 zimpara uyguladim bu farda cizikler olustu ne kadar yapsamda gitmiyor zimpara atlas marka ardindan kloform uyguladim. Bu cizikleri nasil alabiliriz


Farda görünen bu durum far caminin iç kısmında oluşan çatlaklardan dolayı. farinizin cami ömrünü doldurmuş demek. Kloform yaparken en çok dikkat etmeniz gereken farın tüm yüzeyinin çok iyi bir şekilde zımpara yapılması. Size bugün uygulama yaptığım farın resimlerini fikir vermesi açısından paylaşayım. Sırası ile 400-600-800-1000-1500 sulu zımpara uyguladım.

Farın ilk hali;




Zımpara uygulanmış hali;


Buda kloroform uygulanmış hali;


Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kayags5

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Eki 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
11
Yaş
34
İl
Malatya
#6
Farda görünen bu durum far caminin iç kısmında oluşan çatlaklardan dolayı. farinizin cami ömrünü doldurmuş demek. Kloform yaparken en çok dikkat etmeniz gereken farın tüm yüzeyinin çok iyi bir şekilde zımpara yapılması. Size bugün uygulama yaptığım farın resimlerini fikir vermesi açısından paylaşayım. Sırası ile 400-600-800-1000-1500 sulu zımpara uyguladım.


Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cok iyi olmus elinize saglik. Bende bu islemi yaptiktan sonra kloform ile parlattim bir cok yerde yuzeye dahi tutunmadi. Bu aracin fari boyle daha berbat oldu ne yapacagim bilmiyorum
 

ttopak

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
570
Beğeniler
629
İl
Adana
#8
Cok iyi olmus elinize saglik. Bende bu islemi yaptiktan sonra kloform ile parlattim bir cok yerde yuzeye dahi tutunmadi. Bu aracin fari boyle daha berbat oldu ne yapacagim bilmiyorum
Teşekkür ederim. Kloformunun yüzeye tutunamamasinin sebebi far yüzeyinin düzgün şekilde zımpara yapilamamasindan dolayıdır. çünkü sizin yaşadığınız problem benim de daha önce başıma geldi. Zımparalama işlemini daha düzgün yapınca tutunamama olayı ortadan kalktı. Ama sizin şuan fari değiştirmekten başka yapabileceğiniz hiç birşey yok. Yada tekrardan yüzeyi güzelce acele etmeden zımpara yapıp kloroform uygulayıp kullanmaya devam edeceksiniz yada yeni far alıp değiştirmeniz lazım.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kayags5

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Eki 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
11
Yaş
34
İl
Malatya
#9
Bende matkapta var ben en iysi matkap icin zimpara alayik demek elle yapamiyorum en az iki far icinde 4 saat ugrastim maalesef farin 6 da 1 ine kloformu tutunduramadim
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
913
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#10
Bende matkapta var ben en iysi matkap icin zimpara alayik demek elle yapamiyorum en az iki far icinde 4 saat ugrastim maalesef farin 6 da 1 ine kloformu tutunduramadim
O kadar kalın zımparayla geçmenize rağmen tutunmaması ilginç, kalın zımparayla yeterli çalışmamışsınız büyük ihtimal.
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
31
İl
Antalya
#11
Önden çekilmiş görsel olsaydı daha net yorum yapılabilirdi ancak tahminimce pleksiglass farda yanık dışında oluşan bir tahribat, yani yaptığınız işlemle alakası yok. Arkadaşımın 2006 model aracında benzer bir şey yaşadık. Far hiç temizlenmemişti, temizledikten zımpara çiziklerini aldığımızda farları açtık benzer bir durum orada da vardı. Far yüzeyinde yanık haricinde mikro çatlaklar oluşuyor. Siz far yüzeyi yanıkken bunu fark etmiyorsunuz ancak farı temizlediğinizde bunları görebilmeniz mümkün oluyor. Bildiğim kadarıyla bunun bir çözümü yok. Sizde zımpara izleri de kalmış ancak bahsettiğiniz konunun bu olmadığını sanıyorum.
400 zımpara far için çok kalın, yapıldıysa eğer sıralamayı kesinlikle atlamamak gerekiyor ardından 600 geçseydiniz kalan çizikler büyük ihtimalle olmazdı. Mümkünse tabi makine ile cırt zımpara ile yapmak daha az yorucu olabilir. Şuan bir kaç saat önceden ıslatılmış 600-800-1200(veya 1000)-1500 yapıp aşamalarda da acele etmeden giderseniz zımpara çizikleri tertemiz olur bir sorun yaşamazsınız. Çatlaklara ise yapacak bir şey yok.

Onun haricinde de kloroform ile çalışacaksanız daha ince zımparalar da işinizi görecektir. 800+1500 üstüne kloroform ile 4-5 araba yaptım. 2 aşama çalışacağınız için acele etmezseniz güzel sonuca ulaşabilirsiniz. İlla daha kalın zımparalara gerek yok, en azından güneş yanıkları için. Kendi aracıma polisaj ile yaptım ancak detay ile alakası olmayan araçlarda kloroform kesinlikle çok daha pratik. 800 geçtiğiniz yerden iyice 1500 geçmezseniz çizikler kalır, aynı şekilde 800ü yeterli seviyede geçmezseniz de kloroform yüzeye tutunmaz. 800 zımparayı güzel yaptıktan sonra gerisi çok daha basit oluyor açıkçası. 800 üstüne çok uzun süreler kullanılmış bir 3000 trizact zımparayı el ile yaptığımda da bir sorun olmamıştı. Sadece buharı tutarken tam nerelerin doldurulduğunu anlayamıyorsunuz. Onun için 800+1500 genel kullanım için çok daha rahat olacaktır.
ustam gayet iyi açıklamış sanırım bize söylenecek söz bırakmamıs =)