1 hafta sonra geri dönen çizikler

bbacak

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2020
Mesajlar
3
Beğeniler
2
İl
istanbul
#1
Merhaba 2016 model metal siyah kia cerato bir aracım var. Aracımın sağ arka kapısı boyalı. Ağustos ayında pasta cila yaptırmak üzere bir yerle anlaştım. Daha önce aileden başka birilerinin araçlarına da pasta cila yaptıkları için güvendiğim bir yerdi. Pasta yapılırken sağ ön kapıdan sağ arka kapıya geçmesiyle sağ arka kapıda boyanın yanması bir oldu, o kadar hızlı olmasına çok şaşırdım açıkcası. Kullandıkları pasta farecla G3 ve keçe ile yapıyorlarmış sanırım. Her neyse boya yandıktan sonra işletme direk boyatalım dedi bende parça zaten boyalı olduğu için sıkıntı yapmadım. Kapı boyandıktan bir hafta 10 gün sonra kapı da puslu ve çiziklerle dolu bir görüntü oldu. Boyayan yere tekrar gittim ve yeniden pasta cila yaptılar ve aracı makineye mi soktun yıkatmak için gibi anlamsız sorular sordular bende yok dedim. Pasta sonrası kapı yine harika bir görüntüye kavuştu ama sonra tekrar eski haline geldi. Tekrar pasta cila yaptırdığım yere gittim bu sefer daha hafif bir pasta yaptı ve yine düzeldi ama 1 ay sonra yine aynı. Bende fareclanın waxını aldım kendim yıkadıktan sonra yine aynı olursa uygularım diye uygulayınca düzeldi ama bunun nedeni nedir bilemedim tekrar boyatmak harici bir çözümü varsa bilmek isterim, nefret ettirdiler arabayı yıkamak dahi istemiyorum. Tecrübeli büyüklerimin görüşlerini almak isterim. Saygılarımla.

 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#2
Geçmiş olsun, kötü uygulama mağduru olmuşsunuz. Yapılan işlem, işçilik ve kullanılan malzeme hatalı olduğu anlaşılıyor. Yeniden boyatmaya gerek yok İstanbuldaysanız yardımcı olurum düzgün polisajla kalıcı olarak çözebilirim. Ya da iyi bir detailing işi yapan başka bir yere götürebilirsiniz
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#3
Merhaba 2016 model metal siyah kia cerato bir aracım var. Aracımın sağ arka kapısı boyalı. Ağustos ayında pasta cila yaptırmak üzere bir yerle anlaştım. Daha önce aileden başka birilerinin araçlarına da pasta cila yaptıkları için güvendiğim bir yerdi. Pasta yapılırken sağ ön kapıdan sağ arka kapıya geçmesiyle sağ arka kapıda boyanın yanması bir oldu, o kadar hızlı olmasına çok şaşırdım açıkcası. Kullandıkları pasta farecla G3 ve keçe ile yapıyorlarmış sanırım. Her neyse boya yandıktan sonra işletme direk boyatalım dedi bende parça zaten boyalı olduğu için sıkıntı yapmadım. Kapı boyandıktan bir hafta 10 gün sonra kapı da puslu ve çiziklerle dolu bir görüntü oldu. Boyayan yere tekrar gittim ve yeniden pasta cila yaptılar ve aracı makineye mi soktun yıkatmak için gibi anlamsız sorular sordular bende yok dedim. Pasta sonrası kapı yine harika bir görüntüye kavuştu ama sonra tekrar eski haline geldi. Tekrar pasta cila yaptırdığım yere gittim bu sefer daha hafif bir pasta yaptı ve yine düzeldi ama 1 ay sonra yine aynı. Bende fareclanın waxını aldım kendim yıkadıktan sonra yine aynı olursa uygularım diye uygulayınca düzeldi ama bunun nedeni nedir bilemedim tekrar boyatmak harici bir çözümü varsa bilmek isterim, nefret ettirdiler arabayı yıkamak dahi istemiyorum. Tecrübeli büyüklerimin görüşlerini almak isterim. Saygılarımla.

Bazi Pastalar silikon bazlidir doldurma yapar cizigi kapatir arac i canli ve sahane gosterir islem bittiginde ilerleyen zaman da yikama ya bagli dokulmeler baslar ve eski cizikler tekrar gelir bide ustune yikamaya bagli kilcal hologramlar baslar arac tekrar 2 ay oncesine donmus olur hocam size tavsiyem forumdan yardim alarak daha profesyonel bir yere goturun ve İstanbuldaysaniz bildigim kadariyla @Berkay hocam var uygulamalarini inceleyerek fikir sahibi olabilirsiniz boyatmaya gerek yok tekrardan islem yaptirin ve kullandigi malzemeleri kime yaptiracaksaniz kesinlikle gorerek o sekilde anlasin 2016 model arabaya yazik olur.
 
Son düzenleme:

memory

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
182
Beğeniler
298
Yaş
35
İl
antalya
#4
3 günlük kursa giden exper,detailing uzmanı,boyacı vs.herşey oluyor.sana harikaları vaad edip yaptıkları iş de ortada.Bir de seni suçluyorlar.geçmiş olsun.umarım tez zamanda içine sinecek şekilde hallolur.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#5
Sonradan boyanan yer çabuk çiziliyor birde vernik sertliği iyi ayarlanmazsa daha çabuk çizilir. Kendiniz hafif aşındırıcı ürünlerle zaman zaman bu kılcal çizikleri kaldırabilirsiniz boyalı yüzeyi sürekli korumalı tutarsanız bu çizikler daha az olur. Aracı çizmeden Yıkama konusunda da ekstra özen göstermeniz gerekir.


DENİZLİ
 

bbacak

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2020
Mesajlar
3
Beğeniler
2
İl
istanbul
#6
Sonradan boyanan yer çabuk çiziliyor birde vernik sertliği iyi ayarlanmazsa daha çabuk çizilir. Kendiniz hafif aşındırıcı ürünlerle zaman zaman bu kılcal çizikleri kaldırabilirsiniz boyalı yüzeyi sürekli korumalı tutarsanız bu çizikler daha az olur. Aracı çizmeden Yıkama konusunda da ekstra özen göstermeniz gerekir.


DENİZLİ
Hocam Selamlar

Araç boyandıktan sonra yıkarken o kapıya uzun bir süre hiç dokunmadım, yalnızca su tuttum çizikler çok istikrarlı boydan boya bir şey sürtmüş gibi duruyorlar, en son pasta yapıldıktan sonra fotoğraftaki gibi net görünmüyorlar ancak telefonun fenerini tuttuğumda bariz meydana çıkıyorlar, sanırım profesyonel bir yerde kapıya tekrar pasta yapmak gerekecek. Durumum müsait olduğunda yaptıracağım. Boyada bir problem olmaması beni sevindirdi açıkcası. Ben boya yapılırken bir terslik olmuştur diye korkmuştum. Çünkü boyadan iki gün sonra zımpara ve pasta yapılmıştı.
 

cerrah

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Tem 2020
Mesajlar
211
Beğeniler
1,032
Yaş
40
İl
İstanbul
#7
Hocam Selamlar

Araç boyandıktan sonra yıkarken o kapıya uzun bir süre hiç dokunmadım, yalnızca su tuttum çizikler çok istikrarlı boydan boya bir şey sürtmüş gibi duruyorlar, en son pasta yapıldıktan sonra fotoğraftaki gibi net görünmüyorlar ancak telefonun fenerini tuttuğumda bariz meydana çıkıyorlar, sanırım profesyonel bir yerde kapıya tekrar pasta yapmak gerekecek. Durumum müsait olduğunda yaptıracağım. Boyada bir problem olmaması beni sevindirdi açıkcası. Ben boya yapılırken bir terslik olmuştur diye korkmuştum. Çünkü boyadan iki gün sonra zımpara ve pasta yapılmıştı.
bence pasta için erken olmuş biraz. ben tamponumu boyattığımda montaj öncesi tampon çizilmesin diye koydukları bezin izi çıkmıştı tampona. yani o kadar yumuşaktı henüz vernik. bence verniğin sertliği oturunca baştan güzel bir polisaj ile tertemiz olur (amatör yorum babaların affına sığınıyorum) :)
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
32
İl
Antalya
#8
Merhaba 2016 model metal siyah kia cerato bir aracım var. Aracımın sağ arka kapısı boyalı. Ağustos ayında pasta cila yaptırmak üzere bir yerle anlaştım. Daha önce aileden başka birilerinin araçlarına da pasta cila yaptıkları için güvendiğim bir yerdi. Pasta yapılırken sağ ön kapıdan sağ arka kapıya geçmesiyle sağ arka kapıda boyanın yanması bir oldu, o kadar hızlı olmasına çok şaşırdım açıkcası. Kullandıkları pasta farecla G3 ve keçe ile yapıyorlarmış sanırım. Her neyse boya yandıktan sonra işletme direk boyatalım dedi bende parça zaten boyalı olduğu için sıkıntı yapmadım. Kapı boyandıktan bir hafta 10 gün sonra kapı da puslu ve çiziklerle dolu bir görüntü oldu. Boyayan yere tekrar gittim ve yeniden pasta cila yaptılar ve aracı makineye mi soktun yıkatmak için gibi anlamsız sorular sordular bende yok dedim. Pasta sonrası kapı yine harika bir görüntüye kavuştu ama sonra tekrar eski haline geldi. Tekrar pasta cila yaptırdığım yere gittim bu sefer daha hafif bir pasta yaptı ve yine düzeldi ama 1 ay sonra yine aynı. Bende fareclanın waxını aldım kendim yıkadıktan sonra yine aynı olursa uygularım diye uygulayınca düzeldi ama bunun nedeni nedir bilemedim tekrar boyatmak harici bir çözümü varsa bilmek isterim, nefret ettirdiler arabayı yıkamak dahi istemiyorum. Tecrübeli büyüklerimin görüşlerini almak isterim. Saygılarımla.

üstadım senin sorununu servislerde boyanan araçlarda çok sık yaşıyorum ben özellikle çoğu uygulama yaptığım araçlara çizik durumuna göre 2000-3000-6000 trizact kombinasyonu ile pasta işlemi yapıyorum bu düzeltmek için bi seçenek fakat işin ehli olmayan biri yaparsa bu uygulamayı boyasız parçada mikronu düşürebilir boyayı açabilir boyalı parçada verniği alıp bi dahaki uygulamada boya açılabilir neyse asıl konuma geleyim bu senin yaşadığın olay kesinlikle ve kesinlikle verniğin içine girilen sertleştiriciden kaynaklı hatta yeni bi moda bile çıkarmaya çalışıyorlar sertleştirici konduğunda boya matlaşırmış falan filan senin sorunun sertleştirici kaynaklı iyi bi uygulama sonunda carnauba içerikli bi cila glaze yada sealant işini görecektir iyi günler dilerim
 

Metinn87

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
76
Beğeniler
110
İl
Manisa/Salihli
#9
Merhaba 2016 model metal siyah kia cerato bir aracım var. Aracımın sağ arka kapısı boyalı. Ağustos ayında pasta cila yaptırmak üzere bir yerle anlaştım. Daha önce aileden başka birilerinin araçlarına da pasta cila yaptıkları için güvendiğim bir yerdi. Pasta yapılırken sağ ön kapıdan sağ arka kapıya geçmesiyle sağ arka kapıda boyanın yanması bir oldu, o kadar hızlı olmasına çok şaşırdım açıkcası. Kullandıkları pasta farecla G3 ve keçe ile yapıyorlarmış sanırım. Her neyse boya yandıktan sonra işletme direk boyatalım dedi bende parça zaten boyalı olduğu için sıkıntı yapmadım. Kapı boyandıktan bir hafta 10 gün sonra kapı da puslu ve çiziklerle dolu bir görüntü oldu. Boyayan yere tekrar gittim ve yeniden pasta cila yaptılar ve aracı makineye mi soktun yıkatmak için gibi anlamsız sorular sordular bende yok dedim. Pasta sonrası kapı yine harika bir görüntüye kavuştu ama sonra tekrar eski haline geldi. Tekrar pasta cila yaptırdığım yere gittim bu sefer daha hafif bir pasta yaptı ve yine düzeldi ama 1 ay sonra yine aynı. Bende fareclanın waxını aldım kendim yıkadıktan sonra yine aynı olursa uygularım diye uygulayınca düzeldi ama bunun nedeni nedir bilemedim tekrar boyatmak harici bir çözümü varsa bilmek isterim, nefret ettirdiler arabayı yıkamak dahi istemiyorum. Tecrübeli büyüklerimin görüşlerini almak isterim. Saygılarımla.

Örtücü malzeme kullandığındsn dolayı dönüş oluyor