Albino Aslanı’nın Boya Bakımı ve Polisaj İşlemi

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#22
@_CaN_ Emeğine, paylaşımına sağlık, sonuç tabi ki harika olmuş. Yalnız, ben bu otomobilin alt temizliğine de hayranım :)
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#26
Teşekkür ederim.

@_CaN_ Emeğine, paylaşımına sağlık, sonuç tabi ki harika olmuş. Yalnız, ben bu otomobilin alt temizliğine de hayranım :)
Teşekkür ederim Hakan abim :gulumsemex: Alt temizliğine vakit harcıyorum abi Allah var yukarıda. Ancak son temizliğimde -özellikle arkadan bakıldığında- görünen kısımlara barebones kullandım :sussx:

Teşekkür ederim.

elinize sağlık, beyazda ışıldar :)
Teşekkür ederim. Beyazlarımız hayli yansımalı :gulumsemex:

Elinize saglik guzel olmus islemler
Teşekkür ederim.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#27
Elinize sağlık. Beyazlara bu aralar yoğun operasyon var, kendimi baskı altında hissediyorum :D şaka bir yana maşallah finaller son derece güzel duruyor, verilen emeğe değmiş. Merak ettiğim iki husus var :) bunca emek sonrası lite yerine çift kat bh double speed kullanılmasının sebebi kürleşme mevzusu muydu? bir de plastik aksamda uygulanan wax dayanımı pss'e göre falan daha mı iyi oluyor?
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#28
Elinize sağlık. Beyazlara bu aralar yoğun operasyon var, kendimi baskı altında hissediyorum :D şaka bir yana maşallah finaller son derece güzel duruyor, verilen emeğe değmiş. Merak ettiğim iki husus var :) bunca emek sonrası lite yerine çift kat bh double speed kullanılmasının sebebi kürleşme mevzusu muydu? bir de plastik aksamda uygulanan wax dayanımı pss'e göre falan daha mı iyi oluyor?
Teşekkür ederim öncelikle.
Daha önceki mesajlarımda olması lazım neden lite kullanmaktan vazgeçtiğimin cevabı. Şöyle açıklayayım tekrar. Forumumuzun tecrübeli ve bilgili isimlerinden @CNR Detailing psa boyalarının bu tür seramik içerikli ürünler ile arasının iyi olmadığını söyledi. Ben de kendisinin tecrübelerine güvenerek tercihimi wax dan yana kullandım.
Aslında şöyle bir durum var. Aracınıza seramik içerikli bir ürün yaptığınız zaman biraz da eliniz kolunuz bağlanıyor. Lokal olarak uygulamalar sizin için zor hale geliyor. Ben de bundan sonraki dönemde, aracımın boya bakım işlerini sezonluk olarak değil de parçalara bölerek yapmayı düşünüyorum. Bu ne demek. Örneğin aracın bir veya birden fazla parçasında hare olduğunu gördüğümde, aracı yıkadıktan sonra veya önce -o zamanki duruma göre değişebilir- sadece o parçalara polisaj yapıp üzerine waxını atıp devam edeceğim. Böylece tüm bu polisaj işlemlerini aynı zamana yıkmamış olacağım hem de aracım hep minimum çizik ile kalmış olacak.
Plastik aksama wax atma konusu yine tavsiye üzerine denediğim bir olay. Ömrü ne kadar olur, boya ile aynı sürede mi plastik üzerinde dayanır bunların hepsini bu başlık altında tecrübe edebiliriz. Ancak plastikleriniz iyi durumda ise yani siyahlaştırma gerekmiyorsa wax ile güzel bir görüntü oluştuğu kanaatindeyim. Sentetik waxlar için konuşmuyorum yalnız. Onlar muhtemelen leke yapacaklardır.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#29
Teşekkür ederim öncelikle.
Daha önceki mesajlarımda olması lazım neden lite kullanmaktan vazgeçtiğimin cevabı. Şöyle açıklayayım tekrar. Forumumuzun tecrübeli ve bilgili isimlerinden @CNR Detailing psa boyalarının bu tür seramik içerikli ürünler ile arasının iyi olmadığını söyledi. Ben de kendisinin tecrübelerine güvenerek tercihimi wax dan yana kullandım.
Aslında şöyle bir durum var. Aracınıza seramik içerikli bir ürün yaptığınız zaman biraz da eliniz kolunuz bağlanıyor. Lokal olarak uygulamalar sizin için zor hale geliyor. Ben de bundan sonraki dönemde, aracımın boya bakım işlerini sezonluk olarak değil de parçalara bölerek yapmayı düşünüyorum. Bu ne demek. Örneğin aracın bir veya birden fazla parçasında hare olduğunu gördüğümde, aracı yıkadıktan sonra veya önce -o zamanki duruma göre değişebilir- sadece o parçalara polisaj yapıp üzerine waxını atıp devam edeceğim. Böylece tüm bu polisaj işlemlerini aynı zamana yıkmamış olacağım hem de aracım hep minimum çizik ile kalmış olacak.
Plastik aksama wax atma konusu yine tavsiye üzerine denediğim bir olay. Ömrü ne kadar olur, boya ile aynı sürede mi plastik üzerinde dayanır bunların hepsini bu başlık altında tecrübe edebiliriz. Ancak plastikleriniz iyi durumda ise yani siyahlaştırma gerekmiyorsa wax ile güzel bir görüntü oluştuğu kanaatindeyim. Sentetik waxlar için konuşmuyorum yalnız. Onlar muhtemelen leke yapacaklardır.
Öncelikle detaylı açıklama için teşekkür ederim :) mesajları incelemiştim ama lite tercih edilmeme sebebi olan mesajı atlamışım, şimdi gördüm :) lokal uygulama fikri mantıklıymış :) göze batan yerlere anında müdahale anlamında seramik mantıksız kalıyor. kusursuz yüzeyde yaza girişte ds wax dayanımını takipteyim :)
 

CNR Detailing

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
1,029
Beğeniler
3,250
İl
Ankara
#30
Aslında problem psa ile değil Ewp opak beyaz ile alakalı Malesef lite ürünler de ilk kullanım değil de bir kaç farklı yıkama sonrası yansıma düşerek puslanma yapıyor. Malum Can hocanın şehir fevkalede kireçli suya sahip. Ürüne yazık etmek yerine güzel bir wax ile koruma altına aldık yem yansıma hemde derinlik görüldüğü üzere harika görünüyor. Ufak random bile olsa waxlı arabaya final polish ve wax ile devam. Emeklerine sağlık Can hocam kazasız belasız inş
 
Son düzenleme:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#31
Aslında problem psa ile değil Ewp opak beyaz ile alakalı Malesef lite ürünler de ilk kullanım değil de bir kaç farklı yıkama sonrası yansıma düşerek pusulanma yapıyor. Malum Can hocanın şehir fevkalede kireçli suya sahip. Ürüne yazık etmek yerine güzel bir wax ile koruma altına aldık yem yansıma hemde derinlik görüldüğü üzere harika görünüyor. Ufak random bile olsa waxlı arabaya final polish ve wax ile devam. Emeklerine sağlık Can hocam kazasız belasız inş
Sağol üstadım. Wax ile mutlu mesut hayatımıza devam ediyoruz :)

[mention]mustafacagri [/mention] hocam daha teknik cevap geldi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
#34
@_CaN_ bey ellerinize sağlık. Aslında çok şanslısınız her türlü imkânınız var. Kapalı garaj ve ürün çokluğu. Güzel iş çıkmış ortaya tebrik ederim hocam:alkıssx:
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#36
Eline sağlık kardeşim, beklenen bir uygulamayı artık senden.
Çok güzel olmuş finaller, tercihini wax dan yana kullanarak iyi bir seçim yapmışsın doğrusu.
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#37
Eline sağlık kardeşim, beklenen bir uygulamayı artık senden.
Çok güzel olmuş finaller, tercihini wax dan yana kullanarak iyi bir seçim yapmışsın doğrusu.
Abim sağol. Detayı çok boşlamıştım son zamanlarda haklısın. Bundan sonra daha iyi olacak gibi :gulumsemex:
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#38
Bugün Bilecik’te yağan doludan hemen önce aracımı garaja çekip kurtardıktan sonra tavanda bu damlacığı gördüm ve fotoğraflamak istedim




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi