Amatör yikamacidan küçük bir paylaşım.

sezerdevrim

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
15
Beğeniler
38
Yaş
40
İl
Ankara
#1
Dostlar merhaba. Yeni yeni yıkama detay işlerine heveslenmis acemi bir arkadaşınız olarak bugünkü yıkamamdan paylaşımlar yapmak istedim.

-JANTLAR-
İlk olarak aracın jantlarina Manuel köpük yapan basınçli pompam ile jant temizliyiciyi uyguladım ve fırçalarim ile janti fırçaladim. Son olarak kovama doldurduğum temiz suyu janta döktüm. Bu işlemi tek tek tüm jantlara yaptım. Araç yıkama esnasında basınçli su ilede yantlari yıkadım ve jantlar pırıl pırıl oldu.

- ARAÇ YIKAMA -
İlk olarak aracı sade tazyikli su ile yıkayıp kirini biraz akittim. Daha sonra köpük sıktım ve iki dakika bekleyip tekrar tazziksli su ile yıkadım. Sonra cift kova tekniği ile bir kovaya şampuan bir kovaya Temiz su koyup sünger yardımı ile aracı sampuanladim. Bu işlem bitince iki dakika bekledim ve aracın tozu kiri aşağı akmaya başladı.
Tazzikli su ile araçtaki şampuan i temizledim. Aracım ıslakken hızlı cilami aracın her yerine sıktım. İki dakika bekledim ve Tazzikli su ile tüm aracı yıkadım. Araci hemen kurulama bezlerimle kuruladim ve aracın dış yıkama işini bitirdim.

Not: Lastikleri özellikle parlatmadim.

-Kullanılan malzemeler -

Flowey experence x50 Hizli cila
Newmix jant temizleyici
Newmix cilalı oto şampuan


Yorumlarınız benim için çok değerli ve öğrenmem açısından cok faydalı. Teşekurler.



 

Hilmi

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
203
Beğeniler
599
İl
Eskisehir
#2
Elinize saglik arac guzel olmus. Araci yikarken ilk basta su deil kopukle yikamaniz daha iyi olur. Flowey ev13 yada b33 yada valetpronun on yikama sampuanlari var elinizdeki pompa guzel ve modifiye yaptiginizda kopuklu olarak on yikama yapabilirsiniz. Araca once on yikama kopugu skip sonra durulayip sonra cift kova yontemine devam ederseniz daha guzel olur.
 

memory

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
182
Beğeniler
298
Yaş
35
İl
antalya
#4
Eline sağlık.Zamanla setini ister istemez büyütüyorsun zaten 1-Ön yıkama sıvısı çok işe yarıyor almanı tavsiye ederim valet pro-citrus pre wash kullanıyorum. 2-.İç temizlik fotoğrafları da bekliyoruz :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#6
Ellerinize sağlık öncelikle.

Aracın tümüne ön yıkama sıvısı, eğer ön yıkama sıvınız yok ise ön yıkama köpüğü sıkarak sonrasında tazyikli su ile durulayın ki aracın üzerinde ve jantlarında bulunan kaba kirler insin. Sonrasında jantları ve karoseri temaslı yıkamaya geçebilirsiniz.
 

sezerdevrim

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
15
Beğeniler
38
Yaş
40
İl
Ankara
#7
Elinize saglik arac guzel olmus. Araci yikarken ilk basta su deil kopukle yikamaniz daha iyi olur. Flowey ev13 yada b33 yada valetpronun on yikama sampuanlari var elinizdeki pompa guzel ve modifiye yaptiginizda kopuklu olarak on yikama yapabilirsiniz. Araca once on yikama kopugu skip sonra durulayip sonra cift kova yontemine devam ederseniz daha guzel olur.
Hocam pompayi medifiye ettik köpüklü kullanıyorum ama sadece jant için. Çünkü araç için yetmeyeceğini düşündüm köpük kurur komple yapana kadar. On yıkama önce boş su tutup sonra on yıkma köpüğü yapmistim. Dediğiniz gibi yapip köpük su yaparım on yikama sadece. Flowey on yıkama şampuan tavsiyenizi alacağım. İlk baştan newmix almış bulunduk, onları eritip artık tamamen Flowey e geçeceğim bende. Yorumunuz için tesekur ederim
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#8
Ellerine sağlık miss gibi olmuş Can'ın da dediği gibi ön yıkama köpüğünü basınçlı sudan önce kullanırsanız daha etkili kir sökebilirsiniz.
 

sezerdevrim

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
15
Beğeniler
38
Yaş
40
İl
Ankara
#10
Eline sağlık.Zamanla setini ister istemez büyütüyorsun zaten 1-Ön yıkama sıvısı çok işe yarıyor almanı tavsiye ederim valet pro-citrus pre wash kullanıyorum. 2-.İç temizlik fotoğrafları da bekliyoruz :)
On yıkama sıvısı deneyecegim hocam. Aracın içine çok detaylı girmedin. Detay girdiğimde bir iç temizlik fotosu atacağım. Tesekur ederim yorum için.
 

sezerdevrim

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
15
Beğeniler
38
Yaş
40
İl
Ankara
#12
Ellerinize sağlık öncelikle.

Aracın tümüne ön yıkama sıvısı, eğer ön yıkama sıvınız yok ise ön yıkama köpüğü sıkarak sonrasında tazyikli su ile durulayın ki aracın üzerinde ve jantlarında bulunan kaba kirler insin. Sonrasında jantları ve karoseri temaslı yıkamaya geçebilirsiniz.
Tamamdır hocam bir dahakine o şekilde deneyeceğim. Tesekur ederim.
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#14
Elinize sağlık başlangıç için güzel olmuş:) üstadlar yukarıda öneride bulunmuş ek olarak süngerle yıkamamanızı tavsiye ederim sünger çiziyor. Ürünler zamanla gelişir newmix ürünlerini denedim ama detailing sektörüne girecek kadar başarılı değil daha güzel fiyat/performans ürünleri var o zaman daha mutlu olursunuz:)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#16
Ellerinize sağlık hocam, tavsiyelere ek olarak jantlar çok kirliyse jant temizleyici sıkıp su vurup sonra jantlar yıkanabilir. Öbür türlü çizilebiliyor.
Lastikler tam temizlenmemiş, zannediyorum fırçalanmamış. Sert küçük bir fırça işinizi görecektir.

Arabayı temaslı yıkadıktan sonra beklemeyin tam tersi hemen durulayın. Bir de nevmix yerine uygun fiyatlı daha kaliteli ürünler var onlara yönelmenizi tavsiye ederim.
 

Hilmi

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
203
Beğeniler
599
İl
Eskisehir
#17
Hocam pompayi medifiye ettik köpüklü kullanıyorum ama sadece jant için. Çünkü araç için yetmeyeceğini düşündüm köpük kurur komple yapana kadar. On yıkama önce boş su tutup sonra on yıkma köpüğü yapmistim. Dediğiniz gibi yapip köpük su yaparım on yikama sadece. Flowey on yıkama şampuan tavsiyenizi alacağım. İlk baştan newmix almış bulunduk, onları eritip artık tamamen Flowey e geçeceğim bende. Yorumunuz için tesekur ederim
Rica ederim hocam ben veta pompayla flowey b33 u 1e100 sulandirip paspaslari lastikleri fircalayip araca skiyorum yetiyo ama yetmezse diye de evde bi litrelik siseyede b33 su karisimi yapip hazirda yanimda goturuyorum rahat rahat yapiyorum tavsiye ederim. Zamanla daha da iyi olur urunlerinizde uygulamalarinizda gelisir guzel hevesdir :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#19
Elinize sağlık, zamanla daha iyi ürünler alıp daha performanslı yıkama lar yapabilirsiniz.
Kanların iç kısımları kirli kalmış. Ayrıca sünger tavsiye etmediğimiz bir yıkama ürünü. Temalı yıkamada beklemek şampuanı kurulmasına ve leke bırakmasına sebep olur. Bir de bu aşamada kirlerin aktığını gördüm demişsiniz. Temaslı yıkamaya geçmeden zaten o kirler gitmesi lazım ki aracınız çizilmesi.