Öncelikle selamlar. Ben Berk. 24 yaşındayım, 2 yıldan fazla süredir forumdayım ancak 5 senelik üniversite maceramda otomobilimizle tatiller dışında haşır neşir olamadığım için forumdaki ilk uygulama konum olacak
. Otomobilimiz 99 model Toyota Corolla. (Profil fotoğrafım dedemin aracı) Aracımızda hızlı cila dışında bir koruma yok (Ara ara keyfi olarak optimum fayda almayacağımı bilsem de farklı markalarda katı ve sıvı waxlar uygulamıştım.) Yüzeyde 23 yılın getirdiği kılcal çizikler bulunuyor ancak hare hare değil. Daha öncesinde de polisaj geçmişi bulunmuyor. Sonax ve Turtle Wax'ın krem cilasıyla kendimiz cilalardık. 2 yıldır da çeşitli hızlı cilalarla koruma sağlıyoruz. Genellikle dedem ve arkadaşlarımın otomobillerini temizlerim ancak fotoğraflayacak kadar çok zamanım olmuyor bugün hayırlısıyla ilk konumu açıyorum. Önümüz aylarda da rutin şekilde paylaşım yaparım inşallah diye düşünüyorum. Yazım şablonu karmaşık olmaz inşallah. Gelelim konumuza;
Hafta sonu için yazlığa gitmişken hiç hesapta yokken bir baktım babam arabayı yıkamaya koyulmuş. Ben, "baba dur fotoğraf çekeyim "diyene kadar arabanın yıkaması bitti bana kurulaması kaldı. Madem öyle ben de içeriye bir el atayım dedim.
Geçen ay çeyize K2 Satina ve K2 16 numara detay fırçası almıştım o ürünleri de uygulamak için bahane arıyordum. Hemen işe koyuldum. (Aracın ilk sahibi olmamıza ek olarak araç benim bildiğim kadarıyla hiç yıkamacıya gitmedi. Hep kendimiz temizleriz ancak benim detailing sevdam üniversitede başladı ve tatillerde de sadece dış kısımla ilgileniyordum iç kısımları sağ olsun babam hallediyordu. Haliyle adam akıllı ilk iç detayım yani
)
Uygulamada bana;
+ Purple Velvet
+Amway L.O.C (K2 Purio alamadım henüz o yüzden Amway'i 1/15 sulandırdım.)
+K2 Satina
+K2 no 16 detay fırçası
+AutoGlym Bumper&Trim Gel
+Turtle Wax Dry&Shine
+Meguiars Endurance
eşlik etti. (Endurance o ara arka odadaydı. Fotoğraf için getirmeye çok erindim
)
+ Würth yağmur kaydırıcıyı hiç kullanmadım merak ediyordum ama vakit kalmadığı için uygulayamadım.
Aracın içi açık renk olduğu için sizin de malumunuz çok nazlı. Toyota o dönemde kapı içinde ve göğüslerde derimsi bir yumuşak malzeme kullanmış, son dönemlerde de küçük çaplı renk kararmaları vardı. Geçen yazdan beri de kapı içi ve göğüs kısmını detaylı şekilde temizleyememiştik. Dışını yıkayıp içini çektirip bitiriyorduk zaman olmadığı için.
Başlangıçta "amway olmadı galiba ya" desem de iş bittiğinde amwayin fena iş çıkarmadığını anladım. Bahsettiğim kararmalarda kirliliğe bağlı olanlar gitti. Ben bir defa da Purio aldıktan sonra tekrar üstünden geçmek istiyorum. O zaman çok daha iyi bir sonuç çıkar bence. Ama çıkan sonuçtan ailecek memnunuz yani gayet güzel bir temizlik oldu.
K2 no 16'nın kılları bence yumuşak. Geniş bölgeler için gayet güzel ve pratikken daha dar bölgeler için haliyle daha ince fırçalara ihtiyacınız oluyor. Ben de zaten yeni fırçalar alıcam.
Temizlik sonrasında kapı içlerinde şöyle bir yüzey elde ettim. (Kapı içleri çift renk
Üst kısım kirli alt kısım temiz şeklinde anlaşılmasın)
Amway ile işim bittikten sonra Satina ile korumaya aldım. (Bu görseli eve gelince çektiğim için konum farklı. Ek olarak bu fotoğraftın çözünürlüğü düştü anlamadım. Torpido kısmı bulanık çıkmış ancak yüzey rengi gayet temiz.)
İç temizlik bittiği sırada dış kısım da artık iyice kurumuştu. Dry Shine normalde sık durula şeklinde uygulanıyor olsa da ben bu sefer sık sil şeklinde uyguladım. Performansı ile ilgili bilgilendirme yaparım. Bence bilinen performansını sergileyecek.
Tampondaki plastik kısımları da Bumper & Trim Gel ile korumaya aldım. (Bu ürünü epey uzun süredir kullanıyoruz gayet memnunuz. Tek seferde 2+ ay parlaklık ve koruma sağlıyor. Kafama eserse lastik parlatıcı olarak bile kullanıyorum.
Son olaraksa Endurance ile lastiklere giriştim.
Biraz uzun bir yazı oldu ama ilkim olmasına sayınız. Daha detaylı fotoğraflar çekmek benim de aklımda vardı ancak yetişmemiz gereken bir yer vardı bu yüzden bir an önce bitsin de gideyim modu olduğu için çok çekemedim.
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim
Hafta sonu için yazlığa gitmişken hiç hesapta yokken bir baktım babam arabayı yıkamaya koyulmuş. Ben, "baba dur fotoğraf çekeyim "diyene kadar arabanın yıkaması bitti bana kurulaması kaldı. Madem öyle ben de içeriye bir el atayım dedim.
Geçen ay çeyize K2 Satina ve K2 16 numara detay fırçası almıştım o ürünleri de uygulamak için bahane arıyordum. Hemen işe koyuldum. (Aracın ilk sahibi olmamıza ek olarak araç benim bildiğim kadarıyla hiç yıkamacıya gitmedi. Hep kendimiz temizleriz ancak benim detailing sevdam üniversitede başladı ve tatillerde de sadece dış kısımla ilgileniyordum iç kısımları sağ olsun babam hallediyordu. Haliyle adam akıllı ilk iç detayım yani
Uygulamada bana;
+ Purple Velvet
+Amway L.O.C (K2 Purio alamadım henüz o yüzden Amway'i 1/15 sulandırdım.)
+K2 Satina
+K2 no 16 detay fırçası
+AutoGlym Bumper&Trim Gel
+Turtle Wax Dry&Shine
+Meguiars Endurance
eşlik etti. (Endurance o ara arka odadaydı. Fotoğraf için getirmeye çok erindim
+ Würth yağmur kaydırıcıyı hiç kullanmadım merak ediyordum ama vakit kalmadığı için uygulayamadım.
Aracın içi açık renk olduğu için sizin de malumunuz çok nazlı. Toyota o dönemde kapı içinde ve göğüslerde derimsi bir yumuşak malzeme kullanmış, son dönemlerde de küçük çaplı renk kararmaları vardı. Geçen yazdan beri de kapı içi ve göğüs kısmını detaylı şekilde temizleyememiştik. Dışını yıkayıp içini çektirip bitiriyorduk zaman olmadığı için.
Başlangıçta "amway olmadı galiba ya" desem de iş bittiğinde amwayin fena iş çıkarmadığını anladım. Bahsettiğim kararmalarda kirliliğe bağlı olanlar gitti. Ben bir defa da Purio aldıktan sonra tekrar üstünden geçmek istiyorum. O zaman çok daha iyi bir sonuç çıkar bence. Ama çıkan sonuçtan ailecek memnunuz yani gayet güzel bir temizlik oldu.
K2 no 16'nın kılları bence yumuşak. Geniş bölgeler için gayet güzel ve pratikken daha dar bölgeler için haliyle daha ince fırçalara ihtiyacınız oluyor. Ben de zaten yeni fırçalar alıcam.
Temizlik sonrasında kapı içlerinde şöyle bir yüzey elde ettim. (Kapı içleri çift renk
Amway ile işim bittikten sonra Satina ile korumaya aldım. (Bu görseli eve gelince çektiğim için konum farklı. Ek olarak bu fotoğraftın çözünürlüğü düştü anlamadım. Torpido kısmı bulanık çıkmış ancak yüzey rengi gayet temiz.)
İç temizlik bittiği sırada dış kısım da artık iyice kurumuştu. Dry Shine normalde sık durula şeklinde uygulanıyor olsa da ben bu sefer sık sil şeklinde uyguladım. Performansı ile ilgili bilgilendirme yaparım. Bence bilinen performansını sergileyecek.
Tampondaki plastik kısımları da Bumper & Trim Gel ile korumaya aldım. (Bu ürünü epey uzun süredir kullanıyoruz gayet memnunuz. Tek seferde 2+ ay parlaklık ve koruma sağlıyor. Kafama eserse lastik parlatıcı olarak bile kullanıyorum.
Son olaraksa Endurance ile lastiklere giriştim.
Biraz uzun bir yazı oldu ama ilkim olmasına sayınız. Daha detaylı fotoğraflar çekmek benim de aklımda vardı ancak yetişmemiz gereken bir yer vardı bu yüzden bir an önce bitsin de gideyim modu olduğu için çok çekemedim.
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim
Son düzenleme:




