Bosch Fontus Şarjlı 15 litre tanklı yıkama makinesi hakkında

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#1
Arkadaşlar kullanıcısı olduğum bu makine hakkında baya sorular geldi, bende konusunu açayım dedim.

Öncelikle aletin genel özellikler şöyle:

15 litre Tank kapasitesi
4 konumlu başlık (1 yüksek perde orta derece basınç. 2. orta derece perde daha yüksek basınç. 3. nokta şeklinde maksimum basınç 4. bildiğin ibrik :)
18V batarya (tank iki defa doldurulup boşaltana kadar yetiyor)
15 Bar maksimum basınç

Genel anlamda kaliteli malzeme ile üretilmiş, çekçekli sapı ile taşımada kolaylık sağlıyor.

Ben nasıl kullanıyorum?

Aşırı kirli çamurlu vs ortamlardan gelmişsem bu alet bir işe yaramayacağı için benzinlikte su tutup çamuru akıtarak eve geliyorum.

Öncelikle duruma göre basitçe aracı bi su geziyorum, akabinde kwazar + VP ANSF ile ön yıkama yaparım. Akabinde çift kova ile aracı yıkayıp duruluyorum. ilk başta yapmam gereken jant lastiği sona bırakıyorum çünkü temiz kovada kalan şampuanlı su ve kwazar ile köpürtüp detaylı uğraşabiliyorum.

Bu işlerin tamamını bol bol yapmam için dolu fontusa ek olarak birde 10 litre su getiriyorum.

Avantajlar;

Damacanalarla su taşıma işine son, detaya giriyorsam bir adet 10 litre ekstra su yeterli oluyor.
Taşıma sapı ile kolaylıkla 6. kattan zemine inip işimi görebiliyorum.
Gürültüsüz olması kimseyi rahatsız etmeden çalışmaya olanak sağlıyor.

Dez avantajları;

Fiyatı!
Basınç çamurluk davlumbaz vs bölgelerde yetersiz kalıyor.
Fiyat!

Özetle;

Damacana taşıamktansa o rakamları harcamayı göze alıyorsanız eğlenceli bir oyuncak. Basıncı yetersiz ama aleti olmayıp da damacanayı arabaya bocalama yaparak durulama yapacak kişiler için bir seçenek. Benzinlikte acele acele aracını genel anlamda kabaca yıkayıp eve gelen adam detay için çift kovasını evde yapar sonra wax glaze ne tür fantezi istiyorsa uygular. Bu aleti önerirsem ve önerime uyup alan olur sonra pişman olursa arkamdan küfrederse sıkıntı olur. Onun için kimseye olumlu veya olumsuz öneride bulunmayacağım. Şahsen memnun olsam da o parayı farklı amaçlar için de kullanabiklirdim :)

Videosunu da şuraya iliştireyim :)

 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#2
Arkadaşlar kullanıcısı olduğum bu makine hakkında baya sorular geldi, bende konusunu açayım dedim.

Öncelikle aletin genel özellikler şöyle:

15 litre Tank kapasitesi
4 konumlu başlık (1 yüksek perde orta derece basınç. 2. orta derece perde daha yüksek basınç. 3. nokta şeklinde maksimum basınç 4. bildiğin ibrik :)
18V batarya (tank iki defa doldurulup boşaltana kadar yetiyor)
15 Bar maksimum basınç

Genel anlamda kaliteli malzeme ile üretilmiş, çekçekli sapı ile taşımada kolaylık sağlıyor.

Ben nasıl kullanıyorum?

Aşırı kirli çamurlu vs ortamlardan gelmişsem bu alet bir işe yaramayacağı için benzinlikte su tutup çamuru akıtarak eve geliyorum.

Öncelikle duruma göre basitçe aracı bi su geziyorum, akabinde kwazar + VP ANSF ile ön yıkama yaparım. Akabinde çift kova ile aracı yıkayıp duruluyorum. ilk başta yapmam gereken jant lastiği sona bırakıyorum çünkü temiz kovada kalan şampuanlı su ve kwazar ile köpürtüp detaylı uğraşabiliyorum.

Bu işlerin tamamını bol bol yapmam için dolu fontusa ek olarak birde 10 litre su getiriyorum.

Avantajlar;

Damacanalarla su taşıma işine son, detaya giriyorsam bir adet 10 litre ekstra su yeterli oluyor.
Taşıma sapı ile kolaylıkla 6. kattan zemine inip işimi görebiliyorum.
Gürültüsüz olması kimseyi rahatsız etmeden çalışmaya olanak sağlıyor.

Dez avantajları;

Fiyatı!
Basınç çamurluk davlumbaz vs bölgelerde yetersiz kalıyor.
Fiyat!

Özetle;

Damacana taşıamktansa o rakamları harcamayı göze alıyorsanız eğlenceli bir oyuncak. Basıncı yetersiz ama aleti olmayıp da damacanayı arabaya bocalama yaparak durulama yapacak kişiler için bir seçenek. Benzinlikte acele acele aracını genel anlamda kabaca yıkayıp eve gelen adam detay için çift kovasını evde yapar sonra wax glaze ne tür fantezi istiyorsa uygular. Bu aleti önerirsem ve önerime uyup alan olur sonra pişman olursa arkamdan küfrederse sıkıntı olur. Onun için kimseye olumlu veya olumsuz öneride bulunmayacağım. Şahsen memnun olsam da o parayı farklı amaçlar için de kullanabiklirdim :)

Videosunu da şuraya iliştireyim :)

Abi ellerine sağlık çok güzel özetlemişsin, anladığım kadarıyla bahçesi olmayan veya evinden hortum sallamıycaklar için güzel bir ürün veya benzinlikte milletin bakışından kaçanlar varsa mükemmel bir çözüm. Artık alan kişinin bütçesine bağlı tabi.:)
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#3
herhangi bi yerde araba yıkanabilir . bence çok güzel. ben kapı önünde şöyle rahat rahat araba yıkayamıyorum mesela bütün apartmandakiler bakıyor.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#4
herhangi bi yerde araba yıkanabilir . bence çok güzel. ben kapı önünde şöyle rahat rahat araba yıkayamıyorum mesela bütün apartmandakiler bakıyor.
Ben bizim açık otoparka geniş bir alana gölgeye alıyorum arabayı, dilediğim gibi yıkama oynama yapabiliyorum. işim bitince derli toplu geri eve çıkıyorum. Bakışlar gene oluyor ama öyle sinir olan bakışlar değil. Alet ne la, nasıl çalışıyor bakışları. o da rahatsız etmiyor :)
 

zizoum

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
25 Şub 2020
Mesajlar
219
Beğeniler
282
#5
Arkadaşlar kullanıcısı olduğum bu makine hakkında baya sorular geldi, bende konusunu açayım dedim.

Öncelikle aletin genel özellikler şöyle:

15 litre Tank kapasitesi
4 konumlu başlık (1 yüksek perde orta derece basınç. 2. orta derece perde daha yüksek basınç. 3. nokta şeklinde maksimum basınç 4. bildiğin ibrik :)
18V batarya (tank iki defa doldurulup boşaltana kadar yetiyor)
15 Bar maksimum basınç

Genel anlamda kaliteli malzeme ile üretilmiş, çekçekli sapı ile taşımada kolaylık sağlıyor.

Ben nasıl kullanıyorum?

Aşırı kirli çamurlu vs ortamlardan gelmişsem bu alet bir işe yaramayacağı için benzinlikte su tutup çamuru akıtarak eve geliyorum.

Öncelikle duruma göre basitçe aracı bi su geziyorum, akabinde kwazar + VP ANSF ile ön yıkama yaparım. Akabinde çift kova ile aracı yıkayıp duruluyorum. ilk başta yapmam gereken jant lastiği sona bırakıyorum çünkü temiz kovada kalan şampuanlı su ve kwazar ile köpürtüp detaylı uğraşabiliyorum.

Bu işlerin tamamını bol bol yapmam için dolu fontusa ek olarak birde 10 litre su getiriyorum.

Avantajlar;

Damacanalarla su taşıma işine son, detaya giriyorsam bir adet 10 litre ekstra su yeterli oluyor.
Taşıma sapı ile kolaylıkla 6. kattan zemine inip işimi görebiliyorum.
Gürültüsüz olması kimseyi rahatsız etmeden çalışmaya olanak sağlıyor.

Dez avantajları;

Fiyatı!
Basınç çamurluk davlumbaz vs bölgelerde yetersiz kalıyor.
Fiyat!

Özetle;

Damacana taşıamktansa o rakamları harcamayı göze alıyorsanız eğlenceli bir oyuncak. Basıncı yetersiz ama aleti olmayıp da damacanayı arabaya bocalama yaparak durulama yapacak kişiler için bir seçenek. Benzinlikte acele acele aracını genel anlamda kabaca yıkayıp eve gelen adam detay için çift kovasını evde yapar sonra wax glaze ne tür fantezi istiyorsa uygular. Bu aleti önerirsem ve önerime uyup alan olur sonra pişman olursa arkamdan küfrederse sıkıntı olur. Onun için kimseye olumlu veya olumsuz öneride bulunmayacağım. Şahsen memnun olsam da o parayı farklı amaçlar için de kullanabiklirdim :)

Videosunu da şuraya iliştireyim :)

Elinize sağlık hocam çok güzel anlatım:D ayrıca küfrederse sıkıntı olur kısmında kahkaha attım:komik:
Şarjlı bi makineye göre bence çok iyi performansı var.
Güzel inceleme:)
 

es026

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
547
Beğeniler
1,763
Yaş
37
İl
Eskişehir
#6
Hocam anlatım çok güzel olmuş. Benzinlikte sıra derdinden yakınanlar için mükemmel ürün.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#7
Elinize sağlık hocam çok güzel anlatım:D ayrıca küfrederse sıkıntı olur kısmında kahkaha attım:komik:
Şarjlı bi makineye göre bence çok iyi performansı var.
Güzel inceleme:)
Bu konularda çok hassasım diyelim :D Yüzüme ettirmem, arkamdan da edilmesin isterim :taraa:

Alidayıdan gelen 12V dalgıç tip aletlerden çok daha iyi bir performansı var, onu da ekleyelim :)
 

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
3,056
Beğeniler
6,387
#8
İmkansızlıklara az da olsa imkan veren bir ürün heralde anladığım kadarıyla memnunsanız güle güle kullanın :) merak edenler içinde açıklama gayet güzel olmuş elinize sağlık :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,280
Yaş
36
İl
Ankara
#9
Bu konularda çok hassasım diyelim :D Yüzüme ettirmem, arkamdan da edilmesin isterim :taraa:

Alidayıdan gelen 12V dalgıç tip aletlerden çok daha iyi bir performansı var, onu da ekleyelim :)
Fiyatını hesaba katmaz isem makineye baa yıııl dııımm :deli:

Bende de bosch 35-12 var ama onu çok kullanamadığım için ali dayıdan 12 volt diyafram pompa ve 30 litre saklama kabı ile beraber çakmaklıktan çalışan yekpare kompak bir yıkama makinesi yapmıştım :D Onu daha çok kullanan birisi olarak videodan gördüğüm üzere bu makinenin performansı bence de daha iyi. Birisi 12 volt diğeri 18 volt ile çalışıyor basınçta çok fark yok gibi ancak sendeki makinenin debisi kesinlikle çok daha yüksek :heyecan:
 

DetayDeposu

Tonyukuk07
Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
1,380
Beğeniler
5,562
#10
@cabay hocam teşekkür ederim ellerine sağlık bizler için güzel bir izlenim ve fikir yarattı video ürün hakkında emeğine sağlık. :)

herhangi bi yerde araba yıkanabilir . bence çok güzel. ben kapı önünde şöyle rahat rahat araba yıkayamıyorum mesela bütün apartmandakiler bakıyor.
@ugurus bey bundan bir tane alıp hafta içi Bostanlı Çarşamba pazarı içerisinde arabaya girişmek lazım :D
 

Ens_Clk

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
82
Beğeniler
131
Yaş
29
İl
Ankara
#11
Abi tekrar teşekkür ediyorum güzel bir bilgilendirme olmuş :alkis: daha öncede konuşmuştuk zaten ondan sonra sık sık karşıma reklamları vs. çıkar oldu bir günaha gireceğim gibi de daha çeyizde tamamlamam gereken ürünler var :taraa:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#13
@cabay abi makinenin su basıncı nerdeyse evlerdeki basınçla eşit mi ? Apartmanın yanında küçük bir bahçe var orda arabayı yıkamayı planlıyorum da.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,280
Yaş
36
İl
Ankara
#14
@cabay abi makinenin su basıncı nerdeyse evlerdeki basınçla eşit mi ? Apartmanın yanında küçük bir bahçe var orda arabayı yıkamayı planlıyorum da.
Evden bahçeye hortum ve elektriği birilikte çekme imkanı yok ise bu tip bir makine lazım. Elektrik çekebilirsen normal yıkama makineleri damacana gibi durgun sudan yada musluklu bidonlardan çekim yapabilir. Elektrik yerine hortum çekebilirsen hortum ucuna aparatla basınç işini gene ayarlarsın. Her ikisini de çekmemeyecek durumdaysan kurtarıcın bu tip bir makine olur cabay 6.katta oturduğu için elektrik ve suyu çekemediğini yazmış son çare olarak çözümü bu şekilde bulmuş. Makine seçimi yaparken şartları iyi değerlendirmek gerekiyor ben de bir hevesle bosch 35 12 almıştım 50 metre elektrik ve 50 metre hortum da almama rağmen kablo ve hortumu apartmanın 3/4ünü dolandırıp tekrar geri toplamak zülüm gelmeye başlayınca kaldırdım kutusuna koydum bahçeli ev alma hayali ile saklayacağım :deli:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#15
Evden bahçeye hortum ve elektriği birilikte çekme imkanı yok ise bu tip bir makine lazım. Elektrik çekebilirsen normal yıkama makineleri damacana gibi durgun sudan yada musluklu bidonlardan çekim yapabilir. Elektrik yerine hortum çekebilirsen hortum ucuna aparatla basınç işini gene ayarlarsın. Her ikisini de çekmemeyecek durumdaysan kurtarıcın bu tip bir makine olur cabay 6.katta oturduğu için elektrik ve suyu çekemediğini yazmış son çare olarak çözümü bu şekilde bulmuş. Makine seçimi yaparken şartları iyi değerlendirmek gerekiyor ben de bir hevesle bosch 35 12 almıştım 50 metre elektrik ve 50 metre hortum da almama rağmen kablo ve hortumu apartmanın 3/4ünü dolandırıp tekrar geri toplamak zülüm gelmeye başlayınca kaldırdım kutusuna koydum bahçeli ev alma hayali ile saklayacağım :deli:
Abi yorumun için teşekkür ederim, çok samimi geldiniz.:):mutlu: Hem elektrik hemde hortumu yaklaşık 20 metre çeksem yeticek ama şu sıralar bütçem olmadığı için hortumun ucuna aparat alıp şimdilik evdeki basınçla idare edicem. Yazın kesinlikle bir makine alıcam.:)
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#16
Abi tekrar teşekkür ediyorum güzel bir bilgilendirme olmuş :alkis: daha öncede konuşmuştuk zaten ondan sonra sık sık karşıma reklamları vs. çıkar oldu bir günaha gireceğim gibi de daha çeyizde tamamlamam gereken ürünler var :taraa:
Senin durum iyi değil, sana bulaşmıl :D o alet çeyize eklenecek sanırım :taraa:

@cabay abi makinenin su basıncı nerdeyse evlerdeki basınçla eşit mi ? Apartmanın yanında küçük bir bahçe var orda arabayı yıkamayı planlıyorum da.
Evdeki basınç 5 bar bile olsa bol su geldiği için bu aletten daha faydalı olur. Bu alet evden hiçbir şekilde su çekemeyen, damacana ile araba yıkayan site beyefendilerine:komik: hitap ediyor. Şaka bir yana, fiyatına bakınca en son tercih olarak alınabilecek bir makine. Şahsen benim için en son tercih olduğundan aldım, kullanıyorum ve memnunum.

Sana önerim ise evden su çekebilecek mesafe var ise elektrik de çekilebilir diye düşünüyorum. Ucuzundan bir K3 bile performansı ile bu alete 5 basar.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#17
Senin durum iyi değil, sana bulaşmıl :D o alet çeyize eklenecek sanırım :taraa:



Evdeki basınç 5 bar bile olsa bol su geldiği için bu aletten daha faydalı olur. Bu alet evden hiçbir şekilde su çekemeyen, damacana ile araba yıkayan site beyefendilerine:komik: hitap ediyor. Şaka bir yana, fiyatına bakınca en son tercih olarak alınabilecek bir makine. Şahsen benim için en son tercih olduğundan aldım, kullanıyorum ve memnunum.

Sana önerim ise evden su çekebilecek mesafe var ise elektrik de çekilebilir diye düşünüyorum. Ucuzundan bir K3 bile performansı ile bu alete 5 basar.
Yorum içi sağol abi. :)Dediğinizi yazın gerçekleştiricem malum bu hobiye yeni başladım biraz bütçemi zorluyor. :komik:
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#18
Abi yorumun için teşekkür ederim, çok samimi geldiniz.:):mutlu: Hem elektrik hemde hortumu yaklaşık 20 metre çeksem yeticek ama şu sıralar bütçem olmadığı için hortumun ucuna aparat alıp şimdilik evdeki basınçla idare edicem. Yazın kesinlikle bir makine alıcam.:)
Kardeşim şu bimde olan 15 liralık parçalar şahane iyi iş yapıyor. Karcher k2 tazyiği düşük bir ürün, karşılaştırma pek doğru olmaz ama ondan bile daha başarılı buldum. Aparatları falan dahil 15 liraydı
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#19
Kardeşim şu bimde olan 15 liralık parçalar şahane iyi iş yapıyor. Karcher k2 tazyiği düşük bir ürün, karşılaştırma pek doğru olmaz ama ondan bile daha başarılı buldum. Aparatları falan dahil 15 liraydı
Ona yakın bir ürün aldım 26 tlye hemen geldiği gibi test edicem abi.
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#20
Konuyu baltalamak gibi olmasin ama bu makina yi begeniyorum . Daha cok begendigim makina da var bundan daha Küçük. Gloria yapmis . 2 litre lik siseden bile su cekiyor. Kopuk yapabiliyor. Tazzikli su atabiliyor. Ama tr de Yok .

Ben benzinlikte yikardim.

20 metre hortum aldim Evin onunde balkon altinda yer Bulunca arabayi evin onunde Yikamaya basladim. Baya farketti konfor. Benzinlige gore .
Dandik hortumun ucuna Bim den hortum sulama basligi aldim. Cok memnun kaldim . Sanki basincli makina almisim gibi geldi bana Çok kolaylaştırdı işimi Suyun Tazzik şekli ve dağılımı hedefi değişiyor. Acayip işime yaradı .

Ama 4-5 tane apartman gözünü dikip bana bakıyor . Bende rahatsız oluyorum . Arka fon da kötü .

Yoksa ne güzel fotoğraflar çekerdim. Video çekerdim. Arabayı incelerdim rahat rahat .
En çok birisi. Çok su harcıyorum diye laf edecek diye stres oluyorum . Bende kendim ile çelişki ile yıkıyorum arabayı. Çok su harcadığım İçin rahatsızlık hissediyorum. Ama çok sık yapmadığım İçin. Kendimi avutuyorum .

Yağmurlar bol olsa vicdanım daha rahat olurdu .