Dostlar herkese merhabalar hayırlı pazarlar. Yeni bir misafirimizi geçen haftalarda ön fizibilite için çağırmıştık ön 3 parçasında tesviye ve boyalık işlemleri vardı yaptırıp gelmesini eğer ustanız yok ise benim halledebileceğimi belirttim bilgileri ve tarihleri vererek ayrıldık. Yaklaşık 10 gün kadar sonra sıkıntılı panaller düzeltilip boyanmış şekilde geldi bizlerde kollarımızı uygulama için sıvadık.
Peki hangi ürünleri kullandık ;
Ön yıkama: Combo x2
Demirtozu : Janta Tuga Yeşil
Kil: Bilthammer
Cutting : Koch H9, Rupes Coarse
Polish: Koch F6
Finish: Sonax Perfect Finish
Koruma : Zymol Titanium
Metal: Autobrite Metalworx
Yardımcı Ekimanlar : Koch Chemie Green Star, Workstuff detay fırçası, CG davlumbaz fırçası,Kwazar Mercury 360, Purestar Duplex , Ufs eldiven , Egebant
Aracın genel durumu pek iyi değildi, boyanıp gelen panellere macun üstüne astar atılmamış ve altta kalın zımpara izleri vardı. Gereksiz stickerlar vardı söktük ve polisaj için hazırlıklara başladık.
Polisaj hazırlıkları bittikten sonra daha önce bu renge çalışmadığımız işlemlerde ilk kombinasyon oluşturmakla geçiyor. Minimum mikron ile maximum çizik gidermeyi amaçlayarak işlemlere başlıyoruz odak noktamız tüm çiziklerin gitmesi değil sağlıklı bir şekilde gitmesi için uğraşıyoruz. Bize Cutting konusunda H9 ve Coarse eşlik etti boyalı panelleri H9 daha iyi toplarken orj panellerde Coarse daha hızlı ve güvenli çalıştı. Opak boyalar yapısı gereği biraz çamur olduğu için sıfır padlerle çalışmak işimizi kolaylaştırıyor.
Tavan panelinde geçmişte yapılan yanlış yıkama ve özensiz kullanım sonucu %70 üstü cihazımızda risk olarak göründüğü için bu şekilde toparlayabildik çünkü bu işlemler tek seferlik değildir.
Daha önce boyanmış ve boya işleminde yerli boya tercih edilmiş perdah ve portakal deseninin orijinal boyayı yansıtmadığından dolayı wet sanding yapmak zorunda kaldık.
Kaputun sol kordon kısmı boyandı ve yamalandı malesef misafirimize boya masrafı biraz fazla gelmiş olmalı yaptırdığı ustada yama kordondan değilde 1 parmak ilerisinden yapılmış detaylı fotoğrafarını hikayeme atmıştım bulursam güncellerim konuyu. Mikron değeri çok düşük olduğu için tavan ve kaput malesef boya sağlığı açısından %70 lerde bırakıldı.
Boyanan kısımlardan biride sağ ön çamurluk yama alınamadan teslim edilmiş ve kasap varip bir pasta işleminden geçmiş bize de toparlamak kaldı.
Bu ksıımda yama daha net belli oluyor.
Opak boyaların vazgeçilmezi.
Geçelim finallere.
Aracın polisaj hazırlık ve polisaj kısım videoları genelde instagram hikayelerimde oluyor sizlerde takip edip destek verirseniz memnun oluruz şimdiden teşekkür ederiz.
Login • Instagram