Karşılaştırma Flowey Jant Temizleyicisi Seçimi | R1 vs R2

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#1
Herkese iyi geceler dilerim, iyi forumlar. :) Yine kendime engel olamayıp bir test daha yapmaya çalıştım/yaptım. :D
Hemen testimize geçicek olursak, 2 farklı formül ile üretilen jant temizleyicilerini test etmek istedim. Amaçları farklı ancak R2'nin tanımını bilmeyenler veya kaynak bulamayanlar olduğu için yapmak istedim. :)

Sulandırma oranları ise şöyle;

R1 1:3-1:10
R2 1:1-1:10


Ben ise R1'i en sert şekil de, R2'yi ise 1:3 oran da hazırladım. Belki R2'yi de 1:1 yapabilirdim ancak çok ağır olacağını düşündüm. Biraz da teknik özelliklerinden bahsedelim;

R1 Wheel Cleaner Alkaline
Bitki ve sentetik kokenli bileşenler ile üretilmiştir, çevreye duyarlılığı ön planda olup verimliliği fazladır. Fren tortularını ve kirleri kolaylıkla giderir, korumaya zarar vermez. Ayrıca köpük kıvamı gayet güzeldir, alkali bir üründür. Kokusu ise normal bir derece de, ne kötü kokuyor ne de güzel rahatsız etmiyor.

R2 Wheel Cleaner Acid
Her türlü kiri, fren tozunu, yol filmini gibi kirleri rahatlıkla söker. Ve kirleri hızlı bir şekilde söker, ancak korumaya zarar verdiğini kendi sitelerinde yazıyor.. Test ettiğim araç da ise koruma olmadığı için test edemedim. Kokusu ise neredeyse kötü sayılabilir. Köpük kıvamı ise yok denecek kadar az, asidik bir üründür.

Hemen kirlilerimizle başlayalım, kusuruma bakmayın arkadaş çekerken Ankara'dan çekmiş galiba. :D
Sol tarafa R2, sağ tarafa R1.



Hemen ardından tayzekli su sıkıp düzgünce akıttım.



Gelelim peçete testine. :)

R1;


R2;


Yorum yapıcak olursam;

R1: Koruma dostu olduğunu biliyoruz ve kendi kaynakları onu söylüyor, rutin kullanımda da zarar vermeyeceğini gördük.
R2: Koruma dostu olmadığını kendi sitesinde okudum ancak bir test yapmadım. Çok kirli paslı oksitli jantları daha iyi geçiriyor.

Kısaca şöyle açıklıyım: Alkali ürünler yağ toz çamur gibi kirler üzerinde etkiliyken, asidik ürünler pas, oksit, demir tozu, mineral kirler üzerinde etkilidir. Yani R1 rutin kullanım da, çok kirli uzun süre temizlenmeyen jantlar için R2 daha iyi olucaktır. R2 ise bir nebzede olsa demir tozlarını çıkardığını gözlemledim, ancak temizleyiciler gibi kırmızı belirtisi yoktu. Sadece parladığını görme şansım oldu, R1 tarafında ise parlamadığını fark ettim.
Aslında düzgün fotoğraflayabilseydim jantın arka kısmında ki kirleri R2'nin daha rahat ve hızlıca söktüğünü gösterebilirdim, R1 ile ne kadar da fırçalasam çıkmadı, R2 ile fırçaladığım da neredeyse hepsi çıktı.

Benden bu kadar diyelim, test edip kullanan var ise yorumlarını esirgemesinler. :) Sağlıcakla kalın. :)
 

Cavraoğlu

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
450
Beğeniler
1,025
İl
Samsun
#2
Çok güzel ve bilgilendirici olmuş. Emeginize ve kesenize bereket. R2'yi jantlar sökülüp arka kısımları tam temizlemek için kullanıma daha uygun gibi anladım doğrumudur. Jantların arkası daha kirli ne ararsan var.
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#3
Teşekkür ederim ağabey'im, elimden geldiğince test konuları paylaşmaya çalışıyorum. :) Bana kalırsa da arka kısımlarına R2 uygulamak iyi olur. Hatta T52 daha iyi olur tabi bulabilirseniz ve hassas bir şekilde çalışırsanız.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#4
Eline sağlık kardeşim, çok güzel ve bilgilendirici bir test olmuş. T52 çok ağır bir üründür, çok dikkatli kullanmak lazım. Lakin çok ağır kirli jantları temizlemede üstüne yoktur, harika çalışır.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#5
Ellerine sağlık, harika bir test olmuş çok faydalı olacağını düşünüyorum.
:tesekkurr:
t52 acaba r2 ile aynı mıdır? Acid wheel cleaner farklıydı çünkü. t52 ph 1 iken acid w.c 0,5 ph değerine sahipti. Buna rağmen t52 daha tehlikeli. awc nin amatör kullanıma uygun olduğunu bir yerde okumuştum
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#6
Eline sağlık kardeşim, çok güzel ve bilgilendirici bir test olmuş. T52 çok ağır bir üründür, çok dikkatli kullanmak lazım. Lakin çok ağır kirli jantları temizlemede üstüne yoktur, harika çalışır.
Sağolasın Onur abi, sizden öğrendiğimiz kadarıyla birşeyler yaptım. :) T52 çok güzel ürün tabi güzel ellerde. :D
Ellerine sağlık, harika bir test olmuş çok faydalı olacağını düşünüyorum.
:tesekkurr:
t52 acaba r2 ile aynı mıdır? Acid wheel cleaner farklıydı çünkü. t52 ph 1 iken acid w.c 0,5 ph değerine sahipti. Buna rağmen t52 daha tehlikeli. awc nin amatör kullanıma uygun olduğunu bir yerde okumuştum
Çok sağol Berkay abi, faydalı olursa çok sevinirim. :) Evet T52 bir nevi proflar için hazırlanmış, farklı sulandırma oranları ile çok güzel işler yapıyor ama bazı forumlar da test yapılırken talihsizlikler yaşanmış illa ki okumuşsundur abi.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#7
Ellerine sağlık. Forumda sık sık sorulan bir soruydu bu. Sayende cevap bulmuş oldu :alkis:
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#8
R2 efsane kötü kokuyor. 5mt çapınızdaki insanları öksürtme garantili. Bizim gibi daima hobici arkadaşlara değilde daha çok uygulamacı, yıkamacı arkadaşlara hitap bir ürün. O kadar aşırı kirli jantımız olmuyor zaten. En kötü bişiler sıkıp korumaya alıyoruz. Bizde kullanırız ama çok nadir.
R1 şahaneymiş geç keşfettik
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#9
Ellerine sağlık. Forumda sık sık sorulan bir soruydu bu. Sayende cevap bulmuş oldu :alkis:
Aynen abi bende bu soruyu ortadan kaldırmak istedim, teşekkürler. :)
R2 efsane kötü kokuyor. 5mt çapınızdaki insanları öksürtme garantili. Bizim gibi daima hobici arkadaşlara değilde daha çok uygulamacı, yıkamacı arkadaşlara hitap bir ürün. O kadar aşırı kirli jantımız olmuyor zaten. En kötü bişiler sıkıp korumaya alıyoruz. Bizde kullanırız ama çok nadir.
R1 şahaneymiş geç keşfettik
Evett abi kötü kokuyor ancak bizim burnumuz alıştığından herhalde bana aman aman kötü gelmedi, yanımda ki arkadaş 5 6 metre ilerde durdu. :D Dediğin gibi abi bize gereksiz gelebilir, ben sırf komşunun, arkadaşlarımın arabalarını temizlemek için R2'yi edindim. Yorum için teşekkürler. :)
 

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
#10
Sercan boş durmuyorsun :) eline koluna sağlık, yine yakışanı yapmışsın. Mesajını favorilerim arasına aldım.
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#11
Bende arada tanıdığın veya başka araçları temizlersem diye 1L R2 aldım. Genelde 6 ay ile 1 sene arasında temizlenmemiş jantlara denk gelme olasılığımız yüksek. :komik: Bir de bazı balatalar gereğinden fazla tozuyor o durumlarda belki periyodik olmasa bile bazı aralıklarla kullanılabilir.
 

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#12
elerine sağlık sercan neyin ne olduğunu çok iyi anlamış olduk.

Bende arada tanıdığın veya başka araçları temizlersem diye 1L R2 aldım. Genelde 6 ay ile 1 sene arasında temizlenmemiş jantlara denk gelme olasılığımız yüksek. :komik: Bir de bazı balatalar gereğinden fazla tozuyor o durumlarda belki periyodik olmasa bile bazı aralıklarla kullanılabilir.
sende çok haklısın zaman zaman 1 sene bile temizlenmemiş jantara bile denk gelbiliyoruz.
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#13
Sercan boş durmuyorsun :) eline koluna sağlık, yine yakışanı yapmışsın. Mesajını favorilerim arasına aldım.
Eyvallah İbrahim abim, her yıkamaya gittiğim de boş boş konu paylaşmamaya çalışıyorum abi. :)
Bende arada tanıdığın veya başka araçları temizlersem diye 1L R2 aldım. Genelde 6 ay ile 1 sene arasında temizlenmemiş jantlara denk gelme olasılığımız yüksek. :komik: Bir de bazı balatalar gereğinden fazla tozuyor o durumlarda belki periyodik olmasa bile bazı aralıklarla kullanılabilir.
Aynen bende aynı o mantıkla aldım, aynen aslında 5 6 ayda bir r2 ile temizlense güzel olabilir. :)
elerine sağlık sercan neyin ne olduğunu çok iyi anlamış olduk.


sende çok haklısın zaman zaman 1 sene bile temizlenmemiş jantara bile denk gelbiliyoruz.
Sağolasın Koray abi, çok sevindim. :)
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#14
Ellerine sağlık Sercan, peçete testi bu 2 ürün için pek sağlıklı sonuç vermez zaten sende belirtmişsin 2 sininde amaçları farklı,R2 nin yağ kir vb şeyleri temizlemesi beklenemez bu yüzden peçete testi gereksiz :)
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#17
Ellerine sağlık Sercan, peçete testi bu 2 ürün için pek sağlıklı sonuç vermez zaten sende belirtmişsin 2 sininde amaçları farklı,R2 nin yağ kir vb şeyleri temizlemesi beklenemez bu yüzden peçete testi gereksiz :)
Evet abi mantıksız ancak yüzeysel olarak test etmek istedim, teşekkürler.... :)
Bu jant işini seviyosun Sercan. Jant testerı oldun valla. Emegine sağlık :)
Eyvallah Tayfun abi, janta değer veriyorum. :D
Emeğine sağlık dostum sağolasın, merak edilen bir testti :)
Sağolasın Kazım abi. :)
 
Beğeniler: Pro