Herkese iyi geceler dilerim, iyi forumlar.
Yine kendime engel olamayıp bir test daha yapmaya çalıştım/yaptım.
Hemen testimize geçicek olursak, 2 farklı formül ile üretilen jant temizleyicilerini test etmek istedim. Amaçları farklı ancak R2'nin tanımını bilmeyenler veya kaynak bulamayanlar olduğu için yapmak istedim.
Sulandırma oranları ise şöyle;
R1 1:3-1:10
R2 1:1-1:10
Ben ise R1'i en sert şekil de, R2'yi ise 1:3 oran da hazırladım. Belki R2'yi de 1:1 yapabilirdim ancak çok ağır olacağını düşündüm. Biraz da teknik özelliklerinden bahsedelim;
R1 Wheel Cleaner Alkaline
Bitki ve sentetik kokenli bileşenler ile üretilmiştir, çevreye duyarlılığı ön planda olup verimliliği fazladır. Fren tortularını ve kirleri kolaylıkla giderir, korumaya zarar vermez. Ayrıca köpük kıvamı gayet güzeldir, alkali bir üründür. Kokusu ise normal bir derece de, ne kötü kokuyor ne de güzel rahatsız etmiyor.
R2 Wheel Cleaner Acid
Her türlü kiri, fren tozunu, yol filmini gibi kirleri rahatlıkla söker. Ve kirleri hızlı bir şekilde söker, ancak korumaya zarar verdiğini kendi sitelerinde yazıyor.. Test ettiğim araç da ise koruma olmadığı için test edemedim. Kokusu ise neredeyse kötü sayılabilir. Köpük kıvamı ise yok denecek kadar az, asidik bir üründür.
Hemen kirlilerimizle başlayalım, kusuruma bakmayın arkadaş çekerken Ankara'dan çekmiş galiba.
Sol tarafa R2, sağ tarafa R1.
Hemen ardından tayzekli su sıkıp düzgünce akıttım.
Gelelim peçete testine.
R1;
R2;
Yorum yapıcak olursam;
R1: Koruma dostu olduğunu biliyoruz ve kendi kaynakları onu söylüyor, rutin kullanımda da zarar vermeyeceğini gördük.
R2: Koruma dostu olmadığını kendi sitesinde okudum ancak bir test yapmadım. Çok kirli paslı oksitli jantları daha iyi geçiriyor.
Kısaca şöyle açıklıyım: Alkali ürünler yağ toz çamur gibi kirler üzerinde etkiliyken, asidik ürünler pas, oksit, demir tozu, mineral kirler üzerinde etkilidir. Yani R1 rutin kullanım da, çok kirli uzun süre temizlenmeyen jantlar için R2 daha iyi olucaktır. R2 ise bir nebzede olsa demir tozlarını çıkardığını gözlemledim, ancak temizleyiciler gibi kırmızı belirtisi yoktu. Sadece parladığını görme şansım oldu, R1 tarafında ise parlamadığını fark ettim.
Aslında düzgün fotoğraflayabilseydim jantın arka kısmında ki kirleri R2'nin daha rahat ve hızlıca söktüğünü gösterebilirdim, R1 ile ne kadar da fırçalasam çıkmadı, R2 ile fırçaladığım da neredeyse hepsi çıktı.
Benden bu kadar diyelim, test edip kullanan var ise yorumlarını esirgemesinler.
Sağlıcakla kalın. 
Hemen testimize geçicek olursak, 2 farklı formül ile üretilen jant temizleyicilerini test etmek istedim. Amaçları farklı ancak R2'nin tanımını bilmeyenler veya kaynak bulamayanlar olduğu için yapmak istedim.
Sulandırma oranları ise şöyle;
R1 1:3-1:10
R2 1:1-1:10
Ben ise R1'i en sert şekil de, R2'yi ise 1:3 oran da hazırladım. Belki R2'yi de 1:1 yapabilirdim ancak çok ağır olacağını düşündüm. Biraz da teknik özelliklerinden bahsedelim;
R1 Wheel Cleaner Alkaline
Bitki ve sentetik kokenli bileşenler ile üretilmiştir, çevreye duyarlılığı ön planda olup verimliliği fazladır. Fren tortularını ve kirleri kolaylıkla giderir, korumaya zarar vermez. Ayrıca köpük kıvamı gayet güzeldir, alkali bir üründür. Kokusu ise normal bir derece de, ne kötü kokuyor ne de güzel rahatsız etmiyor.
R2 Wheel Cleaner Acid
Her türlü kiri, fren tozunu, yol filmini gibi kirleri rahatlıkla söker. Ve kirleri hızlı bir şekilde söker, ancak korumaya zarar verdiğini kendi sitelerinde yazıyor.. Test ettiğim araç da ise koruma olmadığı için test edemedim. Kokusu ise neredeyse kötü sayılabilir. Köpük kıvamı ise yok denecek kadar az, asidik bir üründür.
Hemen kirlilerimizle başlayalım, kusuruma bakmayın arkadaş çekerken Ankara'dan çekmiş galiba.
Sol tarafa R2, sağ tarafa R1.
Hemen ardından tayzekli su sıkıp düzgünce akıttım.
Gelelim peçete testine.
R1;
R2;
Yorum yapıcak olursam;
R1: Koruma dostu olduğunu biliyoruz ve kendi kaynakları onu söylüyor, rutin kullanımda da zarar vermeyeceğini gördük.
R2: Koruma dostu olmadığını kendi sitesinde okudum ancak bir test yapmadım. Çok kirli paslı oksitli jantları daha iyi geçiriyor.
Kısaca şöyle açıklıyım: Alkali ürünler yağ toz çamur gibi kirler üzerinde etkiliyken, asidik ürünler pas, oksit, demir tozu, mineral kirler üzerinde etkilidir. Yani R1 rutin kullanım da, çok kirli uzun süre temizlenmeyen jantlar için R2 daha iyi olucaktır. R2 ise bir nebzede olsa demir tozlarını çıkardığını gözlemledim, ancak temizleyiciler gibi kırmızı belirtisi yoktu. Sadece parladığını görme şansım oldu, R1 tarafında ise parlamadığını fark ettim.
Aslında düzgün fotoğraflayabilseydim jantın arka kısmında ki kirleri R2'nin daha rahat ve hızlıca söktüğünü gösterebilirdim, R1 ile ne kadar da fırçalasam çıkmadı, R2 ile fırçaladığım da neredeyse hepsi çıktı.
Benden bu kadar diyelim, test edip kullanan var ise yorumlarını esirgemesinler.







Bir de bazı balatalar gereğinden fazla tozuyor o durumlarda belki periyodik olmasa bile bazı aralıklarla kullanılabilir.