Glaze el ile vs makina ile

onurçiko

Konu Sahibi ✔
Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#1
Hep merak edilen ve çok sorulan bir soru, glaze el ile mi yoksa makina ile mi daha iyi. Ben de nacizane bu soruya bir cevap bulmak amacıyla küçük bir test yapmak istedim her zaman ki partnerim @Muratcan ile.
Araç seçimim geçen glaze testinde kullandığım siyah bmw 3.20 olacak yine. Öncelikle yüzeyi yıkadık, sonra geçen hafta uyguladığım cg p40 ı yüzeyden wax killer olarak üstüne tanımadığım vp billbery ile arındırdık. Sonrasında kaputu bölümlere ayırık ve testimize başladık. Glaze olarak supernovayı seçtim. Üst tarafa el ile uygulama alt tarafa da makina ile uygulama yaptık. Video da görüleceği üzere makina ile kapatılık çok daha iyi ve parlaklıkta top seviyeye ulaştı, el ile bu durum bir tık daha geride kalsa da bence oldukça iyiydi. Enteresan olan el ile su iticilik çok daha iyi oldu, Sonrasında dayanımı görmek açısından bir iki tur apc ile geçiş yaptım, burda da el ile daha iyi iticilik vardı. Artık videoyu izleyip yorumlarınıza bakalım.

 

Kermssl

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
4 May 2020
Mesajlar
384
Beğeniler
520
İl
İstanbul
#2
Hep merak edilen ve çok sorulan bir soru, glaze el ile mi yoksa makina ile mi daha iyi. Ben de nacizane bu soruya bir cevap bulmak amacıyla küçük bir test yapmak istedim her zaman ki partnerim @Muratcan ile.
Araç seçimim geçen glaze testinde kullandığım siyah bmw 3.20 olacak yine. Öncelikle yüzeyi yıkadık, sonra geçen hafta uyguladığım cg p40 ı yüzeyden wax killer olarak üstüne tanımadığım vp billbery ile arındırdık. Sonrasında kaputu bölümlere ayırık ve testimize başladık. Glaze olarak supernovayı seçtim. Üst tarafa el ile uygulama alt tarafa da makina ile uygulama yaptık. Video da görüleceği üzere makina ile kapatılık çok daha iyi ve parlaklıkta top seviyeye ulaştı, el ile bu durum bir tık daha geride kalsa da bence oldukça iyiydi. Enteresan olan el ile su iticilik çok daha iyi oldu, Sonrasında dayanımı görmek açısından bir iki tur apc ile geçiş yaptım, burda da el ile daha iyi iticilik vardı. Artık videoyu izleyip yorumlarınıza bakalım.

Ellerine sağlık abi güzel bir konu işlemişsin her Zaman ki gibi:)
 

Mustafa Baylar

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
453
Beğeniler
460
Yaş
23
#4
Ellerine saglık abi makine ile yaptığınız kisim makineyi ilk calistirdiktan biraz sonra ben daha fazla parliycam demeye baslamiş sanki:D
 

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
#7
Abi öncelikle eline koluna sağlık. @Muratcan sana da aynı şekilde brocum.

Yanlış yorumlamıyorsam makine ile all in one gibi olmuş, acaba all in one + glaze + wax nasıl bir sonuç verir onu düşündüm bir an. Sanırım benim gibi amatörün amatörü polisajcılar için teoride güzel ve etkili bir kombinasyon olabilir ne dersin ?
 

csg

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Haz 2019
Mesajlar
53
Beğeniler
69
Yaş
39
İl
İstanbul
#8
Elinize sağlık çok faydalı oldu benim için.

Polisaj yapılmamış çizikli bir yüzeye çizikleri geçici olarak bile olsa kapatmak için elle glaze atmak çok mantıklı bir iş değildiri görmüş oldum.

Kendi adıma böyle bir uygulama yapmayı düşünüyordum artık vazgeçtim :))
 

onurçiko

Konu Sahibi ✔
Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#9
Ellerine sağlık abi güzel bir konu işlemişsin her Zaman ki gibi:)
Teşekkür ederim kardeşim, yardımcı olur inşallah
Hep merak ettiğim bir şeydi bu @onurçiko hocam. Bizi aydınlattınız.
Ellerinize sağlık @Muratcan ile.
Teşekkür ederim, yardımcı olduysa ne mutlu.
Ellerine saglık abi makine ile yaptığınız kisim makineyi ilk calistirdiktan biraz sonra ben daha fazla parliycam demeye baslamiş sanki:D
Teşekkür ederim aynen bende öyle hissetim tam olarak.
Elinize emeğinize sağlık...
Teşekkür ederim
Acaba glaze markası ve pedlerin etkisi nedir? Gel bunu da cevapla @onurçiko :)
Birşey farkedeceğini zannetmiyorum.
Abi öncelikle eline koluna sağlık. @Muratcan sana da aynı şekilde brocum.

Yanlış yorumlamıyorsam makine ile all in one gibi olmuş, acaba all in one + glaze + wax nasıl bir sonuç verir onu düşündüm bir an. Sanırım benim gibi amatörün amatörü polisajcılar için teoride güzel ve etkili bir kombinasyon olabilir ne dersin ?
Teşekkür ederim, evet güzel netice verir ama geçici bir çözüm olur.
Elinize sağlık çok faydalı oldu benim için.

Polisaj yapılmamış çizikli bir yüzeye çizikleri geçici olarak bile olsa kapatmak için elle glaze atmak çok mantıklı bir iş değildiri görmüş oldum.

Kendi adıma böyle bir uygulama yapmayı düşünüyordum artık vazgeçtim :))
Teşekkür ederim
O kadar karamsar olma, bu yüzey extreme kötü durumda.
 

golf

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
838
Beğeniler
840
#11
Elinize sağlık hocam. Ben makina mı el mi değilde daha çok ürüne takıldım. Peki fark yaratmadı araçta, su iticilikte parlaklıkta yok denecek kadar az. Yüzey hazır değil diyemi böyle acaba. Yoksa glazeler böyle mi? Wax glazeden daha iyi o halde.
 

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,133
Beğeniler
3,568
Yaş
41
İl
Aliağa/izmir
#13
Hep merak edilen ve çok sorulan bir soru, glaze el ile mi yoksa makina ile mi daha iyi. Ben de nacizane bu soruya bir cevap bulmak amacıyla küçük bir test yapmak istedim her zaman ki partnerim @Muratcan ile.
Araç seçimim geçen glaze testinde kullandığım siyah bmw 3.20 olacak yine. Öncelikle yüzeyi yıkadık, sonra geçen hafta uyguladığım cg p40 ı yüzeyden wax killer olarak üstüne tanımadığım vp billbery ile arındırdık. Sonrasında kaputu bölümlere ayırık ve testimize başladık. Glaze olarak supernovayı seçtim. Üst tarafa el ile uygulama alt tarafa da makina ile uygulama yaptık. Video da görüleceği üzere makina ile kapatılık çok daha iyi ve parlaklıkta top seviyeye ulaştı, el ile bu durum bir tık daha geride kalsa da bence oldukça iyiydi. Enteresan olan el ile su iticilik çok daha iyi oldu, Sonrasında dayanımı görmek açısından bir iki tur apc ile geçiş yaptım, burda da el ile daha iyi iticilik vardı. Artık videoyu izleyip yorumlarınıza bakalım.

Bu arada senin Shine master ıda görmüş oldum. Aynı Rupes gibi....
 

onurçiko

Konu Sahibi ✔
Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#14
ellerinize sağlık makinanın farkı bariz ortada parlaklık olarak :D Hekesin kafasındaki soruları yanıtlamış oldunuz. İmkan varsa makina yoksa elle :D
Teşekkür ederim, aynen öyle.
Elinize sağlık hocam. Ben makina mı el mi değilde daha çok ürüne takıldım. Peki fark yaratmadı araçta, su iticilikte parlaklıkta yok denecek kadar az. Yüzey hazır değil diyemi böyle acaba. Yoksa glazeler böyle mi? Wax glazeden daha iyi o halde.
Teşekkür ederim, bu kadar kötü yüzeyde oldukça iyi bir kapatılık yaptı bence çok bariz fark var, bu yüzeyi sıfırlaması imkansız zaten.Su iticilik ve koruma anlamında zaten birşey bekleniyoruz bu tarz ürünlerden.
Bu arada senin Shine master ıda görmüş oldum. Aynı Rupes gibi....
Makşnadan çok memnunum, çok güçlü ve torku yüksek bir makina.
 

Ömer88

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2019
Mesajlar
540
Beğeniler
1,432
#15
Başarılı bir test olmuş, elinize sağlık.
El ile uygulamada ürünün yüzeyde daha uzun süre kalması kaynaklı su iticilik daha iyi diyebilirmiyiz.
 

Mehmet55

Usta Detaycı
Üye
Katılım
26 Ara 2019
Mesajlar
472
Beğeniler
1,185
Yaş
34
#16
Onur hocam yine akıldaki soruların çözümü video ile göstermişsiniz herşey için teşekkürler
 

KaiZeN

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
1,146
Beğeniler
3,143
Yaş
41
İl
Tekirdağ
#17
Üstad eline sağlık güzel bir test olmuş. :alkis:Kapatıcılığa ve parlaklığa etkisi bariz iki tarafta da belli. Poorboys white diamond da hafifte olsa aşındırıcılık da vardı diye aklımda kalmış. Makinayla bir tık daha iyi belki sonuç verir bu açıdan.
 

Cavraoğlu

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
450
Beğeniler
1,025
İl
Samsun
#18
Ağabey'im maşallah eline emegine sağlık cok güzel uygulama senin paylasımlarinı urünleri gördukce kredi kartını yakasım geliyor :mutlu::mutlu: Sayende cok sey ögreniyorum saygilar.
 

Saint_33

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
325
Beğeniler
486
Yaş
43
#19
Eline sağlık abi.çok güzel olmuş arada ki parlaklık farkı hemen belli oluyor.