Golf 7.5 hare giderme çalışması

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#1
Arkadaşlar öncelikle herkese selam eder, bu seviyelerde çalışmalar yapabilmeme destek olan herkese tekrar teşekkür ederim.

Toplam iki gün uğraştım, ama istediğimi de nispeten aldım.

Önce flowey Ev26 (yeni ama daha satışa çıkmamış bir ürün) otomatik kwazar ile ön yıkama yaptım.





Trafik filmini resmen hüpletti. Kokusu hoş olmasa da gayet güzel bir ürün :)

Akabinde flowey R10 ile kwazar fısfıs şişede 1:1 sulandırma ile tüm aracı demirtozu temizliği yaptım.


Çok belli olmasa da baya bir demirtozu çıktı..

Akabinde zamanında reçine temizlemek için aldığım meguiars kil ve kaydırıcı seti ile kil temizliği yaptım


Ready for polishing :)

Ertesi gün aracı son bir yıkamadan geçirip çektim işyerinin deposunun önüne :) toplu alımdan temin ettiğim mavi maskeleme bantları ile gerekli gereksiz her yeri izole ettim.




Akabinde polisaj yapacağım bölgeyi önce divortex ipa ile temizledim. Sonrasında polisaja geçtim

Malzemeler:

Makine Ruper Lhr15 mk3
Hare giderici Tac system refinish 2
Finish Tac system refinish 3
Koch chemie kırmızı ve mor ped







Bu iş ciddi emek isteyen, zaman ve maddiyat gerektiren bir iş. Ona göre hobi amaçlı uğraşırım diyenler bir daha düşünsün:)

Noktasal örnekler;
Öncesi

Sonrası


Resim hakkım bitmek üzere, gerisini daha az atıyorum.



Aracın sedefleri ortaya çıktı resmen :)






Araca birde son dakika wax attım. Sonax premium carnubau wax (yarışmafan kazandığım ürün) ciddi anlamda hoşuma gitti.

Su tutma ile ilgili video var ama toparlamak lazım:) o sonra.




Bu da final



İlkin günahı olmazmış :) hareleri giderdim, çizikler nispeten giderildi. Haftasonu etkinliği diye girip bahar waxını da attım bitti. Ama bendr bittim :)

Katkı sağlayan herkese ve özellikle aşağıdaki arkadaşlara destekleri için tekrar teşekkürler.

@Detail 35 @onurçiko @Pro @Murat

NOT: Adminlerden ricam, benim rütbemi son hare bükücü yapabilirlermi :D :taraa::taraa::taraa:

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:

BERAT

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Tem 2020
Mesajlar
351
Beğeniler
986
Yaş
34
İl
Zonguldak
#4
Süper olmuş gercekten bayıldım polisaj ögrenmesi darısı bizim başımıza inşallah bendede rotary makina var korkuyorum yapmaya elim yatkın aslında eski aracıma öyle kaliteli olmayan pastalarla yapmışlıgım var şimdi bu araç yeni olunca kıyamıyorum az harelensin bende girişcem korkuyu bi kenara bırakıp
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#6
Süper olmuş gercekten bayıldım polisaj ögrenmesi darısı bizim başımıza inşallah bendede rotary makina var korkuyorum yapmaya elim yatkın aslında eski aracıma öyle kaliteli olmayan pastalarla yapmışlıgım var şimdi bu araç yeni olunca kıyamıyorum az harelensin bende girişcem korkuyu bi kenara bırakıp
Rotarty ile o arabaya hiç girişmenizi önermem. Ben öncelikle hare giderici işlerinde uzmanlaşmak, riski düşük işler yapmak daha uygun olacağını düşündüm. İyi bir orbitale hibrit keçe takarak verniği ısıtma yöntemi ile zaten çizik de giderilebiliyor. Ama hare gidermesi bile ciddi zaman ve işçilik isterken çizik almak daha zor olacaktır. Bunun için gereken uzmanlığı da hare giderme aşamasında filan kazanıyoruz yavaş yavaş :)

Şu an yaptığım ile aracın verniğine zarar verme ihtimalim yok kadar az. Uzmanlaşınca hibrit pad kullanıp çiziklere de müdahale edebileceğimi düşünüyorum. Umarım o günler de gelir ve uygulamasını da paylaşırız :)
 

BERAT

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Tem 2020
Mesajlar
351
Beğeniler
986
Yaş
34
İl
Zonguldak
#7
Rotarty ile o arabaya hiç girişmenizi önermem. Ben öncelikle hare giderici işlerinde uzmanlaşmak, riski düşük işler yapmak daha uygun olacağını düşündüm. İyi bir orbitale hibrit keçe takarak verniği ısıtma yöntemi ile zaten çizik de giderilebiliyor. Ama hare gidermesi bile ciddi zaman ve işçilik isterken çizik almak daha zor olacaktır. Bunun için gereken uzmanlığı da hare giderme aşamasında filan kazanıyoruz yavaş yavaş :)

Şu an yaptığım ile aracın verniğine zarar verme ihtimalim yok kadar az. Uzmanlaşınca hibrit pad kullanıp çiziklere de müdahale edebileceğimi düşünüyorum. Umarım o günler de gelir ve uygulamasını da paylaşırız :)
İnşallah yakındır o günlerde görürüz hep birlikte, olmadı bende bitane orbital makina alayım bu olayı çözene kadar orbitalle denemeler yapayım vernige dokunmadan en mantıklısı o gibi gözüküyor dedikleriniz de haklısınız
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#12
elinize kolunuza sağlık inanılmaz duruyor araç maşallah .benimde istediğim ama zarar veririm korkusuyla bulaşamadığım işlemler.
Aynı sebepten uzun süre elimi sürmedim ama kaçınılmaz son :) Orbital ile uygun ped/pasta serisi kullanırsanız sıkıntı olmaz. Dikkat ederseniz bende Tac System refinish 1 yok, 2 e 3 var. 1 daha aşındırıcı ve adam gibi pasta aslında. Ben ilk etapta verniği vs. bozmamak için konu dahilindeki malzemeyi kullandım. Risk çok düşük, işçilik çok fazla :taraa: Ama buna değiyor :)
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#16
Araba kendine gelmiş ayrı bir dirilmiş parlamış, elinize sağlık. Dediğiniz gibi ciddi zaman ve emek istiyor. Golf'e de maşallah diyelim başına gelmedik kalmıyor:nazar:
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#18
@cabay abi wax'tı glaze'di derken güzel renk güzel parlıyor diye diye bi hal olduk. üstüne bi de bu uygulama geldi, renk gözlerimizi almaya başladı artık :D kocaman maşallah diyeyim tekrardan :) eline koluna sağlık :) sonax premium carnauba wax hakkında da yorumlarını zamanla paylaşır mısın :) güzel zeminde dayanımını merak ediyorum bu carnauba ürünün :) bir de varsa boncuk videosunu eksik etmezsen sevinirim :D
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#20
@cabay abi wax'tı glaze'di derken güzel renk güzel parlıyor diye diye bi hal olduk. üstüne bi de bu uygulama geldi, renk gözlerimizi almaya başladı artık :D kocaman maşallah diyeyim tekrardan :) eline koluna sağlık :) sonax premium carnauba wax hakkında da yorumlarını zamanla paylaşır mısın :) güzel zeminde dayanımını merak ediyorum bu carnauba ürünün :) bir de varsa boncuk videosunu eksik etmezsen sevinirim :D
Videosunu da editleyip paylaşacağım :)

why can t i post pictures on facebook from my phone