İlk polisaj deneyimim sizce nasıl?

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#1
Merhaba arkadaslar,
İlk polisaj deneyimimi paylasmak istedim, deneyimli arkadaslarin yorum ve onerilerini merak ediyorum.Sizce ilk uygulama icin nasilim, gordugunuz eksikleri paylasir iseniz memnun olurum.
Uyguladigim islemler sirasi ile:

  • Marolex pompa Good Stuff Snow Foam şampuan ile yikadim, pompa ile ilgili izlenimim eger kullanima baslamadan once iyice pompalar iseniz tatmin edicek sekilde is goruyor. Ben bir gun oncede araci yikadigim icin cok kirli olmadigindan orta kopuk basligini kullandim

  • Demir ve zift kalintilari icin Carpro Trix sprey uyguladim. Video cekmeyi unutmusum fakat 10 dk beklememe ragmen pek ise yaramadi sanki cunku pek renk degisimi olmadi urunde.
  • Valet Pro Mavi kil uyguladim

Yagmur basladigi icin Cumartesi gunu burda birakmak zorunda kaldim. Pazar sabahi hizlica bir on yikama yaparak basladim.
  • Plastik kisimlari bantladim
  • Menzerna Kirmizi Ped ile Menzerna 400 FG uyguladim. Kilcal cizikleri aldim fakat daha derin olan cizikleri fazla zorlamadim malum ilk elin gunahi olmaz sikinti olsun istemedim.
    png resim yapma

  • Menzerna 400 den sonra sirasiyla 2500 ve 3800 uygulucaktim fakat hava o kadar soguktu ki direk 3800 ile sonlandirdim
  • Farlar cok kotu durumdaydi onlarada FG 400 uyguladim.
  • Pasta kalintilari gitsin diye araci tekrar yikadim.
  • Ve son olarak bir kat Menzerna Power Lock Ultimate uyguladim.


    Uygulama esnasinda ve sonrasinda daha fazla video ve fotograf cekmek isterdim adim adim falan fakat hem hava sartlarindan hemde acemilikten dolayi cok rahat cekim yapamadim.
 

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#5
Tesekkur ederim saolun. @Sefa46 @DropX @bugrahongul
Yakalamisken sorayim :) Hava soguk diyemi oldu bilemiyorum ama pasta cabuk kurudu sanki, ozellikle 400 , kuruyuncada calismasi biraz zorladi, soguk havalarda bu sekilde olmasi normalmi yoksa malzemeyimi az koyuyorum acaba? Gerci malzemeyi arttirarakta denedim ama sanki pek bisey degismedi gibi
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#6
Tesekkur ederim saolun. @Sefa46 @DropX @bugrahongul
Yakalamisken sorayim :) Hava soguk diyemi oldu bilemiyorum ama pasta cabuk kurudu sanki, ozellikle 400 , kuruyuncada calismasi biraz zorladi, soguk havalarda bu sekilde olmasi normalmi yoksa malzemeyimi az koyuyorum acaba? Gerci malzemeyi arttirarakta denedim ama sanki pek bisey degismedi gibi
Bunun tek nedeni olmaz Hocam cesit li nedenleri vardir Ornek verecek olursak muhtelemen Agir Devirde Kullanmis olmaniz-Cok Fazla Urun Kullanmis Olabilirsiniz veya Cok Az Urun Kullanmis Olabilirsiniz-Yuzey Cok İsindiysa Kurumus olabilir veya Ped İslak kalmis olabilir zamanla tecrube ederek bunlari gorebilirsiniz yani tek bir nedene bagli olmayabilir :)
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#8
Öncelikle tebrik ederim, akıllıca gidilmiş ve çizikten ziyade harelere odaklanılmış bir çalışma olmuş. Bende aynı şekilde ilk polisajımı sadece harelere odaklanarak yapmıştım :) Tek aşamada yaptınız ve sonuç güzel görünüyor. Umarım birkaç yıkama sonrasında hareler geri gelmez.

Devamını bekleriz.
 

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#9
Bunun tek nedeni olmaz Hocam cesit li nedenleri vardir Ornek verecek olursak muhtelemen Agir Devirde Kullanmis olmaniz-Cok Fazla Urun Kullanmis Olabilirsiniz veya Cok Az Urun Kullanmis Olabilirsiniz-Yuzey Cok İsindiysa Kurumus olabilir veya Ped İslak kalmis olabilir zamanla tecrube ederek bunlari gorebilirsiniz yani tek bir nedene bagli olmayabilir :)
Yorumunuz icin tesekkur ederim, sanirim dusuj devirden olmus olabilir acemilikten boyayi yakmamak icin devirden cekindim :)
 

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#10
Öncelikle tebrik ederim, akıllıca gidilmiş ve çizikten ziyade harelere odaklanılmış bir çalışma olmuş. Bende aynı şekilde ilk polisajımı sadece harelere odaklanarak yapmıştım :) Tek aşamada yaptınız ve sonuç güzel görünüyor. Umarım birkaç yıkama sonrasında hareler geri gelmez.

Devamını bekleriz.
Tesekkur ederim saolun, yikarkende dikkatli davraniyorum elimden geldigince, on yikama ve cift kova ile bakalim takip edicem artik hareleri :) biraz daha elim alissin da asil hedefim diger siyah aracimiza girismek , az da olsa acemiligi atmadan ona cesaret edemedim
 

Ozdemirli

Usta Detaycı
Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
318
Beğeniler
1,307
Yaş
45
İl
İstanbul
#11
Harika olmuş. Bu renk kendini çok canlı göstermiş. Özellikle farlar, ilk günkü gibi olmuş. Elinize sağlık.
Yalnız su iticiliğin, bu kadar işlemden sonra biraz daha iyi olmasını beklerdim açıkçası.
 

bugrahongul

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
744
Beğeniler
2,078
İl
İskenderun
#13
Tesekkur ederim saolun. @Sefa46 @DropX @bugrahongul
Yakalamisken sorayim :) Hava soguk diyemi oldu bilemiyorum ama pasta cabuk kurudu sanki, ozellikle 400 , kuruyuncada calismasi biraz zorladi, soguk havalarda bu sekilde olmasi normalmi yoksa malzemeyimi az koyuyorum acaba? Gerci malzemeyi arttirarakta denedim ama sanki pek bisey degismedi gibi
Havadan dır 400 çok beğendiğim bişey değil zaten :)
Ped dolmuştur ,yüksek devirle başlamışssındır,ısınmış ped gibi gibi bir sürü neden var ama 400 genel olarak sevilecek bişey değil şahsi fikrim herkes niye 400le başlar onuda bilmem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#14
Havadan dır 400 çok beğendiğim bişey değil zaten :)
Ped dolmuştur ,yüksek devirle başlamışssındır,ısınmış ped gibi gibi bir sürü neden var ama 400 genel olarak sevilecek bişey değil şahsi fikrim herkes niye 400le başlar onuda bilmem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Menzerna ve Sonax pastalarina 3 yil oncesine kadar kullaniyordum biraktim kullanmadigim test etmedigim pastasi cilasi yoktur bir turlu isinamadim sebebi sonax in ticaret anlayisi menzernanin haddinden fazla ca abartilmasi tabi bu benim sahsi fikrim Bu iki Markaya yi Ne Uygulama alanimiza ne de Ceyize eklemiyorum.

İyi Detaylar
 
Son düzenleme:

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#16
Menzerna ve Sonax pastalarina 3 yil oncesine kadar kullaniyordum biraktim kullanmadigim test etmedigim pastasi cilasi yoktur bir turlu isinamadim sebebi sonax in ticaret anlayisi menzernanin haddinden fazla ca abartilmasi tabi bu benim sahsi fikrim Bu iki Markaya yi Ne Uygulama alanimiza ne de Ceyize eklemiyorum.

İyi Detaylar
Kesinlikle marka fanı değilim takıntım da yok piyasadaki malzemeleri o kadar tanımıyorum da :) araştırmalarım sonucunda Menzerna ürünleri aldım. Sizin farklı ürün önerileriniz var ise onları da aklımın bir kenarına not alırım kesinlikle. Zaten bundan sonraki alışverişlerde mutlaka buradaki arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak isterim.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#17
Kesinlikle marka fanı değilim takıntım da yok piyasadaki malzemeleri o kadar tanımıyorum da :) araştırmalarım sonucunda Menzerna ürünleri aldım. Sizin farklı ürün önerileriniz var ise onları da aklımın bir kenarına not alırım kesinlikle. Zaten bundan sonraki alışverişlerde mutlaka buradaki arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak isterim.
Hocam urunler iyidir kotu demiyorum o konuda problem yok ben sevmiyorum sadece :) Elinizdekileri bitirmeden yeni urun almayin derim bir sonrakine Koch Chemie ve Meguiarsi veya Rupes i deneyebilirisiniz yardimci olurum yine size hic sorun yok
 

Adam’s Garage

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
952
Beğeniler
4,481
Yaş
44
İl
Ankara
#18
İlk uygulama için sonuç gayet başarılı görünüyor ellerinize sağlık. Eksik olarak pasta yağlarından arındırmak için sadece yıkama yapmışsınız İpa yada M700 kullanmadınız sanırım buda koruma ürününün boyaya iyi tutunamamasının sebebi olabilir. Yeni uygulanmış bir Power Lock Ultimate için su iticilik maalesef tatmin edici görünmüyor :( bence birdahaki uygulamada m700 ile yağlardan arındırırsanız korumadan kesinlikle çok daha iyi sonuç alabilirsiniz :)
 

ozer_85

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
90
Beğeniler
445
İl
İzmir
#19
İlk uygulama için sonuç gayet başarılı görünüyor ellerinize sağlık. Eksik olarak pasta yağlarından arındırmak için sadece yıkama yapmışsınız İpa yada M700 kullanmadınız sanırım buda koruma ürününün boyaya iyi tutunamamasının sebebi olabilir. Yeni uygulanmış bir Power Lock Ultimate için su iticilik maalesef tatmin edici görünmüyor :( bence birdahaki uygulamada m700 ile yağlardan arındırırsanız korumadan kesinlikle çok daha iyi sonuç alabilirsiniz :)
Öneriniz için çok teşekkürler, bir daha ki denemede mutlaka dediğinizi uygulayacağım. İPA yı pasta işlemi bittikten sonra boya korumadan önce uygulayacağım değilmi, birde ipa için önerilen bilinen bir marka var mı yoksa herhangi bir eczaneden vs temin edebilir miyim?