Kedi Çiziği ( Ahh bu kediler )

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#1
Merhabalar, bu aralar camlarda payi izlerini görüyordum. Arka sağ stop üst kısmında ve o bölge bagaj kaportasında biraz çizikler gördüm.

Şampuanlı su ve temiz mf ile biraz tozunu aldım. Tırnağa gelmiyor. Basit pasta işlemiyle çıkar mı?

Araçda o kısımda seramik ve ara ara uyguladığım seramik destekleyici ürün mevcuttu.
Sizce çizik seramik de mi vernik te mi olmuş oluyor?










 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,106
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#2
Benim aracı da mekan tutmuşlar, :) , daha yeni yıkadım. İki gün temiz duraydi :) . Aracımda koruma olarak fusso coat soft99 var, kılcal çizikler var mıdır bilemiyorum. Canları sağolsun, güvenli görüp benim araca çıkmışlar :) . Bir yandan iyi, aracın etrafına fare ve türevleri gelmez diye düşünüyorum. Çizikleri almak adına çözüm önerilerini görmek iyi olacaktır :) . Aracın boyası simli inci beyazı olunca her şeyden etkileyebiliyor. Hatta en son ki yıkama sonrası kirpi vardı aracın yanında. Bazen geceleri çakallar da gelebiliyor. :)
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#3
Benim aracı da mekan tutmuşlar, :) , daha yeni yıkadım. İki gün temiz duraydi :) . Aracımda koruma olarak fusso coat soft99 var, kılcal çizikler var mıdır bilemiyorum. Canları sağolsun, güvenli görüp benim araca çıkmışlar :) . Bir yandan iyi, aracın etrafına fare ve türevleri gelmez diye düşünüyorum. Çizikleri almak adına çözüm önerilerini görmek iyi olacaktır :) . Aracın boyası simli inci beyazı olunca her şeyden etkileyebiliyor. Hatta en son ki yıkama sonrası kirpi vardı aracın yanında. Bazen geceleri çakallar da gelebiliyor. :)
Araç da koruma varken araç da temizken çıkmakta zorlanıyorlar. Yanında arkasında vs. araç varsa bu seferde zıplamayı tercih ediyorlar.

Değerli arkadaşlar tavsiyelerini bekliyoruz.

En son ihtimal ppf düzeltme işlemi gidince orada ufak bi işlem yaptıracağım. O da bu aralar değil.
 

Eraycan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,253
Beğeniler
808
Yaş
39
İl
Ordu
#4
Basit polisaj işlemi ile çıkacaktır. Ancak seramik kaplamaya maalesef ülkemizde gereksiz bir anlam yüklendi. Bir iki mikron kalınlığı bile olmayan seramik kaplamanın çizilmeye hiç bir direnci olmayacaktır.
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#5
Basit polisaj işlemi ile çıkacaktır. Ancak seramik kaplamaya maalesef ülkemizde gereksiz bir anlam yüklendi. Bir iki mikron kalınlığı bile olmayan seramik kaplamanın çizilmeye hiç bir direnci olmayacaktır.
Bir PPF gibi olmuyor tabi ki.
Muhtemelen seramikte kayganlıktan dolayı kir toz tanecikleri iyi tutunamadığından az çizilmesine neden olur diye düşünüyorum.
 

emirhaneness

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,340
Beğeniler
6,702
İl
Gebze
#6
Basit bi el pastası muhtemelen cıkartacaktır bu konularda Meg 3-1 wax iyidir. İşlem sonrası seramik bakım ürünü ile tekrardan üstünden geçin. Seramik kaplama hangi marka ve ne zaman yapıldı. Seramik kaplama iyi markaysa iyi ürünse genelde sadece bez çizikleri eldiven çiziklerine karşı direnç oluşturur onun dışında bu tarz ve daha büyük çiziklerde bi etkisi olmaz. Tabi seramikle korunmuş bakımları yapılmış araçlarda kir tutmama, kuş pisliğine karşı direnç, bir sonraki polisajda çiziklerin daha kolay gitmesi gibi avantajları var ama ppf gibi büyük çizikten korumaz
 

hakan34

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
20 Oca 2019
Mesajlar
151
Beğeniler
85
#7
Merhabalar, bu aralar camlarda payi izlerini görüyordum. Arka sağ stop üst kısmında ve o bölge bagaj kaportasında biraz çizikler gördüm.

Şampuanlı su ve temiz mf ile biraz tozunu aldım. Tırnağa gelmiyor. Basit pasta işlemiyle çıkar mı?

Araçda o kısımda seramik ve ara ara uyguladığım seramik destekleyici ürün mevcuttu.
Sizce çizik seramik de mi vernik te mi olmuş oluyor?










hocam benimde garaj var fakat sağı solu açık kediler hep üstündeydi sıkıldım bu durumdan ve nette araştırırken elma sirkesinin kokusundan kaçıyolar diye görmüştüm denedim arabanın etrafına 2 şişe boca ettim 1 ay felan etkisi gördüm sürekli tazelemek gerekli sanırım elma sirkesinin kokusu ağır olduğu için kapalı garajda nasıl bir etki bırakır bilmiyorum deneyin isterseniz
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#8
Basit bi el pastası muhtemelen cıkartacaktır bu konularda Meg 3-1 wax iyidir. İşlem sonrası seramik bakım ürünü ile tekrardan üstünden geçin. Seramik kaplama hangi marka ve ne zaman yapıldı. Seramik kaplama iyi markaysa iyi ürünse genelde sadece bez çizikleri eldiven çiziklerine karşı direnç oluşturur onun dışında bu tarz ve daha büyük çiziklerde bi etkisi olmaz. Tabi seramikle korunmuş bakımları yapılmış araçlarda kir tutmama, kuş pisliğine karşı direnç, bir sonraki polisajda çiziklerin daha kolay gitmesi gibi avantajları var ama ppf gibi büyük çizikten korumaz
Hangi ürün kullandılar bilmiyorum. 2-3 yıl garantili bir üründür diye düşünüyorum. Detailing Dükkanı paket içerisinde belli ortalama üstü kullanmıştır.
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#9
hocam benimde garaj var fakat sağı solu açık kediler hep üstündeydi sıkıldım bu durumdan ve nette araştırırken elma sirkesinin kokusundan kaçıyolar diye görmüştüm denedim arabanın etrafına 2 şişe boca ettim 1 ay felan etkisi gördüm sürekli tazelemek gerekli sanırım elma sirkesinin kokusu ağır olduğu için kapalı garajda nasıl bir etki bırakır bilmiyorum deneyin isterseniz
Apartman tip yazlıkta oldu. Otopark olmadığı için bina önü sokağa park ediyorum. Nadir araç sokağa giriyor.
Aracın sağ yanında dibindr 1 metre yüksekliğinde duvar var. Ordan oraya zıplıyorlar veya da arkama araç durursa bir araçdan diğerine hopluyorlar muhtemelen. Sirke döksem sokak da koku olur mu tereddüt ediyorum
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#10
Basit bi el pastası muhtemelen cıkartacaktır bu konularda Meg 3-1 wax iyidir. İşlem sonrası seramik bakım ürünü ile tekrardan üstünden geçin. Seramik kaplama hangi marka ve ne zaman yapıldı. Seramik kaplama iyi markaysa iyi ürünse genelde sadece bez çizikleri eldiven çiziklerine karşı direnç oluşturur onun dışında bu tarz ve daha büyük çiziklerde bi etkisi olmaz. Tabi seramikle korunmuş bakımları yapılmış araçlarda kir tutmama, kuş pisliğine karşı direnç, bir sonraki polisajda çiziklerin daha kolay gitmesi gibi avantajları var ama ppf gibi büyük çizikten korumaz
Seramik marka modeli "onyx coating graphene pro "
 

Deniz_86

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
7 Tem 2022
Mesajlar
139
Beğeniler
362
Yaş
40
İl
Ankara
#11
Benim aracı da mekan tutmuşlar, :) , daha yeni yıkadım. İki gün temiz duraydi :) . Aracımda koruma olarak fusso coat soft99 var, kılcal çizikler var mıdır bilemiyorum. Canları sağolsun, güvenli görüp benim araca çıkmışlar :) . Bir yandan iyi, aracın etrafına fare ve türevleri gelmez diye düşünüyorum. Çizikleri almak adına çözüm önerilerini görmek iyi olacaktır :) . Aracın boyası simli inci beyazı olunca her şeyden etkileyebiliyor. Hatta en son ki yıkama sonrası kirpi vardı aracın yanında. Bazen geceleri çakallar da gelebiliyor. :)
Öncelikle konuyu açan arkadaşımıza geçmiş olsun. Bizim kapalı otoparkta da afacan kediler var ama şükür benim arabaya pek gelmiyorlar. Tam karşıma park eden komşumun üstü tenteli 3 kasa bmw’si var onun üstünde uyuyorlar :terlisırıtan:
@ErkanKocakaya beye bir sorum olacaktı. Araç üstündeki çadırı nex zaman yaptırdınız? Önü de kapalı mı? Memnun musunuz, kullanımı nasıl? Maliyeti nasıl? İşyerime kapalı garaj lazım.
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#12
Öncelikle konuyu açan arkadaşımıza geçmiş olsun. Bizim kapalı otoparkta da afacan kediler var ama şükür benim arabaya pek gelmiyorlar. Tam karşıma park eden komşumun üstü tenteli 3 kasa bmw’si var onun üstünde uyuyorlar :terlisırıtan:
@ErkanKocakaya beye bir sorum olacaktı. Araç üstündeki çadırı nex zaman yaptırdınız? Önü de kapalı mı? Memnun musunuz, kullanımı nasıl? Maliyeti nasıl? İşyerime kapalı garaj lazım.
İyi dilekleriniz için teşekkürler.

Sizde de Tiguan var sanırım. Bayağı güzel duruyor.
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,106
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#13
Öncelikle konuyu açan arkadaşımıza geçmiş olsun. Bizim kapalı otoparkta da afacan kediler var ama şükür benim arabaya pek gelmiyorlar. Tam karşıma park eden komşumun üstü tenteli 3 kasa bmw’si var onun üstünde uyuyorlar :terlisırıtan:
@ErkanKocakaya beye bir sorum olacaktı. Araç üstündeki çadırı nex zaman yaptırdınız? Önü de kapalı mı? Memnun musunuz, kullanımı nasıl? Maliyeti nasıl? İşyerime kapalı garaj lazım.
Deniz bey merhaba, garaj sera demirlerinden üzerinde de standart bir branda var. Kuzen demirci olduğu için bana uyguna geldi. Bir yil oldu. O zaman bir arkadaş için sormuştum, yaklşık 15 bin civarı tutuyor idi.
Önü açık, sitenin çoğunluğu öyle, günlük sürekli kullandığımız için aracı önünü kapatmayı düşünmedim. Fakat bir komşum önünü fermuarlı bir şekilde yaptırdı.
 

Deniz_86

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
7 Tem 2022
Mesajlar
139
Beğeniler
362
Yaş
40
İl
Ankara
#17
Deniz bey merhaba, garaj sera demirlerinden üzerinde de standart bir branda var. Kuzen demirci olduğu için bana uyguna geldi. Bir yil oldu. O zaman bir arkadaş için sormuştum, yaklşık 15 bin civarı tutuyor idi.
Önü açık, sitenin çoğunluğu öyle, günlük sürekli kullandığımız için aracı önünü kapatmayı düşünmedim. Fakat bir komşum önünü fermuarlı bir şekilde yaptırdı.
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim.
 

Cycl3s

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Ara 2023
Mesajlar
243
Beğeniler
1,344
İl
Istanbul
#18
Kış geldikçe sıcak arabalara kaçıyor kediler. Bizimde kapalı otopark ancak arada kaçan oluyor. Birkaç ay önce bir tanesi camı çizmişti tam görüş hizasından, cam polisajı yaptırarak gidermiştim. Kaputta ppf var allahtan, ilk çıktıkları yer kaput oluyor sıcak olması sebebiyle genellikle. Tavana pek çıkmıyorlar sanırım. Detaycı olduğumuz için kediler ile aramız pek iyi değil ama sevgi saygıyı eksik etmiyoruz kendilerine :)
 

thelordof

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#19
Kış geldikçe sıcak arabalara kaçıyor kediler. Bizimde kapalı otopark ancak arada kaçan oluyor. Birkaç ay önce bir tanesi camı çizmişti tam görüş hizasından, cam polisajı yaptırarak gidermiştim. Kaputta ppf var allahtan, ilk çıktıkları yer kaput oluyor sıcak olması sebebiyle genellikle. Tavana pek çıkmıyorlar sanırım. Detaycı olduğumuz için kediler ile aramız pek iyi değil ama sevgi saygıyı eksik etmiyoruz kendilerine :)
Sedan aracımda tavana çıktıklarını hatırlamıyorum. Suv da nedense çıkıyorlar. Yüksekten mahalleyi mi kesiyorlar nedir:sırıtan1:
 

Eaglemre

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
688
Beğeniler
2,615
İl
Ankara
#20
Üstüne çıksalar iyi, bizim kaput altında uyuyorlar :) ne kedi kovucular ne kokular denedim, sürdürülebilir şeyler değil, kışın her binişten önce kaputu açıyorum malesef :(