Kedinin yaptığı çizikleri nasıl giderebilirim

Abduraman

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
22
Beğeniler
4
Yaş
38
İl
Elazıığ
#23
Gene seninkini kedi cısmış benim arabaylam dugunlerr gittimde tavanda kapıtta cocuk lara kızmaktan bir oldum
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#25
Arkadaşlar Köpekten kaçmak isteyen kedi kaput sağ tarafında ve ön sağ panjurda çizikler oluşturmuş. Acemi birisi olarak bu çizikleri giderebilirmiyim ne yapmam gerekir yoksa işi ehline mi bırakmalıyım. Ön kaput ta pvc koruma var ona rağmen çizik oluşmuş belki korumada kalmıştır. 3 aylık yeni araç siyah renk ve ben acemiyim. Çok fazla pasta cila işlerini anlamıyorum yavaş yavaş başlamıştım detay işlerine bu beni aşar mı acemi birisi olarak.
Bunlar pek kedinin işine benzemiyor :( Bunlar sanki bir yaramaz veledin işine benziyor. Kedilerin çizebilmesi için yüzeyin toz toprak içinde olması lazım. Camdan, kaputtan kayarak inmeyi severler. Nazikçe kedi kardeş aşağı inermisin demezseniz korkup olduğu yerde kalkış kontrolu devreye sokup aniden 4 patisiyle tam gaz olay yerinden uzaklaşır, tam bu esnada birbirlerine paralel çizikler oluşabilir ama bu kadar da belirgin olabileceğini pek sanmıyorum.
KArdeşin sen ne bilirsin diyebilirsin. Annem sağolsun kedileri beslemeyi sever. Evin önünde 5 tane falan var. Hepside sırayla otomobillere inip çıkıyorlar. Bizim garajda da 2 tane muzur kedi var. Sıcak kaputu görmeye gelsinler. Bir tanesi artık profesyonel olmuş usturuplu şekilde çıkıyor, iniyor :)
Kaç otomobil varsa hepsine çıkıyor. Bende meraklı olarak bazen milletin otomobiline de çizik kontrol yapıyorum :D Hepsi malumunuz yıkama çizikleri ile dolu. Hiçbirinde böyle çizik gözlemlemedim. :(
Ha ama otomobilin üzerinde yumuşak yapıda bir materyal varsa kedi onu hayatta affetmez. Tırnaklarını bir güzel geçirir tırnaklarını bilemeye çalışır. Ama boyalı yüzeyde bu derece ve düzensiz çizik yapabildiklerine hiç şahit olmadım. Bu tip izler ufak bir taş ve küçük bir çocuk ile yapılabilen çiziklere benziyor. (o oldu oradan biliyorum :( )
 
Son düzenleme:

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#26
Eğer tırnak girerse hiç bulaşmayın. Verniğe inmiş demektir ama onlar büyük ihtimal folyo çiziğine benziyor. Diğer çizikleri de tam anlayamadım o yüzden kesin bişey diyemem .Ama işlem için Küçük el pastaları var, başta videolarını izleyip öğrendikten sonra soft şekilde yapılabilir.
 

kartal45

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
120
Beğeniler
183
İl
van
#27
Bunlar pek kedinin işine benzemiyor :( Bunlar sanki bir yaramaz veledin işine benziyor. Kedilerin çizebilmesi için yüzeyin toz toprak içinde olması lazım. Camdan, kaputtan kayarak inmeyi severler. Nazikçe kedi kardeş aşağı inermisin demezseniz korkup olduğu yerde kalkış kontrolu devreye sokup aniden 4 patisiyle tam gaz olay yerinden uzaklaşır, tam bu esnada birbirlerine paralel çizikler oluşabilir ama bu kadar da belirgin olabileceğini pek sanmıyorum.
KArdeşin sen ne bilirsin diyebilirsin. Annem sağolsun kedileri beslemeyi sever. Evin önünde 5 tane falan var. Hepside sırayla otomobillere inip çıkıyorlar. Bizim garajda da 2 tane muzur kedi var. Sıcak kaputu görmeye gelsinler. Bir tanesi artık profesyonel olmuş usturuplu şekilde çıkıyor, iniyor :)
Kaç otomobil varsa hepsine çıkıyor. Bende meraklı olarak bazen milletin otomobiline de çizik kontrol yapıyorum :D Hepsi malumunuz yıkama çizikleri ile dolu. Hiçbirinde böyle çizik gözlemlemedim. :(
Ha ama otomobilin üzerinde yumuşak yapıda bir materyal varsa kedi onu hayatta affetmez. Tırnaklarını bir güzel geçirir tırnaklarını bilemeye çalışır. Ama boyalı yüzeyde bu derece ve düzensiz çizik yapabildiklerine hiç şahit olmadım. Bu tip izler ufak bir taş ve küçük bir çocuk ile yapılabilen çiziklere benziyor. (o oldu oradan biliyorum :( )
anladım hocam yazdıklarınızı titizlikle okudum bana göre çok daha tecrübelisiniz ve görüşlerinize saygım sonsuz . covid 19 den dolayı 14 gün karantinada kaldım bu sürecte aracı yarı kapalı bir yere bıraktım aracın yanına 15 gün sonra gitmek zorunda kaldım . aracın bulunduğu yere çoçuk girmesi imkansız koruma görevlisinin bulunduğu bir yer birde 15.günde aracın yanına gittiğimde arac dogal olark kirli idi ki yıkaya lı koronodan önce 15 gün olmuştu korona sürecide eklenince 30 gün civarı belki biraz daha fazla kirli kaldı .aracın sağ kapı tarafında köpek pati izleri mevcuttu buna binayen kedinin can havli ile köpekten kacmak için ön tampondan kaputa doğru çok hızlı hareketle tırmanmaya çalıştığı seneryosu oluştu bende . AMA ilk gördüğümde çiziklere bende sizin gibi düşündüm kesin birisi bilincli yaptı dedim ama ön panjurdaki çizikler bilinçli yapılamaycak kadar resimde görülmeyen alt kısımlardada olunca kedinin yaptığı çok daha ağır bastı . ama kamera olmadığı için malesef tam olarak nasıl oluştuğunu bilemeyeceğiz . bu arada cizikleri gösterdim burada 2 yere kaputtaki folyoda sıkıntı yok dediler(Forumdaki arkadaşların söylediği gibi ) ön panjur plastik aksamdaki çizikleri almanın çok zor olduğunu ısıtılınca boyanın akma durumu olabileceğini ama yinede deneriz büyük ihtimalle yüzde 90 gideririz dediler . bende her iki yerede çok güvenemedim açıkcası şimdilik duruyor nazarlık gibi. güven veren bi yer olmazsa bu kış yaptırmayacağım yaza bursa izmir gibi yerlerde yaptırmayı düşünüyorum . görüşünüz ve tecrübe paylaşımınız çok teşekkür ederim .
 

kartal45

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
120
Beğeniler
183
İl
van
#28
Eğer tırnak girerse hiç bulaşmayın. Verniğe inmiş demektir ama onlar büyük ihtimal folyo çiziğine benziyor. Diğer çizikleri de tam anlayamadım o yüzden kesin bişey diyemem .Ama işlem için Küçük el pastaları var, başta videolarını izleyip öğrendikten sonra soft şekilde yapılabilir.
teşekkürler öneriniz için tırnak girmiyor hocam gösterdim iki yere folyoda imiş sizinde söylediğiniz gibi .sağolun
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#29
teşekkürler öneriniz için tırnak girmiyor hocam gösterdim iki yere folyoda imiş sizinde söylediğiniz gibi .sağolun
hocam folyoda olduğu için düzgün bi yerde folyoyu söktürebilirsin.Bazı yerde hare yapmış olabilir ,öyle olunca da komple bi arabaya pasta-cila yapılabilir.Ha tabiki bu biraz da bütçe meselesi fakat tırnak girmezse çok dert etmeyin,en kötü biraz uğraş ile geçer hepsi.
 

kartal45

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
120
Beğeniler
183
İl
van
#31
hocam folyoda olduğu için düzgün bi yerde folyoyu söktürebilirsin.Bazı yerde hare yapmış olabilir ,öyle olunca da komple bi arabaya pasta-cila yapılabilir.Ha tabiki bu biraz da bütçe meselesi fakat tırnak girmezse çok dert etmeyin,en kötü biraz uğraş ile geçer hepsi.
anladım hocam şimdilik bıraktım güvenemedim burada ustalara . sorduğumda folyodakine yapacak bir şey yok panjurlarda plastik çok zor alınır boya akması olabilir gibi şeyler söylendi çok güven vermediler acıkcası bende yaptırmadım nazarlık niyetine duruyorlar
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#32
anladım hocam yazdıklarınızı titizlikle okudum bana göre çok daha tecrübelisiniz ve görüşlerinize saygım sonsuz . covid 19 den dolayı 14 gün karantinada kaldım bu sürecte aracı yarı kapalı bir yere bıraktım aracın yanına 15 gün sonra gitmek zorunda kaldım . aracın bulunduğu yere çoçuk girmesi imkansız koruma görevlisinin bulunduğu bir yer birde 15.günde aracın yanına gittiğimde arac dogal olark kirli idi ki yıkaya lı koronodan önce 15 gün olmuştu korona sürecide eklenince 30 gün civarı belki biraz daha fazla kirli kaldı .aracın sağ kapı tarafında köpek pati izleri mevcuttu buna binayen kedinin can havli ile köpekten kacmak için ön tampondan kaputa doğru çok hızlı hareketle tırmanmaya çalıştığı seneryosu oluştu bende . AMA ilk gördüğümde çiziklere bende sizin gibi düşündüm kesin birisi bilincli yaptı dedim ama ön panjurdaki çizikler bilinçli yapılamaycak kadar resimde görülmeyen alt kısımlardada olunca kedinin yaptığı çok daha ağır bastı . ama kamera olmadığı için malesef tam olarak nasıl oluştuğunu bilemeyeceğiz . bu arada cizikleri gösterdim burada 2 yere kaputtaki folyoda sıkıntı yok dediler(Forumdaki arkadaşların söylediği gibi ) ön panjur plastik aksamdaki çizikleri almanın çok zor olduğunu ısıtılınca boyanın akma durumu olabileceğini ama yinede deneriz büyük ihtimalle yüzde 90 gideririz dediler . bende her iki yerede çok güvenemedim açıkcası şimdilik duruyor nazarlık gibi. güven veren bi yer olmazsa bu kış yaptırmayacağım yaza bursa izmir gibi yerlerde yaptırmayı düşünüyorum . görüşünüz ve tecrübe paylaşımınız çok teşekkür ederim .
Hımm o zaman çarşı karışık. Köpek pati izi varsa dediğiniz gibi bir kediyi de kovalamış olabilir. Neyse artık olan olmuş. Plastik panjura hiç dokundurtmayın çünkü o parçanın boyası diğer panellere oranla daha ince olabileceği gibi parçanın üzerindeki boya polisaja dirençli olmayabilir. Elle bile pasta uygularken o parçada boya açması yaşayama riskiniz var. :(
Kaputtaki çizikler tamamen kaybolmasa da çok az fark edilecek kıvama gelebilir.
 

kartal45

Konu Sahibi ✔
Acemi Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
120
Beğeniler
183
İl
van
#35

Konuyu sulandırmadan zamanında kendi aracımın basına gelenleri araya sıkıştırayım dedim. Suçlu Arabanın altina kaçan kedi ve kızgın Kopek kardeşlerim :)
hocam sizin resimleri görünce benimkileri kedi yapmışsa sizinkileri aslan yapmış olması gerekir di,ye düşündüm . bu nasıl iz bu nasıl çiziktir Allahını seversen . hayvanları severim ama şunları yaparken görsem nasıl bir tepkim olur bilemiyorum . hatta sizinkileri görünce acaba benimkileri subaru hocamın dediği gibi olabilir mi diyorum ama ne kadar düşünsemde bulamıyorum gerçi bu saaten sonra yapcak bir şey yok her ne oldu ise oldu artık ..
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#36

Konuyu sulandırmadan zamanında kendi aracımın basına gelenleri araya sıkıştırayım dedim. Suçlu Arabanın altina kaçan kedi ve kızgın Kopek kardeşlerim :)
Böyle şeyleri görünce çok şaşırıyorum ya. Hayvan resmen metali dişlemiş. Çok geçmiş olsun diyeyim başka söz bulamadım.