Kış Lastiği Tavsiyesi

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,922
Beğeniler
9,496
İl
.
#21
_CaN_' Alıntı:
Pro' Alıntı:
Petlas hakkında bilgisi olan var mı ? Kış lastiği konusunda nasıldır ...
Hiç kullanmadım. Ancak çevremde kullananlar var ve petlas varken başka markalara yüksek meblağlar vermek mantıklı değil diyorlar..
Bu yorumu Bende çok duydum merak ediyorum gerçekten petlasi..
Can' Alıntı:
Pro' Alıntı:
Petlas hakkında bilgisi olan var mı ? Kış lastiği konusunda nasıldır ...

Petlas hiç kullanmadım ancak kullananlar genelde memnun ve f/p olduğunu savunuyorlar. Ancak 2 konu var genelde eleştirilen;
1-Müteakip yıllarda ilk yılki performansı verememesi ki aslında uygun/düşük fiyatlı birçok kış lastiğinde karşılaşılan problem,
2-İngilizce “aquaplaning” olarak tabir edilen su birikintisi içerisinden geçerkenki yol tutuşu yani “su kızaklama” özelliğinin çok zayıf olması. Su içinden yüksek süratle geçerken ciddi yol tutuş problemi yaşayadığını yazanlar vardı forumlarda.
Amacım asla lastiği kötülemek diil ben sadece okuduğum yorumlarda karşılaşılan tecrübeleri belirttim.
Bütçe kısıtlıysa ve petlasta almak istemiyorsanız falken, kumho ve semperit markalarına bakabilirsiniz. Onlarda tam f/p lastiklerdir.
Başka markaya para verilmemesini söylüyorlar petlas varken fakat dediğiniz gibi ilk günkü performansı çabuk kaybederse bir işe yaramaz..
 

umrdmr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
980
Beğeniler
1,341
Yaş
34
İl
Ankara
#22
Merhabalar.

Ben Petlası bir kış kullandım. Kullandığım dönemde birgün Ankara Dikmen de şiddetli kar yağışına yakalandım.

Yollar çok hızlı şekilde karla kaplandı. Aracımda Opel Corsa'ydı. O dikmen yokuşlarında araba banamısın demedi. Yokuştan aşağı inerken Audi A6'nın kaydığına şahit oldum, ben normal bir şekilde inmeye devam ettim.

Şimdi yukarıda yazdıklarımdan sonra insanlara neden Petlas tavsiye edemiyorum onu yazayım: Çünkü lastiği sadece bir kış kullandım sonrasında aracımı sattım. Kış lastiklerinde önemli kriterlerden biri de lastiğin erken sertleşmemesi. Ben Petlas'ı hiç bir zaman ikinci bir kış kullanamadığım için çok tavsiye edemiyorum, lastik tavsiyesi isteyenlere.

Evimin önü taksi durağı, taksiciler de Petlas kış lastiklerinden oldukça memnunlar. Hemen hemen hepsi Petlas kullanıyor kış lastiğinde. Bu tek başına sizler için delil olur mu bilmiyorum.

Şunu da eklemek isterim ne Lassa ne de Petlas yurtdışı incelemelerinde boy gösteren lastikler değiller. Haliyle profosyonel  testlerde nasıl sonuç verirler bilemiyoruz. Ki kaldıki kış lastiği seçiminde benim en dikkat ettiğim husus kuru zemin frenleme mesafesi. Bu değeri, yurtdışı incelemerinde yer almadıkları için, ne Petlas ne de Lassa için bilemiyoruz. Petlas'ı bir dönem kullanmış olmam ve karda iyi sonuç vermesi tek başına tercih sebebi değil.

Örnek vermek gerekirse ben de yakın zamanda kış lastiği alabilirim henüz kararsızım. Araştırma evremde uygun fiyatlı olduğu için Sava'ya yönelmek istedim. 225/40/18 ebat lastiği 215 liraya bulabiliyordum. Normalde bu ebat kış lastiklerinin 400-650 lira arası fiyatı var.

Sonrasında bu lastiği araştırmaya koyuldum. Şu an 2017 Auto Bild Kış lastiği (225/50/R17) sonuçlarına bakıyorsunuz. Aşağıda yer alan grafik bize karda frenleme mesafesini gösteriyor.





Kardaki frenleme mesafelerine baktığımızda 215 liralık Sava'nın 27.2 metre ile sıralamada 3. olduğunu ve Tr'de kendisinin iki katı fiyatına satılan tüm rakiplerine fark attığını görüyoruz. Yalnız grafiği detaylı incelediğimizde Nokian WR D4'ün 27.7 metre olduğunu, Pirellinin ise 29.8 metre olduğunu gözlemliyoruz. Yani lastiğimiz Sava iki katı fiyata satılan Nokian'dan 0.5 metre, Pirelli'den ise 2.6 metre daha kısa mesafede durma sağlıyor. 



Evet test sonuçlarını incelemeye devam edelim şimdide karda dönme performansına bakalım. Bu testte araç belirli bir hızla viraja giriyor ve virajdan çıkma hızı ölçülüyor.



Lastiğimiz Sava burda da inanılmaz bir performansla yine kendinden çok daha pahalı olan Michelin, Nokian ve Pirelli'den daha iyi sonuç veriyor. Viraj hızı Sava 51.9, Michelin 51.2, Nokian 50.9, Pirelli ise 50.2 km . Sava burda kendisinden en uzak rakibi Pirelliye 1.7km fark atmış. Yani 1.7 km daha hızlı dönüyorsunuz, eğer Sava tercih edersiniz. Gerçi bu test sadece bunu söylemez, aynı zamanda karlı zeminde Sava'nın daha iyi bir kontrol sağladığını da gösterir.​

Sonuçta kış lastiği alıyoruz, tamam işte karda daha iyi durma, daha iyi kontrol sağlıyor Sava alıp geçelim, bu tablo bizim için yeterli değil mi? 


Hayır değil.


Testte yer alan diğer grafikleri incelemeye devam edelim. Şu anda kış lastiklerinin kuru zeminde durma mesafelerine bakıyoruz.


Nokian'ın bu testte 44.7 metrede, Pirelli'nin 43.7 metrede, Michelin'in 45.4 metrede, bizi asıl ilgilendiren Sava'nın ise 46.3 metre de durabildiğini görüyoruz. Rakibi Nokian'dan tam olarak 1.6 metre daha geride durabilmiş. Listede sondan ikinci olarak yer almakta. ​




Bir diğer grafiğe bakalım, burada ıslak frenleme performansı ölçülmüş.​


Burada Pirelli'nin 32.2 metrede, Michelin'in 33.3 metrede, Nokian'ın 35 metrede, Sava'nın ise 36.4 metrede durabildiğini görüyoruz. Nokian'dan tam olarak 1.4 metre, Pirelliden ise 4.2 metre geç durduğunu görüyoruz. ​

Testin tamamına burdan ulaşabilirsiniz : http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm​

Ben daha fazla grafik paylaşmayacağım. Fakat lastik alırken bu testlerin tamamını detaylı incelemek gerekebiliyor. Mesela lastiğin ömrü de yine tek başına tercihinizi değiştirebiliyor. Ben yazlık lastik alırken Conti Sport Contact 5 alacaktım, daha sonra özellikle kullanıcılarının ömrü çok kısa diye belirtmelerinden ötürü Goodyear Asym. 3 'e yöneldim. Neyse konumuza dönelim.​




Türkiye'de özellikle Ankara ve İstanbul için konuşuyorum bir kış ortalama 3-4 gün karda sürüş yapmak durumunda kalıyoruz, onun dışında hep ya kuru zemin  ya da ıslak zemin üzerinde araç kullanıyoruz. Burdan şunu anlıyoruz bizim için en önemli parametre, kış lastiği satın alırken, ıslak ve özellikle kuru frenleme mesafesi. Tabiki fiyatı da gözardı etmemek gerekiyor. Ben yukarıdaki testi detaylı incelediğimde hemen Pirelli'ye yöneldim. sonrasında 614 lira fiyat etiketini görünce vazgeçtim tabi.​

Yukarıdaki grafiklere baktığımızda karda Sava'nın ne kadar iyi performans gösterdiğini görüyoruz. Ben kuru ve ıslak zemin frenleme mesafesini gördükten sonra kolay kolay Sava tercih etmem onu belirteyim. Kış lastiklerini çoğunlukla karsız yollarda kullandığımızı unutmayalım. Örnek üzerinde tekrar vurgulamak gerekirse Sava'nın, kuru zeminde Nokian'dan 1.6 metre, ıslak zeminde ise 1.4 metre daha geç durduğunu gördükten sonra; Sava'nın karlı zeminde Nokian'dan 0.5 metre daha önce durmuş olması benim için çok bir anlam ifade etmiyor. ​


Mesajımın çok uzun olduğunun farkındayım, umarım açık bir şekilde ifade edebilmişimdir. 

Saygılar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

RecepBursa

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
21
Beğeniler
1
İl
Bursa
#23
_CaN_' Alıntı:
RecepBursa' Alıntı:
Nokian Finlandiya merkezli bir firma olduklarından dolayı bu konuda en tecrübeli firmada olabilir. Bu zamana kadar nokian kullanıcılarından hep olumlu yorumlar duyuyorum ama daha kullanmak kısmet olmadı. Linea aracımızın üzerinde Continental 185/65R15 88T WinterContact TS 860 var. Uludağa inip çıkıyoruz kış zamanlarında hiç bir sıkıntı yaşamadık. Linea dan önce palio vardı onda da Continental vardı canavar gibi Uludağa tırmanıyorduk.
Continental'in ts860 modeli gerçekten testlerden çok iyi dereceler alıyor. Açıkçası kafa karıştırmıyor değil.
Ben Nokian  wr d4 kullandım. Çok memnundum.
Ancak bir daha alırsam Continental ts860 alacağım. Neden derseniz, maksat inceleme ve kıyaslama olsun.
Yoksa Nokian wr d4 modelini gözüm kapalı alırım.
Yaz ve kış lastik olarak Continental genelde tercihimiz oluyor ama bende Nokian denemek isterdim. Youtube'da bi video vardı Uludağa çıkarken test etmişler sonuç çok iyidi. Aslında Michelin Crossclimate de bi aralar baya kafayı takmıştım hatta Carviser'ın bununla ilgili bi incelemesini izlemiştim ama hem yazlık hem kışlık lastik bana pek mantıklı gelmedi. Sanki o lastik biraz daha şehir içinde kullanmalık gibi ufak kar yağışlarında güvenlik sağlayabilir.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,922
Beğeniler
9,496
İl
.
#24
@umrdmr  tek nefeste okudum , bilgiler için teşekkürler.. Demekki neymiş testlere uyup ona göre seçim yapmaya devam..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#25
Can' Alıntı:
225/45/17 ebatında Nokian wrd4 kullandım, yaklaşık 20k.Tavsiye ederim şiddetle. Yol tutuşu ve db seviyesi çok iyi. Nokian firması her ne kadar kışlık modelleriyle öne çıksada yazlık olarak zline ve line modelleride gayet başarılı. Kendi test pisti olan ve ciddi ar-ge çalışmaları yapan eski bir firma. Nokian markasının handikapı TRdeki ana bayinin çok aktif olmaması ve her ebatta lastiğe istediğiniz anda ulaşamamanız. Birde lastik olayında markadan önce sizin kendi lastik ebatınıza göre hangi modelin daha başarılı olduğuna bakmak lazım. Örnek olarak Goodyear ug8 205/55/16 ebatında çok iyidir ve testlerde bunu göstermiştir ancak 225/45/17de arka sıralarda olabilir. Lastik seçimi için hem kullanıcı yorumları hemde u/a test sonuçlarının yer aldığı www.tyreviews.com sitesini incelemenizi tavsiye ederim.
@Can arkadaşımızın dediği gibi, bir firma her ebatta çok iyi lastik üretemeyebilir. Almak istediğiniz ebatları detaylı incelemeniz daha iyi olacaktır.
Ben Nokian'ın 195/65/15 ebatlarında kuru ve ıslak zeminde frenlemesine hayran kalmıştım. Hatta bi ileri gidelim. Michelin Primacy HP'den çok daha iyi olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim.
Bahsi geçen testte Continental 1. olmuş anladığım kadarı ile. TS860 modeli iyi dereceler alıyor. Denenebilir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#26
@umrdmr paylaşım için teşekkürler. Çok faydalı olacak bizler için.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Poyraz051

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
21
Beğeniler
3
İl
Erzurum
#27
Bende malum Erzurum kışını gördüğümüzden fikir beyan etmek istedim. Malum buralarda hava yılın 3-4 ayı - derecelerde hatta geçen yıl bir hafta -30 -38 aralığında olduki çekiciler sanayiye araba çekmeye yetişemedi. Ama kış aylarının ağır dönemi -10 -20 ortalamasında geçiyor. 20-25 cm karda da araba kullanırsınız 15 cm buz üzerinde de ama bu iklim lastiğin ömrünü km den daha çok tüketiyor.

Petlas evet ilk kışta performans olarak f/p ürünü ticari araçta kullanıyoruz 205-55-16 195-65-16 gayet iyi ancak ikinci mevsim çoğunlukla hüsran yol tutuş, fren mesafesi buralarda sizi üzer.

Kendi aracımda daha önce continental vardı çok memnun kaldım. İkinci sezonda gayet tatmin ediciydi. Ama 3. Sezon kullanmadım maalesef.

Nokian arkadaşımın aracında var 2 sezon performansı değişmedi bu yıl 3. de bakacağız.

Geçen kış kumho vardı kendi aracımda performansı beni şaşırttı açıkçası 10-15 cm buzun üstünde arkadaşımın aracını bile çektim. Ama bu sezon için performansına bakmak lazım.

Benim tavsiyem düşük km yapanlar için sert mevsimde 1- nokian 2- continental olur.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#28
Nokian wr d4 lastiklerim ile yaklaşık 1000 km'yi devirdim.

İkinci takım wr d4 kullanan biri olarak ilk izlenimlerimi aktarayım.

İlk önce lastik deseni benim gözüme çok hoş görünüyor




Aracı sürmeye başladığınızda sanki kış lastiği ile sürüyormuşsunuz hissiyatı oluşmuyor. Bunun nedeni ise hem sessiz olması hemde "bilirsiniz kış lastikleri biraz aracı hantallaştırır" o hantallaşmanın olmaması.

Tekrar belirtmek isterim ki bu lastikler michelin ps3 ten kat kat daha sessiz.

İstanbul yolculuğum sırasında otobanda yüksek hızlara çıkmaz zorunda kaldım. Bu hızlarda aracın direksiyon hassasiyeti ve yol tutuşu çok güven vericiydi. Virajlarda ise herhangi bir esneme veya yayılma olmadı lastiklerde.





Bir kaç kez ani frenleme de yapmak zorunda kaldım. Ani frenlemeler, kuru zeminde yazlık lastiklere göre biraz daha zayıf geldi bana. Hava sıcaklığının 10 derece civarında seyretmesinden kaynaklanabilir. Daha soğuk havalarda tekrar gözlemlemeye çalışacağım.
 

multispace

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
776
Beğeniler
1,038
Yaş
36
İl
samsun
#29
Nokian wr d4 kullanıyorum. Araba kara oturmadığı sürece çıkamayacağı yol yok
 

technologyst

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
4 Kas 2017
Mesajlar
1,282
Beğeniler
3,286
Yaş
41
İl
kahramanmaraş
#31
bu sene yeni falken h01 eurowinter aldım daha kar yağmadı ama sessizliğinden gerçekten memnun kaldım yakıt ekonomisi B japon firması ancak yerli üretim çankırı fabrikasında üretiliyor deseni continental ile neredeyse aynı tavsiye ederim 2000 km yağmur da kuruz eminde kullandım memnunum diş derinliğide bayağı iyi. yumuşak bir lastik.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/Eurowinter-HS01.htm
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#32
technologyst' Alıntı:
bu sene yeni falken h01 eurowinter aldım daha kar yağmadı ama sessizliğinden gerçekten memnun kaldım yakıt ekonomisi B japon firması ancak yerli üretim çankırı fabrikasında üretiliyor deseni continental ile neredeyse aynı tavsiye ederim 2000 km yağmur da kuruz eminde kullandım memnunum diş derinliğide bayağı iyi. yumuşak bir lastik.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/Eurowinter-HS01.htm
Güzel bir lastiğe benziyor. Uzun dönem görüşlerinizi bekliyoruz :)
 

umrdmr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
980
Beğeniler
1,341
Yaş
34
İl
Ankara
#36
Evet arkadaşlar bildiğiniz gibi @onurçiko" abi bana eski Giu'sundaki Nokian lastikleri hibe etti. Lastikler sadece 1500 km kullanılmış, sıfırdan farksız.

Lastik hakkında yorumlarımı yazabilmem için, kar üzerinde sürüş yapmayı beklemiştim. Geçen hafta cumartesi günü Ankara'da kara yakalndım. Balgat taraflarındaydım şiddetli kar yağışı başladı, yollar, hatta Aşti'nin oralar(Konya Yolu) bile kar ile kaplandı az da olsa.

Şimdi lastik ile alakalı olarak önce kuru performansına değineyim. Öncelikle şunu belirteyim kış lastiklerinden viraj performansı beklemeyin. Normal yaz lastiği aldığınız zaman

"ya bu lastik iyi, ama arazide iyi gitmiyorki"​

diyor musunuz, demiyorsunuz. İşte kış lastikleri de karlı ve buzlu yollar üzerinde güvenle seyahat edebilmek için üretilen lastikler. Tutup da İstanbul Park'a çıkar turlarsanız, sonuç muhtemelen hüsran olur.

Tabiki hayatımda daha önce hiç Nokian lastiğim olmamıştı, Tr'deki bazı forumlarda bazen:

"Nokian kışlık lastiklerin yazlıktan hiç bir farkı yok, kuru zeminde de aynen yazlık lastikler gibi performans gösteriyor"​

yorumlarını okuyordum. Bu sebepten ayrıca merak ediyordum Nokian kışlıkları. Aracıma taktırdığım gün ilk farkettiğim şey yazlık lastiklerimden az biraz daha gürültülü olsa da Continental Winter Contact 'e göre daha sessiz olduğuydu. Hatta kullandığım en sessiz kış lastiği olabilir, ki belirteyim V desenli bir lastik. Çukurlardan geçerken de ben hiç bir fark hissetmedim yazlık lastiklerime göre. (Not: Yaz lastiğim, Goodyear Asym 3 ) Yani Nokian ilk izlenim olarak olumluydu benim için. Ancak şunu farkettim,  araç 110-130 arası titriyor, 130 sonrası titremiyordu. Muhtemelen balans ile alakalı, vakit olursa bunu bi lastikçime söyleyeceğim. Yakıt tüketimi olarak da hiçbir fark yok yazlığa göre. Bence bu da çok büyük bir artı. Sabit giderken vs. baktım, anlık tüketim de hiç bir fark yok Asym. 3'e göre.​

Peki Nokian lastikler gerçekten yaz lastiğinden farksız mı ? Hayır kesinlikle değil. İşte bu sebepten özellikle lastik konusunda incelemeleri dikkate alıyorum, forumlarda yazılanlardan ziyade.(Bazı forumlardaki bazı üyeler müstesna :) ) Çünkü bizim millet ne sürdüğü aracın farkında ne lastiğin. Geçen lastik değiştirirken Focus sahibi biriyle konuştum, bunların da sürüşü çok keyifli direksiyon çok tepkili diyorum, evet yokuşta bayılmıyor, güzel çekiyor diyor. Herneyse Nokian'a dönecek olursak, lastiği taktırmam üzerinden 2-3 gün geçti. Sonrasında hava da Ankara'da güneşliydi yaklaşık 11-13 dereceydi. Ben de fırsat bu fırsat bakalım Nokian ne kadar yaz lastiği kadar hissettiriyor diye test etmek istedim. Önce lastikleri ısıtmaya çalıştım biraz virajlarda zorladım, sonra yüksek hızlara çıktım bir süre gittim. Bu arada Esenboğa yolundan Ankara merkeze dönüyordum. Tam olarak Pursakları geçtikten sonra yokuş inmeye başlıyorsunuz, son derece virajlı bir inişi var sonrasında tünele giriyorsunuz küçük bir yer. Bilenleriniz olacaktır.​

İşte tam istediğim yere gelmiştim. Aracı "Dynamic moduna aldım, basmaya başladım virajları dönmeye başlayınca zaten sıkıntı olduğunu anladım. Normalde orayı yol durumuna göre 120-160km arası giderek dönebiliyordum. Fakat Nokian ile deneyince aracın lastiklerden çok ciddi ses gelmeye ve araç viraj dışına doğru kaymaya başladı, aracın içine de ufaktan lastik kokusu gelince 2. ya da 3. viraj sonrası denemeyi bıraktım. Daha fazla denersem lastikten parçalar kopmaya başlayacak gibi hissettim.​

Peki o zaman Nokian kötü, almayalım mı ?

Hayır kötü değil tabiki de. Arkadaşlar yukarıda da yazdım, kış lastiklerinden bu tarz beklentileriniz olmasın. Nasıl yaz lastiği aldıktan sonra tutup, off road denemiyorsunuz, kış lastiklerini de böyle düşünebilirsiniz. Öte yandan Nokian'ın kuru asfalt üzeri frenlemesi gayet başarılı. Bizzat Abs'yi devreye sokacak kadar panik fren testi vs. yapmadım, ama trafikte çok ciddi ani frenlemelerim oldu araç ABS'ye düşmedi gayet güzel ve stabil yavaşladı. Nokian bu noktada da diğer kışlıklardan daha iyi diyebilirim.​

Son olarak yazı başında da dediğim gibi geçtiğimiz hafta cumartesi kara yakalandım. Dedim fırsat bu fırsat zorlayayım biraz aracı. Karlı yolda hızlı şekilde şerit değiştirdim, dururken araç hafif sert kalkışlar yaptım, frenleme yaptım. Araç kar üstünde her konuda tatmin etti. Nokian kar üzerinde gerçekten başarılı. Yani ben kesinlikle alternatif olarak düşünülmeli diyorum. Fakat şunu da belirteyim Nokian yurtdışında da çok popüler olmasına karşın fiyatı bu kadar yüksek değil. Ben yurtdışı alışveriş sitelerine bakıyorum Nokian, Conti ve Michelin'den daha ucuz oluyor, öte yandan bizde ise galiba distribitör kârı çok yüksek tutuyor olacakki Nokian, Conti ve Michelin ile aynı fiyata satılıyor. Gerçi ben bedavadan biraz pahalıya aldım, Onur abi sağolsun, ama sıfır alacaklar için böyle bir durum da söz konusu.​

Ben lastikten şu an için son derece memnunum, kullandığım en iyi kış lastiği olabilir. Özellikle kuru yolda çok gürültü yapmaması, frenlemenin çok iyi olması ve yakıt tüketimine olumsuz bir etkisinin olmaması bir kış lastiği için çok ciddi artılar. Umarım aydınlatıcı olmuştur yazı, elimden geldiği kadar her şeyi yazmaya çalıştım, herhangi bir sorunuz varsa yazabilirsiniz, cevaplamaya çalışayım. Ya da ekstradan yapmamı istediğiniz bir test varsa yapabilirim.​
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#37
@umrdmr inceleme için teşekkürler. Kendimi bir an tarafsız bölge programında gibi hissettim ;)

Senin virajlarda hissettiğin durumu ben de frenleme de hissettim. Hatta bu başlık altında bununla ilgili yorumum var. Dediğin gibi kışlık lastikler zorlanmaya pek gelmiyor.

Kış lastiğinden performans isteyenler pirelli düşünebilirler. Viraj konusuda daha iyi olduğunu söyleyen şoförler var.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

umrdmr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
980
Beğeniler
1,341
Yaş
34
İl
Ankara
#38
_CaN_' Alıntı:
@umrdmr  inceleme için teşekkürler. Kendimi bir an tarafsız bölge programında gibi hissettim ;)

Senin virajlarda hissettiğin durumu ben de frenleme de hissettim. Hatta bu başlık altında bununla ilgili yorumum var. Dediğin gibi kışlık lastikler zorlanmaya pek gelmiyor.

Kış lastiğinden performans isteyenler pirelli düşünebilirler. Viraj konusuda daha iyi olduğunu söyleyen şoförler var.
Hocam Pirelli çok pahalı yahu, benim ebatlardaki lastik için 600'ü geçkin fiyatı vardı. Yani fiyatı da gözardı etmemek gerekiyor lastik seçimi yaparken. :rolleyes:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,504
Yaş
36
İl
Bilecik
#39
umrdmr' Alıntı:
_CaN_' Alıntı:
@umrdmr  inceleme için teşekkürler. Kendimi bir an tarafsız bölge programında gibi hissettim ;)

Senin virajlarda hissettiğin durumu ben de frenleme de hissettim. Hatta bu başlık altında bununla ilgili yorumum var. Dediğin gibi kışlık lastikler zorlanmaya pek gelmiyor.

Kış lastiğinden performans isteyenler pirelli düşünebilirler. Viraj konusuda daha iyi olduğunu söyleyen şoförler var.
Hocam Pirelli çok pahalı yahu, benim ebatlardaki lastik için 600'ü geçkin fiyatı vardı. Yani fiyatı da gözardı etmemek gerekiyor lastik seçimi yaparken. :rolleyes:
Tabii ki. Sadece yüksek performans isteyenler tercih edebilir. Bana nokian fazlası ile yetiyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,330
Yaş
45
İl
antalya
#40
İnceleme için teşekkürler Umur, tekrar güzel günlerde kullan.
Benim bu kadar inceleme fırsatım olmamıştı açıkçası. Antalya'ya gelir gelmez 20 dereyeyi görünce hamur gibi olmuştu hemen söktürdüm.