İnceleme Köpük Yapan El Pompası ile Ön Yıkama Şampuanı Kullanımı

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#1
Videodaki el pompası 2lt kapasitede olup 2019 yılında Akbel Kimya'dan temin etmişim. (2018'mi, 2019'mu diye tereddüt ediyordum 2019'muş :) ) 2 yıldır, B33 olsun, ceviz olsun muhtelif şampuanları kullandım. Sadece her kullanım sonrası içinde şampuan kalmayacak şekilde yıkadım. Hiç bakım yapmadım. (bunu yazdım ya yarın pompa ikiye ayrılır) Beni idare ediyor, kısacası pompadan ve köpüğünden memnunum.
Diğer taraftan, kaç sene önce dünyanın parasını verip aldığım 2 adet epoca, kısa sürede bozulmuşlardı. Foam lance'de sizlere ömür oldu. Kaldık mı bu pompaya, zaten, foam lance makina için uygun değil yani çalışıyor olsaydı da kullanamayacaktım.

Videodaki amacım, bu ve benzeri pompaların özellikle B33 ve benzeri şampuanlar ile nasıl köpük yaptığını göstermek ve bonus olarak da 10ml B33 2lt su ile karıştırıldığında pH değeri ne mertebeye geliyor onu göstermekti. :)

Umarım video yardımcı olur. Bu arada, bu pompa farklı isimlerde farklı mağazalarda satılıyor. Renk aynı ama isim farklı. Akbel Kimya'da bu üründen şu an satışta yok :(

 

coskusu06

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
287
Beğeniler
315
Yaş
31
İl
Diyarbakır
#2
Eline sağlık hocam senin incelemeler harika oluyor zevkle izliyorum sahsen :)

Ben Muammer hocamdan almis oldugum Ilposan maxi 5 litre ile yapıyorum aynı islemleri ama 100 ml sampuan 3 litre su koyuyordum agir geliyordu polar blast hem kalın bir snow foam. Mecburen miktar azaltma veya sampuan degisikligi yapacagim. Kwazar, Alta Foam derken bence benzinlik yikamasi için Ilposan çok ideal tabii el becerisi ve nozul temini ile yapılabilir yoksa çok zahmetli bisey. :) rahatlatici foam lance videoları gibi olmasa da manuel foamerlar en azından benzinlik için ideal
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#3
Abi eline saglik guzel olmus video like begeni izlenme vs tamamdir :)
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#4
Eline sağlık hocam senin incelemeler harika oluyor zevkle izliyorum sahsen :)

Ben Muammer hocamdan almis oldugum Ilposan maxi 5 litre ile yapıyorum aynı islemleri ama 100 ml sampuan 3 litre su koyuyordum agir geliyordu polar blast hem kalın bir snow foam. Mecburen miktar azaltma veya sampuan degisikligi yapacagim. Kwazar, Alta Foam derken bence benzinlik yikamasi için Ilposan çok ideal tabii el becerisi ve nozul temini ile yapılabilir yoksa çok zahmetli bisey. :) rahatlatici foam lance videoları gibi olmasa da manuel foamerlar en azından benzinlik için ideal
Çok teşekkür ederim :)
Ben de bir heves 5lt ilposan almıştım ama dediğiniz gibi hem ağır oluyor, hem şampuan hesabı şaşıyor, hem taşıması zor, hem de yer kaplıyor. Ayrıca, ben modifiye etme niyetiyle almıştım yani köpük yapar hale getirecektim ama ona uygun parçayı bulacağım, kesip biçeceğim derken metal uzun ucu tetikten çıkmaya başladı. Bende başlarım böyle işe diyerek gidip bu videodaki pompayı aldım. 2lt gayet yeterli oluyor. Bazen fazla bile geliyor. Fazla geldiğinde de davlumbazlara ve alt kısımda ulaşabildiğim yerlere sıkıyorum. :)
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
897
Beğeniler
1,976
İl
Manisa
#6
Eline sağlık hakan hocam test için teşekkürler:)
aynı pompadan 2 adet kullanıyorum
Biri sağlam diğeri çok basınçta tetik mekanizması kısmından hafifte olsa hava kaçırıyor
Köpük atımından bende çok memnunum
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#7
Eline sağlık hakan hocam test için teşekkürler:)
aynı pompadan 2 adet kullanıyorum
Biri sağlam diğeri çok basınçta tetik mekanizması kısmından hafifte olsa hava kaçırıyor
Köpük atımından bende çok memnunum
Desteğin için teşekküre derim :) Ben daha bozamadım ama konuyu açtım ya kesin başına bir haltlar gelir :D
 

coskusu06

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
287
Beğeniler
315
Yaş
31
İl
Diyarbakır
#8
Çok teşekkür ederim :)
Ben de bir heves 5lt ilposan almıştım ama dediğiniz gibi hem ağır oluyor, hem şampuan hesabı şaşıyor, hem taşıması zor, hem de yer kaplıyor. Ayrıca, ben modifiye etme niyetiyle almıştım yani köpük yapar hale getirecektim ama ona uygun parçayı bulacağım, kesip biçeceğim derken metal uzun ucu tetikten çıkmaya başladı. Bende başlarım böyle işe diyerek gidip bu videodaki pompayı aldım. 2lt gayet yeterli oluyor. Bazen fazla bile geliyor. Fazla geldiğinde de davlumbazlara ve alt kısımda ulaşabildiğim yerlere sıkıyorum. :)


550 tl civarına Kwazar Orion var 6 litre. Ilposandan daha genis atiyor ve bayagi saglam görünüyor. Tabii 550 ona vercegime foam lance alırım makine alırım diyenler olacaktır ama 500 liralik makinelerin basıncı da az birde foam lance uyumlu olup olmamasi önemli. Kwazar ürünlerini seviyorum saglam oluyor. Ilposan 2 sene daha dayansin Orion alıcam :)
 

Saban46

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Şub 2021
Mesajlar
295
Beğeniler
1,047
İl
Kahramanmaraş
#9
Videodaki el pompası 2lt kapasitede olup 2019 yılında Akbel Kimya'dan temin etmişim. (2018'mi, 2019'mu diye tereddüt ediyordum 2019'muş :) ) 2 yıldır, B33 olsun, ceviz olsun muhtelif şampuanları kullandım. Sadece her kullanım sonrası içinde şampuan kalmayacak şekilde yıkadım. Hiç bakım yapmadım. (bunu yazdım ya yarın pompa ikiye ayrılır) Beni idare ediyor, kısacası pompadan ve köpüğünden memnunum.
Diğer taraftan, kaç sene önce dünyanın parasını verip aldığım 2 adet epoca, kısa sürede bozulmuşlardı. Foam lance'de sizlere ömür oldu. Kaldık mı bu pompaya, zaten, foam lance makina için uygun değil yani çalışıyor olsaydı da kullanamayacaktım.

Videodaki amacım, bu ve benzeri pompaların özellikle B33 ve benzeri şampuanlar ile nasıl köpük yaptığını göstermek ve bonus olarak da 10ml B33 2lt su ile karıştırıldığında pH değeri ne mertebeye geliyor onu göstermekti. :)

Umarım video yardımcı olur. Bu arada, bu pompa farklı isimlerde farklı mağazalarda satılıyor. Renk aynı ama isim farklı. Akbel Kimya'da bu üründen şu an satışta yok :(

Hocam elinize kolunuza sağlık. Çok güzel konu ve içerik sağladınız bize her zaman olduğu gibi .
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#10
550 tl civarına Kwazar Orion var 6 litre. Ilposandan daha genis atiyor ve bayagi saglam görünüyor. Tabii 550 ona vercegime foam lance alırım makine alırım diyenler olacaktır ama 500 liralik makinelerin basıncı da az birde foam lance uyumlu olup olmamasi önemli. Kwazar ürünlerini seviyorum saglam oluyor. Ilposan 2 sene daha dayansin Orion alıcam :)
550 TL 6lt kwazar'a verirsem benim anakartım yanar, yedek parçam da yok, tamiri de mümkün değil :D :D
 

es026

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
547
Beğeniler
1,763
Yaş
37
İl
Eskişehir
#14
Abi o ne öyle foşur foşur köpük attı valla soluğuda kesilmedi kamera arkasından yavaşça pompalıyor musun pompayı onuda göremedim :) bence iş görür bir pompa.
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#15
Abi o ne öyle foşur foşur köpük attı valla soluğuda kesilmedi kamera arkasından yavaşça pompalıyor musun pompayı onuda göremedim :) bence iş görür bir pompa.
Biraz fazla pompalamak gerekiyor :) Ama nefesi uzun gidiyor :) Sen bir de epoca'yı görseydin; adamı çileden çıkartır(dı-zira rahmetli oldular).
 

SubaruOutback

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#17
Orion kendinden foamer hocam. Modifikasyon yok. 5 yil sanırım tank garantisi varmis kimyasala dayanikli. Hosuma gitti seytan dürtüyo vallahi
Biliyorum ama 550 TL'ye merak ettiğim ve satın almak istediğim bir dolu ürün alabilirim. Veya ne bileyim fiyatına göre 6-7 tane daha 2lt'lik pompa alırım. Tamir edilemeyecek kadar bozulanı atar diğerinden devam ederim :D
Birkaç sene önce merak edip niyetlenmiştim o zaman da fiyatı mantıksız gelmişti. Bu arada, tanklara pek bir şey olmuyor, önemli olan pompa kısmı.
5 yıl pompa bozulmaz, kaçırmaz, canavar gibi köpük atar derlerse ve arkalarında dururlarsa belki düşünebilirim :)
 

golf

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
838
Beğeniler
840
#18
Elinize sağlık hocam, hocam videolarınızı düzenleyerek kaydetseniz daha iyi olur diye düşünüyorum, hem videonuz daha kısa olur hemde izlenirken sardırma gereği yaşatmaz izleyende. Video işi bambaşka bir olay aslında, uzun olunca izlerken kullanıcı hemen sıkılıp sardırma eylemi yapıyor. mesela videoda boşta bekleme veya sesin olmadığı kısımlar kesilmeli.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#19
Eline sağlık Hakan, sana pompa konusunda katılıyorum. Bir Epoca, bir Alta ve bir tane de gloria bozdum. Bunların parasıyla bir oda dolusu ilaçlama pompası alırdım heralde. Ben de bir tane modifiye edeyim de kurtulayım.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#20
Emeğine sağlık hakan bende marka diye 10 tane kwazar sprey aldım kullanım çok kötü ve iki tanesi şimdiden bozuldu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi