Görev adamı L300'e ağır sayılabilecek bir bakım yapıldı.
- Motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresi değiştirildi.
- Ön fren balataları değiştirildi, arka kampanalar temizlenip ayarlandı.
- Triger seti, devirdaim pompası, ön krank keçesi, alternatör kayışları, direksiyon kayışı, klima kayışı ve klima gergi bilyası değiştirildi.
- Soğutma sıvısı yarı yarıya saf su ile seyreltilmiş Petrol Ofisi Yeşil Antifriz ile yenilendi.
- Alternatör ses yapıyordu, yenisi ile değiştirildi.
Devirdaim pompası yaklaşık 200 bin kilometre boyunca soğutma suyumuzu sorunsuz bir şekilde devirdaim etti. Görüldüğü üzere içi gayet temiz ve çarklar çok iyi durumda. Usta çok şaşırdı. Genelde maksimum 100 bin gidiyor bunlar dedi. Bu kadar uzun ömürlü olmasını saf su ve antifriz ile kullanmaya bağlıyorum. Daha da giderdi aslında fakat riske atmak istemedim. Triger sökülmüşken devirdaimi de değiştirdik. Gmb markasından memnun kaldığım için yine aynısını tercih ettim.
Fren balataları ortalama 40 bin kilometrede bitti bu sefer. Bsg marka balatadan çok memnun kalmadım. Mga marka balata tercih ettim tekrardan. Mga hem yumuşak ve sessiz, hem de net 60 bin kilometre dayanıyor.
Alternatör rölantide tıkır tıkır ses yapıyordu. Aynı zamanda vakum pompası da hafiften ses yaptığı için tamirden ziyade değiştirelim dedik. Servis orijinal alternatöre 18 bin lira fiyat verdi. 2800 liraya Lucas marka yan sanayi alternatör aldım. Yeni alternatörün vakum pompasının sesine 1 hafta dayanabildim ve iade ettim. Orijinal alternatörün rulmanları ve keçeleri değiştirildi. Tıkırtı sesi tamamen gitti. Vakum sesi geliyor maalesef, ona yapacak bir şey yok. En azından yan sanayi alternatör kadar rahatsız etmiyor. Bir de psikolojik mi bilmiyorum ama orijinal alternatör takılınca motor rahatladı ve çekiş arttı sanki.
Bakım sonrası aracın mekanik aksamında bir eksiklik kalmadı. Kilometre 580 bine dayandı. Çok şükür bir sıkıntı yok. Kozmetik olarak biraz eksiklerimiz var. Bu yaz onlar halledilecek. Sonrasında komple polisaj yapacağım.
- Motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresi değiştirildi.
- Ön fren balataları değiştirildi, arka kampanalar temizlenip ayarlandı.
- Triger seti, devirdaim pompası, ön krank keçesi, alternatör kayışları, direksiyon kayışı, klima kayışı ve klima gergi bilyası değiştirildi.
- Soğutma sıvısı yarı yarıya saf su ile seyreltilmiş Petrol Ofisi Yeşil Antifriz ile yenilendi.
- Alternatör ses yapıyordu, yenisi ile değiştirildi.
Devirdaim pompası yaklaşık 200 bin kilometre boyunca soğutma suyumuzu sorunsuz bir şekilde devirdaim etti. Görüldüğü üzere içi gayet temiz ve çarklar çok iyi durumda. Usta çok şaşırdı. Genelde maksimum 100 bin gidiyor bunlar dedi. Bu kadar uzun ömürlü olmasını saf su ve antifriz ile kullanmaya bağlıyorum. Daha da giderdi aslında fakat riske atmak istemedim. Triger sökülmüşken devirdaimi de değiştirdik. Gmb markasından memnun kaldığım için yine aynısını tercih ettim.
Fren balataları ortalama 40 bin kilometrede bitti bu sefer. Bsg marka balatadan çok memnun kalmadım. Mga marka balata tercih ettim tekrardan. Mga hem yumuşak ve sessiz, hem de net 60 bin kilometre dayanıyor.
Alternatör rölantide tıkır tıkır ses yapıyordu. Aynı zamanda vakum pompası da hafiften ses yaptığı için tamirden ziyade değiştirelim dedik. Servis orijinal alternatöre 18 bin lira fiyat verdi. 2800 liraya Lucas marka yan sanayi alternatör aldım. Yeni alternatörün vakum pompasının sesine 1 hafta dayanabildim ve iade ettim. Orijinal alternatörün rulmanları ve keçeleri değiştirildi. Tıkırtı sesi tamamen gitti. Vakum sesi geliyor maalesef, ona yapacak bir şey yok. En azından yan sanayi alternatör kadar rahatsız etmiyor. Bir de psikolojik mi bilmiyorum ama orijinal alternatör takılınca motor rahatladı ve çekiş arttı sanki.
Bakım sonrası aracın mekanik aksamında bir eksiklik kalmadı. Kilometre 580 bine dayandı. Çok şükür bir sıkıntı yok. Kozmetik olarak biraz eksiklerimiz var. Bu yaz onlar halledilecek. Sonrasında komple polisaj yapacağım.