Mert'in Amatör Detay Paylaşımları

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
Görev adamı L300'e ağır sayılabilecek bir bakım yapıldı.
- Motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresi değiştirildi.
- Ön fren balataları değiştirildi, arka kampanalar temizlenip ayarlandı.
- Triger seti, devirdaim pompası, ön krank keçesi, alternatör kayışları, direksiyon kayışı, klima kayışı ve klima gergi bilyası değiştirildi.
- Soğutma sıvısı yarı yarıya saf su ile seyreltilmiş Petrol Ofisi Yeşil Antifriz ile yenilendi.
- Alternatör ses yapıyordu, yenisi ile değiştirildi.



Devirdaim pompası yaklaşık 200 bin kilometre boyunca soğutma suyumuzu sorunsuz bir şekilde devirdaim etti. Görüldüğü üzere içi gayet temiz ve çarklar çok iyi durumda. Usta çok şaşırdı. Genelde maksimum 100 bin gidiyor bunlar dedi. Bu kadar uzun ömürlü olmasını saf su ve antifriz ile kullanmaya bağlıyorum. Daha da giderdi aslında fakat riske atmak istemedim. Triger sökülmüşken devirdaimi de değiştirdik. Gmb markasından memnun kaldığım için yine aynısını tercih ettim.


Fren balataları ortalama 40 bin kilometrede bitti bu sefer. Bsg marka balatadan çok memnun kalmadım. Mga marka balata tercih ettim tekrardan. Mga hem yumuşak ve sessiz, hem de net 60 bin kilometre dayanıyor.


Alternatör rölantide tıkır tıkır ses yapıyordu. Aynı zamanda vakum pompası da hafiften ses yaptığı için tamirden ziyade değiştirelim dedik. Servis orijinal alternatöre 18 bin lira fiyat verdi. 2800 liraya Lucas marka yan sanayi alternatör aldım. Yeni alternatörün vakum pompasının sesine 1 hafta dayanabildim ve iade ettim. Orijinal alternatörün rulmanları ve keçeleri değiştirildi. Tıkırtı sesi tamamen gitti. Vakum sesi geliyor maalesef, ona yapacak bir şey yok. En azından yan sanayi alternatör kadar rahatsız etmiyor. Bir de psikolojik mi bilmiyorum ama orijinal alternatör takılınca motor rahatladı ve çekiş arttı sanki.


Bakım sonrası aracın mekanik aksamında bir eksiklik kalmadı. Kilometre 580 bine dayandı. Çok şükür bir sıkıntı yok. Kozmetik olarak biraz eksiklerimiz var. Bu yaz onlar halledilecek. Sonrasında komple polisaj yapacağım.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
Mercedes'in ön camındaki silecek çizikleri gece gözümü çok yoruyordu. Dün SpecialWorks'de polisaj yapıldı. %80 oranında düzelme oldu. Daha iyisi de olabilirdi belki ama risk almak istemedik. Sonuçtan çok memnun kaldım.









Farlarda çizikler ve matlaşma vardı. Bu da aracı yorgun gösteriyordu. İki aşamalı polisaj ile neredeyse sıfır gibi oldular.




Eve gelince Fusso F7 ile korumaya aldım.




Toyota benden şuana kadar zarar görmemişti. Dün ilk defa çarptım maalesef. Binmeden önce etrafını kontrol etmem gerekiyordu. Alel acele çıkış yapınca kocaman taşı içeriden fark edemedim ve sol manevra ile geri gelirken sert bir şekilde çarptım. Pastayla silip rütuş yaptım ama pek içime sinmedi. Fırça kalın geldi sanırım boya biraz kaba oldu. Zımpara ve pasta ile biraz daha toplarlanır gibi görünüyor ama en sağlıklısı boya olacak sanırım. Boya orijinal olduğu için de pek yaptırma taraftarı değilim.



 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
3,518
Beğeniler
21,806
Yaş
34
İl
Ankara
Mercedes'in ön camındaki silecek çizikleri gece gözümü çok yoruyordu. Dün SpecialWorks'de polisaj yapıldı. %80 oranında düzelme oldu. Daha iyisi de olabilirdi belki ama risk almak istemedik. Sonuçtan çok memnun kaldım.









Farlarda çizikler ve matlaşma vardı. Bu da aracı yorgun gösteriyordu. İki aşamalı polisaj ile neredeyse sıfır gibi oldular.




Eve gelince Fusso F7 ile korumaya aldım.




Toyota benden şuana kadar zarar görmemişti. Dün ilk defa çarptım maalesef. Binmeden önce etrafını kontrol etmem gerekiyordu. Alel acele çıkış yapınca kocaman taşı içeriden fark edemedim ve sol manevra ile geri gelirken sert bir şekilde çarptım. Pastayla silip rütuş yaptım ama pek içime sinmedi. Fırça kalın geldi sanırım boya biraz kaba oldu. Zımpara ve pasta ile biraz daha toplarlanır gibi görünüyor ama en sağlıklısı boya olacak sanırım. Boya orijinal olduğu için de pek yaptırma taraftarı değilim.



Mercedes in Cam a Seryum Oksit mi uygulandi kardesim yoksa normal Cam Pastasimi
 

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
684
Beğeniler
1,454
Yaş
25
İl
Samsun
C gayet güzel olmuş güle güle binin. Corolla için de tampon olduğu için isterseniz boyatın o kısmı bir sorun olmaz bence. Tekrar geçmiş ve hayırlı olsun :)
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
C gayet güzel olmuş güle güle binin. Corolla için de tampon olduğu için isterseniz boyatın o kısmı bir sorun olmaz bence. Tekrar geçmiş ve hayırlı olsun :)
Teşekkür ederim. Boya işine biraz takıntılıyım. Tampon bir defa kurcalanınca orijinali gibi olmuyor kesinlikle. Çamurlukla olan bütünlüğü fabrikasyon gibi olmuyor. Boya tonu tutsa bile portakallanmayı orijinali gibi yapamıyorlar. Boyanın dayanıklığı orijinali gibi olmuyor. En ufak tıklamada çatlıyor. Bir de keskin çizgiler eskisi kadar belirgin olmuyor. Tamponun sol kısmı lokal boyandı. Ton tuttu fakat yine de işlem gördüğü belli oluyor. Keskin çizgilerin belirginliği bir tık azaldı. Durum çok kötü olsaydı düşünmeden boyatırdım ama birkaç çizik için kıyamıyorum açıkçası. Zımpara ve pasta ile biraz daha toparlamaya çalışacağım.
 

muratyz

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
21 Oca 2018
Mesajlar
333
Beğeniler
580
Yaş
40
İl
Dardanel
Teşekkür ederim. Boya işine biraz takıntılıyım. Tampon bir defa kurcalanınca orijinali gibi olmuyor kesinlikle. Çamurlukla olan bütünlüğü fabrikasyon gibi olmuyor. Boya tonu tutsa bile portakallanmayı orijinali gibi yapamıyorlar. Boyanın dayanıklığı orijinali gibi olmuyor. En ufak tıklamada çatlıyor. Bir de keskin çizgiler eskisi kadar belirgin olmuyor. Tamponun sol kısmı lokal boyandı. Ton tuttu fakat yine de işlem gördüğü belli oluyor. Keskin çizgilerin belirginliği bir tık azaldı. Durum çok kötü olsaydı düşünmeden boyatırdım ama birkaç çizik için kıyamıyorum açıkçası. Zımpara ve pasta ile biraz daha toparlamaya çalışacağım.
Emre hocam,tampon parçaların bikere söküldüğünde tekrar yerine oturtulamaması benimde çok takıldığım bi durum.Bu işi hergün yapan işin duayeni sayılabilecek tanıdığım bi usta sökülen tamponu takmadan tırnak ve geçme yerleri güzelce temizlenip fitil bakımında kullanılan silikon sprey sıkılıp oturtulunca fabrikasyon yerlerinden daha güzel oturduğunu bizzat gösterdi.Sökmek zorunda kalırsanız bi deneyin derim
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
Emre hocam,tampon parçaların bikere söküldüğünde tekrar yerine oturtulamaması benimde çok takıldığım bi durum.Bu işi hergün yapan işin duayeni sayılabilecek tanıdığım bi usta sökülen tamponu takmadan tırnak ve geçme yerleri güzelce temizlenip fitil bakımında kullanılan silikon sprey sıkılıp oturtulunca fabrikasyon yerlerinden daha güzel oturduğunu bizzat gösterdi.Sökmek zorunda kalırsanız bi deneyin derim
Teşekkür ederim öneriniz için. Hasar az olduğu için şimdilik elletmeyeceğim sanırım. Zımpara ve pasta ile şansımı deneyeceğim. En kötü ihtimalle daha beter edip boyatırım :D Lokal boya ile hallolur gibi görünüyor. Dolayısıyla sökülmesine gerek yok. Sadece krom çıtayı sökmek gerekiyor. Ama birgün elbet sökülüp dağıtılacak o tampon. İstanbul'a tamponları hatasız tutmak zor. Silikon sprey aklımda bulunsun.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
Corolla'nın tamponuna rötuş yapmıştım fakat pek içime sinmemişti. Rötuş yaptıktan birkaç sün sonra yeni bir çiziğe merhaba dedik. Bu defa zımpara ve polisaj yapacağım için boyayı kalın sürdüm. Sertleştiriciyi fazla kaçırdım sanırım boya 3 saatte kemik gibi oldu. Zımpara ile rötuşu inceltemedim. En son sinirlenip baskıyı artırınca orijinal boyanın da içinden geçmiş oldum. Eski aracımız metalik boya olduğu halde çok güzel sonuç alıyordum. Bu defa beceremedim. Boyatmaya karar verdim.





C180'in stoplarına polisaj yaptım. Cutting pad ile Dyo Likid Pasta uygulayıp üzerine polishing ped ile Menzerna 2500 uyguladım.




Boyada da ufak bir deneme yaptım. Komple yapmayı gözüm kesmiyor. Göçükleri düzelttirdikten sonra Bayram abiye bırakacağım.


Eniştemin aracının farları gözüme battı. Önceki halini çekmemişim maalesef. Oldukça çizikti ve matlaşma vardı. 2000 grit zımpara ile hafiften zımparalayıp Dyo likid pasta ve Menzerna 2500 uyguladım. Pek fazla sararma olmadığı için kalın zımparaya gerek duymadım. 12 yıllık 260 bin kilometredeki farlar sıfır gibi oldular neredeyse.



Dayanamayıp ön çamurluğa ufak bir deneme yaptım. 2-3 dakikalık bir uğraşla çok güzel sonuç aldım. Bu aracın boyasını opak sanıyordum. Uygulama sonrası simler meydana çıkınca metalik olduğunu öğrendim. Yalnız metalik olmasına rağmen opak gibi derin yansıma veriyor. Yanımda yeterli ekipmanım olsaydı komple girişmek isterdim.






Sonra da L300'e el attım. Kapı döşemelerindeki akıllı vidaları yeniledim. Kilitleri ve sürgülü kapı raylarını yağladım. Ufak tefek boya transferlerine pasta yaptım. Pasta yaptığım kısımlarda çok belirgin bir renk farkı olunca komple girişmek zorunda kaldım. Biraz kasap işi bir uygulama oldu. Maskeleme yapmadım. Demir tozu ve kil temizliği yapmadım. Direkt cutting ped ve Dyo Likid Pasta ile daldım :D Arkasından polishing ped ile Menzerna 2500 geçtim. Dyo pasta inanılmaz ağır kokuyor. Bir de güneş altında çalışınca canım çıktı resmen. Hızlıca bitirmeye odaklandım. 115 mm pedlerle koca minibüsü 4-5 saatte iki defa dolandım. Normalde bu işin hakkı en az 2 gün. Bu kadar kısa sürede bitirince pek çizik alamadım doğal olarak ama en azından boyadaki okside olmuş tabakayı ve boya transferlerini aldım. Güzel bir yansıma ve beyazlık elde ettim. Polisaj sonrası Fairy ile yıkayıp fitillerdeki ve trimlerdeki pasta izlerini silgi ile yok ettim.



 

Fsm1996

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Şub 2024
Mesajlar
29
Beğeniler
71
Yaş
28
İl
İstanbul
hocam l300ü görünce heyecanlandım demekki l300 hastası forumda başkalarıda varmış :D buda bizim araç,2 hafta önce ilana attım baktım gidicek gibi yapamadık geri vazgeçtik.Hamdolsun durum var sıfır crafter bile alırım ama bunun zevki başka evlat gibi benim için.2005 model 431 bin kmde

 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
hocam l300ü görünce heyecanlandım demekki l300 hastası forumda başkalarıda varmış :D buda bizim araç,2 hafta önce ilana attım baktım gidicek gibi yapamadık geri vazgeçtik.Hamdolsun durum var sıfır crafter bile alırım ama bunun zevki başka evlat gibi benim için.2005 model 431 bin kmde

Maşallah aracınıza. Ön cam ve sinyal orijinal, jant göbekleri yerinde, çizgileri çok düzgün. Bu temizlikte ve düzgünlükte pek fazla L300 kalmadı. Bizimki iş sebebiyle kozmetik olarak çok yıprandı.

3 sene önce Renault Trafic alıp L300'ü ilana koyduk. İstediğimiz fiyatı da verdiler ama satmak içime sinmedi. İlanı kaldırıp Trafic'i satışa koydum :). Trafic belasından kısa süre sonra kurtulduk. Her ne kadar yollarda adam yerine koymasalar da L300'den çok keyif alıyorum. Bakımı ve alt takımı dışında bize masrafı olmadı. Motor orijinal ve gayet sağlıklı. Tek sıkıntısı kaporta. Çok zayıf maalesef. Çamurluklar ve alt taban sacı çürüdü. İçeriye hava alıyor. Çok soğuk havalarda içeriyi ısıtamıyorum. Kaportacımız yapmaya yanaşmıyor. Birkaç yerden fiyat aldım, çok uçuk rakamlar istiyorlar. Şimdilik biniyoruz böyle.

610 bin kilometrede şuan. Saat gibi çalışıyor. 1 milyonu devirebilecek miyiz bakalım :)
 

Fsm1996

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Şub 2024
Mesajlar
29
Beğeniler
71
Yaş
28
İl
İstanbul
Maşallah aracınıza. Ön cam ve sinyal orijinal, jant göbekleri yerinde, çizgileri çok düzgün. Bu temizlikte ve düzgünlükte pek fazla L300 kalmadı. Bizimki iş sebebiyle kozmetik olarak çok yıprandı.

3 sene önce Renault Trafic alıp L300'ü ilana koyduk. İstediğimiz fiyatı da verdiler ama satmak içime sinmedi. İlanı kaldırıp Trafic'i satışa koydum :). Trafic belasından kısa süre sonra kurtulduk. Her ne kadar yollarda adam yerine koymasalar da L300'den çok keyif alıyorum. Bakımı ve alt takımı dışında bize masrafı olmadı. Motor orijinal ve gayet sağlıklı. Tek sıkıntısı kaporta. Çok zayıf maalesef. Çamurluklar ve alt taban sacı çürüdü. İçeriye hava alıyor. Çok soğuk havalarda içeriyi ısıtamıyorum. Kaportacımız yapmaya yanaşmıyor. Birkaç yerden fiyat aldım, çok uçuk rakamlar istiyorlar. Şimdilik biniyoruz böyle.

610 bin kilometrede şuan. Saat gibi çalışıyor. 1 milyonu devirebilecek miyiz bakalım :)
Maşallah hocam,gerçekten güzel araçlar ama,bakalım bizde satmassak devirebilicekmiyiz 1 milyon kmyi :)
Geçen ay muayenesi vardı kapı içindeki çürüklerden dolayı geçmedi bende kendi kaportacıma yaptırdım komple şuanda araçta çürük yer kalmadı.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,045
Yaş
25
İl
İstanbul
Maşallah hocam,gerçekten güzel araçlar ama,bakalım bizde satmassak devirebilicekmiyiz 1 milyon kmyi :)
Geçen ay muayenesi vardı kapı içindeki çürüklerden dolayı geçmedi bende kendi kaportacıma yaptırdım komple şuanda araçta çürük yer kalmadı.
Bizim muayeneye 5 ay var. Çürükler suyu gördükçe daha da yürüyecek gibi. Muayeneden kalıcaz gibi görünüyor :)