Osmaniye'deki başarılı rötüş uygulaması(Çelik Rötüş)

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#21
Bende 10 sene önce drcolorchip kullanmıştım. Kuruyan fazlalığı kit içindeki solüsyon ile siliyorsun. Taş izlerinde iş görmüştü ama derin çizik veya taş izinden büyük yaralarda siritiyordu.
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#22
Bana mantıklı birşeymiş gibi gelmedi. Zaten opak renklerde uyguluyor. Elindeki spatula tarzı neyse onla da cırt cırt çekiyor. Boyayı biraz daha kremsi yapıyor ya, olay biraz orada sanki. Krem forma gelen boyayla dolgu biraz daha iyi oluyor. Ben turmerikte rötüş kalemi ile 2-3 defa aynı yeri farklı zamanlarda yaptığımda doldurabiliyorum. Fakat metalik boya her şekilde yakından sırıtıyor. Bu arada o spatulayı kaç kişi kendi aracında öyle cart curt çektirir :D ?
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#23
Bana mantıklı birşeymiş gibi gelmedi. Zaten opak renklerde uyguluyor. Elindeki spatula tarzı neyse onla da cırt cırt çekiyor. Boyayı biraz daha kremsi yapıyor ya, olay biraz orada sanki. Krem forma gelen boyayla dolgu biraz daha iyi oluyor. Ben turmerikte rötüş kalemi ile 2-3 defa aynı yeri farklı zamanlarda yaptığımda doldurabiliyorum. Fakat metalik boya her şekilde yakından sırıtıyor. Bu arada o spatulayı kaç kişi kendi aracında öyle cart curt çektirir :D ?
Ben o zımbırtıyı boyaya değdirtmem. Fırçanın durumu, boyanın bulunduğu plastik bardak...vs çok özensiz gözüküyor.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#24
Benim de aklıma boyanın her yerine bulaşan rötuş boyası takıldı. Ne kadarda olsa boya kalacaktır yüzeyde.
 

Skayn

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
24 Haz 2020
Mesajlar
25
Beğeniler
31
Yaş
37
İl
Adana
#25
Merhaba hocalarim benim babam de kaportacı bu tarz işler boyasız işlerde yapiliyor tırnak giren astara inmiş boyada özellikle burada önemli olan boya ile sertlestirici katılıyor ikisinin ayarını yakalamak ve boyanın çizik seviyesine göre değişiyor genelde sanayide satılan çelik elindeki ama biraz ince bı çelik onla boyayı cizigin içine yediriyorsun boya donduktan san ara 1,2,3 kaç kat boya eski boya seviyesine gelene kadar yapıyorsun en sonda 2000 zımpara ile az bir şey boya ile yeni yapılan yeri zımpara yapıp üzerine kalın pasta ile zımpara ciziklerini almakta
Selamlar. Sadece sertleştirici karıştırılarak mı yapılıyor bu işlem ? Yani sertleştirici ile kremsi kıvama getirilebilir mi ?

Ben işlemin çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Artık boyalar asetonla kolayca çıkar. Polisaj ile çiziklerde gider.
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
32
İl
Antalya
#27
Selamlar. Sadece sertleştirici karıştırılarak mı yapılıyor bu işlem ? Yani sertleştirici ile kremsi kıvama getirilebilir mi ?

Ben işlemin çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Artık boyalar asetonla kolayca çıkar. Polisaj ile çiziklerde gider.
Gelmiyor ustacım gelmiyor ben her opsiyonu denedim herşeyi yaptım gelmiyor bu arada tinerle boya alınıyor dert etmeyin aracın yüzeyinde boya kalmaz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mithtacan80

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Mar 2020
Mesajlar
129
Beğeniler
334
Yaş
56
İl
Ankara
#28
Selamlar. Sadece sertleştirici karıştırılarak mı yapılıyor bu işlem ? Yani sertleştirici ile kremsi kıvama getirilebilir mi ?

Ben işlemin çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Artık boyalar asetonla kolayca çıkar. Polisaj ile çiziklerde gider.
Aynen hocam inanın amcamın arabası sağ tarafı on kapıdan başlayıp arka kapıya kadar sürmüştü babam göçük ile düzeltilmesi gereken yerleri düzeltti ve ortak da sertlestirici ve arabanın boyasını karıştırarak çelik ile doldurdu ama ilk çelikte tabi dolmuyor eski boyanın seviyesine gelene kadar işlemi.trkrarlayip yapmak.lazim
 

serkankucuk

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
15 Haz 2020
Mesajlar
40
Beğeniler
180
Yaş
39
İl
Ankara
#29
Bana mantıklı birşeymiş gibi gelmedi. Zaten opak renklerde uyguluyor. Elindeki spatula tarzı neyse onla da cırt cırt çekiyor. Boyayı biraz daha kremsi yapıyor ya, olay biraz orada sanki. Krem forma gelen boyayla dolgu biraz daha iyi oluyor. Ben turmerikte rötüş kalemi ile 2-3 defa aynı yeri farklı zamanlarda yaptığımda doldurabiliyorum. Fakat metalik boya her şekilde yakından sırıtıyor. Bu arada o spatulayı kaç kişi kendi aracında öyle cart curt çektirir :D ?
O elindeki şeyi arabama değdirdiği an tatsız olaylar yaşanır, hele bir de sürttürecek ucuna gelince tak tak ettirecek, yahu 1-2 taş izini dolduracam derken izlerin olduğu yerden kaput ucuna kadar olan bölgeyi haşat ediyor.
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#31
Neyle yaptığını bilemedim ama güzel bir uygulamaymış deniyem bende bir yerde. Elindeki jilet gibi şeyi bulmak gerek ne acaba o da.
Çelik sistre elindeki, bu kadar kolay olmasa gerek bu işlem, çabuk mu donuyor? Tutunması nasıl? 2 yıkamaya uçup gitmesin:basx:
Onu öğrendim çelik sistre. :terlisırıtan: Önemli kısım boyayı kremsi forma nasıl kavuşturacağız

Arkadaşlar ben bu yöntemi uzun zamandır araştırıyorum düşünüyorum. Elindeki çeliğe çelik sistre demişsiniz ama ben gittim baktım araştırdım. Çelik sistre denilen aletin yapısı bu kadar ince ve esnek değil. Macun çekmek için boyacılarda satılan çelik de bu yapıda değil. Kendisi yorumların birine cevap olarak yazmış biz çeliği kendi yöntemimizle elden geçiriyoruz diye. Yahu ne var söylesen. Sanki ekmeğini elinden alacağız.

Velhasılı kelam o çeliği o kıvama getirmek mesele. Ben hala çözemedim onu.

İkinci mesele ise boyanın kıvamı. Şimdi boyaya sertleştirici kattığı kesin. Ama kıvamı için birşey katıyor mu bilemiyoruz. Onu da söylemiyor. Belki de kıvamı için bir şey katmıyor sadece açık havada bekleterek o kıvama ulaşıyor. Boya oksijenle temasa geçtiğinde sanırım içindeki tiner uçuyor ve kıvamlaşmaya başlıyor.

Moderatör lerden ricam. Konunun başlığını eğer "Çelik Rötüş" olarak değiştirirlerse arama motorunda daha kolay bulunur çünkü bu yöntemin adı da bu şekilde bilinmektedir. Zaten bizim için önemli olan bunu kimin yaptığı değil uygulamayı öğrenmek.

Ayrıca Osmaniye'de hiç bir arkadaşımız yok mu yahu :)

Teşekkürler.
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#32
Ben o zımbırtıyı boyaya değdirtmem. Fırçanın durumu, boyanın bulunduğu plastik bardak...vs çok özensiz gözüküyor.
Evet özensiz duruyor. Klasik sanayi ustası. 20 yıldır bu işi yapıyorum diyor kendimi geliştiriyorum diyor. Ama özensizlikte değişen yok.


Benim de aklıma boyanın her yerine bulaşan rötuş boyası takıldı. Ne kadarda olsa boya kalacaktır yüzeyde.
Onu çıkarmak çok kolay. Selülozik tinerci sıkacaksın beze ve sileceksin. Kalan artıkları da polisaj alır zaten.

O elindeki şeyi arabama değdirdiği an tatsız olaylar yaşanır, hele bir de sürttürecek ucuna gelince tak tak ettirecek, yahu 1-2 taş izini dolduracam derken izlerin olduğu yerden kaput ucuna kadar olan bölgeyi haşat ediyor.
Zaten oraya gidenler onu göze alıyor. Zaten işlem bittikten sonra polisaj yapmasının asıl sebebi o çeliğin arabayı kılcal olarak çizmesi. Boya koruma falan varsa onu unutacaksın zaten. Ama işlem başarılı mı? Videolarda göründüğü kadar evet çok başarılı ve uygulama kolay.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#33
Evet özensiz duruyor. Klasik sanayi ustası. 20 yıldır bu işi yapıyorum diyor kendimi geliştiriyorum diyor. Ama özensizlikte değişen yok.




Onu çıkarmak çok kolay. Selülozik tinerci sıkacaksın beze ve sileceksin. Kalan artıkları da polisaj alır zaten.



Zaten oraya gidenler onu göze alıyor. Zaten işlem bittikten sonra polisaj yapmasının asıl sebebi o çeliğin arabayı kılcal olarak çizmesi. Boya koruma falan varsa onu unutacaksın zaten. Ama işlem başarılı mı? Videolarda göründüğü kadar evet çok başarılı ve uygulama kolay.
Kendine ve iş yerine de özeni yok. İnsan eline bir eldiven takar o işi öyle yapar. Sağlığını da düşünmüyor. Ortamın doktor muayenesi gibi olmasını kimse beklemiyor ama böyle özensiz olunca işi istediği kadar iyi yapsın malesef bende negatif etki bırakıyor.
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#34
Merhaba hocalarim benim babam de kaportacı bu tarz işler boyasız işlerde yapiliyor tırnak giren astara inmiş boyada özellikle burada önemli olan boya ile sertlestirici katılıyor ikisinin ayarını yakalamak ve boyanın çizik seviyesine göre değişiyor genelde sanayide satılan çelik elindeki ama biraz ince bı çelik onla boyayı cizigin içine yediriyorsun boya donduktan san ara 1,2,3 kaç kat boya eski boya seviyesine gelene kadar yapıyorsun en sonda 2000 zımpara ile az bir şey boya ile yeni yapılan yeri zımpara yapıp üzerine kalın pasta ile zımpara ciziklerini almakta
Hocam babana sorar mısın sana zahmet acaba boyanın akışkan (sulu) hali nasıl katılaştırılır/kıvamlaştırılır?
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
32
İl
Antalya
#35
Hocam babana sorar mısın sana zahmet acaba boyanın akışkan (sulu) hali nasıl katılaştırılır/kıvamlaştırılır?
Üstad boyayı bekletirsin hafif katılaşır yada sertleştiriciyle kıvam verebilirsin ama ordaki mantık
Boyayı koyulaştırmaması onu nasıl yapıyor çözülürse bu iş çözülür diğer türlü karardıktan sonra bi anlamı kalmıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

-dogo-

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Tem 2020
Mesajlar
38
Beğeniler
41
Yaş
37
İl
ANKARA
#36
Videolarda işlem güzel görünüyor,teknik olarak boyayı sıyırıyor boşluklar doluyor kalan yerdeki fazla boya alınmış oluyor.Buraya kadar tamam ama biz detay forumuyuz,o çelik spatulayı değdirdiği yer çiziliyor mu acaba diye düşündüm açıkcası izlerken:sırıtan1: Acaba sıyrılan kısım nasıl kalıyor,orda boya kalıyorsa ve siliniyorsa tiner benzeri bir çözücüyle kalan kısım yinede kusursuz görünüyor mu?
Video detay odaklı çekilmediği için görüntü güzel ancak,bizden biri detaylı incelemeden ben rahatlıkla yaptıramam açıkcası
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#37
Üstad boyayı bekletirsin hafif katılaşır yada sertleştiriciyle kıvam verebilirsin ama ordaki mantık
Boyayı koyulaştırmaması onu nasıl yapıyor çözülürse bu iş çözülür diğer türlü karardıktan sonra bi anlamı kalmıyor

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam boya koyulaşmaz ki. Rötüş boyasının rengi neden koyulaşsın?
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#38
Videolarda işlem güzel görünüyor,teknik olarak boyayı sıyırıyor boşluklar doluyor kalan yerdeki fazla boya alınmış oluyor.Buraya kadar tamam ama biz detay forumuyuz,o çelik spatulayı değdirdiği yer çiziliyor mu acaba diye düşündüm açıkcası izlerken:sırıtan1: Acaba sıyrılan kısım nasıl kalıyor,orda boya kalıyorsa ve siliniyorsa tiner benzeri bir çözücüyle kalan kısım yinede kusursuz görünüyor mu?
Video detay odaklı çekilmediği için görüntü güzel ancak,bizden biri detaylı incelemeden ben rahatlıkla yaptıramam açıkcası
Hocam çizmez olur mu. Tabiki hafif de olsa elindeki çelik çizer. O yüzden işlem bittiğinde polisaj yapıyor.

Ancak etraftaki boya kalıntılarını tinerli bezle silerken rötüş yapılan yerin üstünden geçmiyor mu acaba? Çünkü oranın üstünden geçerse rötüş boyanın üstünden de alır tinerli bez.
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#39
Bu videoda ilk doldurduğu delik aslında dolmuyor. Resimde net belli oluyor.




Bunu zaten rötüş kalemi ile yapabiliyoruz. Örneğini aşağıdaki konuda linkten görebilirsiniz.

İnceleme - Loew Cornell ile Turmeric Yellow rötüş denemesi

Bunun üzerine aynı ilşemi kuruduktan sonra da yapar tekrarlarsanız zaten en az bu adam kadar başarı elde edebilirsiniz.

Buradaki olay boyaya karıştırdığı madde ile daha hamurumsu dolgulu bir kıvam yaratarak bu tekrar tekrar rötüş süresini azaltması. Bana göre hiçbir güvenirliği yok. Opak renklerde zaten birkaç kat rötüş ve sonrasında hafif bir polisaj ile bu adamlardan daha başarılı bir sonuç elde edilir.

Videoda adamlar ne kendilerine gereken özeni göstermiş ne de mal sahibinin aracına. Elindeki malzeme ne olursa olsun oyle tut çek tak tuk filan.. Hoş işler değil :)
 

informatiker

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
194
Beğeniler
326
İl
Ankara
#40
Zaten beyaz kırmızı opak renklerde veya siyah renkte her yöntemle çok iyi sonuç elde ediliyor.

Bu başarıyı açık metalik mavi/yeşil/bej renklerde yakalasın göreyim ustalığını o zaman.