Herkese iyi forumlar dilerim.
İlk defa kendi arabamızdan dışında arabayı detaylı yıkadım/yıkamaya çalıştım. Öncelikle ücretli bir şekilde yıkamayı planlıyordum fiyatını söylemiyim ancak temizliğini beğenmediğim için sadece benzinlik de 1 lira bozuk paraların karşılığını aldım, aldığım paranın geri kalanını ise anahtarı verirken dondurma-baklava verdim. Yıkamadan eve gelirken pastahaneye uğramıştım hem ısmarladıklarımı aldım hemde kendimi ödüllendiriyim dedim. 
Araç 2000 Model 2.0 Passat Comfortline bütün herşeyi orjinal ancak hiç güzel bakılmamış, iç taraftan kapı kollarının bulunduğu kısımda ki kumaşlar deforme olduğu için kendini bırakmış veya yapışkanları gitmiş. Koltukların bir kaç yerinde de deformeler mevcut ancak torpido kapağında çatlak var. Uygulamam ise normal kendi aracımı nasıl rutin temizliyorsam öyle gerçekleştirdim sadece biraz daha sert ürünler kullandım. Eğer müşteri komşum teklif ettiğim ücreti kabul etseydi demir tozu + kil + wax uygulamaları yapıcaktım ancak kabul etmediği için cebimden 150 TL civarı ürünün gitmesini istemedim ve yapmadım. Ayrıca diğer uygulamamlarda ki gibi aşırı fazla fotoğraf çekemedim çünkü test yaptığım için biraz mani oldu hem de benzinlikde olduğum için ürünlerin kurumasını izin vermemek adına elime telefon alamadım.
Aslında benzinlik yerine her zaman kendi arabamı yıkadığım yere getirip hortum ile uzatma sallayıp bütün uygulamaları yapıcaktım ancak araçları sedan ve Fio'ya göre alçak olduğu için kapıdan geçmiyor. Apartman da tek arabasını sokan benim
Gelelim kirlilere:
Hemen süpürgeye çektim sıra bekledim yaklaşık 2 3 araba sıra vardı 15 dk bekledim. Koltukları, yeri süpürdüm/süpürmeye çalıştım.
Sonrasında ufak bir jant temizleyicisi testi. @Shirb13 İbrahim abim istemiştin.
Diablo vs R1 ancak test yapmamda ki amaç yıllardır ellenmeyen aracın tepkisi. @Detail 35 abi teoride senin düşünceydim ancak hiç uygulamaya nasip olmamıştı, dediğin gibi illaki ya R2 gibi asidik bir ürün lazım yada baya bir uğraşmak lazım. neyse hemen peçete testine gelelim:
3. fotoğraf Diablo, 4. fotoğraf R1. tabiki de R1 kazandı ancak Diablo temaslı temizlik de jant da çizme olayını daha minimuma indiriyor çünkü jel olduğu için ayrı bir kayganlık katıyor. R1 ise kayganlık katmıyor ama ön yıkama şeklinde olursa bide yanınız da tayzekli su varsa nerdeyse temizlik yapıyor. 2si farklı katogariler de olduğunu düşünüyorum 2si de her detaycının çeyizinde olabilir.
Hemen ardından benzinlik köpüğü kullanıp ön yıkama için köpük attım. detaylara girdim, kapı aralarına girdim, logolar gibi yıkama eldiveninin/pad'in giremeyeceği yerlere fırçayla girmek her zaman daha mantıklı.
Temaslı yıkamaya geçtiğim de nerdeyse bütün kirler çıktı ancak fırça baya bir kirlendi, bir kez daha detaylı girsem büyük ihtimalle kirini atar. Temaslı yıkamada ise R1'i bol bol sıkıp gerçekleştirdim.
Hemen aracı ve jantları duruladım.
Temaslı yıkama da kova şampuanı olarak AB Velvet kullandım çok güzel kokuyor ve aşırı kaygan, yaklaşık 15 ml civarında koydum. Köpürmesini hortumun ucuna elime bastırarak sağladım. Hızlı soru-cevap da arkadaşın biri eldiven mi? pad mi ? diye sormuştu, ikisinin de farklı noktaları var düz zeminde pad her türlü daha iyi benim ki tek taraflı ancak çift taraflı olanlar daha avantaj sağlıyor. Girintili çıkıntılar da ise fotoğraflarda göründüğü gibi çok güzel aralara giriyor.
Black Hole havlu ile kurulama yaptım, yanım da BMW'si olan abinin biri '' Kardeşim naptın evden havlu mu çaldın?'' dedi.
Bende dedim öyle şey olur mu dedim, yurt dışından geldi parası da şu kadar dedim. Abim naptın bunla araç mı kurulanır dedi.
Hemen önün de halıcı çırağı gibi hava da döndürerek arabaya doğru fırlattım, hemen kendime doğru çekip su izlerini gösterdim. 
Dedi nasıl bişeymiş bu ya dedi
Neyse ya işte kuruladım, çok güzel kurluyor tartışmaya gerek bile yok. 
Hemen ardından eve geçtim ve kendi aracıma detay yaptığım park yerine geçtim. Bir baktım bagaj da X50 karışımını unutmuşum.
dedim her şeyin illa ki ilki vardır, çıkardım bezi sıktım pompadan X50'yi verdim kaportaya.
Bir baktım cidden parlamış ve fotoğraf da gördüğünüz gibi boncuklanma oluyor, tabi dayanımını hiç bilmiyorum ondan dolayı 1-2 haftaya testimde bakarım.
Dış camlardan önce lastiğe ve plastik aksamlara geçtim, camlardan önce geçmemde ki amaç kapı fitillerine korumayı sürerken cama denk gelmesi. 4. ve 5. fotoğraf da görüldüğü gibi sağ tarafa sürdüm sol tarafa sürmemiştim.
Hemen dış cama S3 cam temizleycisini kullandım, Flowey ile rutin temizlik de düzgünce anlatmıştım. Bez ise Spark Baklava Desenlı Cam Bezi, yaklaşık 2 3 yıldır kullanıyorum ne kadar da deforme olsa hala işini gerçekleştriyor ve aşırı büyük. Sanırsam 2 3 yıl önce 17 tlye almıştım.
Hemen iç detaylara geçtim 1:40 GS hazırladım. Yazıya aldanmayın yarı yarıya su kattım, GS'yi bu kadar fazla sulandırmamda ki amaç Passat'ın yumuşak plastikli göğüslüğü olması.
Şöyle bir tane daha ufakdan bir test yapıyım dedim. Soldan sağa doğru
C5: UV korumalı bir ürün yani en azından bayiden alırken söylenen buydu, ancak kendi web sitelerinde böyle bir bilgi bulamadım. Kokusu ise Vanilya kokuyor ancak kokusu çok yoğun olduğu için sanki sarımsak kokusu gibi geliyor, hiç beğenmedim sırf kokusu için almıyacağım tabi kişiden kişiye kokular değişir. Ayrıca Sprtiz gibi hem temizleyip hem koruyormuş, satin efektli diyor ve bitki bazlıymış.
C1 vs C5 vs Pink Sheen
Hemen fotoğraf da görüldüğü gibi C1 mat bir görünüme sahip çok güzel duruyor ancak UV koruması yok ama güzel koruyor ve aşırı güzel kokuyor, C5 ise UV koruması var kokudan geriye düştü ve Pink Sheen'e göre daha parlak ve son olarak Pink Sheen UV korumalı güzel kokan ve parlak görünüm sağlayan bir koruma. C5'i pek sevemedim ya sırf kokusunu sevdim yoksa diğer yönleri güzel.
GS 1:40 ile her tarafı temizledim detay fırçası yardımıyla, ardından kuru bir bezle temizleyince niyese artık kaldığını fark ettim ve nemli bez ile artıkları alıp tekrardan kuru bezle geçtim. Not: Kendi aracım da böyle birşeyle karşılaşmadımi, demek ki plastikden plastiğe değişiyormuş.
Ve bütün plastiklere C5 sürdüm araba görüntü olarak kendine geldi.
Aslında ıslak süpürgem vardı ancak uzatma yetişmediği için 1:10 VP Carpet sıktım, nemli beze de köpük şişeden çıkan 1:10 Carpet + 5ml GS'yi sıktım ve düzgünce sildim. Zaten koltuklar alkantra kumaş karışımı bir dokuya sahip. Ardından kuru bir bezle geçip bütün kapıları açtım, kuruması için.
Ardından iç camlara S3 sıkıp, dildim. Çıkan kir.
Aslında çok final fotoğrafı çektim ancak hepsinin türleri bozuldu, birşey anlamadım ya.
Özetle eğer cüzi bir miktar verseydi aslanlar gibi arabayı parlatıcaktım ve çok güzel teslim edicektim. Ama neyse ilk müşterim olduğu için olsun dedim hem de tecrübe kazanmış oldum.
Hepinizin gözlerine sağlık, varsa bir hatam yorumlar da belirtin bir daha ki sefere dikkat ediyim. Kendinize iyi bakın.
Araç 2000 Model 2.0 Passat Comfortline bütün herşeyi orjinal ancak hiç güzel bakılmamış, iç taraftan kapı kollarının bulunduğu kısımda ki kumaşlar deforme olduğu için kendini bırakmış veya yapışkanları gitmiş. Koltukların bir kaç yerinde de deformeler mevcut ancak torpido kapağında çatlak var. Uygulamam ise normal kendi aracımı nasıl rutin temizliyorsam öyle gerçekleştirdim sadece biraz daha sert ürünler kullandım. Eğer müşteri komşum teklif ettiğim ücreti kabul etseydi demir tozu + kil + wax uygulamaları yapıcaktım ancak kabul etmediği için cebimden 150 TL civarı ürünün gitmesini istemedim ve yapmadım. Ayrıca diğer uygulamamlarda ki gibi aşırı fazla fotoğraf çekemedim çünkü test yaptığım için biraz mani oldu hem de benzinlikde olduğum için ürünlerin kurumasını izin vermemek adına elime telefon alamadım.
Aslında benzinlik yerine her zaman kendi arabamı yıkadığım yere getirip hortum ile uzatma sallayıp bütün uygulamaları yapıcaktım ancak araçları sedan ve Fio'ya göre alçak olduğu için kapıdan geçmiyor. Apartman da tek arabasını sokan benim
Gelelim kirlilere:
Hemen süpürgeye çektim sıra bekledim yaklaşık 2 3 araba sıra vardı 15 dk bekledim. Koltukları, yeri süpürdüm/süpürmeye çalıştım.
Sonrasında ufak bir jant temizleyicisi testi. @Shirb13 İbrahim abim istemiştin.
Diablo vs R1 ancak test yapmamda ki amaç yıllardır ellenmeyen aracın tepkisi. @Detail 35 abi teoride senin düşünceydim ancak hiç uygulamaya nasip olmamıştı, dediğin gibi illaki ya R2 gibi asidik bir ürün lazım yada baya bir uğraşmak lazım. neyse hemen peçete testine gelelim:
3. fotoğraf Diablo, 4. fotoğraf R1. tabiki de R1 kazandı ancak Diablo temaslı temizlik de jant da çizme olayını daha minimuma indiriyor çünkü jel olduğu için ayrı bir kayganlık katıyor. R1 ise kayganlık katmıyor ama ön yıkama şeklinde olursa bide yanınız da tayzekli su varsa nerdeyse temizlik yapıyor. 2si farklı katogariler de olduğunu düşünüyorum 2si de her detaycının çeyizinde olabilir.
Hemen ardından benzinlik köpüğü kullanıp ön yıkama için köpük attım. detaylara girdim, kapı aralarına girdim, logolar gibi yıkama eldiveninin/pad'in giremeyeceği yerlere fırçayla girmek her zaman daha mantıklı.
Temaslı yıkamaya geçtiğim de nerdeyse bütün kirler çıktı ancak fırça baya bir kirlendi, bir kez daha detaylı girsem büyük ihtimalle kirini atar. Temaslı yıkamada ise R1'i bol bol sıkıp gerçekleştirdim.
Hemen aracı ve jantları duruladım.
Temaslı yıkama da kova şampuanı olarak AB Velvet kullandım çok güzel kokuyor ve aşırı kaygan, yaklaşık 15 ml civarında koydum. Köpürmesini hortumun ucuna elime bastırarak sağladım. Hızlı soru-cevap da arkadaşın biri eldiven mi? pad mi ? diye sormuştu, ikisinin de farklı noktaları var düz zeminde pad her türlü daha iyi benim ki tek taraflı ancak çift taraflı olanlar daha avantaj sağlıyor. Girintili çıkıntılar da ise fotoğraflarda göründüğü gibi çok güzel aralara giriyor.
Black Hole havlu ile kurulama yaptım, yanım da BMW'si olan abinin biri '' Kardeşim naptın evden havlu mu çaldın?'' dedi.
Hemen ardından eve geçtim ve kendi aracıma detay yaptığım park yerine geçtim. Bir baktım bagaj da X50 karışımını unutmuşum.
Dış camlardan önce lastiğe ve plastik aksamlara geçtim, camlardan önce geçmemde ki amaç kapı fitillerine korumayı sürerken cama denk gelmesi. 4. ve 5. fotoğraf da görüldüğü gibi sağ tarafa sürdüm sol tarafa sürmemiştim.
Hemen dış cama S3 cam temizleycisini kullandım, Flowey ile rutin temizlik de düzgünce anlatmıştım. Bez ise Spark Baklava Desenlı Cam Bezi, yaklaşık 2 3 yıldır kullanıyorum ne kadar da deforme olsa hala işini gerçekleştriyor ve aşırı büyük. Sanırsam 2 3 yıl önce 17 tlye almıştım.
Hemen iç detaylara geçtim 1:40 GS hazırladım. Yazıya aldanmayın yarı yarıya su kattım, GS'yi bu kadar fazla sulandırmamda ki amaç Passat'ın yumuşak plastikli göğüslüğü olması.
Şöyle bir tane daha ufakdan bir test yapıyım dedim. Soldan sağa doğru
C5: UV korumalı bir ürün yani en azından bayiden alırken söylenen buydu, ancak kendi web sitelerinde böyle bir bilgi bulamadım. Kokusu ise Vanilya kokuyor ancak kokusu çok yoğun olduğu için sanki sarımsak kokusu gibi geliyor, hiç beğenmedim sırf kokusu için almıyacağım tabi kişiden kişiye kokular değişir. Ayrıca Sprtiz gibi hem temizleyip hem koruyormuş, satin efektli diyor ve bitki bazlıymış.
C1 vs C5 vs Pink Sheen
Hemen fotoğraf da görüldüğü gibi C1 mat bir görünüme sahip çok güzel duruyor ancak UV koruması yok ama güzel koruyor ve aşırı güzel kokuyor, C5 ise UV koruması var kokudan geriye düştü ve Pink Sheen'e göre daha parlak ve son olarak Pink Sheen UV korumalı güzel kokan ve parlak görünüm sağlayan bir koruma. C5'i pek sevemedim ya sırf kokusunu sevdim yoksa diğer yönleri güzel.
GS 1:40 ile her tarafı temizledim detay fırçası yardımıyla, ardından kuru bir bezle temizleyince niyese artık kaldığını fark ettim ve nemli bez ile artıkları alıp tekrardan kuru bezle geçtim. Not: Kendi aracım da böyle birşeyle karşılaşmadımi, demek ki plastikden plastiğe değişiyormuş.
Aslında ıslak süpürgem vardı ancak uzatma yetişmediği için 1:10 VP Carpet sıktım, nemli beze de köpük şişeden çıkan 1:10 Carpet + 5ml GS'yi sıktım ve düzgünce sildim. Zaten koltuklar alkantra kumaş karışımı bir dokuya sahip. Ardından kuru bir bezle geçip bütün kapıları açtım, kuruması için.
Ardından iç camlara S3 sıkıp, dildim. Çıkan kir.
Aslında çok final fotoğrafı çektim ancak hepsinin türleri bozuldu, birşey anlamadım ya.
Özetle eğer cüzi bir miktar verseydi aslanlar gibi arabayı parlatıcaktım ve çok güzel teslim edicektim. Ama neyse ilk müşterim olduğu için olsun dedim hem de tecrübe kazanmış oldum.
Hepinizin gözlerine sağlık, varsa bir hatam yorumlar da belirtin bir daha ki sefere dikkat ediyim. Kendinize iyi bakın.
Son düzenleme:






jantlar çiçek çiçek

